יום שישי, 19.04.2024 שעה 22:49
לוח משחקים
  • צרפת
  • 79 - 89
  • ישראל

ארצי: בטוח שהצלחנו להביא למדינה הרבה כבוד

החימום הדרוך, תכנית המשחק שעבדה 16 דק', הדגל של הפורוורד, המזל של נבון ומה הלאה? לי נוף, שליחת ONE לכרתים, מסכמת את גמר העתודה והזכייה בכסף

|
נבחרת העתודה בסיום (FIBA)
נבחרת העתודה בסיום (FIBA)

קצת לפני השעה 21:00 עלתה נבחרת ישראל לחימום לפני משחק הגמר, כמה דקות קודם לכן ניצחה הנבחרת הצרפתית את מקבילתה הספרדית וזכתה במדליית הארד. החניכים של עודד קטש עלו בטירוף מחדר ההלבשה והדליקו את הקהל היווני שהתחיל לזרום ולמלא את האולם בכרתים שלוש שעות לפני ההתמודדות.

אם נגיד את האמת, הנבחרת הזאת היא כל מה שאנחנו רוצים שייצג אותנו. קשוחה אבל רגישה מבפנים, חבורה של שחקנים עם הרבה ‘יחד’, אבל גם עם פוטנציאל אישי שמגיע רחוק. אם פעם היו אומרים על הנבחרות בכחול לבן שהן לא הכי חזקות ולא הכי מוכשרות, ומחפות על זה עם הרבה לב ולחימה, אז הנבחרת של עודד קטש מודל 2017 היא מאוד מוכשרת וחזקה ויש לה כמויות עצומות של לב ולחימה. למרות כל אלו, זה לא הספיק להביא לישראל לראשונה את תואר אלופת אירופה לנבחרות עתודה.

1.במשך כל החימום קטש הסתכל על הנבחרת היוונית, הוא כנראה ידע למה ומה מצפה לו, תוכנית המשחק הייתה לסגור את ואסיליוס חרלאמפופולוס ואת אנטוניוס קוניאריס, זה הצליח במשך 16 דקות אלא שאז זה נגמר. היוונים סגרו את הסל, וכשלא קולעים, כמו שאומרים הפרשנים, קשה להמשיך לעבוד קשה בהגנה. היוונים פירקו את ישראל מחוץ לקשת ולחניכים של עודד קטש נגמרו התשובות.

עודד קטש. תכנית משחק שעבדה 16 דקות (FIBA)עודד קטש. תכנית משחק שעבדה 16 דקות (FIBA)

“אני לא חושב שהנבחרת היוונית גדולה עלינו, הם שיחקו יותר טוב מאיתנו היום. אנחנו לא ביצענו נכון את מה שצריך לעשות אבל זה חלק מהמשחק וצריך לדעת להתמודד עם זה. נעבוד קשה ונצא מחוזקים יותר מההפסד הזה”, אמר הגארד אריאל נבון, שרשם הופעת בכורה באליפות אירופה אחרי שעודד קטש החליט להשאיר אותו בסגל הסופי על חשבון מייקל בריסקר. “אני רוצה להודות לעודד קטש שנתן לי הזדמנות. נכון שלפני האליפות לא כולם הכירו אותי אבל לא מדובר בי, אני מניח שיקח לי כמה ימים וכשנגיע לארץ אני אתחיל לעכל מה עשינו פה”, סיכם אחת מהפתעות הטורניר.

2. לא מעט ספורטאים אומרים שבפן הפסיכולוגי, בתחרויות מהסוג הזה עדיף להשיג את מדליית הארד ולא את הכסף. כמו בג’ודו, הארד מגיע אחרי ניצחון במשחק דירוג ואילו המקום השני מגיע אחרי הפסד, וספורטאים כאמור, שונאים להפסיד. דניאל קופרברג מיהר להוריד את המדליה מהצוואר, תמיר בלאט דווקא השאיר אותה עד שהגיע לאוטובוס. אחרי שהורידו את הראש לריצפה עם הבאזר, ראשי הנבחרת רצו מהר לשחקנים ואמרו להם “תרימו את הראש, תסתכל על הקהל הישראלי באולם, אתם במקום השני באירופה, תקלטו את זה”.

נתנאל ארצי היה הראשון שרץ לקהל כשהוא מבקש שיזרקו לו דגלים כדי לעמוד איתם בטקס הסיום. “באתי לטורניר הזה במטרה אחת, זאת נבחרת ישראל, שמתי את הכל בצד כי מדובר במדינה שלך, הסמל שאנחנו מייצגים וזה כבוד גדול. אני בטוח שהצלחנו להביא למדינה שלנו הרבה כבוד”. השחקנים אגב יצאו מהר מאוד מהאולם והלכו לחגוג את מדליית הכסף בארוחת ערב, כשמחר בצהריים הם ינחתו בנתב”ג ויזכו לקבלת פנים. אפרופו קבלות פנים, אם הנבחרת הישראלית יצאה מהר מהאולם בכרתים, היוונים התקשו לעשות זאת כשמאות אוהדים מקיפים את האוטובוס וחוגגים עם אבוקות את התואר. 

נתנאל ארצי. "הצלחנו להביא הרבה כבוד" (FIBA) נתנאל ארצי. "הצלחנו להביא הרבה כבוד" (FIBA)

3. ומה הלאה? כשהנבחרת תנחת בצהריים בתל אביב ועשן ההישג יתפוגג לו יחזרו השחקנים למציאות, חלקם יחזרו לקבוצות החדשות שלהם, חלקם ימשיכו לחפש כאלו. את החוויה של מדליית הכסף השלישית בהיסטוריה של ישראל הם בטוח לא ישכחו. הקמפיין הזה נתן כמה נקודות למחשבה לראשי הקבוצות בליגת העל ובכלל לאנשי האיגוד, כי למרות ההישג היפה, המטרה היא לייצר כמה שיותר שחקנים לנבחרת הבוגרת. אז בלאט מסומן כפוטנציאל עתידי להגיע לשם ולא סתם הוא עשה היסטוריה אישית קטנה כשהפך לשחקן הראשון בתולדות האליפות שמצליח למסור מעל 10 אסיסטים בממוצע.

גם רועי הובר (שייך להפועל ירושלים ולא שיחק בה דקה) מסומן להגיע רחוק, זוסמן שחתום במכבי ת״א חייב לקבל דקות משחק והחדשות הטובות מבחינתו זה שמי שיעמוד על הקווים כבר הצליח בעבר לתת במה לשחקן בן 20 (ליאור אליהו). השאלה מה עם השאר? קופרברג ישאר בחיפה וחייב לעשות העונה את קפיצת המדרגה וארצי חתום במכבי חיפה אבל אולי יצא לשנת התחשלות בלאומית “אני חושב שכולנו הראינו באליפות הזאת שיש לנו מה לתרום בליגות הבכירות. אני חושב שאני שווה  משהו בליגת העל אבל זאת לא החלטה שלי”. אכן צודק ארצי, זאת לא החלטה שלו, אלא של המאמנים ובכירי הענף, שצריכים לתת עכשיו לילדים האלו לפרוח ולהוכיח שיש עתיד לכדורסלן הישראלי והוא אפילו די ורוד. כל מה שצריך זאת אמונה, תשאלו את עודד קטש. 

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */