יום שבת, 20.04.2024 שעה 06:08

חנה קנייזבה מיננקו סיימה ראשונה, אכזבה לסנפורד

אליפות אירופה לאומות דרג ב' באתלטיקה: קופצת המשולשת קבעה את הקריטריון לאליפות העולם. האצן סיים רק במקום ה-3 בריצת ה-400 מטר, שיא לאדווה כהן

|
חנה קנייזבה מיננקו (נעם מורנו)
חנה קנייזבה מיננקו (נעם מורנו)

נבחרת ישראל באתלטיקה סיימה היום (שבת) את יום התחרויות הראשון במקום ה-6 עם 115.5 נקודות, באליפות אירופה לאומות-דרג ב׳, שיצאה לדרך באצטדיון האתלטיקה בהדר יוסף, תל אביב. הנבחרת הישראלית מתמודדת עם מיטב האתלטים מ-11 המדינות המתחרות איתה בדרג: לטביה, סרביה, איסלנד, סלובניה, אוסטריה, ליטא, הונגריה, קרואטיה, קפריסין, סלובניה ומולדובה. 

האליפות שהתקיימה היום, תימשך גם מחר ולאחר מכן  תוכל לדעת הנבחרת הישראלית מה גורלה. מחר ינסו האתלטים שלא התחרו היום להשלים את המשימה במטרה להעפיל לדרג א׳ (שלוש הנבחרות הראשונות) או לחילופין לשרוד בדרג הנוכחי (שלוש האחרונות). 

במהלך היום עצמו, קופצת המשולש, חנה קנייזבה מיננקו שחזרה להתחרות לראשונה מאז הניתוח שעברה בפברואר האחרון בכף רגלה, הצליחה לקבוע כבר בקפיצה הראשונה שלה מרחק של 14.17 מטרים שהבטיח לה את הקריטריון לאליפות העולם בלונדון ולבסוף גם התברר שאת המקום הראשון באליפות. ״אני מאוד שמחה שהצלחתי לעשות את הקריטריון ללונדון כי זה הטריד אותי אחרי שלא השתתפתי כמעט שנה בתחרויות״ אמרה בסיום האתלטית. מיננקו הוסיפה ואמרה: ״התרגשתי והקהל נתן לי הרגשה טובה, היה חשוב לי ולנבחרת שאני אתחרה. רציתי להרגיש שוב את ההרגשה של תחרות, היה מאוד טוב ועשיתי עבודה טובה״  על מצב הפציעה שלה אמרה:״אני מתקדמת לאט לאט עם הפציעה, עכשיו אחרי הקפיצות האלה אני יודעת על מה אני צריכה עוד לעבוד ולשפר״.

אמרי פרסיאדו (נעם מורנו)אמרי פרסיאדו (נעם מורנו)

הישג מרשים נוסף נרשם כששיא ישראלי חדש ב-3,000 מטרים מכשולים נקבע על ידי אדווה כהן בת ה-21, שקבעה 10:12.95 ושברה את השיא אותו קבעה במאי האחרון (10:16.20), כשסיימה במקום השני והעניקה לישראל עוד 11 נקודות חשובות מאוד. כהן סיפרה לאחר הריצה: ״הפתעתי את עצמי. הריצה הייתה פחות או יותר לפי התוכנית אבל תמיד יש קטעים קשים באמצע, המכשול מים מרענן״. 

במירוץ השליחים ל-400 מטרים, שהיה לתחרות האחרונה ליום זה, סיימה נבחרת הגברים במקום הראשון במקצה הראשון עם זמן של 40:18 (הזמן הטוב ביותר לרביעייה ישראלית) ובמקום השני הכללי. בנשים הייתה זו נבחרת הנערות של ישראל, שעלתה להתחרות וסיימה במקום החמישי במקצה שלה. עוד קודם לכן, את יום התחרויות פתח טוב, גל ארד בן ה-17, ששבר שיא ישראלי לנוער בריצה ל-100 מטר, כשסיים במקום השני.

דיאנה וייסמן בת ה-18, מי שייצגה את ישראל בריצת 100 מטר נשים לאחר שאולגה לנסקי נכנסה להריון, קבעה תוצאה טובה מאד כשקבעה 11:60 וסיימה במקום הרביעי עם שיא ישראלי לגילאי נוער. האכזבה הגדולה נרשמה מכיוונו של דונלד סנפורד שבריצת 400 המטרים לא הצליח לקבוע את הקריטריון לאליפות העולם בלונדון (45:50) כשסיים במקום השלישי עם תוצאה של 45:76 ונראה מאוכזב מאוד לאחר מכן. לפניו סיים, מאור סגד, שישי ב-400 מטר משוכות כשעצר את הזמן על 53:15. בריצת 100 מטר גברים, סיים אמרי פרסיאדו במקום השלישי כשעצר את השעון על 11:51. 

מרגריטה דורז'ון (נעם מורנו)מרגריטה דורז'ון (נעם מורנו)

מטילת הכידון, מרגריטה דורז׳ון, שהתחרתה עם שרה קולק הקרואטית, זוכת מדליית הזהב מהמשחקים האולימפיים בריו, סיימה במקום הרביעי עם הטלה למרחק של 59.35 מטרים. קולק סיימה במקום הראשון עם הטלה למרחק של 61.06 מטרים. בריצת 3,000 מטרים סיימה, לונה צ׳מטאי קורלימה במקום החמישי בתוצאה של 9:26.44. 

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */