יום שישי, 29.03.2024 שעה 13:09
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-2926הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

טאהא ואיינבינדר בהרכב ב"ש, קואנקה על הספסל

פורסם ההרכב לקראת המפגש ה-1 בפלייאוף האלופות מול מאריבור ב-21:45. הקשר שב ל-11, הבלם ע"ח ויטור, הספרדי עשוי לערוך בכורה. קבהא יפתח מנגד

|
לואי טאהא (רדאד ג'בארה)
לואי טאהא (רדאד ג'בארה)

הפועל באר שבע רחוקה 180 דקות בלבד מהגשמת החלום הגדול ביותר שלה – העפלה לשלב הבתים בליגת האלופות. כדי שזה יקרה, מצפה לה צמד משחקים מול מאריבור בשלב הפלייאוף, כאשר המפגש הראשון מביניהם יתקיים הערב (רביעי, 21:45) באצטדיון טוטו טרנר.

הערב, בכר פרסם את ההרכב שיפתח מול הסלובנים, כאשר לואי טאהא יחליף את מיגל ויטור במרכז ההגנה לצדו של שיר צדק. במקביל, איסק קואנקה ייכלל לראשונה בסגל של ב”ש וימתין לבכורה על הספסל. מנגד, מרואן קבהא ומרקו שולר, אקס הפועל תל אביב, בהרכב מאריבור, כמו גם מרקוס טבארס. בנו של המנהל הספורטיבי, זלטקו זאהוביץ’, לוקה, נותר על הספסל.

ישיר: מסע"ת הפועל ב"ש לקראת מאריבור

אמש, המאמן ברק בכר ערך היום מסיבת עיתונאים לקראת המפגש החשוב בה הוא התייחס לסיכויים, לפציעה של מיגל ויטור, להחתמה של חאתם עבד אלחמיד, שגם נרשם לאירופה, אך לא נכלל בסגל, ולכשירות של דן איינבינדר. מסיבת העיתונאים הועברה בשידור חי בערוץ ONE, אפיק 50 באיכות HD ב-HOT ,yes וסלקום tv, וכן כאן באתר.

בכר נשאל על ההתרגשות בפתיחה: "אנחנו מתרגשים כמו לפני כל משחק. אוי ואבוי אם לא נתרגש”.

הפציעה של מיגל ויטור וההחתמה של חאתם עבד אלחמיד: "הוכחנו בשנים האחרונות שהקבוצה לא תלויה בשחקן כזה או אחר. זה אף פעם לא נעים לאבד שחקן, אבל תמיד ידענו להתגבר על פציעות. לכל שחקן יש מחליף, בכל עמדה. צריך להתייחס למי שמשחק ולא לחפש תירוצים. נצטרך לבוא בכל הכוח בידיעה שזה משחק מאוד חשוב".

“הבאנו את חאתם עבד אלחמיד כי הוא ראוי להיות בב"ש. הקבוצה מספיק מאוזנת ואני לא רואה סיבה שלא נשחק את המשחק הרגיל שלנו. חאתם התאמן היום ותראו אם הוא ישחק, או לו”.

חאתם עבד אלחמיד באימון הבכורה (מרטין גוטדאמק)חאתם עבד אלחמיד באימון הבכורה (מרטין גוטדאמק)

הפציעה של דן אייבינדר: "הוא כשיר".

ההגרלה: “אין לנו שום זכות להיות שמחים לפני המשחק. הגרלה טובה היא רק אחרי המשחקים, לא לפניהם. אנחנו חושבים רק על מצב של איך לעבור שלב, לא על איך לא לעבור”.

בכר ומהראן ראדי (מרטין גוטדאמק)בכר ומהראן ראדי (מרטין גוטדאמק)

גם מהראן ראדי דיבר: "למדתי על מאריבור רק עם ברק כי עברו שלוש שנים מאז ששיחקתי נגדם. אני מכיר שם רק את מרואן קבהא. אני יודע שהם עשו חיים קשים לאריות של אירופה. מיגל ויטור הוא שחקן מצוין, אבל זה קורה בכדורגל, יש פציעות. הפציעה שלו הגיעה בתזמון חשוב, אבל הסגל שלנו נבנה כדי ששחקנים יחליפו את מי שצריך. זו לא צריכה להיות בעיה. כל שחקן שישחק במקומו ימלא את המקום בצורה הכי טובה”.

זיכרונות מהפנדל מול סלטיק: "לא חשבתי על זה. מאז החמצת הפנדל הייתה לי את אחת העונות הכי טובות בקריירה. זה חיזק אותי מנטלית, אבל אין קשר למה שיהיה”.

הפועל באר שבע באימון המסכם (מרטין גוטדאמק)הפועל באר שבע באימון המסכם (מרטין גוטדאמק)

הישגים ורצון להיות בליגת האלופות: "אני לא יכול להגיד שלא חשבתי על זה. אני מאוד רוצה להיות בליגת האלופות. אני לא חושב על סוף הקריירה. אני רק רוצה להיות שם. נעשה זאת רק עם תוצאה טובה”.

ההזדמנות מול יריבה נוחה יחסית: "אני לא יודע. אני ראלי. אני לא עושה השוואות. אני תמיד מסתכל על איך אנחנו באים לכל משחק. עובדתית זה מה שעשינו בשנים האחרונות. נצטרך לעשות את העבודה. אנחנו לא מסתכלים על מה אומרים. זה תלוי בנו".

ב"ש מתרגשת: "הזדמנות להגשים חלום לעיר שלמה"

הרגע הגדול של הפועל באר שבע מגיע לשיאו. ב-21:45 יישמע בשנית המנון ליגת האלופות באצטדיון טוטו טרנר והעיר באר שבע מתרגשת כולה ומתמרקת לרגל המעמד אליו צפויים להגיע כ-15,500 צופים. כדי שזו לא תהיה הפעם היחידה העונה שההמנון יתנגן בנגב, הפועל באר שבע תצטרך לעבור יריבה קשה ועיקשת בדמות אלופת סלובניה מאריבור.

"זה המשחק הכי חשוב בהיסטוריה של המועדון" אמרו בבאר שבע והוסיפו: "בעונה שעברה פגשנו באותו שלב את סלטיק וזכינו לחוויה גדולה שהסתיימה בטעם חמוץ מתוק. הפעם יש לנו הזדמנות להגשים חלום לעיר שלמה שלא חשבה שיגיע רגע כזה".

אצטדיון טוטו טרנר (רדאד ג'בארה)אצטדיון טוטו טרנר (רדאד ג'בארה)

בעוד הבלם הפורטוגלי הפצוע מיגל ויטור לא יעמוד לרשותו של ברק בכר, הקשר דן איינבינדר כשיר ואמור לפתוח בחוליית הקישור יחד עם ג'ון אוגו ומהראן ראדי. בחלק ההתקפי יפתחו טוני וואקמה, מאור מליקסון ומוחמד גדיר, שככל הנראה ימשיך לקבל את הקרדיט בחוד.  

מוחמד גדיר (איציק בלניצקי)מוחמד גדיר (איציק בלניצקי)

בלם הרכש הטרי חאתם עבד אלחמיד ערך הערב אימון בכורה בבאר שבע, אך רק נדע האם ייכלל בסגל. בכל מקרה בבאר שבע רשמו את השחקן שהצטרף ממ.ס אשדוד באופ"א ואם בצוות המקצועי יחליטו לשתפו, הוא יוכל לקחת חלק בהתמודדות. במקביל, הקשר איסק קואנקה עשוי להיכלל בסגל לראשונה העונה ויהיה מעניין לראות האם מאמן האלופה יבחר לשלב את הרכש הספרדי המסקרן.

חאתם עבד אלחמיד באימון הבכורה (מרטין גוטדאמק)חאתם עבד אלחמיד באימון הבכורה (מרטין גוטדאמק)

לקראת המשחק, בכר הקרין לשחקניו מספר קטעי וידאו ממשחקיה של מאריבור בסיבובים הקודמים של מוקדמות ליגת האלופות. המאמן הזהיר מפני מספר שחקני מפתח, אך שם את הדגש העיקרי על כוכב מאריבור לוקה זאהוביץ', שנחשב למסוכן ביותר אצל היריבה הסלובנית. 

הפועל באר שבע: גיא חיימוב, בן ביטון, לואי טאהא, שיר צדק, מיחאי קורהוט, דן איינבינדר, מהראן ראדי, ג'ון אוגו, מאור מליקסון, טוני וואקמה ומוחמד גדיר.

מאריבור: יסמין הנדאנוביץ', מרטין מילק, אלכסנדר ראיצ'ביץ', מרקו שולר, מיטיה וילר, בלאז' ורובץ, מרואן קבהא, ואלון אחמדי, דינו חוטיץ', דמיאן בוהר ומרקוס טבארס.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */