יום שלישי, 16.04.2024 שעה 20:13

שנה למונדיאל: המצב ברוסיה מעורר דאגה

הגזענות והאלימות התגברו, מחירי הלינה בשמיים והתחבורה רחוקה מלהיות מוכנה ויעילה. אך למרות כל אלו, מצאנו גם סיבות טובות לטוס לרוסיה בעוד שנה

|
חוליגנים רוסים במהלך עימותים עם המשטרה (רויטרס)
חוליגנים רוסים במהלך עימותים עם המשטרה (רויטרס)

בעיצומו של קיץ שחון ונטול טורנירים גדולים ומעניינים, בטח תשמחו לשמוע שבדיוק בעוד שנה מהיום יפתח המונדיאל ה-21 במספר, רוסיה 2018. בדיוק כמו המונדיאל שקדם לו בברזיל וזה שיבוא אחריו, בקטאר, גם המונדיאל המתקרב סבל בעיקר מאזכורים שליליים בכלי התקשורת, החל מהבעיות הכלכליות במדינה ועד לבעיית החוליגנים שצצה ביורו האחרון ומסתמן שתחמיר.

אם נשים לרגע את כל אלו בצד, טיול למונדיאל הוא עדיין החלום הרטוב של כל אחד מאיתנו, גם אם מדובר במדינה "מאתגרת", ורוסיה, למרות כל הקשיים, היא עדיין מדינה מעניינת עם שפע של אטרקציות. אם יתמזל מזלכם ואתם הולכים לבלות בה בחודשים יוני או יולי בשנה הבאה, הנה כמה דברים שכדאי שתדעו.

זיקוקים ביציע אוהדי רוסיה (רויטרס)זיקוקים ביציע אוהדי רוסיה (רויטרס)

המונדיאל יתפרס על פני אחת עשרה ערים ברחבי רוסיה. הערים המרכזיות, מוסקבה וסנט פטרסבורג, הן אלו שיארחו את מספר המשחקים הגדול ביותר, שבעה, ובהן גם נמצא, באופן טבעי, את שני האצטדיונים הגדולים ביותר. לשתיים מצטרפות גם סוצ'י, וולגוגראד, ניז'ני, רוסטוב על הדון, קזאן, סמארה, סרנסק, יקיטינבורג וקלינינגראד, שיארחו כל אחת בין ארבעה לשישה משחקים, חלק בשלבים מתקדמים יותר וחלק בשלב הבתים בלבד.

בכל טורניר גדול, רוב הקהל מתמקד בערים המרכזיות, ברוסיה, אלא אם תביאו שק שינה מהבית ותמצאו ספסל חמים לישון עליו, כלל לא בטוח שזה יקרה. לפני כחצי שנה ראש ממשלת רוסיה דמיטרי מדבדב החליט על מחיר גג לבתי המלון בערים בהתאם לדירוג הכוכבים שלהם ולמיקום. הכל טוב ויפה, אך בפועל מדובר על מחירים שעדיין נחשבים להרבה יותר גבוהים מהממוצע, ובעיקר על היצע מאוד מצומצם.

ראש ממשלת רוסיה דמיטרי מדבדב עם הנשיא ולדימיר פוטין (רויטרס)ראש ממשלת רוסיה דמיטרי מדבדב עם הנשיא ולדימיר פוטין (רויטרס)

בערים הקטנות יותר, לעומת זאת, המחיר הופך למעט יותר עממי. לצורך המונדיאל נבנו ברחבי המדינה לא מעט מלונות בדירוג כוכב אחד, ואפילו פחות. ברוסטוב, לדוגמה, ניתן למצוא מלון בכוכב אחד, משהו שמקביל לחדר במגורי חיילים במוצב מילואים נידח, במחיר מקסימלי של 45 דולרים ללילה. במחיר זול יותר גם ניתן למצוא מלונות בדירוג של אפס כוכבים, אבל זה כבר על אחריותכם.

סוגיה נוספת, שהיא למעשה אחת הבעיות העיקריות בתכנון הטורניר, היא התחבורה. נכון לכתיבת שורות אלו, מצב התחבורה ברוסיה הוא די קטסטרופלי. בטח עכשיו אתם חושבים לעצמכם: “איך יכול להיות? היו להם תשע שנים בשביל לדאוג למסילות רכבת, נמלי תעופה, והרחבת כבישים, זה הרבה זמן”, ובכן, זה המצב. נכון לעכשיו עיקר הבעיה היא ברכבות, אין מספיק מסילות ומסלולים, ואלה שכן מוכנות לא ערוכות למספר התיירים שאמור להגיע ולהתנייד ממקום למקום. הקושי ברכבות ייצור עומס על הטיסות ועל הכבישים, פשוט זה לא הולך להיות.

הרכבת התחתית במוסקבה, בשאר הערים אין תשתית כזו (רויטרס)הרכבת התחתית במוסקבה, בשאר הערים אין תשתית כזו (רויטרס)

אם אתם מחפשים משהו חיובי להתנחם בו, מעבר לעובדה שאתם כנראה ברי מזל שהשיגו כרטיסים למשחקי המונדיאל, זהו מזג האוויר. בחודשים יוני ויולי צפוי מזג אוויר נוח מאוד בכל רחבי רוסיה, גם ביעדים שנחשבים לקרים וחורפיים יותר. מזג האוויר הממוצע בתקופה זו בשנים האחרונות הוא באזור ה-25 מעלות ביום ו-12 בלילה, נעים וקריר.

לסיום, וקבלו את התנצלותנו על כך שאנחנו מסיימים את הכתבה בצורה הכי שלילית שאפשר, עלינו לדון בנושא החוליגניזם והגזענות הגואה ברוסיה. כזכור, מאות חוליגנים רוסים השתתפו במהומות רבות במהלך היורו האחרון בצרפת, בעיקר נגד האוהדים האנגלים. כל התקיפות הללו נתמכו על ידי כלי התקשורת הרוסית ודעת הקהל במדינה, אנשי ציבור רבים תמכו במהלך הטורניר ואחריו באלימות הרוסית ולפי דיווחים מסוימים אף אירגנו אותו.

רוסיה והכדורגל הרוסי בפרט נגועים בשנאה וגזענות, שחקני כדורגל זרים סבלו מגילויי גזענות גם מאוהדי קבוצותיהם, זכור במיוחד רוברטו קרלוס שבתקופתו באנז'י מחצ'קלה אוהדי קבוצתו זרקו עליו בננות. לאור כל אלו, יש לנהוג בזהירות המקסימלית, להיות רק במקומות עם נוכחות משטרתית מוגברת ולהשתדל לא להסתבך בעימותים.

למרות הכל ואחרי הכל, מדובר במונדיאל, אז אם כבר הצלחתם להגיע, השגתם כרטיסים ומצאתם מקום ראוי ללון בו, תפיקו את המקסימום ותהנו.

אסור לפספס
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
נגןמתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
מתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
נגןחכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
חכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */