יום חמישי, 28.03.2024 שעה 12:40
ליגת העל 23-24
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5626מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
3133-2826הפועל ירושלים7
3048-3126מכבי פ"ת8
2841-2926מכבי נתניה9
2838-2126הפועל חדרה10
2637-2926הפועל ת"א11
2534-3426בית"ר ירושלים12
2242-2026מ.ס אשדוד13
1940-2026הפועל פ"ת14
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

אבוחצירה: משתיק את הטלוויזיה בגלל הפרשנים

החלוץ שפותח עונה ראשונה כשחקן הפועל רעננה יורה בראיון פתיחת עונה מיוחד: "מעליב לשמוע את השטויות והקשקושים שאומרים", "רוצה לחזור לשחק בנבחרת"

|
שמעון אבוחצירה (אחמד מוררה)
שמעון אבוחצירה (אחמד מוררה)

על אף שהגיע להפועל רעננה כבר באמצע העונה החולפת לאחר שהצטרף מבית"ר ירושלים ואף הספיק להתחבר למועדון מבחינה רגשית ומקצועית, שמעון אבוחצירה פותח כעת עונה ראשונה בחולצה האדומה של הקבוצה מהשרון. כמה סמלי שמשחק פתיחת העונה של החלוץ יפגיש בינו לבין הקבוצה עמה זכה באליפות, האקסית המיתולוגית עירוני קריית שמונה, קבוצתו החדשה של מי שהביא אותו לשרון והחתים אותו בהפועל רעננה, חיים סילבס.

כעת, רגע לפני שעונת המשחקים החדשה תצא לדרכה במשחק פתיחת העונה מול הקבוצה הצפונית בשריקת הפתיחה בשבת הקרובה ב-19:00 על הדשא באצטדיון בנתניה, התפנה החלוץ הוותיק לראיון פתיחת עונה מיוחד ל-ONE בו התייחס לציפיות לעונה הקרובה, החלום לחזור לנבחרת, החיבור להפועל רעננה, הפרידה מבית”ר ירושלים ומעמד השחקן הישראלי, תוך שהוא מעביר ביקורת קשה על הפרשנים שממהרים לבקר ו‘לחתוך’ אותו ואת חבריו ולא מראים כבוד לשחקנים הישראלים.

שמעון אבוחצירה (רדאד ג'בארה)שמעון אבוחצירה (רדאד ג'בארה)

אמנם הגעת כבר באמצע העונה הקודמת לרעננה, אך זו הפעם הראשונה שאתה פותח עונה עם הקבוצה, יש התרגשות?
"בכל פתיחת עונה יש התרגשות, פרפרים וציפיות. זה גורם לך להתרגש, זה מאוד כיף. בכל פתיחת עונה יש את התחושות האלה, במיוחד עכשיו עם רעננה שזה מועדון יחסית חדש עדיין בשבילי. זה כיף גדול"

אחרי בערך חודש וחצי של עבודה, מה דעתך על צוות האימון החדש בראשות דודו אברהם?
"אני חושב שהפועל רעננה עובדת בצורה מבורכת כשהיא ממנה מאמן צעיר ומאמינה בצוות הצעיר של דודו אברהם. גם חיים סילבס הגיע לרעננה כמאמן צעיר וקיבל את המושכות והברכה מאשר אלון וכולם ראו איך הוא התקדם. אני חושב שהצוות החדש הוא טוב מאוד וכולנו נרוויח במהלך השנה הזו, זה צוות מצוין ופתוח עם אישיות נהדרת שבראשותם זה דודו אברהם שמנהיג שיטה של אימונים מאוד מודרניים”.

“כל אימון שונה אחד מהשני ובכל אימון לומדים. זה דבר טוב מאוד. גם העוזרים של דודו, אדר רוזנברג ודני בונדר נותנים מענה לכל שחקן, מהצעיר ביותר עד המבוגר ביותר, וזה דבר שמבחינתי חשוב מאוד לקבוצת כדורגל, בטח לרעננה. אני חושב שיהיה חיבור טוב, נצטרך רק ליצור המשכיות לפתיחת העונה ממה שעשינו במחנה האימונים ובמשחקים הראשונים של העונה בגביע הטוטו, יש בינינו חיבור טוב ואני מאמין שנעשה דברים יפים ביחד".

דודו אברהם (אחמד מוררה)דודו אברהם (אחמד מוררה)

אחרי שעבדת עם שניהם, מה לדעתך ההבדלים בין חיים סילבס ודודו אברהם, אפשר להשוות?
"אני לא חושב זה נכון והוגן להשוות שני מאמנים, לכל אחד יש את האג'נדות שלו ואת השיטות שלו. כל אחד מהם בא בגישת משחק שונה, אני גם מעדיף לא להשוות שחקנים לעולם ולכן לא אעשה את זה גם בנושא הזה, לכל אחד יש את האג'נדה והפילוסופיה שלו".

חיים סילבס (עמית מצפה)חיים סילבס (עמית מצפה)

אם כבר מדברים על סילבס, מה התחושות לקראת המשחק מולו ומול עירוני קריית שמונה במחזור הפתיחה, זו קבוצה שיש לך היסטוריה יפה ומפוארת איתה, יש התרגשות מיוחדת?
"תמיד מרגש אותי לשחק מול עירוני ק"ש, זה מועדון שאני מחובר אליו בנפש ובנשמה שלי ואני עד היום בקשר עם אנשים במועדון, למרות כבר שש שנים אני לא שם. זה מועדון שהשגתי בו את כל מה ששחקן כדורגל רוצה להשיג. יש לי רק מילים חמות להגיד על המועדון הזה, על הבעלים והמנכ"ל ועל העיר הנפלאה הזו עם התושבים שהם חברים מאוד טובים שלי. כמובן שיש התרגשות גדולה לשחק מולם, בכל משחק מולם אני מתרגש. אבל מתרגשים בהתחלה עד שעולים לדשא ואז חייבים לנצח גם אותם, אין ברירה".

שמעון אבוחצירה במדי עירוני ק"ש (חגי ניזרי) שמעון אבוחצירה במדי עירוני ק"ש (חגי ניזרי)

לקראת פתיחת העונה בליגה, מה לדעתך ההישג הריאלי של הפועל רעננה העונה, מה צריכה להיות המטרה?
"אני חושב שלנו ברעננה, בתור מועדון, אסור לחשוב יותר מדי קדימה. אנחנו צריכים להתקדם צעד אחרי צעד ולהתקדם במשימות לטווח קצר כדי לדעת לבוא וליישם אותן. אני לא חושב שצריך להתעסק בציפיות, לא יהיה נכון לחשוב על ציפיות מתחילת העונה, אבל מותר לחלום, החיבור בינינו מצוין, הצוות החדיר בנו מתחילת העונה אמונה ודרך עבודה קשה, בעזרת השחקנים החדשים שהצטרפו, עם השחקנים שנשארו ומהווים את הבסיס של הקבוצה יש לנו בסיס מצוין ושאיפה להיות כמה שיותר גבוה. אני חושב שהשנה רעננה צריפה לשאוף ולהיות בפלייאוף העליון, זאת אחת המטרות שלנו".

חוץ מעמדת השוער, שככל הנראה תאויש העונה על ידי תומאש קושיצקי הסלובקי שסיכם, אתה חושב שאתם צריכים עדיין להתחזק בעוד עמדות?
"אני חושב ששוער ישלים את הסגל, אבל זה לא מתפקידי לקבוע איפה אנחנו צריכים עוד להתחזק. יש לנו שוער מצוין שזה אסף צור שלדעתי לא רחוק היום בו יעשה את הפריצה הגדולה שלו. זה לא מתפקידי להחליט או לקבוע מה אנחנו עוד צריכים או לא. יש לנו צוות מספיק מוכשר שמכיר ויחליט מה צריך ומה לא. לרעננה יש סגל מצוין עם שחקנים מאוד איכותיים".

אסף צור (איציק בלניצקי)אסף צור (איציק בלניצקי)

אחרי שאדר ודני הביאו בעונה שעברה גביע ראשון אי פעם לקבוצת הנוער, אתה חושב שהם יצליחו להביא את ה'בארכה' גם בבוגרים?
"הלוואי והם יצליחו להביא את הקארמה שלהם מקבוצת הנוער גם לבוגרים, הכל יכול להיות. בכדורגל הכל אפשרי".

דני בונדר, דודו אברהם ואדר רוזנברג (שחר גרוס)דני בונדר, דודו אברהם ואדר רוזנברג (שחר גרוס)

שיתוף הפעולה שלך עם ג'ורדן גורם להרבה אנשים לחשוש שאחד יגנוב פוקוס לשני בהמשך העונה, אמנם כרגע זה עובד טוב, אבל החשש הזה קיים גם אצלך?
"תמיד טענתי שכאשר קבוצה מנצחת ורצה טוב כולם טועמים מהקצפת. כרגע יש עוגה שלמה, אם נרוץ טוב, ננצח משחקים ונהיה למעלה, כל אחד יקבל את הפוקוס שלו, את החשיפה שלו, יתקדם, ישיג את המטרות האישיות שלו וגם המטרות הקבוצתיות והכל יהיה בסדר. אם נפסיד זה ברור שכל אחד יגיד אלף ואחד דברים. השיתוף פעולה ביני לבין ג'ורדן מצוין, מבחינתי ומבחינתו יש בינינו אפס אגו, העיקר שהקבוצה תנצח, זה לא משנה מי מבקיע, גם בשבילי וגם בשבילו. אני חושב שאני וג'ורדן משלימים אחד את השני, שנינו יודעים גם למסור ולפרגן כשצריך וגם להבקיע. אנחנו צריכים למצוא את הדרך בה הקבוצה תפיק את המיטב מאיתנו".

ג'ורדן פושה (שחר גרוס)ג'ורדן פושה (שחר גרוס)

המערך איתו אתם משחקים מתחילת העונה ברעננה הוא בדרך כלל 5:3:2, כאשר שני המגנים עולים קדימה ותומכים באופן קבוע בהתקפה, אבל לפעמים כשהמשחק תקוע זה נראה כאילו זורקים עליך ועל ג'ורדן כדורים ומצפים שהכל יהיה בסדר, אתה חושב שזה דבר שאפשר לשנות?
"אני חושב שמה שהמאמן שלנו דודו אברהם עשה מתחילת העונה זה דבר מבורך, אנחנו עובדים על השיטה הזאת מתחילת העונה וזה עובד בצורה פנטסטית לדעתי. יש מצבים שיש עלינו לחץ וצריך להעיף כדורים למעלה כדי ליצור מצבים ולדלג על קו הקישור וזה בסדר גמור. אבל אני חושב שבכל המשחקים עד היום הנענו כדור בצורה טובה, אני לא חושב שזה נכון לסגנן אותנו כקבוצה שמעיפה כדורים קדימה. שיפרנו העונה מאוד את הנעת הכדור שלנו גם בחלק האחורי, גם במרכז השדה ובעיקר בהתקפה, שיש לנו הרבה יותר מסה של שחקנים ואני חושב שרואים את זה גם מבחינת כמות השערים שאנחנו מבקיעים".

למרות שבגביע הטוטו הפסדתם בשני משחקים מתוך שלושה, אתה מרוצה ממה שהקבוצה הציגה?
"אני מרוצה מאוד, הצגנו כדורגל מצוין בכל המשחקים ונראינו טוב. נגד מכבי תל אביב שיחקנו רוב המשחק בעשרה שחקנים וזה לא קל, אבל בכל זאת שיחקנו טוב ואפילו כמעט השווינו. בגביע הטוטו התוצאה פחות חשובה, מה שיותר חשוב זה החיבור שלנו כקבוצה. ברור שצריך לנצח בכל משחק, גם במשחק אימון לפי דעתי, אבל אנחנו השחקנים מרוצים מאוד מאיך שזה נראה כרגע ומהחיבור בינינו, זה נתן לנו המון ביטחון להמשך".

שמעון אבוחצירה (שחר גרוס)שמעון אבוחצירה (שחר גרוס)

לפני קצת יותר משנה הקפצת את אצטדיון טדי באוויר עם שער ניצחון במדי בית"ר ירושלים על אומוניה ניקוסיה במוקדמות הליגה האירופית, לרעננה, איך לומר בעדינות, יש קצת פחות אוהדים מאשר לבית"ר ירושלים, התמיכה הזו של הקהל היא משהו שחסר לך?
"אין ספק שקהל נותן לשחקן עוד 50 אחוז במשחק ביכולת שלך, הקהל של ביתר נותן 200 אחוז. הקהל של בית"ר זה משהו שאי אפשר להגדיר אותו, זה משהו מדהים. אין ספק שאנחנו השחקנים היינו שמחים שתגיע כמות קהל שתעודד אותנו ותגיד לנו תודה בסיום המשחק, אבל אנחנו מסתפקים במועט”.

“הקהל של רעננה אמנם קטן, אבל מאוד איכותי. צריך לפרגן לאוהדים האלה, הם מנסים לבנות איזו מסורת כדי שיגיע קהל אבל זה לא פשוט, אנחנו משחקים מחוץ לעיר באצטדיון בנתניה ואני מאמין שאם היה אצטדיון ברעננה היה מגיע יותר קהל, אבל אנחנו שחקנים מקצועיים ואנחנו צריכים להביא בכל זאת את האדרנלין הזה למשחקים. אני מאמין שאם היה יותר קהל זה היה הרבה יותר טוב לשחקנים, אבל אנחנו מסתפקים ומעריכים את מה שיש ומודים לאוהדים שלנו שמגיעים למשחקים".

שמעון אבוחצירה מקבל אהבה מהאוהדים (אורן בן חקון)שמעון אבוחצירה מקבל אהבה מהאוהדים (אורן בן חקון)

אתה חושב שאצטדיון הוא דבר הכרחי להפועל רעננה?
"אני חושב שאם להפועל רעננה היה מגרש ביתי בתוך העיר היה מגיע יותר קהל, לא בכמויות של הקבוצות הגדולות אמנם, אבל 2,000-3,000 אוהדים בכיף. זו כמות מאוד מאוד יפה".

אוהדי הפועל רעננה (אחמד מוררה)אוהדי הפועל רעננה (אחמד מוררה)

כשאתה רואה היום שבית"ר פועלת על מנת לצרף את שלומי ארבייטמן, חלוץ שמבוגר ממך בשנתיים, אתה מרגיש תחושת פספוס?
"אני חושב שהחיבור שלי ושל בית"ר היה מצוין מהרגע הראשון. איך שהגעתי לשם אחרי קיץ שלא היה פשוט מבחינתי במכבי חיפה הראיתי שיש לי מה לתת, אם זה בגביע הטוטו, באירופה או בליגה. אני חושב שהחיבור היה מצוין, אני פשוט רציתי לשחק כמה שיותר ולהוביל ובבית"ר זה לא יצא וזה בסדר גמור. זה קורה בכדורגל והחלטתי לעבור לרעננה. החיבור שלי בבית וגן היה מצוין, עד היום אני בקשר עם אנשים שם ואני לא אשכח לעולם את הקהל שתמך בי ועודד אותי וקיבל אותי בצורה מדהימה, את הבעלים אלי טביב שלקח שחקן אחרי שנה שהוא לא שיחק כדורגל, האמין בו ונתן לו חוזה לשנתיים ואני חייב המון לאלי טביב ולבית"ר ירושלים ומודה להם על שלקחו אותי ללא מבחנים החתימו אותי על חוזה”.

“ראו את החיבור שלי עם המועדון באופן מיידי, אני חושב ששני הצדדים הרוויחו, לצערי לא המשכתי שם, אך זה נבע רק משיקול מקצועי שרציתי לשחק ולהבקיע שערים ובבית"ר זה לא יצא. אני לא אשכח את התקופה שלי בבית"ר, זו התקופה שעזרה לי לחזור לבמה המרכזית של הכדורגל הישראלי ובזכות החצי שנה שלי בבית"ר קיבלתי חוזה בהפועל רעננה. אני מאוד מעריך ומוקיר את בית"ר על זה".

שלומי ארבייטמן (נעם מורנו)שלומי ארבייטמן (נעם מורנו)

אפשר להגיד אז שהעובדה שרן בן שמעון לא כל כך ספר אותך כשחקן הרכב או כשחקן משמעותי בקבוצה גרמה לעזיבה שלך?
"אני לא חושב שרן לא ראה אותי כשחקן הרכב, היו לו את השקנים שהוא רצה לשחק איתם וזה בסדר גמור, הוא המאמן, הוא זה שקובע והוא רשאי לבחור את הבחירות שלו. אני כשחקן הייתי צריך לעשות את ההחלטות שלי וזה מה  שעשיתי".

רן בן שמעון (משה חרמון)רן בן שמעון (משה חרמון)

ממש מעט זמן לאחר שעזבת רן בן שמעון פוטר ושרון מימר מונה למאמנה החדש של בית"ר, אתה לא מתחרט קצת שלא חיכית ואולי היית משתלב בקבוצה של מימר?
"אני חושב שאם הייתי נשאר הייתי משיג את חולצת ההרכב הראשון, אבל אני מעדיף לא להתעסק בדיעבד ובמה היה ואיך היה. המשכתי הלאה, זה מה שהיה, ואני לא מצטער על זה לרגע, אני מאוד שמח שעשיתי את הבחירה הזאת וזה מה שהיה צריך להיות".

שרון מימר (מרטין גוטדאמק)שרון מימר (מרטין גוטדאמק)

אתה לא מצטער לפעמים על שלא חיכית בסבלנות עוד שבוע-שבועיים, לא יוצא לך לחשוב מה היה קורה אם היית נשאר בבית"ר?
"לא, כי אני מאמין שזה מה שבורא עולם בחר בשבילי, זה מה שהיה".

כמו שאמרת, הגעת לבית"ר אחרי תקופה קשה במכבי חיפה שלטענתך כמעט גמרה לך את הקריירה, הסיפור הזה אחריך כבר לגמרי?
"מה שהיה בחיפה כבר תם ונשכח מזמן, זה נושא שהוא מאחורי. הסיפור הזה כבר מאוס ולעוס כל כך וזהו. הייתה תקופה, נגמרה מזמן ועכשיו אני בתקופה נהדרת. כל אחד בצד שלו ושיהיה לכולם בהצלחה".

אבוחצירה במדי מכבי חיפה (רדאד ג'בארה)אבוחצירה במדי מכבי חיפה (רדאד ג'בארה)

יהיה לך דרייב מיוחד נגד חיפה, להוכיח להם שהם טעו לגביך?
"לא, לא, אני מגיע מוכן לכל משחק וזה לא משנה נגד מי אני משחק".

אתה כבר בן 30, לא ילד, אתה חושב כבר על מה יהיה הלאה בקריירה שלך, אם אתה עוד רוצה להמשיך, לפרוח ולהתקדם ליעדים חדשים?
"אני ילד בן 30. קודם כל תמיד יש לי שאיפות לפרוח ולהתקדם, אבל השאיפה הראשונה שלי היא קודם כל להצליח עם הפועל רעננה, אנחנו עושים פה דברים מאוד טובים ויפים ואפילו אם זה לא מציאותי ובגדר חלום אני מקווה מאוד שזה יתגשם. אני חושב שיש לנו את הכלים להתברג במקומות הגבוהים יותר בליגת העל. מה שיהיה אחר כך, יהיה אחר כך. אני אשמח מאוד להישאר ברעננה כמה שיותר שנים ולהתקדם דרכה חזרה לנבחרת".

שמעון אבוחצירה בנבחרת (יוסי ציפקיס)שמעון אבוחצירה בנבחרת (יוסי ציפקיס)

מה התקווה הגדולה שלך לעונה הזאת?
"מבחינתי להגיע עם רעננה לפלייאוף עליון זה יהיה הישג מאוד מאוד גדול ויגרום לי לתחושת סיפוק".

ומה התקוות להמשך הקריירה שלך?
"אני רוצה קודם כל לחזור לעצמי, לכבוש שערים וליהנות מכדורגל ולשמוח מכדורגל. כשזה קורה הכל מתחבר והכל הרבה הרבה יותר טוב".

לפי זה שאתה אומר 'לחזור לשמוח', עושה רושם שהסיפור עם מכבי חיפה עוד יושב עליך קצת.
"ממש לא, מהרגע שחתמתי בבית"ר משהו השתחרר בי, חזרתי לשחק כדורגל וליהנות ממה שאני עושה. באמת מלב אל לב, כששואלים אותי עכשיו מה היה שם אני כבר לא זוכר, זה מאחורי לגמרי. היסטוריה רחוקה".

אבוחצירה במדי מכבי חיפה (רדאד ג'בארה)אבוחצירה במדי מכבי חיפה (רדאד ג'בארה)

מבחינה אישית, מה ייחשב להצלחה מבחינתך?
"אני רוצה קודם כל להצליח עם רעננה, זה מועדון מאוד יקר לי וכיף לי פה עם האנשים. מאוד התחברתי פה לכולם ורק ההצלחה של המועדון עומדת כרגע לנגד עיניי".

אם לדבר במספרים?
"אני אף פעם לא שם את הרף הזה, אף פעם לא התחייבתי לכמות מסוימת של שערים. אני בטוח שאם נצליח עם הפועל רעננה, גם אני, כמו כל אחד אחד בקבוצה, אראה טוב ואצליח גם בפן האישי".

היו לך בנבחרת ישראל שלוש הופעות בהן כבשת שער אחד ב-0:2 על הונדורס ב-2013, אתה חושב שאתה יכול לחזור וצריך לחזור לנבחרת?
“אני משחק בשביל להגיע לנבחרת ישראל, זו שאיפה שכל הזמן יושבת לי בראש ונותנת לי את הדרייב להצליח. מבחינתי לשחק בנבחרת זה הטופ בחייו של כדורגלן וזה מאוד חשוב לי. זו אחת השאיפות הגדולות שלי, לחזור לנבחרת ישראל. אם אני אצליח לעשות את זה דרך הפועל רעננה, אז בכלל אני אהיה מאושר. אני מאמין ושואף להגיע לשם כבר בשנה הקרובה".

יש לך חוזה עד תום העונה ברעננה, אתה רואה את עצמך נשאר וחותם על חוזה חדש?
"מבחינתי אני אשמח מאוד להישאר בהפועל רעננה, אבל בכדורגל אי אפשר לדעת, גם אם אני אגיד כן זה עוד עלול להיות לא, כמו גם אם אני אגיד לא, זה עוד יכול להיות כן. עם החוזים בכדורגל אי אפשר לדעת. אם אני אהיה טוב אני מאמין שאני אמשיך, אין סיבה שלא, זו החלטה של הפועל רעננה, לא שלי. כרגע אני לא מתעסק באורך החוזה, אם אני ממשיך או לא, יש לי חוזה לשנה אחת ונראה מה יהיה בהמשך. אבל אם זה תלוי בי, אני אשמח להישאר ברעננה".

שמעון אבוחצירה חוגג (ניסן עייש)שמעון אבוחצירה חוגג (ניסן עייש)

מה אתה אוהב לראות בכדורגל, יש איזה שחקן שאתה רואה כ'קו מנחה'?
"קודם כל אני לא רואה הרבה כדורגל, אבל כשאני כן רואה אני אוהב לראות את כריסטיאנו רונאלדו. אני מאוד אוהב את הסגנון שלו, את האישיות שלו ואת המנטליות שלו. יש לו חוזק מנטלי מדהים, כיף לראות אותו כל הזמן. אני אוהב ללמוד מהטובים ביותר כמה שאפשר. אני בעיקר לוקח את העבודה הקשה שהוא תמיד מספר עליה ואת החוסן המנטלי שלו. כמובן שהלחצים שהוא עומד בהם שונים, אבל גם אנחנו בארץ יכולים להעריך את הצורה בה הוא מתנהל וללמוד ממנו".

דיברנו על רעננה, אבל בוא נדבר רגע על הכדורגל הישראלי, יש דברים שצריך לשפר לדעתך בכדורגל הישראלי, אתה מרגיש שלא מכבדים מספיק את הכדורגלן הישראלי?
"אני חושב שהכדורגל הישראלי הוא מצוין. רואים את זה גם בזרים שמגיעים לפה, מגיעים זרים איכותיים ששווים המון כסף ואחרי חצי שנה או שנה עוזבים וזה מראה שיש לנו פה כדורגל טוב ואיכותי מאוד. אני חושב שלפעמים התקשורת צריכה קצת לכבד יותר את הכדורגל הישראלי ואת השחקנים הישראלים, לא שלא עושים את זה, אבל אפשר קצת יותר. יש פרשנים, במיוחד המבוגרים יותר, שצריכים לתת קצת כבוד לכדורגלן הישראלי ולא לזלזל בו”.

“בסופו של דבר זה כן גונב דעת לצופה הישראלי, אם זה ילדים, מבוגרים או נערים. אני חושב שהכדורגל הישראלי הוא טוב, יש לנו הרבה כישרונות ואני חושב שהשחקן הישראלי לא נופל מאף אחד. אין ספק שצריך לשפר את התשתיות של הכדורגל הישראלי, במיוחד בגילאים הצעירים יותר. אני באמת מאמין שאם נשים דגש שם, הכדורגל שלנו יתקדם משנה לשנה. בבוגרים קשה לשנות הרגלים ומנטליות של שחקנים, צריך להתמיד בגילאים צעירים יותר ואני מאמין שהכדורגל שלנו ישתפר ויתקדם".

שמעון אבוחצירה (אחמד מוררה)שמעון אבוחצירה (אחמד מוררה)

הפרשנים עליהם אתה מדבר, זה משהו שנכווית ממנו באופן אישי?
"אני לא נכוויתי, אבל כשאני רואה כדורגל ישראלי לפעמים אני מעדיף להנמיך את הווליום או להשתיק את הטלוויזיה כדי לא לשמוע שטויות וקשקושים שלפעמים בתור שחקן כדורגל מקצועני, שמשחק כבר המון שנים בליגה, זה קצת מעליב, לא יפה ולא מכבד את השחקן הישראלי. זה בסדר להעביר ביקורת ולפעמים גם צריך להעביר ביקורת, אבל יש דרך להעביר גם את הביקורת הכי קשה בצורה מקצועית. המצב כרגע מזיק גם לצופה וגם לשחקן הישראלי".

אתה לא מרגיש שלחלק מהשחקנים הישראלים יש בעיה במנטליות שמסתפקת בדרישות נמוכות יותר מאשר הסטנדרט האירופי?
"קודם כל השחקן הישראלי לא מרוויח את אותם סכומי כסף. אבל אי אפשר להגיד על השחקן הישראלי שהוא לא עובד קשה, אם זה באימונים ובחדרי כושר אחר הצהריים, בכל קבוצה שהייתי בה השקיעו ועבדו מאוד קשה והיו דרישות גבוהות. אני לא חושב שזה נכון להגיד שהשחקן הישראלי עובד פחות קשה והשחקנים הישראליים מאוד מאוד איכותיים. אנחנו משתדלים הרבה יותר, עובדים הרבה יותר וחיים בסגנון חיים הרבה יותר מקצועני ממה שהיה נהוג פעם. אנחנו צריכים להתקדם כמו שמתקדמים בעולם, אבל שוב, זה דבר שצריך לנבוע מהגיל הצעיר יותר".

אחרי שנתיים שהפועל באר שבע לוקחת אליפות, אתה חושב שהשנה זה יהיה שונה?
"אני חושב שמכבי תל אביב והפועל באר שבע יילחמו על האליפות גם השנה וירוצו עד הסוף, אין עוד קבוצה שיכולה להתמודד איתן. אין אף קבוצה שיכולה להתקרב לשתי הקבוצות האלה, לא בית"ר ירושלים ולא מכבי חיפה. מכבי ובאר שבע יתמודדו על תואר האליפות".

שחקני מכבי ת"א חוגגים. האליפות תחזור לקריית שלום? (אחמד מוררה)שחקני מכבי ת"א חוגגים. האליפות תחזור לקריית שלום? (אחמד מוררה)

ומי לדעתך תזכה? מכבי תל אביב או הפועל באר שבע?
"אני חושב שמכבי תל אביב תזכה. יש למכבי סגל טוב, איכותי וחזק. אני חושב שהשנה הם לא יוותרו בקלות. השנה הם יהיו הרבה יותר חזקים מאשר בשנה שעברה. למרות שעל הנייר אולי נראה שהם לא התחזקו מספיק, אני חושב שהסגל שלהם מעולה וגם הירידה של ג'ורדי קרויף לקווים מחזקת אותם מאוד. יש להם שחקנים מצוינים שיתנו את הטון השנה. לדעתי באר שבע תעלה לליגת האלופות, אבל יהיה להם קשה מאוד להתמודד ולתת את המקסימום גם בליגה וגם באירופה".

אתה חושב שבאר שבע תעלה לליגת האלופות, אבל אתה מאמין שיש סיכוי שהם ישיגו אפילו יותר מזה ויהיו הקבוצה הישראלית הראשונה שמעפילה לשמינית הגמר?
"אפשר לחלום, אבל לא נראה לי שיש סיכוי שזה יתגשם. זו רמה אחרת של כדורגל, הכדורגל האירופי הוא משהו אחר לגמרי וזה שונה מאוד גם מהליגה האירופית. התקציבים עצומים לעומת מה שיש בארץ והשחקנים הרבה יותר איכותיים. קשה לי לראות דבר כזה קורה. מה שבאר שבע עושה בשנתיים האחרונות זה מדהים, תענוג לראות אותם בתור צופה כדורגל, אם זה הקהל, האצטדיון החדש, השחקנים, הבעלים והמאמן ברק בכר שעושה עבודה מדהימה. אני מאחל לכדורגל הישראלי שיהיו כמה שיותר קבוצות כמו הפועל באר שבע. אם הם יגיעו לליגת האלופות זה יהיה הישג עצום שיביא המון גאווה וכבוד לכדורגל הישראלי".

שחקני הפועל באר שבע (איציק בלניצקי)שחקני הפועל באר שבע (איציק בלניצקי)

בתור חלוץ וסקורר מהטובים בליגה, סימנת מועמד לזכות במלכות השערים?
"קשה לשים את האצבע על מישהו אחד, יש הרבה חלוצים מצוינים בכדורגל הישראלי והמון שערים. כל אחד יכול לסיים כמלך שערים. הלוואי שאני וג'ורדן נרוץ גבוה ברשימה".

לסיום, מה נאחל לך לעונה הקרובה?
"קודם כל בריאות, וכמובן גם הצלחה, אלה הדברים הכי חשובים".

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */