יום שבת, 20.04.2024 שעה 11:04
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

בניון: בכל העולם מתקדמים, פה הולכים אחורה

כוכב בית"ר ב-102FM: "יכולתי להיות במכבי, אבל לא בהרגשה שזה נטו מקצועי", "אם לא בית"ר הייתי בפ"ת", "במדינה אחרת הייתי עם 200 הופעות בנבחרת"

|
יוסי בניון (אורן בן חקון)
יוסי בניון (אורן בן חקון)

מה לא עבד במכבי חיפה, הקדנציה הקצרה והרגועה במכבי תל אביב, הרגישות סביב עניין הנבחרת והתכניות לעתיד. רגע לפני שהוא פותח עונה במדים הצהובים שחורים, שחקן הרכש המסקרן ביותר שהגיע לבית”ר ירושלים ואחד השחקנים הגדולים בתולדות הכדורגל הישראלי, יוסי בניון, מדבר על הכל בראיון בלעדי ל”תכנית הספורט של ישראל” בשיתוף ONE ב-102FM.

ערב טוב יוסי, התרגלת כבר לטייטל 'שחקנה של בית"ר ירושלים'?
“כן, בטח”.

יוסי, מה אתה צריך את זה? את כל הסבל' שאתה סובל בכדורגל הישראלי בשנתיים שלוש האחרונות.
“אתה כל הזמן אומר שאני סובל אבל אני נהנה לשחק כדורגל, כל דקה שאני נמצא על המגרש אני נהנה. אני אוהב את המשחק. אז למה אני משחק אם לא? בשביל כסף? אני אוהב לרוץ, לנסות להבקיע לנסות לבשל , אם לא הייתי נהנה מזמן הייתי פורש”.

האזינו לראיון הבלעדי עם בניון

איך יש לך כוח להתעסק בפוליטיקה הזאת פה בארץ אחרי כל כך הרבה שנים של שקט בחו"ל?
“זה שקורים דברים לא אומר שאתה חייב להתעסק בהם. במכבי חיפה לא התעסקתי בשום דבר חוץ מכדורגל. אם יש לך אופי מספיק חזק אתה צריך לדעת להתמודד עם דברים. יש אתגרים ודברים שקורים בצורה פחות טובה ומתמודדים.  עצם זה שאני מתחיל עונה רביעית מאז החזרה שלי מראה כמה אני עומד במשימה שלי וכמה אני מצליח, זה אומר שכן התמודדתי עם דברים וכן עברתי דברים, גם פחות נעימים.

במכבי חיפה היו הרבה דברים טובים, לא הכל היה רע, הסיום המתוק היה להרים גביע. היו דברים פחות טובים שהתנהלו לא כמו שחשבתי שיתנהלו, אבל בכדורגל הכל נזיל ואתה מגיע למקומות שלא חשבת בחיים שתגיע אליהם וצריך לדעת להתמודד. אני מתמודד בצורה מאוד טובה, בדרך שלי, ועדיין נהנה ממה שאני עושה. לשמחתי הגעתי למועדון גדול כמו בית"ר ירושלים ולסיים את הקריירה בצורה יפה”.

יוסי בניון עם הכדור (אחמד מוררה)יוסי בניון עם הכדור (אחמד מוררה)

לסיים אותה בבית"ר ירושלים?
“כן”.

הגדרת את המעבר למכבי ת"א כאחת ההחלטות הטובות שעשית בקריירה, למה לא נשארת?
“זו באמת אחת ההחלטות הטובות שעשיתי, הצעד שאחרי (מה שקרה בחיפה) הוא הכי חשוב. לשמחתי הייתה לי שנה שקטה והכל התנהל כמו שצריך. אמרו לי כמה פעמים שרוצים להשאיר אותי ולתת לי חוזה חדש, אפילו דיברו גם על תפקיד, אבל קרו במכבי ת"א דברים שלא קשורים רק אלינו השחקנים, הרגשנו שמשהו פחות חיובי קורה שם למעלה, בין אם זה המאמן או אחרים. בסופו של דבר ביקשו מאיתנו לחכות עד אחרי גמר הגביע. ברגע שהפסדנו היה צפוי שיהיו כמה שינויים. היו לי כמה שיחות עם ג'ורדי, הוא התייחס אליי תמיד בצורה הכי טובה, יכולתי להישאר במכבי תל אביב אבל לא בהרגשה שזה נטו מקצועי”.

“השיחות שלי עם ג'ורדי היו פתוחות,  הוא אמר לי שתרמתי המון לקבוצה, אבל עצם זה שלא זכינו בתארים המועדון הולך להביא שחקנים חדשים והוא לא יכול להתחייב לי לדקות כמו שהיה בשנה האחרונה. הוא רוצה אותי לידו והוא באמת פירגן לי, אבל אני החלטתי שאני מעדיף להגיע למקום שבו אני יכול להילחם על המקום שלי, נטו מקצועית מי שטוב ישחק. אני בשנה אחרונה שלי, רציתי קבוצה שאוכל לשחק יותר ולסיים בצורה הכי טובה שאפשר מבחינתי”.

ההחלטה הייתה של ג'ורדי או מיץ'?
“זו החלטה של ג'ורדי ושלי ביחד. לא דיברתי עם מיץ' אף פעם וכל השיחות שלי היו עם ג'ורדי”.  

יוסי בניון (רדאד ג'בארה)יוסי בניון (רדאד ג'בארה)

אבל ג'ורדי שם אותך בהרכב כל משחק כשהוא היה מאמן.
“זה לא שהוא בא אליי ואמר לי 'אני לא רוצה אותך', ג'ורדי היה זה שהחזיר אותי לעניינים בעונה שעברה והצגתי יכולת טובה. הרגשנו שמשהו קורה במכבי, דברים בהנהלה. זה לא היה רק איתי”. 

התלבטת בין מכבי פתח תקווה לבית"ר ירושלים? או שהיית סגור על בית"ר מהתחלה?
“כשהחלטתי לעזוב בדקתי קודם כל אם יש לי היענות בכלל. לא פסלתי שום הצעה מהרגע הראשון וחשבתי על הכל. פ"ת היו מאוד רציניים. אם לא הייתי מקבל את ההצעה מבית"ר הייתי משחק היום במכבי פ"ת. שינו זוארץ היה רציני מאוד, לא משכתי אותם או נכנסתי למו"מ, אמרתי להם מהתחלה שאם לא יסתדר עם בית"ר אז ניכנס למשא ומתן. הם מועדון חזק מאוד וקבוצת צמרת, אין סיבה לא לכבד אותם”.

מה קורה כרגע בבית"ר ירושלים? מה התחושה בחדר הלבשה?
“אנחנו מאוד מאוכזבים ממה שקרה, מהרגע הראשון עדיין לא הצגנו את היכולת שאנחנו אמורים להציג. הקבוצה עדיין לא התחברה, צריך להגיע עוד חיזוק לפי מה שנראה. היה מאכזב להיראות כמו שנראינו, אפשר להפסיד אבל לא להיראות ככה. אנחנו לא קבוצה ברמה של הבתים באירופית, טוב שקיבלנו את הסטירה מוקדם כדי להבין מה אנחנו צריכים לשפר  לקראת הליגה”.

בניון (אורן בן חקון)בניון (אורן בן חקון)

“כולנו מאוד מאוכזבים, אבל פחות מההפסד ויותר מהדרך ומאיך שנראינו. אני מבין את כל הבאלגן, נגמר 0:4 ויכול היה להיגמר יותר, הם החמיצו הרבה. חשבנו שיהיה קל וזה לא קרה, הם באו מוכנים ועשו את הדברים טוב יותר מאיתנו. הניצחון הגיע להם מהרגע הראשון ולא היה ספק. העונה רק מתחילה ויש עוד דרך ארוכה.  אני מאמין שנהיה קבוצה מספיק טובה וחזקה להתמודד בצמרת בליגה”.

מה קורה עם שרון מימר?  מה אתם רואים שם בחדר ההלבשה?
“אני לא הכרתי את שרון מימר עד עכשיו ומהיום הראשון שלי בבית”ר עד עכשיו הוא מתנהל אותו דבר בצורה הכי מקצועית שאפשר. אנחנו מתאמנים ומנסים להשתפר. זה שיש כותרות מסביב לא אומר שזה מחלחל אלינו ואנחנו מתעסקים בזה, אולי אתם יודעים יותר ממני.  אני רואה את האנרגיות של שרון והאנרגיות הן אותן אנרגיות. הוא מקצועי ומעביר את האימונים בצורה הכי טובה. חדר ההלבשה עדיין שמח ואנחנו באווירה טובה ומנסים להשתפר, תוצאות לא טובות הן חלק מהעניין”.

כמה ההגעה של אלי אוחנה גרמה לך להגיע לבית"ר?
“זה אושר גדול שאלי אוחנה פה, גדלתי עליו בתור ילד והערצתי אותו אז זה מיוחד מבחינתי שהוא פה, מקווה שתהיה לכולנו עונה מוצלחת”.

יוסי בניון על רקע אלי אוחנה במסיבת העיתונאים (אורן בן חקון)יוסי בניון על רקע אלי אוחנה במסיבת העיתונאים (אורן בן חקון)

מה עם קבוצת הילדות שלך הפועל באר שבע?
“אנחנו נמצאים במקום אחר כבר מזמן. מהרגע הראשון שהרגשתי שאני רוצה לחזור לישראל זה היה רק לקבוצה אחת,  נפגשתי עם אלונה ודיברנו על זה והכל בסדר. אני מאוד מאושר מהשינוי שקורה שם ומקווה שיגיעו לשלב הבתים של ליגת האלופות”.

יוסי, מעניינת אותנו מה דעתך על הכדורגל הישראלי.
“אני חושב שבכל העולם מתקדמים ואנחנו רק הולכים אחורה, אפילו לא עומדים במקום.  אנחנו בדיבורים הולכים מאוד קדימה ובמעשים אחורה. לא עושים כלום כדי לשפר או ללמוד ממקומות אחרים, בעיקר כאלה שאוהבים פה לזלזל בהם. בלגיה אלבניה וכו'. כל הנבחרות שפעם היו קטנות כבר מנצחות אותנו או משיגות תוצאות טובות”.

היית רוצה בסוף הקריירה לקחת את המושכות ולעשות שינוי?
“הלוואי ויתאפשר לי. אני לא ארדוף אחרי אף אחד, מי שיחשוב שאני יכול לעזור יודע איפה למצוא אותי. אם לא יעשו דברים הכדורגל פה ימשיך ללכת אחורה”.

יוסי בניון אחרי השער מול ריאל (רויטרס)יוסי בניון אחרי השער מול ריאל (רויטרס)

הנבחרת זו נקודה רגישה אצלך?
“למה שזו תהיה נקודה רגישה? לאורך כל הקריירה שמתי את הנבחרת לפני הכל ואני חושב שבזכות יש לי את כל ההופעות והשערים שיש לי, לא קיבלתי את זה במתנה. תרמתי המון לנבחרת . כמו שתמיד אמרתי, כל עוד אני משחק אשמח להיות מוזמן לנבחרת. אם לא, אשאר אוהד. במדינה אחרת הייתי יכול להיות כבר עם 150 או 200 הופעות”.

מה המטרה של בית"ר ירושלים העונה?
“להילחם בצמרת ולסיים כמה שיותר גבוה, יגיעו עוד שחקנים ונהיה קבוצה שתתמודד בצמרת. אי אפשר להשוות את התקציבים שלנו לאלו של באר שבע ומכבי תל אביב. אפשר להיצמד אליהן ואולי יהיה לנו מזל”.

זו השנה האחרונה שלך בכדורגל?
“רוצה לעשות את המקסימום בבית"ר השנה ולהמשיך הלאה לעיסוק אחר”.

שרון מימר מתייעץ איתך?
“לא, הוא מדבר איתי הרבה על עזרה ומנהיגות אבל לא מעבר לזה. אף פעם לא הגעתי למצב שאני צריך לדבר עם מאמן. היו מאמנים בעבר שקראו לי והתייעצו איתי וקיבלו את אותה תשובה”.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */