יום שלישי, 16.04.2024 שעה 17:37
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

זמן לעשות צדק: המאני טיים של בלם הפועל ב"ש

קצת יותר משנה אחרי השער הנהדר נגד אולימפיאקוס, הבלם שהגיע מק"ש כבר נחשב לשחקן בית בבירת הנגב. הערב ב-21:45: המבחן הגדול מול מאריבור הסלובנית

|
שיר צדק (מרטין גוטדאמק)
שיר צדק (מרטין גוטדאמק)

ב-3 באוגוסט בשנה שעברה, הגיעה הפועל באר שבע לאחר אליפות ראשונה מזה 40 שנה למשחק בית בטוטו טרנר במסגרת הסיבוב השלישי של מוקדמות ליגת האלופות. בדרך לחלום שלב הבתים של הפועל באר שבע, שנחשב אז יומרני יחסית לקבוצה חסרת ניסיון אירופי, פגשה האלופה את אולימפיאקוס היוונית.

בכר: "אנחנו חושבים רק איך לעבור"

לאחר תיקו נטול שערים באתונה, בבאר שבע ידעו שרק ניצחון יעלה את הקבוצה לשלב הפלייאוף. טוני וואקמה, מאור מליקסון, אליניב ברדה ולוסיו מרינאו ניסו לכבוש את השער היקר כל כך, אך ללא הועיל. מי שכן הצליח לעשות זאת, 11 דקות בלבד לשריקת הסיום, היה דווקא שיר צדק. הבלם הצליח להקפיץ את טרנר באוויר עם שער אדיר בבעיטה מקצה הרחבה ישירות לפינת השער הימנית והמשיך את החלום שנעצר כאמור רק נגד סלטיק הסקוטית.

מאז, שיר צדק זכה יחד עם הפועל באר שבע באליפות שנייה ברציפות, אך משהו לא טוב קורה על הבלם בתחילת העונה הנוכחית. משחק ההגנה של האלופה מתקשה לחזור על יכולתו הנהדרת מהעונה שעברה (ספגה 18 שערים בלבד) ומי שספג את מרבית האש הוא דווקא שיר צדק. "שיר לא פתח את העונה בצורה מושלמת, אבל הוא בלם נבחרת, מוכשר ומנהיג בחדר הלבשה. יש תקופות פחות טובות ושיר עוד יוכיח לכולם שהוא הבלם הטוב בישראל", אמרו בבאר שבע.

שיר צדק חוגג (מרטין גוטדאמק)שיר צדק חוגג (מרטין גוטדאמק)

צדק אמנם נולד בבית שאן, אך מרגיש בבאר שבע כמו בבית. צדק נחשב לאיש מסורתי והדת היא חלק מאוד משמעותי בחייו. על מנת לשמור את המסורת כמה שיותר, מתגורר צדק בשכונה דתית בבאר שבע, סמוך לבית הכנסת הגדול של הרב בצרי המכובד. השיקול העיקרי של צדק להתגורר דווקא בשכונה זו בעיקר בשל הקרבה לאצטדיון טוטו-טרנר, כאשר אם מתקיים משחק בשבת – צדק מגיע לאצטדיון רגלית ללא חילול השבת.

שיר צדק ובן ביטון חוגגים (רדאד ג'בארה)שיר צדק ובן ביטון חוגגים (רדאד ג'בארה)

כשהוא פותח את עונתו השלישית בלבד בבירת הנגב, האהבה לה זוכה צדק עצומה. אמנם הוא לא נולד בסורוקה, אך אם תשאלו את האוהדים – צדק בדרך הבטוחה לקבל מעמד של שחקן בית בבירת הנגב. בטח ובטח לאחר שענד את סרט הקפטן כמה וכמה פעמים.

דוגמה טובה לכך, היא הכבוד שקיבל צדק במשחק ההכתרה נגד מכבי פתח תקווה בסיום העונה שעברה. ארגון האוהדים הבאר שבעי ה’אולטראסאות'' הציג שלט פריסה ביציע (כן, בעזרת המנואלה) בו צוירו כוכבי האליפות בהשראת 'הר ראשמור' – מאור מליקסון, אליניב ברדה, ברק בכר ו...שיר צדק. "האוהדים שלנו מאוהבים בשיר", אמר אחד מאוהדי הקבוצה והוסיף: "מי שמסתובב בעיר ויוצא לו להכיר את צדק מחוץ למגרש הכדורגל, פוגש באדם משכמו ומעלה, טוב ובעיקר צנוע. הוא לא מתרברב ומכבד את כל האוהדים שבאים ומצטלמים איתו, מכבד אוהדים בשמחות כשהוא לא רואה את עצמו מעל האחר".

אוהדי הפועל ב"ש (אחמד מוררה)אוהדי הפועל ב"ש (אחמד מוררה)

"אני חושב ששיר הוא השחקן שעשה את ההתקדמות האישית הכי גדולה בשנתיים האחרונות. הוא בא במצב של עוד שחקן הגנה ולאחר שנתיים הוא הבלם הכי טוב בארץ. הוא כל פעם משתדרג עד לרמה שהוא גרם להתעניינות באירופה ובצדק", אמר אחד משחקני הבית הגדולים בתולדות הפועל באר שבע, סתיו אלימלך, שהמשיך ושיבח: "נכון שבמשחקי הנבחרת האחרונים ראינו נפילה שלו, כללית, הוא הביא את זה לתחילת העונה ולפי הנסיון שלי הוא עבר שחיקה עצומה. צדק שיחק את רוב משחקי הליגה, שלב הבתים באירופית, גביע המדינה וגביע הטוטו ובשנתיים האחרונות לטעמי הוא עשה בערך כמו שלוש שנים וחצי. זה מטורף וקשה לכל שחקן להישאר ביציבות כזו לאורך זמן”.

סתיו אלימלך (רדאד ג'בארה)סתיו אלימלך (רדאד ג'בארה)

לגבי השתלבותו של הבלם בבאר שבע אמר אלימלך: "שיר צדק ראוי כל כך לחיבוק ואהבה ענק מאיתנו, התושבים. העובדה לכך שהוא אפילו עבר להתגורר בקרייה החרדית. לטעמי הוא שחקן בית בדיוק כמו אופן הקליטה של אופיר חיים, לטעמי זה על אותו משקל. אני חושב שהוא יחזור לעצמו ויחזיר בענק".

הפציעה של מיגל ויטור, דווקא עכשיו, דווקא רגע לפני הקרב מול מאריבור על כרטיס אחד לשלב הבתים של ליגת האלופות, מציבה את שיר צדק כ’שר ההגנה’ של הפועל באר שבע. לצדק יש הזדמנות לקחת את הפיקוד בזמן שבבאר שבע עדיין מנסים לעכל את היעדרותו של הפורטוגלי, לחשב מסלול מחדש ולחזור להראות לכולם שהוא בעל הבית בחוליית ההגנה של האלופה. צדק, שיחגוג בדיוק במשחק הגומלין בסלובניה יום הולדת 28, ישמח מאוד לקבל את שלב הבתים כמתנה מתוקה ליום ההולדת. עד אז, יש לצדק וגם ללואי טאהא לא מעט עבודה.

מיגל ויטור (איציק בלניצקי)מיגל ויטור (איציק בלניצקי)
אסור לפספס
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
נגןמתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
מתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
נגןחכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
חכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */