יום רביעי, 24.04.2024 שעה 21:33
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6922-6230מכבי ת"א1
6222-6230מכבי חיפה2
5525-4930הפועל ב"ש3
5040-4230הפועל חיפה4
4329-3230מכבי בני ריינה5
3637-2830בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3734-3229הפועל ירושלים1
3341-2529הפועל חדרה2
3353-3529מכבי פ"ת3
3244-3029מכבי נתניה4
3135-3929בית"ר ירושלים5
2744-3229הפועל ת"א6
2744-2329מ.ס אשדוד7
2143-2229הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 27/04, 17:00
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • שני, 29/04, 20:00
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • שני, 29/04, 20:30
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

"לפני שארים ידיים, נתתי לעצמי צ'אנס בהפועל"

מוטי איוניר בראיון ל-ONE: "הזדמנות אחרונה להיות מאמן בכיר", "לא אופתע שיתערבו מקצועית", "מקווה שהקהל לא יהיה נגדי", "מכבי לא תחגוג במאי"

|
איוניר.
איוניר. "הביקורת לא מעניינת" (רדאד ג'בארה)

הפועל תל אביב תחל את דרכה הערב (שני) בליגה הלאומית באצטדיון הברפלד מול הפועל ראשון לציון, אז ייצא לדרך רשמית מסע החזרה שלה לליגת העל. האדומים, שירדו ליגה אחרי 28 שנה בקדמת במה, חיפשו בקיץ מחליף למנחם קורצקי ומי שנקרא לדגל הוא לא אחר מאשר מוטי איוניר, איש מכבי תל אביב ומי שהיה לפחות האופציה הרביעית של בעלי המועדון. הפועל ת"א היא בדיוק מה שאיוניר היה צריך בשלב זה בקריירה שלו.

לאחר חמש שנות הפסקה מאימון, מאז שפוטר ממכבי ת"א בדצמבר 2011 ועד שחזר לעירוני קריית שמונה בעונה שעברה (פוטר לאחר שמונה מחזורים), בהן שימש כמנהל המקצועי הפועל באר שבע ושל בית"ר נס טוברוק וגם כפרשן כדורגל, איוניר חיפש אתגר חדש.

"לא שנאתי את הפועל, מכבי לא תחגוג במאי"

בתוך כל הלחץ על הפועל ת"א לשוב לליגת העל - מצד התקשורת, האוהדים, הבעלים וגם של השחקנים - איוניר הופקד על המשימה האדירה. קיבל על עצמו להיות האיש הרגוע, השפוי והשקול במערכת וזה שהופך את כולם לשקטים ובטוחים יותר, כך הוא מאמין. אולי ההיפך הגמור מתדמית "העצבני" שנוצרה לו במרוצת השנים.

בראיון ל-ONE הוא מספר בפתיחות על התהליך הנפשי שעבר, ההזדמנות האחרונה שהעניק לעצמו, העבודה כפרשן, הדור החדש של בעלי הקבוצות בישראל, המכשולים בחלון ההעברות, בניית הקבוצה, אוהדי הפועל ת"א והחברים המכביסטים.

מוטי איוניר (רדאד ג'בארה)מוטי איוניר (רדאד ג'בארה)

חזרת לאמן בעונה שעברה אחרי חמש שנים, למה בעצם לקחת את ההפסקה הזאת?
"לא אימנתי חמש שנים כי היה לי צורך כזה, זה לא מה שרציתי לעשות בשנים האחרונות. אני מאוכזב מהרבה דברים שקרו לי בדרך, לא אהבתי ההתנהלות ברוב הקבוצות. החלטתי שאני לא רוצה לקחת בזה חלק".

כפרשן אין עליך לחץ, זו עמדה יותר נוחה. זו הסיבה שעשית את זה?
"כן, רציתי להוריד לחץ, מתח, תסכול, עצבים ואכזבות – הרבה דברים כאלו מלווים אותך בעבודה. לא שבנוער אין לחץ, יש 500 או 600 ילדים, 11-12 קבוצות, הורים כמובן, זו גם התמודדות לא הכי קלילה ופשוטה, אבל עדיין אחרת מאשר להיות מאמן".

אתה לא חושב ש’הזיגזג’ בין מאמן, מנהל מקצועי לפרשן עשה לך רע בקריירה? אתה מבין את הביקורת על מאמנים-פרשנים?
"הביקורת הזאת לא מעניינת אותי. זה לא קרה אצלי בזיגזג בניגוד למאמנים אחרים, חמש שנים לא אימנתי והייתי פרשן. זה לא מפריע למחלקות נוער בגלל השעות, ברגע שחזרתי לעירוני קריית שמונה הפסקתי ואחרי שעזבתי לא חזרתי לזה, היום אני גם לא מפרשן. הפרשנות זה כיף, צריך לדעת לעשות את זה, העניין הוא שבארץ זה לא משהו שאפשר לחיות ממנו. האנשים שמקבילים אליי באירופה לא צריכים לאמן כי השכר שלהם כפרשנים הוא מאוד גבוה".

מוטי איוניר (רדאד ג'בארה)מוטי איוניר (רדאד ג'בארה)

מה קרה הקיץ שהחלטת ללכת על האתגר הזה ולחזור לכדורגל הישראלי, ועוד להפועל ת"א?
"הגעתי למסקנה שלפני שאני מרים ידיים או מחליט שלא רוצה יותר לאמן כדורגל, אני נותן לעצמי עוד הזדמנות. לא חיפשתי קבוצה בכל מחיר ולא העברתי מסרים של 'קחו אותי' כמו מאמנים אחרים. באיזשהו שלב ידעתי שהפועל תחפש מאמן, קיוויתי שאוכל להגיע כי ראיתי פה הזדמנות מאוד גדולה להחזיר את עצמי למקום שאני רוצה. למזלי, עם המאמנים שפנו אליהם לפניי זה לא הסתדר. חיכיתי וקיוויתי שאוכל להגיע לכאן. כשפנו אליי זה נסגר מהר, בלי התלבטות, כי גם לא היה כמעט מו"מ כספי. זה בעיניי לא הכי חשוב. לקחתי על עצמי את התפקיד החשוב והקשה הזה להעלות את הפועל ליגה".

קיבלת בהבנה את העובדה שלא היית האופציה הראשונה של הבעלים.
"אני לא מתעסק במי פנה למי מתי, לפעמים דברים לא מתוכננים קורים. לדוגמה, במשחק נגד בני לוד עידן כהן בכלל לא תורגל בהרכב. רצה הגורל וישראל ראש לא שיחק, עידן חזר להרכב. שיחק את המשחק הכי טוב שלו העונה, הבקיע שער, היה פשוט אדיר. זה משהו שלא תוכנן, קרה בטעות ויצא מעולה. הפועל לא חשבה עליי ולא פנתה אליי, אבל זה לא עניין שלי. הפועל קראה לי ויכול להיות שיקרה לי מה שקרה לעידן כהן. שפתאום תהיה לי פה הצלחה ויהיו מרוצים ממני, בסוף יגידו שבמזל הביאו אותי אחרי שבכלל לא רצו אותי מלכתחילה".

עידן כהן חוגג עם דנילו לופז (שחר גרוס)עידן כהן חוגג עם דנילו לופז (שחר גרוס)

לקחת בחשבון כמה נזק זה יעשה לקריירה שלך אם לא תעפילו?
"גם אם לא אצליח בהפועל ולא אעלה ליגה, לא אחשוב שאין לי יותר סיכוי יותר לאמן בעולם. זו יכולה להיות אכזבה ומכה אישית לא נעימה, אסתכל מה הלאה. לא רוצה לחשוב שלילי בכלל. אני מאוד מאמין בקבוצה זאת, בעצמי ומאמין שאני יכולים להצליח במשימה שלנו. יש בה הרבה מאוד לחץ, אבל זה אפשרי".

חשבת בשלב מסוים לפרוש מאימון כדורגל?
"לא. אמרתי לעצמי שלפני שאני מוותר לגמרי, אתן לעצמי צ'אנס נוסף. אני אומר את זה בצורה כזאת, אבל אני לא מתכוון שאם לא אצליח בהפועל ת"א חס וחלילה, אז אפרוש. לא בטוח. יכול להיות שארגיש אחרת. זאת ההזדמנות האחרונה שלי להחזיר את עצמי להיות מאמן בכיר, זה המקום שאני רוצה להיות בו. כזה שמעריכים אותו וחושבים שהוא מאמן טוב, מבוקש ויודע מה הוא רוצה וקובע איך הקבוצה שלו נראית. התוצאה של זה היא כמובן להסתכן, אבל בסופו של דבר כולנו צריכים לחיות ממשהו".

כבר נחשבת מאמן בכיר, אימנת במכבי ת”א, מה קרה בדרך? זה הכדורגל שהשתנה?
"הכדורגל היום מתנהל בצורה הרבה יותר שונה בטח מאשר כשהייתי שחקן ומאשר בתחילת קריירת האימון שלי שהחלה לפני 20 שנה. בתחילת דרכי, אמנם במקומות יותר קטנים, אבל גם בליגת העל, הייתה התנהלות אחרת. הדור החדש של בעלי הקבוצות מתנהל אחרת".

דור דעתן יותר.
"דעתן ומעורב יותר, זה לא מה שהיה פעם. כדי להיות חלק מקבוצת כדורגל, אתה צריך לעשות חושבים עם עצמך, אם פעם הייתי ככה וככה היום אני שונה כי זו המציאות. אבל גם לי יש קווים אדומים. בתור אחד שהיה לו פעם שחור או לבן אחרי שנייה, היום אני לא במקום כזה".

מה הקו האדום מבחינתך?
"אם בעלים של קבוצה מגיע למצב שהוא קובע למאמן איך לשחק ועם מי לשחק, זה המקום שבו אתה כבר לא צריך לאמן כי יש מישהו שיותר טוב ממך ורוצה לכפות את דעתו. לשמוע ולהתייעץ זה בסדר, אבל בסוף המאמן צריך לקבל את ההחלטה וללכת איתה. אם אתה מגיע למצב שאתה לא יכול להחלטה שלך, אין סיבה שתאמן יותר".

איך היית מאפיין את שיתוף הפעולה שלך עם הבעלים? יש ארבעה בעלים, הרבה דעות במועדון וכל אחד מהם מושך לכיוון אחר.
"יש לנו שלושה בעלים, כי האחים הם בעלים אחד. בועז תושב וזאב גרינברג הם בכלל לא פקטור בכל מה שקשור לשחקנים. אני ביחסים מצוינים עם שניהם, אבל אני כמעט לא מתנהל מולם, הם מאחורי הקלעים ומתעסקים בדברים אחרים. ההתעסקות שלי בפן המקצועי היא מול שרון ואיציק. עד עכשיו אני מאוד מרוצה והשיתוף פעולה הוא מעולה, אין שום בעיה. אני יכול לשבת עם זאב על כדורגל. עם האחים אני בקשר יומיומי, את האחרים אני רואה מדי פעם".

בועז תושב (איציק בלניצקי)בועז תושב (איציק בלניצקי)

כמה הם דורשים ממך לשתף אותם מקצועית? כמה אתה משתף אותם בעצמך?
"אני שומע את הדעה שלהם ואת המחשבות שלהם, אבל אף אחד מהם מעולם לא אמר לי את מי לשתף או מה לעשות מקצועית. אני לא מתעסק בכל מה שלא קשור אלי, לא יודע מה היה בעונה שעברה ומעדיף לא לדעת. נכון לרגע זה, ויכול להיות שעוד חודש-חודשיים זה ייראה אחרת, שיתוף הפעולה בינינו מצוין. אני לא רואה שום בעיה מקצועית מולם. הם לא דורשים ממני, הכל מתנהל בצורה חברית וטובה. אין חיכוכים איתם. אנחנו בשלב מאוד מוקדם, אבל אני יודע שגם היום הזה בו הם יתערבו לי מקצועית ישירות, יכול להגיע".

איך היית משווה ביניהם לבין איזי שרצקי? מי יותר דומיננטי בתחום המקצועי?
"אין מה לעשות, כל אחד מהם שונה מאוד. לא אדבר על מקום שאימנתי בו ולא נכנס למקומות שלדעתי לא מעניינים יותר. הייתי בק"ש מיולי עד נובמבר ועזבתי, זו התשובה לכל השאלות שלך. מעבר לזה, לא צריך הרבה להרחיב. ולא אימנתי בקבוצה שהייתה במקום האחרון אחרי שמונה הפסדים, פוטרתי אחרי הפסד להפועל באר שבע".

איזי שרצקי (נעם מורנו)איזי שרצקי (נעם מורנו)

היו לך כבר לא מעט חילוקי דעות עם האחים ניסנוב שהתערבו לך מקצועית ולא אהבת את זה. איך הבהרת להם את העמדה שלך בנושא הזה?
"זה לא עניין של חילוקי דעות, אין לי מה לשקר. עד עכשיו, אך אחד מהאחים לא כפה עלי שום דבר שיכול היה להוביל לפיצוץ. עד היום לא התערבו לי מקצועית בכלל ולא התווכחנו. אני לא יודע מה אומרים. הם מכבדים אותי, מקשיבים לי ואני עושה אותו דבר להפך. לא היה איתם שום תאקל, חד משמעית".

מצד אחד אתה אומר שאין התערבות ומצד שני אתה מכין את עצמך למצב "שהיום הזה יגיע".
"מההיכרות שלי עם הכדורגל הישראלי, אני לא אופתע אם היום הזה יגיע, כן. אני לא יכול לומר לך במיליון אחוז שזה לא יקרה כי אני מכיר את ההתנהלות בישראל. אני יודע מה זה".

האחים ניסנוב (משה חרמון)האחים ניסנוב (משה חרמון)

ומה יקרה אם יתערבו לך מקצועית?
"כשהיום הזה יגיע תפגוש אותי ונדבר. אני מכיר את זה טוב מאוד. כרגע זה עוד לא הגיע".

"הסיפור עם אוראל דגני עושה לנו בעיה גדולה, הייתי מעדיף שתהיה כאן אווירה יותר שקטה"

מאיפה אתה שואב ביטחון שהפועל תעלה לליגת העל תוך עונה? מה יקרה אם תיתקעו?
"אחד הבעלים שלנו בכלל לא בטוח שנעלה ואני מסכים איתו. שום דבר לא בטוח. מי שלא עומד בציפיות ובלחצים ולא עושה מה שצריך, לא מצליח. זו המטרה ויש הצהרה ברורה מצד המועדון. זה יהיה קשה".

גם אתה מאלו שמפחדים לומר שיכול להיות והפועל לא תעלה ליגה?
"אי אפשר להיות מועדון גדול בלאומית, להביא הרבה שחקנים טובים ולהנמיך ציפיות. המועדון הזה שם לעצמו מטרה, לשקם את עצמו מהר ולחזור למקום שהוא צריך להיות בו".

מוטי איוניר (רדאד ג'בארה)מוטי איוניר (רדאד ג'בארה)

איך לדעתך המועדון והאוהדים יסתגלו ללאומית? זו ליגה זרה להפועל ת"א.
"האוהדים של הפועל חיים בישראל ומכירים את הליגה הלאומית ויודעים כמה היא שונה מליגת העל. אני מקווה מאוד שהם יירתמו למשימה הזאת וילכו אתנו לכל מקום, הם כוח חשוב מאוד עבור הפועל ת"א".

קיבלת את התקציב הכי גבוה בלאומית, אבל האם באמת קיבלת את כל מטרות הרכש שביקשת?
"כמעט כל מה שרציתי קיבלתי. הייתה מגבלה תקציבית בכל מה שקשור לזרים. אי אפשר להביא לכאן זרים ברמה של ליגת העל. היה כאן מאמץ אדיר להביא את ג'ורדן פושה, שהוא שחקן מאוד יקר עבורנו והמועדון הציע עליו סכומים מאוד גבוהים מעבר למה שתוכנן, בסוף זה נפל על ההחלטה שלו לשחק רק בליגת העל. הוא השאיר אותנו במצב שהוא יגיע רק אם לא ימצא קבוצה בליגת העל".

ביקשת שוב ושוב את רמזי ספורי במשך הקיץ, לבסוף הוא הוחתם והושאל, כמה התאכזבת מהמהלך הזה?
"אני יכול לבקש ויכול לרצות, אבל ברגע שלבעלים יש תקציב ידוע מראש, אין לי מה לעשות. עם רמזי זה נפל על שכר, הדרישות שלו היו מעבר למה שהצענו לו, אבל אני לא יכול להשלים לו בעצמי את ההפרש. התאכזבתי מכך שהוא לא הוחתם. הקבוצה מספיק טובה ותסתדר בלעדיו, אבל הוא יכול היה להיות כוח גדול מאוד".

רמזי ספורי (עמרי שטיין)רמזי ספורי (עמרי שטיין)

נושא שיותר העסיק אותך הוא אוראל דגני. הוא היה חלק מהתכניות שלך ופתאום הגיע המאבק המשפטי הזה.
"מתוך השמות ששמעתי שימשיכו, הבנתי שהסיכוי של דגני להישאר היה גבוה. זה לא היה ודאי. אגב, גוטליב, היו לו 95 אחוז לעזוב, דגני הייתי מעריך ב-70 אחוז. כשאתה שומע שמישהו בתכניות וכל הסיפור של דגני שלא נגמר, הוא בעייתי. הסיפור הזה עושה לנו בעיה. כשאתה מתכנן הרכב או מערך של קבוצה והוא שחקן משמעותי, ואתה לא יודע אם מחר הוא לא נשאר, זאת בעיה. אי אפשר לדעת אם הוא יישאר או לא".

לא חששת לקבל לצוות חצי בנוי, עם שני עוזרים שלא אתה בחרת?
"מי אמר את זה? שום צוות לא היה בנוי. את ניב סידי אני לקחתי באופן אישי בפגישה עם האחים ניסנוב. הם ביקשו ממני ושאלו אותי אם מקובל עליי ואם אני רוצה שעומר פרץ יהיה גם בצוות של הבוגרים. אף אחד לא קבע לי מי יהיו העוזרים, ואף אחד לא יקבע לי בשום מקום מי יהיה בצוות שלי. יש דברים שאני מוכן להם ויש דברים שלא – זה לא יקרה בחיים".

אוראל דגני (נעם מורנו)אוראל דגני (נעם מורנו)

ומה לגבי שחקנים? הגיעו לכאן גם כאלו שאתה לא הבאת בעצמך
"יש הבדל בין לא ביקשת לבין לא רצית. המסר שהעברתי לבעלים הוא שאותם שחקנים יתחילו להתאמן ואתן להם הזדמנות של שבועיים-שלושה. אם לא יתאימו לי, יושאלו. למועדון יכולה להיות מדיניות כזאת. שחקן אחר הגיע לאחר סקאוטינג של המועדון בשנה האחרונה, הוא חתם, אבל אם אראה שחבל על הזמן שלו כי הוא לא יהיה בסגל. אבל עדיין הוא חלק ממועדון ויכול להיות שעוד שנה או שנתיים הוא יחזור למועדון".

מה דעתך על השינויים הניהוליים שעוברים על המועדון? כמה זה משפיע עליך היום וכמה אתה חושש שזה ישפיע בעתיד עליך ועל השחקנים?
"הייתי מעדיף שתהיה פה אווירה יותר שקטה ושלא כל דבר שקורה במועדון יהפוך לגדול יותר, זה לא השקט שהמערכת צריכה. אבל זה לא קשור אלי ישירות, אני בא לפה שעתיים לפני האימון, מתעסק באימון, מדבר עם השחקנים ומטפל בהכל אחרי האימון, הצד הניהולי בכלל לא קשור אלי".

"יש לי פסיכולוג בתוך הקבוצה ופסיכולוג פרטי, לא נאפשר לאוהדי מכבי ת"א לחגוג שוב בסוף העונה"

מגיע אליכם מנכ"ל חדש, שכולם יודעים שבתפקיד הקודם שלו הוא סוג של ניהל מקצועית את הפועל כפר סבא ומדובר באדם מאוד דעתן שהוא גם איש כדורגל קודם כל. איך תסתדר עם רובי רגב?
"בכפ"ס, יפה אמרת. הוא לא יהיה מנהל מקצועי בהפועל ת"א. הוא יכול להציע דברים מקצועיים, לשאול אותי כל דבר בכיף. כל מה שאמרתי לגבי איציק ושרון יהיה נכון לגבי רובי. אבל לא יהיה מצב שבו הוא יקבע לי דברים מקצועיים. אם תהיה בעיה כזאת, היא תיפתר".

רובי רגב (רדאד ג'בארה)רובי רגב (רדאד ג'בארה)

איך אתה "פותר בעיות" בניגוד לעבר? איך למדת להרגיע את עצמך ככה?
"אני עדיין מאוד אנרגטי על הקווים, אבל השאלה היא לאן אתה מפנה את האנרגיות שלך. לא הפכתי להיות שקט וישנוני או משהו. אני בדיוק אותו הדבר. התעסקתי בעבר יותר מדי עם שופטים, להתעסק עם הקהל מאחורי, של הקבוצה שלי או של היריבה, כאלו שהיו מעירים ומקללים דברים שלא הייתי יכול לשמוע אותם. כל מני דברים שמסיחים את הדעת מסביב. היום אני ממוקד רק בעצמי, בשחקנים שלי ובהצלחה שלנו. אני לא מפנה את האנרגיות לצד השלילי כדי שדברים שליליים לא יחזרו אלי. אני לא פחות עצבני, יש לי את אותן האנרגיות. אם אשנה את האופי שלי יכול להיות שאאבד את היכולות שלי.

"אני עובר תהליך מסוים. עשיתי בעבר הרבה מאוד טעויות, אבל הגיל מאוד משנה אותך. יש לי שלושה ילדים גדולים, קורים בדרך דברים שגורמים לך לקחת יותר אחריות. יש לי גם פסיכולוג בתוך הקבוצה, שחלק מהעבודה שלו היא להתמודד מולי וגם מול השחקנים, ויש לי פסיכולוג פרטי שלי. זה מקום שאני נמצא בו כבר תקופה ארוכה ועובד שם על מה שצריך".

מוטי איוניר (אחמד מוררה)מוטי איוניר (אחמד מוררה)

אתה יכול להסביר את התדמית הקשוחה שנוצרה לך?
"אני לא מחייך, לא מדבר הרבה, נראה כאילו אני תמיד רציני, קשוח או עצבני. מבלי להכיר, כל אחד חושב שאני משהו אחר. יש לי תדמית מסוימת בציבור, אבל כשאנשים חיים איתי ובסביבה שלי, מכירים אותי. זה מה שאנשים חושבים עליי".

אתה בטח לוקח בחשבון שיהיו קללות ויהיו כאן מצבים לא נעימים אם לא יגיעו ניצחונות, הקלף שהכי קל לשלוף עבור האהודים הוא שאתה מכביסט.
"אני מקווה שלא נגיע לרגע הזה שהקהל של הפועל יהיה נגדי, אם נגיע זה אומר שלקבוצה יש בעיה גדולה. גם אם בתקופות טובות יהיו כמה שיהיה להם מה להגיד, אז יגידו. אני עובד על עצמי שגם אם זה יקרה, אדע להתעלם. אף אחד מאנשי התקשורת, שיש להם תמיד ביקורת ומה להגיד, אף אחד לא עמד על הדשא שאלפי אנשים קיללו אותו בצורה שאם אני הייתי מקלל אותך ככה באחד על אחד לא יודע איך היית מקבל את זה. אצל שחקנים זה שונה כי הם רצים, מאמן עומד ליד הקהל ומקשיב תמיד. נאמרים דברים מגעילים ומדבר איתך לא מישהו מפונק, יש דברים שאומרים לך שאם אני מגיב, זה לא כשמישהו חצה קו אדום, אלא 100 קווים. יש גבול, גם כשאתה מקלל או רוצה להעליב מישהו, גם לזה יש גבול".

מוטי איוניר (רדאד ג'בארה)מוטי איוניר (רדאד ג'בארה)

כששאלו אותך אחרי שמונית לגבי העובדה שאתה מכביסט שמגיע לאמן בהפועל, השווית את זה לאלגרי שעבר ממילאן ויובנטוס, אבל אין באמת מה להשוות בין יריבות כזאת ליריבות עירונית טעונה ואתה אחד שמכיר אותה מקרוב.
"לא השוויתי מבחינת המועדונים, אמרתי שהקהל של יובה לא אהב אותו ולא רצה אותו. לקח לו כמה חודשים להפוך את זה והקהל מאמין בו ואוהב אותו, היום הוא מצליח מאוד. ברגע שהוא יעזוב, כל אלו שקיללו אותו ימחו נגד הפיטורים שלו. אני מבין את אלו שיגידו שזה לא מתאים עבורי לאמן את הפועל, אבל אנחנו כבר לא בימי הביניים, הדברים הללו עברו מהעולם. במדינה שלנו יש כל כך הרבה בעיות, צריך פרופורציות בכל דבר. היו לפני שחקנים שעברו ממכבי להפועל ולהפך, התפקיד שלי הוא להיות מספיק טוב כדי שזה לא יעסיק בכלל את הקהל".

מוטי של פעם לא היה מסתדר היום בהפועל ת"א?
“לא רק בהפועל, בכל קבוצה אחרת. ברור שכל הנוכחות שלי בהפועל יותר מעניינת בגלל שהייתי איש מכבי. עברתי כבר הכל, אין לי ממה לחשוש יותר".

מסימיליאנו אלגרי (רויטרס)מסימיליאנו אלגרי (רויטרס)

אם היית עובר תהליך כמו שעברת, בעבר, יכול להיות שלא היינו מדברים כרגע והקריירה שלך הייתה שונה לחלוטין
"נכון, אם זה היה קורה לפני 15 שנה והייתי מקבל שכל שיש לי היום, אז הרבה דברים היו נראית אחרת".

אתה מדמיין לעצמך תסריט שהפועל עולה ליגה, אתה נשאר איתה כמאמן בליגת העל ומאמן את הפועל בדרבי מול מכבי ת"א?
"כן, שאודיע להפועל שאני לא מאמן מול מכבי? עד כמה שזה יפתיע, ואני לא חנפן ולא לקקן, מעולם לא שנאתי את הפועל, אין לי כלום נגד. ברור שאתה רוצה לנצח את הפועל כשחקן מכבי. לא מזמן התיישבתי עם חברים אוהדי מכבי ליד הבית שלי, הם התווכחו לקראת ירידת הליגה ואני בכלל לא הייתי קשור להפועל אז, ובגדול שמחו. אמרתי להם שהם חבורה של מפגרים. מה אתם רוצים שהפועל תרד? מה זה יתן לכם? מה עדיף, לשחק ארבעה משחקי דרבי בעונה עם כל האווירה והקהל או שהפועל תרד ותשחקו מול קבוצה שמביאה 200 איש. צריך לקוות שכל הקבוצות הגדולות יהיו טובות, שיהיה לנו פלייאוף עליון שבו כל קבוצה יכולה לנצח כל אחת. רק ככה הרמה תעלה ויהיה פה יותר טוב".

מוטי איוניר (נעם מורנו)מוטי איוניר (נעם מורנו)

אתה בטח יכול להבין את חברים שלך.
"אני לא במקום הזה, אני לא אוהד. הייתי אוהד מגיל שנה עד גיל 14, אז הפכתי לשחקן מקצוען. אני כן מבין, אבל המחשבה היא לא נכונה. אני מבין שהחברים המכביסטים שלי שונאים הפועל, אבל אל תשכח שכל אלה רוצים שאני אצליח. הם בבעיה. מה הם ירצו שאני אפסיד ואכשל? אתה יודע כמה אוהדי מכבי עכשיו לא שונאים הפועל? אולי בלב, אבל לא לידי".

הם יחגגו בכל מקרה לפי מה שאתה אומר, או שהפועל תישאר עוד עונה בלאומית או שאתה תצליח.
"הם לא יגיעו לשמחה הראשונה, אני מקווה שבחודש מאי לא תהיה להם סיבה לחגוג. בגלל זה אני פה, כל השחקנים שהבאנו נמצאים פה, כדי לחגוג בחודש מאי עליית ליגה".

מוטי איוניר (רדאד ג'בארה)מוטי איוניר (רדאד ג'בארה)
אסור לפספס
נגןהוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
הוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
נגןמאוהבים: רונאלדו וג'ורג'ינה מבלים בים
מאוהבים: רונאלדו וג'ורג'ינה מבלים בים
נגןפחד אלוהים: שוער אחד מול מאה בועטים
פחד אלוהים: שוער אחד מול מאה בועטים
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */