יום שישי, 29.03.2024 שעה 14:58
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-2926הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

איחור אופנתי: מזרחי סוף-סוף מגיע למכבי חיפה

הפספוס של הירוקים, ההשוואה לקהת, הדחיפה מאבא, הקרדיט מבכר, המהפך בחסות ברקוביץ' והאיש שסימן את תחילת הסוף. החלוץ חזר למקום בו הכל החל

|
אופיר מזרחי (האתר הרשמי של מכבי חיפה)
אופיר מזרחי (האתר הרשמי של מכבי חיפה)

אופיר מזרחי סגר השבוע מעגל. חלוץ לוגאנו שב לישראל אחרי עונה אחת בשווייץ, היישר אל זרועותיה הפתוחות של מכבי חיפה, כאשר חתם בשורותיה לשלוש שנים. כנראה היעד אליו היה צריך לעבור בקיץ שעבר, אם מתייחסים לעונה הקשה שעבר למול חופי אגם לוגאנו. אבל לא. די להסתכל בדרך שעבר החלוץ בן ה-23 בעונה שעברה כדי להבין שלמרות הקשיים, הוא בכלל לא היה מוותר על החוויה ועל ההתנסות מעבר לים.

ההתחלה נראתה מבטיחה. התקשורת השווייצרית ציינה שוב ושוב כמה לוגאנו מצפה למזרחי בקוצר רוח. במשחק האימון מול מונאקו הוא ישב ביציע ליד הנשיא וקיבל כבוד של שחקן רכש בכיר. הוא כונה אפילו "הישועה" של לוגאנו לקראת עונת 2016/17, אבל הפער בין הבילד-אפ של התקשורת מקומית לבין המציאות היה גדול.

הירוק החדש: צפו בשעריו של אופיר מזרחי

"אני מקווה להבקיע שערים רבים ולעזור לקבוצה כמו מונס דאבור", הצהיר מזרחי עם הגעתו לשווייץ, בטרם לבש את מדיה של לוגאנו. "אני והסוכן שלי דיברנו על זה, הייתה לי הזדמנות להישאר בארץ במכבי חיפה וגם מתל אביב קיבלתי הצעה, אבל לדעתנו זו הייתה הבחירה הטובה ביותר, שזה הזמן הנכון עבורי כשאני בן 22, לנסות חוויה חדשה בחו"ל".

"יש לי אמון בו, הוא ילד צעיר שחייב להסתגל בתוך מציאות חדשה לגמרי בשבילו", אמר נשיא לוגאנו אנג'לו רנצטי ביוני שעבר. "אם הדברים ילכו לכיוון טוב, נוכל לקנות אותו וגם למכור אותו לדעתי. אם הם לא ילכו בכיוון החיובי, לא נדאג יותר מדי כי זו רק השאלה עם אופציית רכישה". אותה אופציה, כידוע, לא מומשה ומזרחי, שהטיימינג לא שיחק לטובתו במעבר, הוא מעתה ירוק בעיקר בשל היכולת הנהדרת שהפגין כששיחק במדי עירוני קריית שמונה, ששמה את ידה על הכישרון בשנת 2011.

אופיר מזרחי במדי לוגאנו (דוברות) אופיר מזרחי במדי לוגאנו (דוברות)

מזרחי החל את דרכו בעולם הכדורגל בגיל 11 דווקא במדי היריבה העירונית של קבוצתו החדשה, בהפועל חיפה, שכמעט וחיסלה את הקריירה עוד בטרם החלה. לאחר ארבע עונות בשורות האדומים מחיפה, הודיעו לו בקבוצה כי אינו מתאים מקצועית. מזרחי הרגיש פרץ בבכי והתקשר לאמו. תחילה היא התקשתה להבין את הסיבה לבכי, בהמשך ניסתה לחזק ולעודד, אך הבכי שבר אותה והיא החלה לבכות גם. אותו רגע, ציין מזרחי לא פעם, היה הקשה ביותר עבורו בכדורגל.

באותם ימים הגיע לנשר האיש שאחראי על המהפך שחל אצל מזרחי - אייל ברקוביץ' – כאשר מזרחי ואביו החליטו להצטרף לפרויקט של "הקוסם". המעבר גרם לשינוי מהותי אצל מזרחי שהחל לפרוח ולפרוע שטרות בנשר. מי שליווה אותו באותם שנים מעיד כי החיוך חזר לפניו והכישרון החל לפרוץ החוצה לאחר ימים קשים, בהם כבר שקל להפסיק לשחק כדורגל. "היו לו הרבה שיחות עם אופיר, הוא האמין בו ודחף אותו קדימה, זה שינה הכל", אמרו בסביבתו של הקשר על ברקוביץ'. "מבחינה מקצועית הוא שינה לאופיר הצעיר תפקוד לפליימיקר ונתן הכוונה אישית, מאז הוא החל לספק מספרים".

איזי שרצקי. זיהה את הפוטנציאל (נעם מורנו)איזי שרצקי. זיהה את הפוטנציאל (נעם מורנו)

"כשהייתי הבעלים בנשר, אופיר הגיע אליי בגיל צעיר, רזה, צנום, נמוך שביקש להיבחן", סיפר ברקוביץ'. "בנגיעה הראשונה הבחנתי כי מדובר בילד מאוד מוכשר ולאט-לאט הוא התקדם בנשר ועבר לקריית שמונה בגיל נוער בגלל שלא הייתה לנו קבוצת בוגרים. האבסורד פה הוא שלפני כמה שנים הצעתי אותו למכבי חיפה תמורת חוזה עתידי - כל עוד הוא היה משחק במכבי חיפה זה לא היה עולה להם כסף, רק אם היה נמכר לאירופה. היום הם שילמו עליו קצת יותר".

"אשם" נוסף בנסיקה של מזרחי הוא אביו, עזרא, שהחליט לתת עוד דחיפה קטנה בדרך למעלה. בכל הקבוצות הצעירות בהן שיחק מזרחי (הפועל חיפה, נשר וק"ש) העניק האב 'מענק' על כל שער שאופיר כבש. "היה מעין תעריף של מחירים - גול שווה סכום מסוים, בראש שווה יותר, בכדור חופשי עוד יותר, ועל צמד או שלישייה היה בונוס", מספר אביו. המענקים החלו להגיע לכיסו של החלוץ בקצב מהיר יותר בק"ש, שנתנה לו את הבמה בנוער ובבוגרים.

אייל ברקוביץ'. אחראי על המהפך (שחר גרוס)אייל ברקוביץ'. אחראי על המהפך (שחר גרוס)

איזי שרצקי, שידוע ביכולתו לאתר כוכבים צעירים, התרשם ממנו מאוד והחליט לרכוש אותו ולהעבירו צפונה בגיל 17. בנוער של ק"ש שוב שינו למזרחי תפקוד - הפעם קשר אחורי. גם בעמדה זו כבש לא פעם ומאמן האלופה בהווה והנוער של קריית שמונה דאז, ברק בכר, החליט להעבירו לעמדת החלוץ. במקביל לכך החל להתאמן מזרחי גם בקבוצת הבוגרים, כשאת העונה הראשונה בנוער הצפוני סיים מזרחי עם  15 שערים. חוש הכיבוש המשיך להתחדד. כבר במשחק הבכורה במדי הקבוצה הבוגרת מול בני יהודה כבש מזרחי.

גרף ההתקדמות של מזרחי לא נעצר. הוא הפך במהרה למנהיג בקריית שמונה, כאשר השלים 24 שערי ליגה, בטרם הגיעה ההצעה מלוגאנו. שרצקי, שבדרך כלל מקפיד על גזירת קופון שמן על שחקנים שעשו את הפריצה בקבוצתו, הפעם לא התעקש ואפשר למזרחי לצאת בהשאלה, כשלשווייצרים הייתה אופציית רכישה. למזרחי היו תנאים כמעט דומים ב"ק"ש השווייצרית". הוא לא חווה שינוי גדול מבחינת החיים בלוגאנו, עיר קטנה, שקטה ורגועה, בדומה לקריית שמונה. בסביבות השעה 19:00 העסקים נסגרים וחיי לילה כלל לא קיימים.

אלא שבשווייץ, למרות ההתחלה הטובה, הדברים לא הלכו באותה "קלות" כמו בליגת העל. מזרחי הראה ניצוצות, אבל איבד את מקומו בהרכב בחודש ינואר והרשית בעונה שעברה שער בודד, בנגיחה, ב-0:2 על לוצרן וחילק ארבעה בישולים ב-20 הופעות בליגה השווייצרית.

אופיר מזרחי. יחגוג גם בירוק? (יניב גונן)אופיר מזרחי. יחגוג גם בירוק? (יניב גונן)

אז, רגע לפני חלון ההעברות, התראיין רנצטי ואמר על מזרחי ותכניות הרכש: "שאלנו אותו מקריית שמונה כדי לשלב אותו בהרכב ובינתיים הוא קצת מתחת לציפיות שלנו. הוא לא כל כך השתלב בסגנון של הליגה השוויצרית מבחינת הפיזיות בעיקר. חסרים לנו כיבושים מהקישור וההתקפה, כרגע אנחנו מחפשים קשר מרכזי וקשר ימני".

והחיזוק הגיע במהרה, בדמותו של חלוץ עולה בכדורגל האירופי. חלוץ נבחרת אלבניה, ארמנדו סדיקו, סימן את תחילת הסוף של מזרחי בלוגאנו. מי שהיה מועמד להפועל באר שבע ולמכבי חיפה הקיץ ובמקביל נמצא במעקב של מילאן. מזרחי הפך למחליפו. כובש הצמד ב-0:3 הגדול של האלבנים על נבחרת ישראל סימל יותר מכל את התקופה הקשה של הישראלי ואת קטיעת המומנטום שלו.

"בלוגאנו ציפו שהכישרון של מזרחי יתפוצץ, אבל זה לא קרה", נכתב עליו באתר ticinonews. "אופיר היה 'נודניק' וגרם לכך שהאפשרות הזאת לא נשללה עד תום העונה, לכן הוא לא נכשל. הוא הראה שהוא מסוגל לכבוש, אבל רוב הזמן לא היה חד מול השער. זה שרף לו, כך היה עד דצמבר".

ארמנדו סדיקו. סימן את תחילת הסוף של הישראלי בלוגאנו (נעם מורנו)ארמנדו סדיקו. סימן את תחילת הסוף של הישראלי בלוגאנו (נעם מורנו)

בכך, חודשיים עברו ומעמדו פחת בשווייץ, אבל לאחריהן הוא הראה סימני התעוררות, כאשר עלה מהספסל ועשה שינוי עם בישול מול ואדוז והיה אחראי לשער השוויון. "האם הוא הפך לשחקן החלטי יותר מאז? קשה לומר", נכתב באותו אתר. "הביצועים שלו השתפרו בחלק השני של העונה והבעלים שוב ראו בו כפוטנציאל גדול. ובכל זאת, הם העדיפו שלא לממש עליו את האופציה בטענה ש"הדרך שלו עוד ארוכה. ההרפתקה שלו בלוגאנו הסתיימה כך".

אדם קידן, מי ששידך בין מזרחי לשוויצרים, סיפר על העונה האחרונה: "אופיר בפירוש לא נכשל בלוגאנו. בכל פעם שקיבל את ההזדמנות הוא היה מצוין וגם כבש או בישל. הוא פשוט היה קורבן של ריצה מטורפת בחצי השנה של העונה שבה אליוסקי וסאדיקו פשוט שרפו את הדשא כל שבוע. להבדיל מהרבה ישראלים שנשברים ברגעים כאלה, זה רק הדליק אותו יותר. עוד אימון אקסטרה במכון, עוד שעתיים של לימוד איטלקית. הוא השאיר רושם מצוין למרות הכל גם בפן האנושי וגם במקצועי”.

"היה קשה לעקוב אחריו, אבל לא נראה לי שהוא קיבל שם צ'אנס ראוי", הוסיף ברקוביץ'. "הוא לא שיחק שנה כדורגל באופן סדיר וזה קשה - אנחנו רואים את זה אצל הרבה שחקנים שחוזרים מחו"ל, אבל הוא רעב מאוד. שלא יצפו ממנו שיהיה מנהיג של מכבי חיפה. הוא שחקן משלים. יש לו הצטרפות טוב מאחורה, טכניקה טובה ובעיטה טובה. בכושר טוב הוא שווה שבעה-שמונה שערים בעונה".

בראייה לאחור, הדרך של מזרחי דומה מאוד לזו של רועי קהת, איתו ישתף פעולה בפעם השנייה לאורך הקריירה במכבי חיפה. שניהם פרצו במדי קריית שמונה, יצאו לעונה אחת בחו"ל וחזרו ארצה ישירות לחיפה. במדי קריית שמונה כבשו השניים בעונת 2014/15 יחדיו 22 שערים, תפוקה שתוכל לסייע רבות למכבי חיפה לחזור להוות פקטור משמעותי בצמרת הגבוה.

רועי קהת. סוף דומה (נעם מורנו)רועי קהת. סוף דומה (נעם מורנו)

אחרי העונה המאכזבת יחסית של קהת במכבי חיפה, מזרחי מקווה לנחיתה מעט יותר רכה בכרמל. הוא יקווה לשחזר את היכולת שלו מהקריה, להוכיח כי הפיק את המרב מהשנה בשווייץ, גם אם הדבר לא "עלה על לוח התוצאות" ובעיקר לחזור ליהנות מכדורגל.

טעם הפספוס של מזרחי מהעונה החולפת מובהק, בעונה הקרובה באצטדיון סמי עופר הוא יעשה הכל כדי להוכיח כי הוא שייך לאירופה וימשיך לתכנן את פרק ב' מעבר לים. מחופי אגם לוגאנו אופיר מזרחי חוזר למקום בו הכל התחיל, וכנראה למקום אליו הוא מיועד, לפחות בשלב זה של הקריירה. אותו מקום שהאיר לו פנים ושמשך אותו אליו לא פעם. המקום בו הוא מקווה כי "ייפתח לו המזל" מחדש – למרגלות הכרמל.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספות כדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */