יום שבת, 20.04.2024 שעה 02:05

פדרר דרס ועלה לחצי, מארי וג'וקוביץ' בחוץ

ווימבלדון: השוויצרי הביס את ראוניץ' 4:6, 2:6, 6:7 (4) ועדיין לא איבד מערכה בטורניר. הבריטי הפסיד לסם קווארי, נולה פרש עקב פציעה נגד ברדיך

|
רוג'ר פדרר חוגג (רויטרס)
רוג'ר פדרר חוגג (רויטרס)

טורניר ווימבלדון סיפק לנו היום (רביעי), יום מטורף ומפתיע, ובסיומו נקבעה תמונת חצי הגמר. רוג’ר פדרר המשיך להוכיח שכוחו עוד במותניו כשהביס את מילוש ראוניץ’ 4:6, 2:6, 6:7 (4) והוא עדיין לא הפסיד מערכה בטורניר. אבל הסיפור הגדול היה ההדחה המוקדמת של נובאק ג’וקוביץ’ ואנדי מארי.

השוויצרי יפגוש בחצי הגמר את תומאש ברדיך, שעבר את אחד המועמדים הגדולים לזכייה בטורניר, נובאק ג’וקוביץ’, שנאלץ לפרוש עקב פציעה בכתף. למרות שלא היה כשיר מן הפתיחה, הסרבי הצליח להישמר צמוד לצ’כי והפסיד את המערכה הראשונה 7:6 בשובר שוויון, ובמצב של 2:0 במערכות, החליט נולה כי הוא לא מסוגל יותר.

בהפתעה הגדולה הנוספת של היום, סם קווארי הפך רשמית לקוטל הענקים של ווימבלדון. האמריקאי בן ה-29 שבשנה שעברה העיף את נובאק ג'וקוביץ’, ניצל סוג של פציעה אצל אלוף השנה שעברה והראשון בעולם אנדי מארי, והעיף אותו ברבע הגמר כשהוא חוזר מפיגור 2:1 במערכות לניצחון ענק 6:3, 4:6, 7:6(4), 1:6 ו-1:6. 

מארי פתח היטב את המשחק וניצח את המערכה הראשונה, אך בשנייה קווארי והביג סרבים שלו חזרו לעניינים והוא איזן ל-1:1 במערכות. מארי הצליח לקחת בשובר שוויון את הסט השלישי, אך לא יכל לאמריקאי בשני הסטים הבאים אחרי שנפצע.

קווארי בטירוף (רויטרס)קווארי בטירוף (רויטרס)

מארי פתח היטב את המשחק וניצח את המערכה הראשונה די בקלות עם 3:6, ואף שבר ל-3:4 במערכה השנייה, אבל אז לפתע נראה סובל מכאבים, נשבר פעמיים ברציפות והאמריקני הפך את הקערה ל-4:6. במערכה השלישית מארי שוב פתח עם שבירה ו-0:2, אבל קווארי שבר בחזרה ל-5:5, לפני שהבריטי בשארית כוחותיו סחט את שובר השוויון עם 4:7, אבל כאן זה נגמר. מארי עלה סובל למערכה הרביעית וקווארי ניצל זאת עד תום. מכאן זה הפך למשחק חד צדדי, והאמריקני לקח את שתי המערכות הבאות עם 1:6 מוחץ וזכה בניצחון הגדול בקריירה שלו.

אנדי מארי נאנק מכאבים (רויטרס)אנדי מארי נאנק מכאבים (רויטרס)

עם הניצחון, קווארי עלה לראשונה בקריירה לחצי גמר גראנד סלאם, לאחר שבשנה שעברה נעצר ברבע הגמר אחרי הניצחון על ג'וקוביץ’: "אני עוד בהלם. אני שמח שהסרב נכנס בנקודה האחרונה וסיימתי את זה. לא התחלתי טוב אבל בשתי המערכות האחרונות הייתי במיטבי. אני אהנה מהניצחון שלי, ואחר כך אתחיל בהכנות לחצי הגמר" אמר קווארי המאושר, האמריקאי הראשון בחצי גמר גראנד סלאם מאז אנדי רודיק ב-2009.

קווארי יפגוש בחצי הגמר את מרין צ’יליץ’, שגבר על ז'יל מולר 6:3, 6:7(6), 5:7, 7:5 ו-1:6 אחרי מותחן שארך מעט יותר משלוש וחצי שעות. אחרי שלושה רבעי גמר רצופים בווימבלדון, הקרואטי שהוא גם אלוף ארה"ב הפתוחה 2014 עלה סוף סוף לחצי הגמר על חשבונו של הגיבור של שמינית הגמר שהדיח את רפאל נדאל. מולר הגיע למשחק אחרי מרתון של חמש שעות מול נדאל בעוד צ'יליץ' היה רענן יותר לאחר שהביס את רוברטו באוטיסטה אגוט בשמינית הגמר תוך שעה וחצי. 

מרין צ'יליץ' חוגג (רויטרס)מרין צ'יליץ' חוגג (רויטרס)

למרות זאת הלוקסמבורגי בן ה-34 היה זה ששבר ראשון וזכה במערכה הראשונה. מולר גם הוליך 3:5 בשובר השוויון של המערכה השנייה אבל כאן, צ'יליץ' התעורר וניצח 6:8. הקרואטי המשיך עם 5:7 בשלישית מול מולר העייף, אבל בסוף המערכה הרביעית, שנראתה בשליטה של הקרואטי, דווקא הלוקסמבורגי שבר ל-5:7 בשארית כוחותיו ושלח את המותחן למערכה מכרעת. הסט החמישי כבר היה חד צדדי לטובת צ'יליץ', ששבר פעמיים בדרך ל-0:5 וניצחון 1:6 במערכה. 

אסור לפספס
נגן הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */