יום חמישי, 25.04.2024 שעה 05:25
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6922-6230מכבי ת"א1
6222-6230מכבי חיפה2
5525-4930הפועל ב"ש3
5040-4230הפועל חיפה4
4329-3230מכבי בני ריינה5
3637-2830בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3734-3229הפועל ירושלים1
3341-2529הפועל חדרה2
3353-3529מכבי פ"ת3
3244-3029מכבי נתניה4
3135-3929בית"ר ירושלים5
2744-3229הפועל ת"א6
2744-2329מ.ס אשדוד7
2143-2229הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 27/04, 17:00
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • שני, 29/04, 20:00
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • שני, 29/04, 20:30
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

הכל בסדר, דודו פה: המבחן של אברהם ברעננה

שלוש שנים אחרי שהחליפו בנוער של רעננה, אברהם נכנס שוב לנעליו הגדולות של סילבס, כשחובת ההוכחה עליו. השיטה המועדפת, האתגר והאמון של השחקנים

|
דודו אברהם (שחר גרוס)
דודו אברהם (שחר גרוס)

שלוש שנים עברו מאז דודו אברהם לקח את המושכות כמאמן הנוער של הפועל רעננה לאחר שחיים סילבס מונה למאמן הקבוצה הבוגרת, וכעת הגיע תורו לקחת את הפיקוד כמאמנה החדש של קבוצת הבוגרים של המועדון מהשרון ולקבל הזדמנות ראשונה כמאמן ראשי של קבוצה בליגת העל, שוב במקומו של סילבס, שעזב לעירוני קריית שמונה. כעת, כשברקע עבודתו היחידה כמאמן קבוצת בוגרים הסתכמה בתקופה קצרה ומאכזבת במקצת בהפועל רמת השרון, דבר אחד בטוח, חובת ההוכחה בעונה הקרובה עליו.

אברהם, שיחגוג בדצמבר הקרוב יום הולדת 37 בלבד, החל את הקריירה שלו כשחקן במכבי תל אביב, ולאחר מכן עבר במ.ס אשדוד, הפועל חיפה, מכבי אחי נצרת, הפועל רמת השרון, הפועל ראשון לציון, מכבי יבנה וגם בהפועל רעננה, במדיה שיחק בעונת 2007/08 בליגה הלאומית ואף כבש עשרה שערים בכל המסגרות.

חיים סילבס, אשר אלון ודודו אברהם (שחר גרוס)חיים סילבס, אשר אלון ודודו אברהם (שחר גרוס)

למרות שבילה ברעננה עונה אחת בלבד כשחקן, אברהם התחבר למועדון הצנוע ולאחר שסילבס קודם להיות מאמן הקבוצה הבוגרת, קיבל את הזדמנות ומונה למאמן קבוצת הנוער. בשתי העונות שלו עם הקבוצה הנוער בליגת העל לנוער, הצליח אברהם להוביל את שחקניו למקום התשיעי בעונת 2014/15 ולמקום החמישי בעונה שלאחר מכן, זאת לאחר שתחת שרביטו של סילבס סיימה הקבוצה במקום ה-13 בלבד.

"דודו משקיע זמן רב בעבודה שלו, הוא מאוד פדנט ויורד לדקויות ולעומק עם השחקנים, לא רק ברמה הקבוצתית אלא גם ברמה האישית", מספר אדר רוזנברג, מי שהיה עוזרו בקבוצת הנוער ומתפקד כעוזרו גם העונה בקבוצת הבוגרים (בצוותא עם דני בונדר). "תכנית העבודה של דודו היא מאוד דינמית, הוא יכול לעבוד על משהו מסוים חודש, אבל לצור התאמות ולבצע שינויים עם הזמן, התכנית היא אלסטית והוא משנה אותה בהתאם לצורך. דבר נוסף הוא הדרך שבה הוא קשוב לשחקנים, אך עדיין מצליח ליצור את ההילה הזו סביבו. ההערכה לה הוא זוכה מהשחקנים ומהצוות המקצועי, מגיעה גם על בסיס התכנים המקצועיים וגם בדרך בה הוא נוגע בכל אחד ואחד".

השיטה בה דוגל דודו: "כשדודו התחיל להביא את העניין הזה של שחקני כנף אחוריים זה היה בכלל בקבוצת הנוער, שם הוא היה משחק בשיטה של 5-4-1, זו שיטה שנתפסת אמנם כהגנתית, אבל כל היופי בשיטה היא שמדובר בשיטה דינמית מאוד שמתאימה את עצמה לסגנון המשחק וליריבה, לכן זה מאפשר לקבוצה להיות מאוד מגוונת. זו שיטה שדודו מאוד מאמין בה, הוא עבד איתה בקבוצת הנוער של רעננה וזה עבד בצורה יוצאת דופן, כך שגם אני ובונדר אחר כך המשכנו עם הדרך של דודו בעונה שעברה שלנו כמאמני קבוצת הנוער אחרי שהתאהבנו בשיטה הזו”.

דני בונדר, דודו אברהם ואדר רוזנברג (שחר גרוס)דני בונדר, דודו אברהם ואדר רוזנברג (שחר גרוס)

“החוכמה היא להתאים את השיטה לחומר השחקנים שיש לך, כרגע זה מתאים לנו, אבל זה לא אומר שאנחנו נמשיך לרוץ איתה על עיוור, אנחנו תמיד בודקים ובוחנים דרכים להשתפר. אני חושב שהאיכויות שדודו מצליח להביא בשיטה הזו מגיעות לידי ביטוי בדברים הכי קטנים, לאן שחקן צריך לרוץ, באיזו סיטואציה, איך הוא מגיב במקרה א', ב' או ג'. השיטה הזו נכנסת לתודעה של המאמנים בתקופה האחרונה, כך שלנו יש יתרון משמעותי כי דודו רץ עם המערך הזה כבר כמה שנים ומבין אותו ממש לפרטי פרטים. השיטה שלרוב אנחנו משחקים עכשיו היא 5-3-2, כאשר ג'ורדן פושה ושמעון אבוחצירה משחקים בחוד. אחרי המשחק האחרון מול מכבי פתח תקווה הבנו שהיינו קצת בבעיה במרכז השדה, וזה דבר שאנחנו מבינים ומנסים לפצח".

לאחר התקופה בנוער של רעננה, יצא דודו לנסות את מזלו בקבוצת בוגרים ומונה לעוזרו של שרון מימר בהפועל כפר סבא, תפקיד אותו מילא במשך מספר חודשים בלבד עד אמצע חודש נובמבר 2016, אז החליט לעזוב לאחר שקיבל הצעה לאמן את הפועל רמת השרון מהליגה הלאומית, לאחר שזו החליטה לפטר את מנחם קורצקי מאחר שהקבוצה נקלעה לתקופה קשה שכללה חמישה משחקים רצופים ללא ניצחון, מתוכם הפסידה בארבעה.

שרון מימר (אחמד מוררה)שרון מימר (אחמד מוררה)

"דודו רוצה לשחק כל הזמן כדורגל, יש לו הבנה מדהימה בכדורגל ואני חושב שהוא ושרון (מימר) עשו עבודה טובה מאוד בכפר סבא", מספר דושאן מאטוביץ', ששיחק בירוק של הכפר-סבאים באותה תקופה. "בשלושה-ארבעה חודשים שהוא היה בכפר סבא הוא עבד איתנו הרבה על הנעת כדור. אני חושב שאיתנו בכפר סבא הוא שם יותר דגש על החלק ההתקפי, הוא עבד עם החלוצים המון על סיומת ודיוק מול השער. כשדודו עזב לרמת השרון כולנו היינו בהלם, אבל אני חושב שהוא קיבל את ההחלטה הנכונה מבחינתו". 

דושאן מאטוביץ' (אחמד מוררה)דושאן מאטוביץ' (אחמד מוררה)

על האתגר החדש שניצב בפני המאמן: "הייתי במשחק של רעננה נגד מכבי פתח תקווה בגביע הטוטו ואני חושב שרעננה הייתה הרבה יותר טובה, דודו הכין אותם טקטית בצורה נהדרת, הם עמדו על המגרש כמו שצריך ואני אוהב את הצורה בה דודו הכין את הקבוצה למשחק הזה. האישיות של השחקנים חשובה לדודו מאוד, הוא בן אדם מאוד רציני, אך מתחבר בקלות לשחקנים. בכפר סבא דודו היה קרוב לכולם, יש לו אישיות מיוחדת וכולם אהבו אותו, הוא עשה אצלנו עבודה מצוינת. התחברתי לדודו מאוד בתקופה בכפר סבא, הוא לא רק היה עוזר מאמן, אלא גם חבר. אהבתי מאוד את העבודה איתו, הוא מאמן צעיר ומוכשר ואני בטוח שהוא יסתדר, אני מאחל לו הצלחה ברעננה ומאמין שיש לו את מה שצריך כדי לעשות עונה טובה".

בתקופה הקצרה שלו בהפועל רמת השרון, דודו אברהם ניסה לייצב את הספינה השוקעת ולפחות במשחק הראשון זה הצליח לו, אברהם ושחקניו החדשים חזרו מפיגור 2:0 מול הפועל עפולה בחוץ בצורה דרמטית במיוחד. הקאמבק של רמת השרון התחיל בדקה ה-74, כאשר אור אוסטוינד כבש, עשר דקות לאחר מכן גל מאיו השווה ואוסטוינד, עם שני שערים נוספים בדקות ה-87 וה-91 השלים את המהפך, קבע 2:4 גדול והוציא את עידן דודו אברהם ברמת השרון לדרכו בקול תרועה רמה. אך משם החלה הצניחה, שלושה הפסדים ושתי תוצאות תיקו חרצו את גורלו של דודו אברהם בסיר הלחץ של רמת השרון. כך, שישה משחקים בלבד לאחר שמונה, סיים אברהם את דרכו בקבוצה בתום תקופה קצרה.

"אני לא חושב שצריך או אפשר לבקר או לבחון אותו לפי התקופה ברמת שרון", טוען יוסי שבחון, ששיחק תחת שרביטו של אברהם בקבוצה. "הוא הגיע למקום לא קל ולא יציב, לא מבחינה מקצועית ולא מבחינה ניהולית. זו סביבת עבודה לא קלה, בטח למאמן בתחילת הדרך, זה לא מעיד כל כך על כלום, דודו לא נכשל ברמת השרון ולא הצליח".

יוסי שבחון (רדאד ג'בארה)יוסי שבחון (רדאד ג'בארה)

עוד הוסיף שבחון והחמיא למאמנו לשעבר: "מה שבולט מאוד אצל דודו זה שמהרגע הראשון אתה יודע מה הוא רוצה מעצמו ומה הוא רוצה מהקבוצה שלו. זה מאמן שמגיע עם שיטת משחק שבה הוא מאמין, אצלנו לפחות בתקופה הקצרה הוא שיחק עם שלושה בלמים ומהיום הראשון הוא לא הסתבך יותר מדי ומבחינה טקטית ומבחינת אימונים הכל הלך לשם. שלושה בלמים ושני מגנים תוקפים, זו השיטה בה הוא דגל אצלנו ואני מאמין שזה גם מה שיהיה העונה ברעננה. הוא קודם כל מייצב את החלק האחורי ודואג שהחלק האחורי יהיה חזק, יציב ובטוח ושיהיה קשה לחדור את ההגנה שלו, גם המשחק ההתקפי, הכל מתחיל מאחורה. גם הנעת הכדור, גם העמידה על המגרש, גם המעבר, הוא אמנם אימן אצלנו תקופה קצרה, אבל כבר מההתחלה ראינו כמה חשוב לו שהכול יהיה מסודר ומאורגן, הוא לא משאיר שום דבר באוויר ועובד על זה. דודו בחור שלא מרים את הקול או צועק, אבל הוא מאוד סמכותי, זה מאמן שיודע להעמיד אותך במקום כשצריך בלי לגעור בשחקן או לצעוק".

"הוא בן אדם נחמד מאוד, הוא בחור צעיר שגם היה שחקן והוא מכיר את המנטליות של השחקנים. הוא לא מתנשא על השחקנים שלו. הוא היה איתנו תקופה קצרה אמנם, אבל מדובר בבן אדם מאוד נחמד, ומאמן שיודע מה הוא רוצה מעצמו, שזו כבר התחלה טובה. יכול להיות שהוא יטעה בהמשך הדרך, אבל יש לו את הקו שלו ואת דרך המחשבה שלו ואם הוא ידבוק בזה הדברים יסתדרו לו. דודו אימן אצלנו שישה משחקים בלבד, המבחן האמיתי שלו הוא העונה עם רעננה, הוא קיבל את האפשרות לבנות קבוצה משלו ויהיה מעניין לראות איך זה יעבוד. אני חושב שרעננה זה מקום מצוין למאמנים צעירים ולדודו בפרט, אין שם דרישה לכדורגל מהנה ואטרקטיבי או דרישה לכבוש הרבה שערים. זה מקום ששומר על קו מסוים, עם תקציב מסוים, כבר הרבה שנים. הם לא שולפים דברים מהמותן, הכל מחושב מאוד והם מחפשים לבנות דרך. אם תהיה להם סבלנות, דודו יוכל לבנות שם קבוצה בדמותו".

דודו אברהם (רדאד ג'בארה)דודו אברהם (רדאד ג'בארה)

כעת, לאחר תקופה קצרה בהפועל רמת השרון, קיבל אברהם הזדמנות ענקית, להוביל לראשונה קבוצה בליגת העל. אמנם בשלושת המשחקים הרשמיים הראשונים שלו הפסיד פעמיים, 1:0 למכבי פתח תקווה ו-2:1 למכבי תל אביב, אך רבים שצפו במשחקים, ביניהם גורמים רבים בתוך המועדון היו מרוצים מהדרך ומהצורה בה עמדו השחקנים על המגרש. טביעת האצבע של המאמן החדש הייתה גלויה ונראית לעין. לאחר שצירף בקיץ האחרון את מרקו אדאמוביץ’ הסרבי, מוחמד עלי קמארה הגינאי את מלך השערים של הליגה הלאומית בשתי העונות האחרונות, ג’ורדן פושה הצרפתי, עושה רושם כי הסגל של הפועל רעננה קרוב להשלמתו, כאשר הנקודה היחידה אותה מנסים במרץ לחזק היא עמדת השוער.

"דודו מאוד מסודר ויודע מה הוא רוצה מעצמו, מהצוות שלו ומהשחקנים, הוא יודע מה המטרות שלו ומה הזמן בו הוא רוצה להשיג את אותן מטרות, בינתיים זה עובד מאוד מאוד יפה", מספר רוזנברג, אחד האנשים הקרובים לאברהם בהפועל רעננה ומתייחס לדברים שחשובים למאמן מבחינה מקצועית. "דודו הוא מסוג המאמנים שדואג לשפר את הקבוצה כקבוצה, אבל בשונה ממאמנים אחרים הוא גם תמיד מחפש לשפר את השחקן. הוא יכול לפעמים לעצור את האימון במקומות ספציפיים כדי להסביר לשחקן איזה אלמנט מקצועי שהוא רוצה לשפר, הוא לא מהסס לרדת עם השחקנים לדקויות ולהסביר להם לפרטי פרטים מה הוא רוצה ומצפה מהם, אם זה בשיחה או בתדרוך וידאו אישי אחרי האימון. חשוב לו מאוד הקצב במשחק, המעברים בין הגנה להתקפה, שהכל יהיה מסודר ומתוקתק, הוא משתמש בשפה מאוד חיובית עם השחקנים ויודע לדרוש מהם ולהוציא מהם את המקסימום".

דודו אברהם (איתי כהן)דודו אברהם (איתי כהן)

על יכולותיו של דודו כמאמן: "אנחנו צוות אימון צעיר, אז קל לנו הרבה יותר להתחבר עם השחקנים וזה מתחיל כמובן מראש הפירמידה, מדודו. מבחינה אישיותית, קל מאוד להתחבר לדודו, הוא יודע לעשות את ההפרדה, להיות חבר של שחקן ועדיין לשמור על מערכת יחסים מקצועית ותקינה של מאמן ושחקן. הוא מצליח להנחיל את הדרך הזו לכל הצוות, התחושה היא שהשחקנים נותנים לנו את העוד 5-10 אחוז מבחינה מקצועית בשבילו. זו גדולה של מאמן, כשבן אדם מצליח לגעת באחרים ולהשפיע עליהם מיד רואים את זה על המגרש. רואים את זה גם מבחינה מנטלית, הנגישות שלו, חוש ההומור והיכולת להיות קשוב לשחקנים ולהבין אותם ולא לחשוש ממה אומרים, אם יש משהו שהוא מאמין בו הוא ילך איתו עד הסוף גם אם יגידו שהוא טועה, זה משהו שאני מאוד אוהב לראות מהצד, לרוב ההחלטות שלו גם מוכיחות את עצמן".

זווית אישית: "מבחינתי דודו זה בן אדם שאני הולך איתו כל החיים שלי. זה בן אדם שתחתיו עשיתי סטאז' בכדורגל. מבחינתי, לא רק ברמה המקצועית, אלא גם ביחס הבין אישי עם בן אדם שאני לומד ממנו. זכיתי לעבוד עם אישיות מפרגנת ונטולת אגו, שמלמד וגם לומד ומתפתח בעצמו. הוא בן אדם אמיתי וישר ששם את הדברים על השולחן. הדרך שבה הוא סוחף את הסובבים לו ורותם אותם למאמץ הקבוצתי מדהימה, אני מרגיש שאיתו אני פורח, שאני מסוגל לעמוד בכל אתגר. אנחנו באינטראקציה יומיומית על החיים האישיים שלנו, שנינו יודעים הכל אחד על השני. ברמה המקצועית אני אתן בשבילו את הכל כדי שיצליח, ואני בטוח שהוא יעשה את זה גם בשבילנו".

אסור לפספס
נגןהוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
הוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
נגןמאוהבים: רונאלדו וג'ורג'ינה מבלים בים
מאוהבים: רונאלדו וג'ורג'ינה מבלים בים
נגןפחד אלוהים: שוער אחד מול מאה בועטים
פחד אלוהים: שוער אחד מול מאה בועטים
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */