יום שישי, 19.04.2024 שעה 14:29
צביקה שרף

לכדורסל הישראלי יש תקווה

צביקה שרף בטור אישי ל-ONE: העתודה רשמה קמפיין ענק, קטש עשה שחמט למאמנים מולו ויצר יחידה מגובשת, בלאט כוכב בלתי מעורער, קופרברג - סנטר העתיד

נבחרת העתודה של ישראל סיימה אליפות אירופה חלומית עם הצלחה נהדרת. אז כהרגלנו רק עכברי הכדורסל האמיתיים ו/או משפחות השחקנים, ידעו שאנו עומדים בפני אליפות אירופה ותוך כדי ההצלחה הנהדרת הצטרפו עוד הרבה מתעניינים והנבחרת בצדק קיבלה הרבה שבחים, פרגון והרבה תשומת לב.

ההצלחה של הנבחרת הזו באה בשיאו של ויכוח כמה ואיך שחקנים ישראלים יוכלו להשתלב בליגה הישראלית שמוצפת בזרים ובמתאזרחים בכמות שעולה משנה לשנה ומה הן המטרות של הכדורסל הישראלי ואיך משיגים אותן? זה כשלעצמו שווה דיון אמיתי בין כל הגורמים, אך לצערי לעולם לא יתקיים. מוסדות הכדורסל לא כל כך פתוחים לקיים דיון ציבורי אמיתי שייתן לכל אחד בעיקר לאנשי המקצוע לומר את דעתם האמיתית וזה מפריע למישהו אי שם למעלה.

ג'ו אלכסנדר וסילבן לנדסברג. בין המתאזרחים הרבים (משה חרמון)ג'ו אלכסנדר וסילבן לנדסברג. בין המתאזרחים הרבים (משה חרמון)

אבל נחזור לנבחרת. השגנו סדרת ניצחונות נהדרת כאשר הנבחרת הראתה יציבות במשחק ובעצם אפילו השתפרה מיום ליום. מעבר ליכולת הפיק אנד רול בהתקפות המתפרצות עם הצגות טובות יותר נגד נבחרות טובות כמו ליטא וצרפת, לתמיר בלאט, הכוכב הבלתי מעורער של הנבחרת, הצטרף כבר מזמן רועי הובר שמשחק עמו מתחילת דרכם בנבחרת הקדטים, באקדמיה של וינגייט ועוד קודם לכן בלב השרון.

לשניהם זו אליפות אירופה שנייה בעתודה ואליהם הצטרף יובל זוסמן עם יכולות כדורסל התקפיות ולא פחות מכך הגנתיות. יש לו ידיים ארוכות ופעולות הגנה נפלאות, שעם הכוונה נכונה של המאמן קטש, הפגינו השלושה משחק הגנה שיצר הרבה בעיות ליריבות וככל שהטורניר הגיע לשיא, נוספו לחימה על כל כדור, רוטציות, ונתנאל ארצי אחד שהיה בכל מקום במגרש וגם אריאל נבון - ההפתעה מהספסל.

תמיר בלאט (FIBA)תמיר בלאט (FIBA)

דניאל קופרברג הוא התקווה של השחקן הגבוה הבא בכדורסל הישראלי, שמשחק עם ארבעה גארדים מסוכנים שיוצרים מבחוץ ויש להם כישורי קליעה ומסירה יוצאי דופן שמזמן לא הצטברו בנבחרת אחת. בעיקר לא ראינו כל כך הרבה קלעים מהשלוש בנבחרת אחת, כי בכמה אליפויות אירופה היינו בתחתית טבלת האחוזים בכל הנושא הזה.

על השחקנים ניצח צוות מקצועי בראשות עודד קטש, שמתאים בדיוק להדריך ולהנהיג צוות כזה והוביל את הנבחרת מול הנבחרות הבכירות אבל גרם להם לצאת מהמשחק שלהם, ביטל את יתרון הגובה והאתלטיות ונתן שחמט למאמנים היריבים. כל שחקן צעיר שגדל במדינה הזו, צריך לראות שוב ושוב את משחקי נבחרת העתודה, ללמוד מהם ולחקות אותם.

עודד קטש מדריך את שחקניו (FIBA) עודד קטש מדריך את שחקניו (FIBA)

למשחק היום הגיעו שתי נבחרות עם מגמות כדורסל שונות. היוונים עם ההגנה הטובה בטורניר שעוצרת את הנבחרות היריבות על 58 נקודות, מול ישראל ששואפת ל-75 עד 80 נקודות. לאחר התחלה נהדרת של הנבחרת, החל המכבש היווני להפעיל לחץ על המנוע שלנו - תמיר בלאט ועם סגירתו, סגירת קווי מסירה וסבלנות בהתקפה עם הסגנון היווני ושתי שלשות עם הבאזר סייעו להם לחזור ואף לעלות ליתרון בירידה להפסקה. ברבע השלישי שתי הנבחרות סבלו מעייפות של 7 משחקים ב-10 ימים, אבל עדיין היוונים המשיכו בסגנון שלהם וכל מה שקטש ושחקניו עשו לא הצליח לשנות את קצב המשחק ואת ההובלה היוונית.

כשהמשחק עבר למשחק של חפירות, של האטת המשחק, היוונים ניצלו זאת לטובתם וקלעו סל עם הבאזר של סוף הרבע השלישי שסידר להם 41:48. היוונים המשיכו לשלוט בקצב בתחילת הרבע הרביעי וכמו שחששנו, השופטים נכנסו קצת לפעולה והיוונים עבדו קשה על כל סל. מצד שני, זוסמן למרות ההגנה היוונית החזיק אותנו בתמונה. היוונים עם התקפות ארוכות והכנסות כדור פנימה וחוצה הריחו את הניצחון ומדליית הזהב. למרות ההפסד מול נבחרת יוונית אגרסיבית ונחושה, כל הכבוד לנבחרת ולעודד קטש על הופעה נהדרת ומכובדת שנותנת תקווה לכדורסל הישראלי.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים