יום חמישי, 28.03.2024 שעה 20:14

פרטי היחידה המשטרתית לעבירות בספורט נחשפים

יממה אחרי ההכרזה, מתבררים הפרטים אודות היחידה, שתפעל מאוגוסט. מפקד עדיין אין, אך מבנה ושיטת פעולה כבר יש ו-32 שוטרים שיהיו פרוסים ברחבי הארץ

|
שוטרים מחוץ לאצטדיון. אילוסטרציה (עמרי שטיין)
שוטרים מחוץ לאצטדיון. אילוסטרציה (עמרי שטיין)

יממה לאחר ההכרזה הרשמית על הקמת היחידה המשטרתית לטיפול בעבירות אלימות בספורט, במשטרת ישראל נערכים לקראת הפעלתה מחודש אוגוסט הקרוב, כאשר בשלב זה לא ברור מי יעמוד בראש היחידה, שעדיין מגייסת שוטרים מבפנים לאיוש התפקידים השונים. נכון לעכשיו מי שאמור להוביל את התהליך בחודש הקרוב הוא ממלא מקום, קצין בדרגת רב-פקד, שמנהל את הקמת היחידה עד לסיום התהליך בחודש הבא - אז גם ימונה ליחידה מפקד קבוע בדרגת סגן ניצב, לאחר סבב פנימי שיתקיים בתקופה זו.

אז אמנם עדיין לא ברור מי יפקד על היחידה, אך  המבנה ושיטת ההפעלה שלה כבר די ברורים והיחידה צפויה לעבוד בשני מישורים עיקריים על מנת לסכל עבירות של אלימות בספורט - במישור המודיעיני ובמישור המבצעי. בשלב הראשוני היחידה תהיה בנויה על 32 שוטרים שיהיו פרוסים באגפים השונים ברחבי הארץ.

בסיס היחידה יהיה במטה אגף חקירות ומודיעין, שם יוצבו חמישה שוטרים שלמעשה ינהלו את העבודה בפועל וינחו את הכוחות בשטח. עוד ארבעה שוטרים יוצבו במדור באגף המבצעים במטה הארצי, בו גם צפוי לשבת ראש היחידה. יחד עם זאת, במחוזות השונים בארץ יפעלו עוד שש חוליות מבצעיות שיעסקו בעיבוד המידע המודיעיני ויגיעו לאירועי ספורט בצורה ממוקדת. בכל חוליה שכזאת יהיו למעשה ראש חוליה, רכז מודיעין, חוקר ומומחה להערכת מודיעין, שלמעשה יהוו פיקוד ייחודי ועצמאי לתחום הזה, כך שהם ינהלו וינחו את הכוחות בשטח כיצד לפעול תוך ליווי צמוד.

היחידה המדוברת תרכז את מרב מאמציה לאיתור אוהדים בעייתיים והפעלת אמצעי מעקב אחריהם, סיכול "קרבות רחוב", איסוף וגיבוש מודיעין על פעולות חריגות גם בקרב קבוצות האוהדים וגם בתוך קבוצות הספורט, אבטחת משחקים רגישים וקביעת "מדרג איום" של כל משחק בארבע רמות שונות שלמעשה יקבעו את כמות כוחות הסדרנים והשיטור לכל משחק, שימוש באמצעים טכנולוגיים לפיקוח ובקרה על חשודים וסיוע לתחנות האזוריות - וכל זאת על מנת למצות את הדין עם המתפרעים והמורחקים ולמנוע אירועי אלימות וגזענות בספורט.

"אנחנו רוצים לשלוט במידע בשביל להגיע גם למקומות הפחות מוכרים בספורט בישראל כמו הליגות הנמוכות בכדורגל", אמר רב-פקד שיר גולוס, ראש תחום הספורט בחטיבת האבטחה, במהלך דיון שעסק בנושא לפני כחודש ימים בכנסת.

לאחר הקמת היחידה המשטרתית, במשרד התרבות והספורט צפויים לעסוק כעת בפרויקט הבא שלהם - עבודה מול משרד המשפטים על מנת להטמיע החמרת ענישה בעבירות ספורט. בעבר נבחנה האפשרות להכשיר שופטים ייעודיים לעבירות אלימות בספורט בבתי המשפט המחוזיים, אך הרעיון ירד מהפרק בסופו של דבר משום שהנתונים וכמות המקרים לא הצדיקו פתיחת מסלול הכשרה ייעודי לכך מבחינת משרד המשפטים. לכן במשרד התרבות והספורט ינסו לקיים פעילות הסברה בכנסים לרענון עבור שופטים מכל רחבי הארץ, במטרה להגדיל את רף הענישה באמצעות קנסות שיפגעו בצורה קשה בכיסם של המתפרעים במגרשים.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */