יום שבת, 20.04.2024 שעה 04:40

דאוסון: פספסנו הזדמנות, טימור: נכשלנו, מבאס

בנבחרת מעכלים את ההפסד 104:91 לגאורגיה וההדחה מהיורובאסקט. שמיר ושטיין עשויים לעזוב עם אדלשטיין, גולמאץ: "אלוהים כבר לא צהוב, אלא אדום"

|
יוגב אוחיון וגיא פניני מאוכזבים (איציק בלניצקי)
יוגב אוחיון וגיא פניני מאוכזבים (איציק בלניצקי)

חצות הלילה. אוהדי נבחרת ישראל רוקנו את היכל ‘מנורה מבטחים’ ושבו לבתיהם מאוכזבים ובוכים מהכישלון המקצועי, בתום הפסד 104:91 לנבחרת גאורגיה, שחתם קמפיין יורובאסקט מביש. בינתיים, בשער 9, עשרות אדומים-לבנים חגגו ניצחון הרואי, היסטורי אפילו, של זאזה פאצ'וליה ולהקתו.

בימים הקרובים יגיש ארז אדלשטיין דו"ח סיכום קמפיין של האליפות, שיעבור ניתוח של הוועדה המקצועית, משם תמנה אפשרויות לתפקיד המאמן הלאומי. דן שמיר היה המועמד הטבעי לרשת את התפקיד: עונה מרשימה עם ‘חולוניה’, סקאוטינג והכנה טקטית עם הרבה משמעת, אלא שישנם אנשים באיגוד שסוברים כי הוא ואלון שטיין צריכים לשלם גם את מחיר הכישלון. המועמד המוביל הוא עודד קטש, מאמן סגנית אלופת אירופה, לו אין קבוצה בליגה והוא יכול להשקיע את מלוא הפוקוס בהכנת הנבחרת למוקדמות אליפות העולם 2019 בסין.

אדלשטיין: "מאוכזבים,אבל גאים"

אקס הפועל ירושלים יוריצה גולמאץ, שסיפר ל-ONE בראיון מיוחד כי “אלוהים צהוב”, שינה גרסתו. “אלוהים כבר לא צהוב. הוא אדום. סוף סוף. אומנם כמה שנים מאוחר מידי, אבל בכל זאת. אדום בוודאות”. אחריו יצא סנטר מכבי ת"א לשעבר גיורגי שרמדיני, ששוחרר ע"י הצהובים בזמנו ונחת אצל אולימפיאקוס, עימה זכה ביורוליג: “אולי אני אדום. זה ניצחון חמוץ-מתוק. שיחקתי נגד הרבה חברים, כואב לי לנצח את ישראל, אבל יצאנו בהרגשה שניצחנו בגמר היורובאסקט”.

בניגוד לליטא, גרמניה ואיטליה ששלחו משלחת תקשורתית רחבה, לגאורגים לא חיכתה פמליה של עיתונאים ב-MIX ZONE, אלא כתב בודד בחולצה של נבחרת ברזיל בכדורגל. אח"כ יצאו הכוכבים טוקו שונגליה, שהיה ענק, מנוצ'אר מרקושווילי, הקלעי המנוסה של ריג'יו אמיליה, שיגיע העונה לארנה לשחק נגד האלופה במסגרת היורוקאפ.

גיורגי שרמדיני (איציק בלניצקי)גיורגי שרמדיני (איציק בלניצקי)

תחושת ההחמצה הייתה אדירה והמתח באוויר שאב את כל האנרגיות סביב המאמן הלאומי היוצא ארז אדלשטיין. הוא נישק את המזוזה בדרכו למסיבת העיתונאים, אולי זה יביא לו מזל כלשהו. בעוד שעות ספורות תעלה הנבחרת לאימון קליעות בהיכל לקראת המפגש המיותר הערב נגד אוקראינה. יותם הלפרין, שנמחק לגמרי מהרוטציה, יצא לפני כולם וסירב לשוחח עם התקשורת. אח"כ שאר השחקנים טפטפו החוצה. מומו לוצקי, מנהל הנבחרות היוצא, היה נעים כהרגלו וקינח את ההילה סביבו בחיוך נבוך. מלווה הנבחרות, ברוך זלינגר, היה בסלולרי ואמר: “עם כל הצער, לא הגיע לנו”.

פיני גרשון עזב עם הפמליה הניהולית. החיוך הזדוני ששלח לשופט המונטנגרי ראדומיר ווג'ינוביץ' עבור האין-שריקה לצעדים של עומרי כספי בסל הגדול שכפה הארכה, התחלף לפנים נפולות באכזבה גדולה. אגב, היו צעדים של שחקן ה-NBA הישראלי. מעל חצי היכל מסכים. כולל צביקה שרף, אריק שיבק ומיקי ברקוביץ', שסימנו ביניהם בתנועות ידיים - צעדים.

בר טימור, ששדרג את מעמדו הלאומי במשחקים האחרונים, סיכם בהתבטאות כנה את הקמפיין: “לא עמדנו במשימה. נפלנו מהרגליים. נכשלנו. זה מאכזב. זה מתסכל ועוד יותר מבאס כי האליפות התקיימה פה, בבית”.

ריצ'ארד האוול על הספסל (איציק בלניצקי)ריצ'ארד האוול על הספסל (איציק בלניצקי)

שון דאוסון, שלא הצליח להשלים פריצת מדרגה בינלאומית, יפתח את העונה עם בני הרצליה: “פספסנו הזדמנות גדולה. מבאס שזה לא צלח”.

הפורוורד של מכבי חיפה, עוז בלייזר: “רצינו את הניצחון הזה, לא ציפינו שזה יגמר. נתנו הכל ולצערי זה לא הספיק. מבחינת הגינות ספורטיבית, אנחנו לא מזלזלים באוקראינה, אבל לא נרים ידיים כי יש קהל שרכש כרטיסים, ואנחנו באים לנצח עבורו”.

גם הכרוז ניב זהבי, שישב ב-00:30 באוהל ה-VIP בפנים נפולות, עבר ימים מתוחים בתפקידו. מאחורי הקלעים נודע ל-ONE כי ראשי פיב"א שלחו לאיגוד הודעה תקיפה בה אם ימשיך להצית את הקהל במשחקים, הוא עשוי לספוג עונש השעיה או יוקפא מתפקידו.

“אני מתנצל בפני כל האוהדים שבאו ורצו לראות ישראל מנצחת”, אמר גולמאץ וסיכם בג'נטלמניות. “הניצחון הזה לא היה תוצאה של מזל. התוכנית משחק שלנו עבדה בצורה פנטסטית. הוצאנו את ריצ'ארד האוול מהמשחק ואז הכל נהיה קל יותר. בוא נהיה כנים, בלעדיו אין לכם שחקן פנים. עבור הנבחרת שלנו מדובר בדור מתחלף שעוזב, ומגיע להם לטעום משהו מתוק באליפות לקראת הסיום”.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */