יום שישי, 19.04.2024 שעה 08:01
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

סגל: רוצה להחזיר את הימים של נתניה ועוד 15

הבעלים בראיון: "הדיסוננס בין אוהד לבעלים משפיע, התאבדתי על שחקן", "ללא 10,000 צופים עוד 4 שנים, אכשל ואעזוב". וגם: כבירי, דראפיץ' והגדולות

|
אייל סגל (רדאד ג'בארה)
אייל סגל (רדאד ג'בארה)

אייל סגל נולד וגדל בנתניה. בבית שמול אצטדיון הקופסא המיתולוגי אמו עדיין מתגוררת, הבית שממנו היה יוצא לכל המשחקים של הקבוצה ואוהד אותה בקנאות מאז האליפות הראשונה מבין החמש של המועדון בעונת 1970/71. 47 שנה לאחר אותה אליפות, סגל, הבעלים של מכבי נתניה, רוצה להחזיר עטרה ליושנה.

הוא תמיד היה שם, אך מאחורי הקלעים. עזר ותמך במכבי נתניה, העלה הילוך לאחר עזיבתו של דניאל יאמר ומאז לא עצר. כאשר המועדון הלך לפירוק, הוא הרים את הכפפה ורכש את המועדון. בעוד הנחת היסוד ברחוב הספורטיבי היא שמכבי נתניה רק רוצה "לעצור את הנדנדה" ולהתייצב בליגת העל, סגל מדמיין לעצמו את השיבה של היהלומים אל קדמת הבמה, ובמילים אחרות: אל צמרת הכדורגל הישראלי. כשנה לאחר שרכש את המועדון לאחר פירוקו, הבעלים כבר חושב הלאה.

סגל: המטרה היא להתייצב בליגת העל

בראיון ל-ONE סגל מספר על היחסים עם סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה, הנושא בו הוא לא חושש להתערב מקצועית, מטרות הקבוצה בשנים הקרובות, תכנית העבודה הייחודית שלו בנושא רכש, הביקורת על התנהלות הכדורגל הישראלי, ההתפתחות העסקית של המועדון, הדיסוננס בין היותו אוהד לבעלים, הרגע בו הוא "התאבד" והרגע בו לא יהסס להחזיר את המפתחות לעיריית נתניה.

אייל, כמו להרבה אוהדים לא היה לך אף פעם חלום להיות לרגע שחקן או בעלים במכבי נתניה?
"מעולם לא. זה לא מתאים לי בכלל, גם החשיפה הזאת. עד שקניתי את המועדון עזרתי ועשיתי, אבל אף אחד לא ידע מי אני".

אבל אתה נהנה מהחשיפה, יודע לדבר עם התקשורת.
"למדתי לחיות עם זה. לא רצתי לראיונות ולא ביקשתי אזכורים בתוך הראיונות, אבל חייב להיות ידידותי לתקשורת. תקשורת זה חובה לדעתי".

אולי השנה תתמכר לזה בליגת העל.
"יכול להיות, אבל אני לא מאמין".

לאן את רואה את מכבי נתניה מגיעה העונה? הסגל שלכם מבוסס על לא מעט שחקנים לא מנוסים.
"יש כאן דרך. ברגע שנעלה על המסלול, לא נהיה קבוצה שתילחם על חייה. המאמנים שלנו בדעה שהסגל מאוזן, אני סומך עליהם. קשה לי לדבר על המיקום, נתגבר על הפציעות ונשלים את הסגל, נוכל להתייצב בליגת העל".

אייל סגל. "לא מתערב מקצועית בכלל" (רדאד ג'בארה)אייל סגל. "לא מתערב מקצועית בכלל" (רדאד ג'בארה)

לדראפיץ' ולברדה יש כמעט יש חופשית מבחינה מקצועית, לא דבר שכיח בכדורגל הישראלי היום. זה אומר שאתה לא בעלים טיפוסי בליגת העל.
"אני בדיוק הפוך מזה. אני לא מתערב מקצועית בכלל. יש להם יש חופשית לחלוטין. בנוגע לרכש, לעולם לא אגיד להם את מי להחתים, אומר להם רק את מי לא להחתים. אם ירצו לבחור שחקן שלא מתאים ל-DNA של נתניה, אז הוא לא יהיה. אבל לא אתיש אותם, זה יקרה לפני שהוא ייכנס לרשימה. אם יש לי הערות, אני מעיר. יש לי בקשה אחת – לדחוף שחקנים צעירים ממחלקת הנוער".

מתי מגיעים הרגעים בהם אתה מתערב ישירות?
"אני לא אקבע את המערך, אבל בשיחה חופשית לחלוטין יכול להיות צליל של עצה – אין אמירה נחרצת של כן או לא. אם אוכל לדחוף שחקן צעיר על ותיק, אעשה את זה".

זו התערבות מקצועית.
"לא, אבל אשאל שאלת הבהרה – אם לשחקן יש סיכוי או לא. אם לא, אז שיתנו לצעיר מהמחלקה במקום למישהו בשלהי בקריירה או שחקן בירידה. אחרוג ממנהגי רק אם זה יגע לאג'נדה שלי, אבל בסוף הם יגידו מה יהיה".

אתה מאוד מאמין בהם, אז למה בעצם הם מחזיקים בחוזה רק עד סוף העונה הנוכחית?
"הם יודעים שיש רצון להמשיך איתם. הם חתמו לשנתיים בעונה שעברה, אז אין מה לפתוח את החוזה. אין משמעות לחוזים ארוכי טווח. אני לא רואה מאמנים אחרים שמתאימים לנתניה כמוהם, כמו גם אליי ולאופי שלי. כשאתה נותן למישהו קרדיט, אתה מצפה שהוא ישמור עליך והם שומרים עלי ועל מכבי נתניה. הם עובדים לפי הדרך שלנו".

סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה. "עובדים לפי הדרך שלנו" (רדאד ג'בארה)סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה. "עובדים לפי הדרך שלנו" (רדאד ג'בארה)

הם יישארו גם אם לא תשרדו בליגה?
"הישארות בליגה היא לא תנאי להארכת חוזה. בכל מקרה, לא נילחם על חיינו בליגת העל. זה לא הפרק. כמו שאני רוצה אותם, הם רוצים אותנו. מאוד טוב להם אתנו, הסיטואציה הזאת מאוד טובה להם. אם נצליח לבנות מנגנון נכון ביניהם כמו בעונה קודמת, אין סיבה שהם לא יישארו. זה אתגר אדיר מבחינתם לקחת את מכבי נתניה ולעלות איתה בסולם הדרגות".

מתי לא הסתדרת איתם? ספר על רגע כזה.
"היה את הסיפור שבו כתבתי את הפוסט בפייסבוק אחרי המחזור השמיני בעונה שעברה. הם ידעו לפני כן, אבל אף אחד לא חזה את זה שעשרה ימים אחר כך עיתונאי יעלה על זה ויעשה מזה חגיגה. היו לנו כמה ימים לא נוחים, אבל עברנו אותם. הדברים היחידים שיש טיפה בשוליים הם הדחיפה שלי לנוער. הם מסכימים, אבל מנסים להאט את הקצב".

איפה טעיתם בהתנהלות בקיץ הנוכחי? מקרה תומאס נילסן יכול היה להיחסך מכם. התאכזבת ממה שקרה איתו? מה למדת מזה?
"אלו מסוג הדברים שיכולים לקרות, בפעם הבאה אהיה יותר אסרטיבי במצבים כאלה. להבא, כששחקן ימצמץ, הוא ילך. צריך לחתוך. לא תהיה יותר את הפריבילגיה למצמץ. צ'אנס כזה מתאים לשחקנים שגדלו במועדון, לא לשחקן זר שרק הגיע לארץ. לא זיהיתי לפני זה שום דבר. למה ששחקן יעזוב את סקנדינביה ולא יתקשה? לטים זה עשה המון שלותאר מתיאוס אימן כאן ואלמוג כהן ואיתי שכטר שיחקו כאן. להביא אחד כזה לחום של 40 מעלות זה לא פשוט".

בוא נדבר על סוגיית הרכש של הקבוצה, מאיפה שיטת העבודה שלכם נובעת?
"הם נותנים רשימת שחקנים בתחילת החלון ומחכים להתפתחויות. את טים הויבך למשל הבאנו לארץ מבלי שהם ידעו בכלל, הם קיבלו הודעה רק אחרי שהוא חתם. הם לא צריכים לדעת שום דבר תוך כדי התהליך כדי שאתם בתקשורת לא תשגעו אותם והם יצטרכו לשקר לכם. זו הסיבה היחידה שאנחנו עובדים ככה. הם לא מנהלים את המו"מ".

אייל סגל. "לא יהיו פה מאמנים שיגזרו קופונים" (רדאד ג'בארה)אייל סגל. "לא יהיו פה מאמנים שיגזרו קופונים" (רדאד ג'בארה)

זה לא ממש יעבוד לך עם כל המאמנים בליגת העל, אתה יודע. יש מאמנים שיותר מעורבים במו"מ עם שחקנים, כמו שאני שמעתי בטח גם אתה שמעת.
"מאמנים כאלו לא יהיו פה כדי לגזור את האחוזים שלהם. יש רכילות כזאת שקורים כאלה דברים ושמעתי על זה לא פעם ולא פעמיים. אמנם לא נתקלתי בזה, אבל שמעתי על יותר ממאמן אחד בכדורגל הישראלי ולא רק זוטרים".

עם איזה מאמנים כן תרצה לעבוד בעתיד?
"כל מאמן שיגיע לכאן חייב להסכים עם ה-DNA של המועדון. הוא חייב לקדם צעירים ולהיות חרוץ. סלובו ושי הם חרוצים, נמצאים פה רוב שעות היום ועושים כאן הכל. אני מקפיד על זה בכל העיסוקים שלי, להעסיק אנשים חרוצים קודם כל. חייב לעבוד עם אנשי עבודה, לא יכול לעבוד עם עצלנים. לא אעבור עם מאמנים גנרלים".

מה דעתך באמת על אותם מועדונים שיש בהם יותר התערבות מקצועית?
"יש כמה מועדונים במדינה שמתנהלים בצורה הטובה ביותר לדעתי והם בית"ר ירושלים, מכבי פתח תקווה ועירוני קריית שמונה שמגיעים באופן יחסי להישגים הטובים ביותר בזכות הבעלים הדומיננטי. אני לא כזה פשוט, אבל הם עושים את זה מעולה".

אלי טביב. "ביתר מתנהלת טוב" (רדאד ג'בארה)אלי טביב. "ביתר מתנהלת טוב" (רדאד ג'בארה)

"אם לא נגיע ל-10,000 צופים בעוד ארבע שנים, לא הצלחתי, אם אחליט לעזוב אחזיר לעירייה את תפוח האדמה הלוהט הזה שיעשו בו כרצונם"

כאיש עסקים, איך אתה רואה את מכבי נתניה מתפתחת בשנים הקרובות?
"אם במכבי נתניה יתמלאו ארבעה נעלמים – אם הקהל ימלא את היציעים, האוהדים בעלי הממון יתנו את חלקם בהתאם ליכולתם הכלכלית, עיריית נתניה והמוסדות הקשורים ימשיכו לתמוך והצד המקצועי ישאב לטווח הארוך את השחקנים ממחלקת הנוער – אז תוך מספר שנים הקבוצה תתייצב על תקציב שפוי ותסתכל בעיניים למועדונים הגדולים ותתמודד מולם".

תגדיל את ההשקעה הכלכלית שלך בשנים הקרובות?
"כמות הכסף שמושקעת היא לא פרמטר להצלחה, אלא העבודה הטובה לאורך שנים. התמיכה תגיע, הקהל יגיע, שחקני נוער ייצאו מכאן לחו"ל, יחד עם הסיוע שלי, נוכל לבנות יציבות לתקופה ארוכה בלי לשפוך הרבה כסף. יציבות שתחזיר אותנו לקדמת הבמה ולצמרת".

מה יקרה בהנחה שאחד מאותם נעלמים לא יתקיים?
"לא באתי לכאן כדי להיות בעלים יחיד, להישאר לבד במערכה. בלי קהל תומך והפרמטרים האחרים זה לא יהיה שווה כלום. אני לא דון קישוט. זה לא חלום חיי להיות בעלי מכבי נתניה. הגעתי כי אף אחד אחר לא היה כאן".

יצחק תשובה לא עוזר לך בתקציב?
"הייתי שמח מאוד אם פרנסי העיר היו עוזרים יותר, אבל הם אנשים פרטיים וזו זכותם לא לעשות את זה".

אייל סגל. "אשמח לזוז הצדה ולפנות את מקומי" (רדאד ג'בארה)אייל סגל. "אשמח לזוז הצדה ולפנות את מקומי" (רדאד ג'בארה)

אתה מחפש משקיעים?
"מהניסיון של השנה האחרונה אני לא בטוח שזה נכון שבמועדון כדורגל יהיו כמה בעלים כי כל אחד ימשוך לכיוון שלו. אם יבוא אדם וישים הרבה כסף ואחד שיוכל להצעיד את המועדון קדימה, אשמח לזוז הצידה ולתת לו את הבמה, גם אעזור לו".

אתה לא חושב שזה בדיוק מה שמדאיג את האוהדים? לשמוע על עוד בעלים שלוקח על עצמו את הקבוצה, אבל במקביל מציין שישמח לזוז הצידה
"אני פה לא כי זו פסגת חלומותיי. אם יהיה מישהו טוב ממני, עם יכולות כלכליות משמעותיות, לא אחד שירכוש 10 או 20 אחוזים, אעזור לו גם בניהול. לא צריך שותף, אפשר שמישהו יגיע ואקח את מחלקת הנוער. לא אאחז בקרנות המזבח. אם בסופו של תהליך יהיה פתרון יותר טוב, אני הראשון שאעזור. כל עוד אני הבעלים ולא קצבתי לעצמי זמן וארבעת הפרמטרים מתקיימים, אני לא רואה סיבה להכניס שותף. אבל אם יבוא מישהו שדומה לי ויעניק חופש למאמנים, לא פוסל את זה. זה היפותטי כרגע כי אף אחד לא עומד בתור".

האוהדים של נתניה עברו טראומות, פירוק לפני 20 שנה ולפני שנה, והם מודאגים מהפן הכלכלי של המועדון. איך תוכל להרגיע אותם?
"יש לנו יציבות, יש תכנית עבודה ודרך. אם הם מודאגים, זה בסדר. אין מה לעשות".

מתי יגיע הרגע שבו תבין שהתכנית והדרך כבר לא עובדות? שלא הצלחת בהן?
"אם יום אחד אגיע לאצטדיון ויהיו 1,000-1,500 צופים ביציע, זה אומר שנכשלתי בתפקידי. אני הולך למערכה הזאת רק אם תהיה פה כמות של אוהדים. אני מצפה שהכמות הממוצעת תהיה בין 5,000 ל-6,000 אוהדים במשחק, אני מצפה לגידול של 1,000 בערך בכל עונה. בעוד שלוש שנים נוכל להגיע לכיוון ה-10,000. אם זה לא יקרה, אחפש מישהו אחר שיעשה עבודה יותר טובה ממני".

אייל סגל. "אם עוד ארבע שנים לא יהיו 10,000 אוהדים - נכשלתי" (רדאד ג'בארה)אייל סגל. "אם עוד ארבע שנים לא יהיו 10,000 אוהדים - נכשלתי" (רדאד ג'בארה)

זה הכישלון יהיה הכי גדול שלך? גם אם הקבוצה תרוץ בצמרת ותיראה מעולה?
"אם נתניה לא תגיע ל-9,000-10,000 צופים בעוד ארבע שנים מהיום, לא הצלחתי. לא אהיה פה ואשקיע כספים אם לא יהיה פה קהל גדול. אמרתי את זה מראש. אני לא אחד מאותם בעלי קבוצות שמשקיעים ומשקיעים ולא מגיעים להישגים, וגם אין להם קהל".

מה יקרה אם תחליט לוותר על הקבוצה?
"אתן אותה לעיריית נתניה. אגיד להם 'חבר'ה, קחו את תפוח האדמה הלוהט הזה, תעשו איתו מה שאתם רוצים'. זה לא העסק שלי. אוציא כסף רק אם יהיו לי שותפים – קהל, עירייה ואוהדים".

אתה מצד אחד אוהד אבל מתייחס לקבוצה כעסק?
"זה מעין עסק וולונטרי. מכבי נתניה זו תרומה לנפש שלי ושל האוהדים, היא לא עסק".

"אנחנו לא רחוקים מחמש הגדולות בישראל, הקבוצות הגדולות פראייריות"

לפי התכניות שלך, אתה רוצה להחזיר את הימים של 'מכבי נתניה ועוד 15'.
"בוודאי. אני רואה פה קבוצות בארץ, לא יותר גדולות מאתנו, שעושות את זה בלי למצמץ. אנחנו חייבים לחזור לחבורת הקבוצות הגדולות, לחמש הגדולות. היינו קבוצה גדולה ואנחנו רוצים לחזור לשם. מקום שני זה לא מקום גדול, אצטדיון מלא הרבה יותר מרגש".

מכבי נתניה. תחזור לימים של נתניה ועוד 15? (מכבי נתניה) מכבי נתניה. תחזור לימים של נתניה ועוד 15? (מכבי נתניה)

למה זה כל כך חשוב לך?
"קבוצה שאין לה קהל אין לה זכות כיום, זה לא שווה כלום".

זה יגרום לך להוצאות גדולות יותר. אוהדים רוצים החתמות גדולות.
"השיווק הטוב ביותר הוא דרך, לא לקנות שחקנים גדולים ולנסות למשוך מנויים כמו שרוב הקבוצות עושות".

יש לך הרבה גם הרבה ביקורת על הקבוצות הגדולות.
"אין פה עניין של ביקורת, אבל לצורך העניין - טים הויבך בקבוצה גדולה בליגת העל שווה שכר של חצי מיליון יורו. רק בגלל השם. כי הקבוצות הגדולות פראייריות ולא אנקוב בשמות של אותן קבוצות. אם היו אומרים להם מראש שהוא עולה 150 אלף יורו לעונה אז לא היו מסתכלים עליו בכלל. הם רוצים רק סכומים גדולים. בקבוצות הגדולות לא קונים שחקנים טובים יותר אלא יקרים יותר".

המחירים הללו הגיוניים לדעתך?
"המחירים היום לא ראליים בשוק ההעברות ובעיקר המשכורות שמשולמות לשחקנים, אבל יש מי שמשלם".

הויבך מתקל את חוזז (רדאד ג'בארה)הויבך מתקל את חוזז (רדאד ג'בארה)

אתה גם נגד תופעת "המנודים".
"ברור, אצלנו נילסן מתאמן כרגיל למרות שהוא לא ימשיך. קבוצות מייבשות שחקנים וגומרות להם את הקריירה בשביל כמה גרושים. זה לא הוגן. יש קבוצות, ואנחנו רואים את זה עם כל תופעת המנודים, שחושבות על המועדון ולא על השחקן. אצלנו לא יהיו מנודים. שחקן הוא עובד, חלק ממועדון, כמו אלמוג כהן ושחקנים אחרים שעוזרים למועדון. יש כאן משפחתיות גדולה ואני רוצה לשמור עליה".

אתה מפזר הבטחות על אהדה ואג'נדה ובסוף עושה את זה כדי לחסוך כסף.
"לא חוסך, לא רוצה לשלם יותר ממה שצריך. אף סוכן לא יציע שחקנים כאלו כי יודעים שאני לא אשלם סכומים כאלו. יש מספיק סוכנים ואני לא צריך לעבוד עם כולם. לצורך העניין אני יכול גם לעבוד עם סוכנים זרים, כמו שעשינו עם טים".

מי קישר בינך לבינו?
"איש כדורגל בכיר מאוד בישראל שאוהב מאוד את מכבי נתניה. לא סוכן".

הוא קיבל עמלה על העזרה הזאת?
"הצעתי לו, הוא לא היה מוכן לקבל".

אלמוג כהן (אחמד מוררה)אלמוג כהן (אחמד מוררה)

"יש דיסוננס גדול בין להיות אוהד לבעלים, בקיץ זה השפיע עליי ו'התאבדתי', בשונה מאמיר כבירי לי יש ניסיון ניהולי"

אתה מגדיר את עצמך יותר אוהד או יותר בעלים? איך אתה משלב בין שני התפקידים?
"אני אוהד של המועדון ואני מקפיד על זה. יש פה דיסוננס לא פשוט ויש דברים שמתנגשים, בכל תחום".

איך אתה מונע מעצמך להיות מושפע מהפן הרגשי?
”אני לא נכנס לחדר ההלבשה, בהגדרה. אני גם לא מעביר מסר לשחקנים, רק דרך המאמנים. אין לי ממשק איתם. אין לי רצון לקשר עם שחקנים למעט חיבוקים אחרי הצלחות ואכזבות. אני אוהד ואני מסתכל עליהם אחרת. לא רוצה לערבב את החיבה והאהדה שלי לשחקן מסוים עם התפקיד שלי כבעלים, לא רוצה שזה ישפיע עלי בהתנהלות".

איך עוד זה משפיע עליך?
"לדוגמה רציתי בלם או חלוץ, התייחסתי לרכישה כאוהד ו'התאבדתי' על שחקן. השקעתי הרבה יותר ממה שתכננתי. זה קרה עם טים הויבך. 'התאבדתי' כמעט שוב על חלוץ, אבל זה לא יצא אל הפועל".

למה דווקא עשית את זה ברכישה של טים?
"כי רציתי להשקיע בשדרה המרכזית. שוער, בלם, קשר מרכזי וחלוץ וזו השדרה שבונה את כל הקבוצה. יש לנו שוער ראשון מעולה בדמות דני עמוס ושוער שני כמו גולן אלקסלסי, שעלה לנו כסף והשקענו בו. מול מכבי פ"ת הוא נכנס להרכב ולא היו הבדלי רמות. השקענו בחמישה בלמים שכל אחד מהם יכול לשחק בהרכב. יש לנו שני קשרים אחוריים כמו דן גלזר, שהוא קשר העתיד של מדינת ישראל, וניקו אולסק. בהתקפה אנחנו מחפשים את השחקן הנכון. ערן לוי ודיא סבע הם הבסיס. בצדדים יש לנו הרבה שחקנים טובים שבונים את הקבוצה. על כל עמדה יש לנו שני שחקנים טובים מאוד. מעבר לפציעות, יש לנו עומק במרבית התפקידים".

ערן לוי עצבני (רדאד ג'בארה)ערן לוי עצבני (רדאד ג'בארה)

חרגת מהתקציב?
"לא חרגתי כי השתמשתי ברזרבות, כספים שהיו אמורים להגיע למקומות אחרים. אני איש עסקים בסופו של דבר. אני הגדרתי מראש 10 מיליון תקציב שחקנים". 

איך אתה שומר על עצמך יותר בעלים מאשר אוהד?
"יש לי חבר אוהד שתמיד לוחץ לי על הבלמים ומעיר אותי לעצור ולא לבזבז יותר מדי. האנשים שתרמו כל הזמן לנתניה מנסים להרגיע אותי כי הם מנוסים ויודעים שזה לא יעשה לי טוב".

אוהד שהוא הבעלים היה גם אמיר כבירי, וזה לא נגמר יפה.
"ההשוואה בינינו לא במקום. נכון שכבירי אוהד הפועל ת"א, אבל וכאן האבל הגדול - לנהל תפעולית וכלכלית חברה בכלל ומועדון כדורגל בפרט, דורש ניסיון קודם בניהול בכלל ובכספים בפרט, ושם כבירי לא היה לפני שנכנס להפועל. זו מתכונת ברורה להתאבדות ולראיה כל התנהלותו בהפועל ת"א".

מה דעתך על ההתנהלות היום בהפועל ת"א? זו קבוצה שגם עברה פירוק בשנה האחרונה. גם היום מנהלים אותה ארבעה אוהדים ואין הרבה שקט מהמועדון הזה?
"אני לא מכיר את מה שקורה היום בהפועל ת"א מקרוב, אך בהחלט יש מספר נושאים שיכולים להיעשות אחרת. השקט הסביבתי, מול שחקנים ומול ספקים ובעיקר מול מוסדות בינלאומיים, הוא החשוב ביותר על פי תפיסת עולמי".

אמיר כבירי. "הלך להתאבדות בהפועל תל אביב" (נעם מורנו)אמיר כבירי. "הלך להתאבדות בהפועל תל אביב" (נעם מורנו)

בדומה להפועל ת"א אולי, גם לך הרבה אוהדים אנשי עסקים הבטיחו עזרה ולא קיימו.
"אני חייב את העזרה שלהם, כי בלעדיהם ובלעדי האוהדים אני לא מסוגל לבד. אם כל מי שהבטיח עזרה לא יקיים, נתניה תסיים את העונה מאוזנת לחלוטין. גם אם אוהדים לא יקנו זה אומר שהם לא קיימו הבטחות".

איך אתה שומר על עצמך שפוי כלכלית?
"נתניה עם פלוס בבנק ותמיד תהיה כל עוד אני כאן. פתחתי לקבוצה חשבון שיכול להיות רק בפלוס. אסור לקחת ממנו הלוואות בהגדרה. אם אוציא יותר, אזרים יותר מהכיס. אני עושה את זה בשיקול דעת, זה לא בזבוז – זו הוצאה. לא הימורים ולא קנס כספי".

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */