יום חמישי, 28.03.2024 שעה 17:20

היסטוריה: נבחרת האתלטיקה שרדה בדרג ב'

הישג נהדר לישראל באליפות אירופה לאומות דרג ב' שנערכה בהדר יוסף. הונגריה, סלובקיה וליטא עלו לדרג א' בעוד סרביה, איסלנד ומולדובה נשרו לדרג ג'

|
תום יעקובוב (אחמד מוררה)
תום יעקובוב (אחמד מוררה)

נבחרת ישראל באתלטיקה הצליחה לראשונה לשרוד בדרג ב׳ כשסיימה הערב (ראשון) במקום השמיני מתוך 12 נבחרות עם 243 נקודות, לאחר שקלול הנקודות בשני ימי התחרויות של אליפות אירופה לאומות דרג ב׳ שהתקיימה באצטדיון הדר יוסף שבתל אביב.

הנבחרת הישראלית הצליחה לשמור על המיקום שמעניק את הזכות להיות בין שש הנבחרות שנשארות בדרג הנוכחי. כמו כן, הנבחרות שעלו לדרג א׳ הינן: הונגריה, סלובקיה וליטא, בעוד סרביה, איסלנד ומולדובה נשרו לדרג ג׳.

במהלך היום השני לתחרות, קופץ המשולשת תום יעקובוב, רשם עוד הישג מרשים בבור כשסיפק קפיצות מצוינות ובראשן הקפיצה למרחק של 16.38 מטרים שהעניקה לו את המקום הראשון ולנבחרת עוד 12 נקודות חשובות מאוד. למעשה, לאחר ניצחונה אמש של חנה קנייזבה מיננקו שגם זכתה בתואר התוצאה האיכותית ביותר של התחרות, היו השניים למנצחים היחידים מהצד הישראלי.

בזמן שיעקובוב קפץ אל הניצחון, היה זה נועם נאמן שרץ 3,000 מטר מכשולים וסיים במקום הרביעי והמכובד מאוד בזמן של 8:55.60. אמרי פרסיאדו סיכם יומיים מוצלחים מבחינתו כשעשה את תוצאת השעה שלו עם 21.09 וסיים במקום השלישי הכללי בריצת 200 מטר גברים.

אמרי פרסיאדו (אחמד מוררה)אמרי פרסיאדו (אחמד מוררה)

פרסיאדו סיכם את היומיים האחרונים ואמר: ״ללא ספק היו לי יומיים מצוינים, אני מסיים אבל עם תחושת פספוס קלה כי ב-100 מעדתי. קבעתי את תוצאת השנה שלי והייתי רחוק ארבע שניות משיא אישי ככה שזה סוג של החמצה אבל סך הכל היו לי ריצות טובות״. על העתיד הוסיף פרסיאדו: ״הכיוון שלי הוא להגיע לאליפות אירופה לבוגרים בשנה הבאה בברלין ואני מקווה שגם אשבור את שיא ישראל ב-200 מטרים. אני רוצה להגיע לרמות הגבוהות של אירופה״.

עוד קודם, על קו הזינוק עמדה שוב דיאנה וייסמן שהתחרתה אמש ושברה שיא ישראלי לנוער ב-100 מטרים, הפעם בריצת 200 מטר נשים, אותה סיימה במקום השני במקצה שלה אך במקום השביעי הכללי, כשהיא עוצרת את השעון על 24.36. אצנית המרתון האולימפית, לונה צ׳מטאי קורלימה, עלתה להתחרות בריצת ה-5,000 מטרים ולאחר שהובילה רוב הריצה, סיימה לבסוף במקום השני עם 16:19.90, אחרי כריסטינה פאפ ההונגרית.

״אני מרוצה מהתוצאה של היום אבל לא מזאת של אתמול״ אמרה צ׳מטאי בסיום הריצה והוסיפה: ״הגוף שלי היה קצת איטי אתמול אבל ידעתי שהיום אני צריכה לתת את הכל בשביל המשפחה שלי ובשביל ישראל. הובלתי מחצי הדרך, אמרתי שאני חייבת לעשות את זה אחרי הריצה של אתמול אבל גם לצערי היא הצליחה לעבור אותי״. האצנית התייחסה לחוויה שלה באליפות: ״זאת הפעם הראשונה שלי באליפות לאומות, זה מרגש ומלחיץ ביחד אבל היה נחמד לרוץ בהדר יוסף מול הקהל הביתי״.

לונה צ'מטאי (אחמד מוררה)לונה צ'מטאי (אחמד מוררה)

במירוץ השליחים 4x400, נבחרת הנשים סיימה במקום השישי והאחרון בזמן של 3:52.32. בעוד נבחרת הגברים הצליחה לסיים במקום השישי לאחר ריצת פיניש נהדרת של דונלד סנפורד שהדביק את יריבו מלטביה לקראת הסיום והצליח להעמיד את הזמן של הנבחרת כולה על 3:10.11.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */