יום שישי, 19.04.2024 שעה 23:59
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

מסע תגלית: מי יעשה את הפריצה הבאה בליגה?

לקראת העונה שבפתח, ONE מציג את חמשת השחקנים הצעירים שעשויים להיכנס לתודעה. ראש פז, הסקורר מעכו, הגרזן, הכוכב של הלוזונים והחלוץ שרצה אירופה

|
פז בן ארי מרחיק כדור (אחמד מוררה)
פז בן ארי מרחיק כדור (אחמד מוררה)

בכל עונה מתגלה לו שחקן צעיר חדש ומעניין, זה שמושך את העין וגורם להרבה אוהדים להרים גבה. אמנם לרוב השחקנים הצעירים הללו בולטים כבר במחלקות הנוער, אבל הם עדיין לא פרצו אל התודעה. הם מוכשרים, הם בעלי פוטנציאל והם מסוגלים להפוך את העונה הקרובה שלהם לשנת פריצה.

לקראת פתיחת משחקי ליגת העל לעונת 2017/18, הגיע הזמן להכיר את חמשת השחקנים הצעירים והמוכשרים שיכולים לפרוץ העונה.

1. פז בן ארי, בן 20, בלם, בני יהודה. לפני קצת יותר משנה נפגשו שני שחקני העתיד של הכדורגל הישראלי באותו המגרש. מצד אחד, החלוץ מנור סולומון שניסה להציל את מכבי פתח תקווה מירידת ליגה בנוער. מצד שני, הבלם פז בן ארי של היריבה העירונית, מי שהבקיע שער ניצחון דרמטי בגמר גביע המדינה לנוער והביא תואר. בעוד שקפטן הפועל פתח תקווה שיחק וגם כבש ב-2:2 מול מכבי בקרב על העלייה, סולומון - שהיה אמור להילחם על ההישרדות - נפצע כבר בשלב מוקדם ופונה לבית החולים עם פגיעה קשה בברכו.

מאז, עונה חלפה, ובן ארי עדיין לא פרץ באמת, בזמן שסולומון התאושש ונכנס לתודעה בגדול. הבלם שעזב את אם המושבות לטובת בני יהודה, בקושי שיחק אשתקד ורשם רק שש הופעות בכתום. אלא שהעונה יוסי אבוקסיס עד כה בחר לשחק עם מערך של שלושה בלמים ובו הופיע גם בן ארי הצעיר, שבינתיים רשם בשבועיים האחרונים שלוש הופעות בגביע הטוטו ואף פתח בהרכב במשחק אלוף האלופים מול הפועל באר שבע.

פז בן ארי במדי הפועל פ"ת. חובת ההוכחה עליו (רדאד ג'בארה)פז בן ארי במדי הפועל פ"ת. חובת ההוכחה עליו (רדאד ג'בארה)

אמנם יש לו עוד כברת דרך לעבור וחובת ההוכחה היא עליו, אבל אם בשכונת התקווה יאמינו בו, ייתכן שבני יהודה תרוויח בלם לעתיד. המאמן שלו מאותה התקופה בנוער, אורן קריספין, שודרג לאחרונה לעמוד על הקווים של הקבוצה הבוגרת, בעקבות הזכייה בגביע לנוער מהשער שהבקיע בן ארי בדקה ה-118 מול הפועל תל אביב. דקות לאחר החגיגות מהזכייה אמר קריספין: "לאורך כל השנים הטובות הפועל פתח תקווה הייתה מושרשת על שחקני בית. לצערי בשנים האחרונות הדרך הזו קצת אבדה ואני מאוד מקווה שהשחקנים הוכיחו על כר הדשא לכל מי שמנהל את המועדון הזה שהם צריכים להיות הדבר הבא בבוגרים".

מחלקת הנוער של שתי הפתח-תקוואיות זכתה לייצר לא מעט שחקנים מוכשרים בעבר. ואם תשאלו את אוהדי הפועל, הם עד היום לא מאמינים ש"ראש פז", המנהיג של הנוער, עזב את המועדון. בני יהודה אכן תהנה מההפקר?

2. עמראן אלקרינאוי, בן 21, קשר התקפי, הפועל עכו. במקור הוא שייך להפועל באר שבע, אבל העונה הוא ישחק בחלק הקדמי בקבוצה של שלומי דורה. מדובר בסקורר מעניין שהעונה אמור לעשות את הפריצה הגדולה שלו. אמנם קפיצת המדרגה לא תהיה קלה, כי בכל זאת הוא שיחק בעונה שעברה רק בבני לוד מהליגה הלאומית שבמדיה הוא כבש שישה שערים בכל המסגרות, אבל את העונה הנוכחית הוא כבר פתח עם שני שערים בשלוש הופעות בגביע הטוטו. ועוד איזה שערים.

עמראן אלקרינאוי מוביל את שחקני הפועל עכו (אחמד מוררה)עמראן אלקרינאוי מוביל את שחקני הפועל עכו (אחמד מוררה)

לפני קצת פחות משנתיים הוא כבש במשחק הנוער של הפועל באר שבע שער מרשים לרשת של מכבי תל אביב, עם ריצה מסחררת לאורך 70 מטר שהסתיימה בהקפצת כדור נהדרת מעל השוער, שער שהראה את היכולות הפיזיות והטכניות שלו. גם העונה הוא הבקיע שער מרהיב בבעיטה חופשית ב-2:2 מול מכבי חיפה בגביע הטוטו, אבל מעבר לכך הוא גם שלט במרכז המגרש, הוציא התקפות מתפרצות מסוכנות ואיים כל הזמן על השער.

חן ראובן, ששיחק איתו בקישור בלוד, שיתף: "הוא שחקן מאוד מהיר, הוא דריבליסט וחוצפן בצורה חיובית. קשה מאוד לקחת ממנו את הכדור. היתרון שלו זה שיש לו שתי רגליים ויש לו ראיית משחק שאין להרבה שחקנים. אם יתנו לו את החופש ויאמינו בו הוא יפרוץ ויחזיר לעכו בענק".

3. דן גלזר, בן 20, קשר מרכזי, מכבי נתניה. הוא גדל במחלקת הנוער של מכבי תל אביב ואף זכה בה באליפות כקפטן. בשנה וחצי האחרונות גלזר פתח בהרכב של בית"ר תל אביב/רמלה. הוא לאו דווקא נחשב שם לאחד מהשחקנים הבולטים, אלא יותר מאלה שעושים את העבודה השחורה והקשה מאחור. גרזן.

רק שני שערים היו לגלזר בליגה הלאומית, אחד מהם היה נגד מכבי נתניה וזה כנראה מה שהדליק את סלובודאן דראפיץ' לצרף אותו לקבוצה החדשה שלו בליגת העל. הוא נחשב לשחקן קשוח במרכז השדה, אחד שמאמנים אוהבים לבנות עליהם והעונה הוא אמור יהיה לנווט את הספינה של היהלומים בליגת העל.

דן גלזר מקדים את ארון שוינפלד (רדאד ג'בארה)דן גלזר מקדים את ארון שוינפלד (רדאד ג'בארה)

"אני מת לפרוץ, זו חייבת להיות השנה שלי", אמר גלזר לאחר המשחק הראשון של העונה בגביע הטוטו נגד מכבי פתח תקווה. "חלק מהשחקנים בקבוצה שלנו אנונימיים אבל רוצים להיכנס לתודעה של הכדורגל הישראלי. אני מאמין שעם ההצלחה של הקבוצה יסתכלו גם על הפרטים הקטנים ועל השחקנים הקטנים שלנו שעושים עבודה".

4. תאי בריבו, בן 19, חלוץ, מכבי פתח תקווה. המועדון שמייצר אולי הכי הרבה שחקנים לרמות הגבוהות הוא זה של הלוזונים. לא מעט אנשי מקצוע מביטים על קבוצת הנוער שלהם ומחפשים את הכישרון הבא, ומה שאפיין הכי הרבה את הקבוצה הזו הייתה כמות הכיבושים שלה. אמנם היא סיימה רק במקום החמישי אבל שחקניה כבשו הכי הרבה מבין כל יתר הקבוצות בליגה, 65 שערי זכות, וזה הרבה בזכות תאי בריבו.

הוא הבקיע 21 שערי ליגה, סגן מלך השערים של אוסמה חלאיילה מבני סכנין. הוא עלה לבוגרים עוד בסיום העונה שעברה, ומתחילת העונה הנוכחית בריבו שותף בשלושת משחקי גביע הטוטו ונדמה שהוא מסומן כיהלום הבא, זה שיעשה את אותה הדרך שעשה סולומון בעונה שעברה. השאלה אם הוא ינצל את ההזדמנויות והדקות שיקבל מקובי רפואה, בדומה לחברו.

5. מאמון קשוע, בן 19, חלוץ, הפועל חיפה. הוא נחשב לאחד מהשחקנים אולי הכי לא מוכרים בליגה. מדובר בשחקן התקפי שהגיע לקבוצה של ניר קלינגר בתור נבחן והצליח להרשים את המאמן, שחיפש חלוץ נוסף לסגל כגיבוי, זאת לאחר שכבש שער במשחק אימון מול הפועל עכו.

מאמון קשוע. פספס הזדמנות לשחק בספרד, יצליח בארץ? (עמרי שטיין)מאמון קשוע. פספס הזדמנות לשחק בספרד, יצליח בארץ? (עמרי שטיין)

בדומה לבן ארי, גם הוא זכה עם הפועל פתח תקווה בגביע כשחקן נוער ועזב את הקבוצה לאחר מכן. מאז, הוא לא שיחק הרבה בארץ, ובעיקר חיפש את עצמו באירופה והתאמן באקדמיה של אספניול. אחרי שהגיע למבחנים בספרד, הקבוצה מברצלונה החליטה שהיא מעוניינת בו ונדמה היה שהוא בדרך הבטוחה לחוזה באירופה. בטירה כבר עשו לו מסיבת פרידה אלא שברגע האחרון הודיעו לו מהסוכנות של ליאור רוזנטל וג'ובאני רוסו שאספניול הודיעה שהיא לא תצרף אותו בסופו של דבר לקבוצת המשנה שלה בגלל עניינים כספיים.

"יום אחד אחיו התקשר אליי ואמר לי שאני חייב ללכת לראות אותו", סיפר ג'ובאני רוסו. "הלכתי, ראיתי אותו משחק חצי שעה-שעה בלוד וישר התלהבתי ואמרתי שהוא שחקן ברמה מאוד גבוהה. יש לו כושר גופני, הוא ממושמע ואמרתי לעצמי שהוא בול כמו רוני רוזנטל. הלכתי להפועל פתח תקווה, אמרתי להם 'הוא היה שחקן שלכם, מה עשיתם? ככה שחררתם אותו? אתם נורמליים?' וסיכמנו שהם מוותרים על הכרטיס שלו.

ג'ובאני רוסו. התלהב מקשוע (אחמד מוררה)ג'ובאני רוסו. התלהב מקשוע (אחמד מוררה)

“באותו הרגע אמרתי לו 'אתה הולך לאירופה', הוא היה חודש באספניול, ובסוף זה נפל כי הם היו צריכים לשלם דמי השבחה והם לא הסכימו. אז אמרנו שהוא יחזור לשנה-שנתיים לארץ ואחר כך יגיע לאירופה. ראיתי אותו משחק העונה בהפועל חיפה וזה מדהים לראות איך הוא עושה בדיוק את מה שהמאמן אומר לו ויורד להגנה בדקה ה-85. הוא אחד שלא עושה פוזות, הוא בא לעבודה".

בהפועל חיפה אמנם יש חלוץ בולט ששווה מקום קבוע הרכב, ושמו אלון תורג'מן, אך ייתכן מאוד שהסאגה סביב מהארן לאלה הוותיק עשויה לסלול את מקומו של קשוע לדקות משחק משמעותיות יותר. עד עכשיו מאמון שותף ל-192 דקות בארבעה משחקים בגביע הטוטו, אבל הוא יצטרך לנצל כל דקה שתינתן לו בליגה כדי לבלוט ולפרוץ. אירופה תחכה.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */