יום שישי, 29.03.2024 שעה 04:02
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-2926הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

תיקון כללי: השינוי שעובר ג'ורדי כמאמן מכבי ת"א

אחרי שתי עונות חמוצות, ההולנדי ירד לקווים כדי ללכת מהצהובים כמנצח, אבל לא רק. הציפיות, הדרישות, השיטות וההתנהלות מול השחקנים. ב-21:00: בית"ר

|
ג'ורדי קרויף. בפרונט (רדאד ג'בארה)
ג'ורדי קרויף. בפרונט (רדאד ג'בארה)

ג'ורדי קרויף ממש לא רצה ששוטא ארבלדזה יפוטר בעונה שעברה. הוא חשב שהבעיה היא בסגל השחקנים. אבל אז, אחרי שבועות ארוכים שגרר וגרר את ההחלטה שלו, ניסה להימנע, ניסה למשוך זמן כדי להביא שחקנים חדשים לחברו הגיאורגי, הגיע המשחק נגד בית"ר ירושלים בטדי. מכבי תל אביב נראתה כמו קבוצה בלי דרך, בלי טיפת חדוות משחק ובעיקר בלי שום סיכוי לזכות באליפות. מיץ' גולדהאר רצה לשלוח את המאמן הביתה ולראשונה, ההולנדי התיישר והסכים. העניין היה שהוא ממש לא האמין שבחלוף כמה ימים הוא ימצא את עצמו, על הקווים.

זו הייתה תחילת הדרך של קרויף כמאמן. דרך שהחלה בהפסד של מאמן אחר לבית"ר ירושלים, דרך שהובילה אותו למפגש מול אותה בית"ר במשחק הפתיחה שלו כמאמן בליגת העל הערב ב-21:00 באצטדיון בנתניה. זה היה אמור להיות מינוי זמני לכמה משחקים בודדים, אלא שהמשא ומתן עם ג'ון ואן דן ברום מאלקמאר לא נשא פרי בעקבות ההתעקשות של ההולנדים לא לשחררו ובסוף הפור נפל על ליטו וידיגל. כפי ששמענו בעצמנו לאחר גמר הגביע אשתקד, פור שלא “נפל” על ידי ג'ורדי אלא על ידי מיץ' גולדהאר וג'ק אנגלידיס. בדיעבד, המנהל הספורטיבי היה צריך להמשיך כמאמן עד סוף העונה. אולי אז הדברים היו נראים אחרת. את התיקון הוא ביצע בקיץ.

קרויף לקראת בית"ר: "המטרה היא שלוש נקודות"

שיחה אחת עם גולדהאר בקנדה לאחר גמר הגביע הובילה להחלטה המשותפת של השניים. ההולנדי יורד לקווים, תפקיד המנהל הספורטיבי יועבר להיות בסמכות של המנכ"ל החדש, בן מנספורד. ג'ורדי הוא מאמן לכל דבר, אך גם יקבל חיזוק הכרחי כדי לייצר סגל עמוק עם תחרות. אלא שהבעיות החלו כמה שבועות לאחר מכן כאשר הסירובים לעסקאות כאלה ואחרות התגלו. כל עסקה נבדקת, כל מחיר נשקל. ג'ורדי עשה טעויות כמנהל ספורטיבי, רכש שחקנים שלאחר מכן כלל לא שיחקו או נעלמו מהסגל כלא היו גם בלי לקבל עבורם דמי עברה. באיזשהו מקום, אומרים שהביא על עצמו את החשדנות והבדיקות הרבות. אנשים הקרובים אליו טוענים כי אנגלידיס הוא זה שלכאורה אחראי ללא מעט חילוקי דעות והתקלות, אבל כרגע קרויף נשאר. ויש לו משימה חשובה להשלים.

הציפיות: ג'ורדי החליט לרדת לקווים גם כדי ללכת ממכבי תל אביב כמנצח. הוא לא רצה לעזוב עם הטעם של שתי העונות האחרונות בפה. המטרות שהוצבו לו הן ברורות - מקום בשלב הבתים של הליגה האירופית, משימה שהוא קרוב מאוד להשלים אחרי ה-0:1 על אלטאך בחוץ בפלייאוף. ביום חמישי הוא יוכל לסיים את העבודה ולרשום הישג חסר תקדים - שלב בתים רביעי בשש העונות בהן הוא במכבי וצריך לזכור, בעונה הראשונה, הצהובים לא התחרו באירופה. מעבר לכך, המטרות האחרות הן כמובן זכייה בליגת העל וזכייה בגביע המדינה. שום תוצאה אחרת לא תהיה מקובלת. 

דרישות מהשחקנים: "הבנו שאנחנו חייבים להיות קצת יותר רעים. היה יותר מדי קל להבקיע נגד מכבי ת"א בשנתיים האחרונות, זו טביעת יד של מאמן. ג’ורדי רוצה שנעמוד בצורה מסוימת ואנחנו רוצים שלא יהיה מצב שיש פה שחקן שלא עושה הכל כדי לקחת חלק במשחק ההגנה. ברור לנו שבשלב הזה של העונה, התוצאות מאוד חשובות ואנחנו משחקים כדי להשיג אותן", כך הסביר דור מיכה בפשטות את הדרישות של ההולנדי משחקניו. קרויף לא אהב לראות בשנתיים האחרונות את היעדר האופי. הקבוצה ספגה שערים רכים, קלים, היה פשוט מדי לשחק נגד מכבי ת"א וקבוצות עם קצת שאיפות ורצון, הצליחו להביך אותה שוב ושוב. 

קרויף ובן מנספורד. האציל סמכויות (איציק בלניצקי)קרויף ובן מנספורד. האציל סמכויות (איציק בלניצקי)

אחד הדברים שהמאמן סיגל עם פתיחת האימונים היה עבודה על משחק ההגנה. "העונה שיפרנו מאוד את משחק ההגנה שלנו, כולם עושים הגנה, כולם עוזרים, יש מאמץ קבוצתי, קשה לשחק נגדנו ואנחנו רוצים שיהיה קשה לשחק נגדנו", הוסיף טל בן חיים. כרגע לפחות, בשלבים הראשונים של העונה, הבקשות של המאמן ברורות. עמידה חזקה במשחקים שדורשים זאת. איפה שיש יותר שטחים, איפה שיש יתרון איכות ברור יותר וגדול יותר, הוא מצפה לראות כדורגל. כרגע, בתחום זה, יש עוד קצת בעיות. קרויף רוצה לחץ מאסיבי על הכדור, הוא רוצה שהמשחק ינוהל דרך המרכז כדי לרווח את הכנפיים ולנצל שם את האיכויות של עומר אצילי במשחק פתוח. זה עוד לא מבוצע ברמה הנדרשת, אבל זוהי הדרישה ולשם הרוח נושבת.

שיטות אימונים: בדומה למה שכנראה הכיר כשחקן בברצלונה ובעיקר במנצ'סטר יונייטד, ג'ורדי הוא לא האיש הדומיננטי במהלך האימון. לשם כך יש לו את דני פויאטוס הספרדי, שהגיע מהנוער של ריאל מדריד. פויאטוס הוא זה שמכוון ומחלק את ההוראות במהלך האימונים הרגילים וכאשר מגיע הצד הטקטי, קרויף נכנס לפעולה. שם הוא יעצור את האימון, שם יעיר, שם ייתן גם את הצעקה אם צריך. עוזרו מאידך, יחד עם חואן טוריחו ויוסי זגדון, יעבירו את החלקים המשמעותיים האחרים בזמן ששורה אובארוב יעבוד עם השוערים שלו. באימונים עצמם, קרויף לא ממש אוהב לתרגל הרכבים, הוא לרוב יתרגל שביעיות תחת משחקוני לחץ, מה שתמיד משאיר ערפל לגבי זהות ה-11. 

התנהלות מול שחקנים: עניין ההתנהלות היה האתגר אולי הכי גדול של קרויף כשירד לקווים. עד היום הוא היה האוזן הקשבת. זה שניסה לכבות שריפות שנוצרו מול המאמנים שלו. היום המצב שונה, אבל שחקני מכבי ת"א לא שוכחים שזהו האיש שנתן להם את החוזים הגדולים והארוכים בקבוצה, שהוא זה שרכש אותם מקבוצות אחרות או החתים אותם בניגוד לדעות של אחרים. הם מעריכים אותו מאוד ומחוברים אליו וקרויף יודע את זה. זו גם הסיבה שהוא היה כל כך שלם עם הירידה אל הקווים, הידיעה כי הוא מגיע לעבוד כמאמן במקום בו חדר ההלבשה לצידו.

שחקני מכבי ת"א. שיפור במשחק ההגנה (האתר הרשמי של מכבי ת"א)שחקני מכבי ת"א. שיפור במשחק ההגנה (האתר הרשמי של מכבי ת"א)

שיטות משחק ודגשים: במחנה האימונים ג’ורדי התפצל למספר שיטות משחק עליהן הוא עבד. כולן פחות או יותר, על אותו סרגל כלים. שיטות משחק שאפשר לעבור אליהן תוך כדי בלי לבצע שום חילוף, וזאת בעזרת שחקנים ורסטילים. עמידת המוצא של השחקנים היא 4:3:3, אך מכאן, קרויף עבד איתם על שינויים ותזוזות תוך כדי משחק. כאשר מתגוננים, תמיד מצטרף שחקן הגנה חמישי (לרוב הקשר האחורי) ממש ליד הבלמים. כאשר מתקיפים, המערך עובר ל-3:4:3 כאשר המגן הימני והמגן השמאלי מיישרים קו עם שני קשרי ה-50:50. שחקני הכנף נכנסים יותר לאמצע, מייצרים צפיפות ומפנים את הדרך לאלי דסה ולאופיר דוידזאדה בצדדים. 

השינויים נמשכים כאשר הקבוצה יכולה על ידי הורדת הקשר האחורי (כשזה ייני) למערך של 3:5:2 בקלות במשחקים בהם קרויף פותח עם ארון שוינפלד כשחקן קו. היו גם משחקים בפתיחת העונה בהם עבר ל-4:4:2 יהלום, כשהוא מנצל את אצילי והיכולת שלו לשחק גם מתחת לחלוצים, או משתמש בברק יצחקי בתור היהלום. הדגשים של ג’ורדי הם ברורים, הוא רוצה קבוצה שמסוגלת לשנות את עצמה בכל רגע נתון, קבוצה שתאפשר לו על ידי סימון פשוט לשחקנים להחליף שיטה, מערך וצורת משחק כך שגם אם היריבה הצליחה לעמוד נכון ולסגור אותו (כפי שקרה מול רייקיאוויק בתחילת העונה), שינויים קטנים יובילו לשינוי גדול. 

קרויף. יביא עוד רכש (אחמד מוררה)קרויף. יביא עוד רכש (אחמד מוררה)

מה הלאה? עד עכשיו הצהובים מציגים פתיחת עונה מוצלחת בליגה האירופית. מגביע הטוטו אפשר להתעלם. קרויף הבטיח רוטציה אך העניק אותה רק בגביע הטוטו. בליגה האירופית השינויים הם בודדים בלבד. שינוי אחד או שניים, לא יותר. יש שחקנים שלא אוהבים את זה. שציפו כי ייתנו להם הזדמנויות ולא רק בגביע הטוטו. אולי חלק מהם יקבלו את ההזדמנות הזאת כבר נגד בית"ר ובמשחקים הבאים בליגה, אבל ברור לכולם שכרגע, המאמן ההולנדי עדיין לא מחזיק משחקני הסגל שלו בצורה שווה. 

גם בעניין החיזוק ההולנדי לא סיים. טינו-סוון סושיץ' עדיין לא בכושר כדי להיות פקטור משמעותי וגם לא ברור מהו מצבו של ניק בלקמן אותו מכבי ת"א מחכה לרשום כישראלי כדי שיוכל להתחיל לשחק. קרויף עוד רוצה את אלירן עטר ובנוסף לצרף שני זרים; בלם וקשר אחורי, מה שיוביל לפרידה ממרסלו (כנראה בהשאלה). עושה רושם שעם הכניסה של הבוסני, האנגלי-יהודי ושלושה שחקני רכש נוספים, גם הרוטציה עליה דיבר, תתרחש. עד אז, מכבי ת"א של קרויף תמשיך להציג את הכדורגל של פתיחת העונה. קשה, אפור, אך כזה שבא להשיג תוצאות. 

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */