יום חמישי, 18.04.2024 שעה 22:57

עקב פציעה: סלע פרש והודח מטורניר ווימבלדון

המחבט הישראלי לא הצליח להוות יריב ראוי לדימיטרוב (11) ולאחר שהפסיד את שתי המערכות הראשונות 6:1 ו-6:1, החליט לסיים את המשחק מוקדם מהצפוי

|
דימיטרוב מנחם את סלע בסיום (רויטרס)
דימיטרוב מנחם את סלע בסיום (רויטרס)

הנציג הישראלי היחיד בטורניר ווימבלדון, דודי סלע, עלה היום (שבת) למשחק במסגרת הסיבוב השלישי על הדשא בלונדון, מול הטניסאי הבולגרי גריגור דימיטרוב המדורג במקום ה-11 בעולם. בניגוד לשני משחקיו הקודמים, המחבט הישראלי לא הצליח לעמוד בקצב של יריבו ולאחר שנכנע בשתי המערכות הראשונות 6:1 ו-6:1, החליט לפרוש בעקבות כאבים ברגלו, אותם החל לחוש כבר בתום המערכה הראשונה. 

למרות ההפסד ועל אף העובדה שלא הצליח להשוות את הישג השיא שלו בטורניר (שמינית גמר), סלע יכול להיות מרוצה מההופעה שלו בלונדון, לאחר שחלף על פני שני טניסאים וותיקים ומוכרים בסבב בדמותם של מרסל גרנויירס הספרדי וג’ון איסנר מארה”ב, שממוקם 21 בדירוג העולמי.

דודי סלע במהלך המשחק (רויטרס)דודי סלע במהלך המשחק (רויטרס)

הישראלי דווקא נראה כמי שהגיע חד וממוקד למשחק, כשאת המשחקון הראשון הוא ניצח על האפס ועלה במהירות ליתרון 0:1. הבולגרי לא התרגש, השווה במהירות ל-1:1 ומשם לא הביט לאחור. דימיטרוב שבר את שלושת משחקוני ההגשה הבאים של סלע וניצח בקלות 1:6 את המערכה הפותחת. מיד לאחר מכן, בהפסקה בין המערכות ביקש סלע פסק זמן רפואי של 10 דקות וירד לקבל טיפול בחדרי ההלבשה, בעקבות כאבים שחש ברגליו.

סלע חזר למערכה השנייה, אך לא הצליח להרים את רמת המשחק שלו ונראה היה כמי שסובל מכאבים שלא אפשרו לו להציג את הטניס שסיפק עד השלב הנוכחי בתחרות. לאחר שדימיטרוב המשיך להתעלל בישראלי בדרך לניצחון 1:6 נוסף גם במערכה השנייה, נכנע דודי לכאבים ברגליו והחליט לפרוש מהמשחק לאחר קצת יותר משעה על הדשא ולמעשה סיים את חלקו בטורניר.

דימיטרוב מודה לקהל (רויטרס)דימיטרוב מודה לקהל (רויטרס)

מערכה ראשונה: 1:6 לדימיטרוב

סלע פתח את המשחק בצורה חדה וניצח ללא בעיות את המשחקון הראשון, כשהוא הותיר את הבולגרי על האפס וחתם עם אייס מרשים בדרך ליתרון 0:1. דימיטרוב לא התרגש ומיהר לקבוע שוויון 1:1 מהיר עם משחקון הגשה קליל מצידו. לצערו של סלע הוא נשבר מוקדם מהצפוי, כבר במשחקון ההגשה השני שלו, ובכך אפשר ליריבו לעלות ליתרון 1:3.  המומנטום הבולגרי לא עצר והישראלי לא הצליח לעצור את הסחף ונשבר בפעם השנייה ברציפות, אחרי שסיפק טעות כפולה בהגשה, 1:4 לדימיטרוב. הטניסאי בן ה-26 המשיך להפגין יכולת גבוה והשיג שבירה שלישית שזיכתה אותו בניצחון 1:6 ויתרון 0:1 במאזן המערכות. 

גריגור דימיטרוב (רויטרס)גריגור דימיטרוב (רויטרס)

מערכה שנייה: 1:6 לדימיטרוב

לאחר הפסקה של מספר דקות אותה ביקש סלע לצורך ירידה לקבלת טיפול רפואי בחדר ההלבשה, נפתח המערכה השנייה באותה צורה בה הסתיימה הראשונה. הבולגרי המשיך להפגין דומיננטיות והשלים זכייה ב-9 משחקונים רצופים, בדרך ליתרון 0:3. במשחקון שלאחר מכן, הצליח הישראלי לעצור את הרצף המביך וצימק ל-3:1, אך לצערו למרות שהשיג נקודת שבירה במשחקון ה-5, הוא לא הצליח להשלים את העבודה והבולגרי עלה ל-1:4. גם בשני המשחקונים הנותרים גבר דימיטרוב על הישראלי ללא בעיות מיוחדות והשלים ניצחון 1:6 גם במערכה השנייה, מה שגרם לסלע לוותר על המשך המשחק ולפרוש בעקבות פציעה.

גריגור דימיטרוב (רויטרס)גריגור דימיטרוב (רויטרס)
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */