יום שישי, 29.03.2024 שעה 14:23
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-2926הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

אלישע לוי: המילה האחרונה שמורה למאמנים

מאמן נבחרת ישראל מתרגש לפני פתיחת עונת 17/18 בליגת העל ומדבר אל השחקנים, יוצא במסר אל המאמנים, מבקש מהאוהדים סובלנות ומצפה לראות אותם ביציע

|
אלישע לוי (נעם מורנו)
אלישע לוי (נעם מורנו)

המאמן הלאומי, אלישע לוי, שיתף בטור מיוחד לאתר ההתאחדות לכדורגל את תחושותיו לקראת העונה החדשה בליגת העל, שתפתח כבר מחר (שבת). בין היתר התייחס מאמן הנבחרת למעמד השחקן הישראלי, לסוגיית הזרים, להתנהלות הקבוצות והבעלים, למאמני הליגה ועל הגזענות בקרב האוהדים.

“פתיחת עונת כדורגל היא רגע מרגש עבור כל מי שאוהב, חי ונושם את המשחק הזה”, פתח אלישע לוי את דבריו. “תקוות, חששות, שאיפות וחלומות מתמזגים יחד וממתינים לשריקה שתוציא לדרך מסע ארוך ומורכב. אני יודע שברחבי אירופה נפתחו לא מזמן כמה ליגות ואחרות ייצאו לדרך בעוד רגע, אבל בשבילי פתיחת העונה בכדורגל הישראלי היא תמיד יום חג. כאוהד, כשחקן, כמאמן קבוצה, כמאמן הנבחרת הלאומית”.

עוד הוסיף המאמן הלאומי: “הכדורגל שלנו מתבסס באופן טבעי על התוצרת המקומית. מספר הזרים עלה, אך ייתכן אף שתרומתם עושה בסופו של דבר את ההבדל בין זכייה באליפות/גביע והישארות או ירידה, אבל השלד הוא כחול-לבן. חדר ההלבשה, בו אני חי ופועל כבר יותר מארבעה עשורים, הוא פסיפס יפהפה לחברה הישראלית”.

מיכאל אוחנה מול עידן ורד (מרטין גוטדאמק)מיכאל אוחנה מול עידן ורד (מרטין גוטדאמק)

לוי המשיך: “הכדורגלן הישראלי איכותי, ואל תאפשרו לאף אחד לומר לכם אחרת. השחקנים שלנו מקצוענים לכל דבר והם בעיקר סקרנים וחדורי מוטיבציה ללמוד ולהשתפר. אנחנו מצליחים להעפיל לליגת האלופות, לליגה האירופית, לייצא שחקנים לליגות אירופיות ואני משוכנע שבסופו של תהליך כל זה גם יוביל להישגים ברמת הנבחרת הלאומית”.

“אני רוצה לאחל לכל השחקנים שיעלו בעוד רגע למשחק פתיחת העונה בריאות והצלחה. אני רוצה לבקש מהם לזכור בכל רגע שהם מייצגים משהו הרבה יותר גדול משחקן כדורגל בלבד. הם מייצגים מועדון, הם מייצגים מדינה. זאת מחויבות גדולה. כבדו את המאמנים שלכם, כבדו את היריב, כבדו את האוהדים, כבדו את מי שמסקרים אתכם. הכישרון שלכם, היכולות, החברות והמחויבות להצטיין עושים את ההגעה למשחק ואת הצפייה בו לזכות גדולה”.

מעמד המאמן: “לעמיתיי המאמנים אני מבקש לאחל עונה שבה יראו פירות לעמלם. בסופו של דבר רק אחד יוכתר לאלוף המדינה ואחר יזכה בגביע, אבל זה לא קנה המידה היחיד למדוד עשייה של מאמן. עונה ארוכה ומתישה מביאה עמה לא מעט רגעי משבר, וגם זה אתגר עצום עבורם. להתמודד עם הלחץ מהיציע, לעמוד מול ביקורת לא פשוטה של התקשורת, לשמור על חדר הלבשה מאוחד ומגובש, לספק הסברים לבעלים”.

התנהלות בתוך הקבוצות: “אני רוצה להאמין שכל מאמן כאן יהיה מספיק אמיץ ונחוש לשמור על היושרה המקצועית שלו בנסיבות הללו. הבעלים משקיעים ממיטב כספם ומרצם לטובת המועדון, ושמור לכל אחד ואחת מהם מקום של כבוד על כך. הם גם אנשי ונשות כדורגל, שמבינים לא מעט ועשויים לתת עצות מועילות ברמה המקצועית. ועדיין, המילה האחרונה חייבת להיות שמורה לכם, חבריי המאמנים”.

ברק בכר (איציק בלניצקי)ברק בכר (איציק בלניצקי)

האוהדים: “אחרונים חביבים הם האוהדים והאוהדות, התבלין הקסום של הכדורגל הישראלי. בין אם מדובר במאות בודדות ובין אם ברבבות, הקול מהיציע, המראה הססגוני, הם הדלק האמיתי שמניע את המשחק. בכל מגרש אליו אני מגיע, יש לי הזכות ליהנות ממופעי עידוד שמצליחים לרגש בכל פעם מחדש. האהבה שלכם למשחק, לקבוצה, לשחקנים היא חסרת פשרות וללא תנאים מוקדמים. ברית אמת, שכל מי שזכה לה חייב לראות עצמו מבורך”.

אתם יודעים לא פחות טוב ממני, שבעונה הזאת יהיו גם רגעים פחות נעימים. זה המבחן האמיתי שלכם, זה הרגע בו השחקנים, הקבוצה, צריכים אתכם יותר מתמיד. יש לכם זכות מלאה להביע חוסר שביעות רצון, אבל הקפידו על הדרך. זכרו שגם כאשר רוצים, משקיעים ומחויבים, הניצחון אינו מובטח. בצד השני עומדת יריבה עם שאיפות דומות, ולא פעם היא יוצאת כאשר ידה על העליונה. מישהו כבר כתב על זה שיר: ‘גם זה יעבור’”.

אוהדי נבחרת ישראל בטדי (יניב גונן)אוהדי נבחרת ישראל בטדי (יניב גונן)

גזענות: “האהבה לקבוצה, הרצון בהצלחתה, ההשקעה העצומה בעצם הרדיפה אחריה, אינם יכולים להוות תירוץ להתנהגות לא ראויה ביציע. בכל רגע, בין אם בחגיגות הניצחון או בתוגת ההפסד, ניצחתם? חגגו בכבוד וזכרו שיש מי שהפסיד וכואב, הפסדתם? הודו ביתרון היריב וברכו אותו על כך. אל תאפשרו לאלימות, לגזענות, לחוסר הסובלנות והכבוד לטמא את הכדורגל שלנו. הפסיפס המרהיב של החברה הישראלית נשקף על כר הדשא וביציע. שאלו את עצמכם תמיד אם אתם אוהבים את התמונה הנשקפת”.

הכנות נבחרת: “כמאמן הנבחרת הלאומית, יש לי זכות גדולה לראות את כל מחנות האוהדים מתאחדים סביב נבחרת ישראל. הרגעים הללו, בהם כל המחנות מוצאים מכנה משותף ועושים הכל יחד לטובת הצלחתו, הם ייחודיים ומרגשים במיוחד. אנחנו בעיצומו של קמפיין מוקדמות מונדיאל 2018 וכבר ברור לנו שלא נעפיל. עם זאת, נבחרת ישראל הייתה והיא עדיין המקום בו כולם מרגישים בבית, מקום בו שחקנים יריבים הופכים לחברים ומחנות אוהדים מתאחדים. פתיחת העונה משמעותית לקראת ההכנות שלנו למשחקים הקרובים מול מקדוניה ואיטליה, ותסייע לי בבחירת השחקנים המתאימים למשימה הלאומית. אני מאחל לכולנו פתיחת עונה מוצלחת ומצפה לראות כמה שיותר מכם צובעים את יציעי סמי עופר בכחול-לבן במשחק הנבחרת הקרוב מול מקדוניה. נבחרת ישראל לעולם תהיה הקבוצה של כולנו”.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */