יום שישי, 19.04.2024 שעה 22:51

מונדיאל, בקטנה: חימום ושמו גביע הקונפדרציות

פורטוגל עם רונאלדו, גרמניה נתנה מנוחה לכוכבים, רוסיה לא רוצה לעשות בושות בבית, צ'ילה עם אלכסיס וקמרון חולמת להפתיע את כל העולם. ויש גם תחזית

|
דרקסלר, רונאלדו ואלכסיס. חזרה גנרלית (רויטרס)
דרקסלר, רונאלדו ואלכסיס. חזרה גנרלית (רויטרס)

שנה לפני האירוע הכי גדול של הכדורגל העולמי, המונדיאל שייערך ברוסיה, הערב (שבת) ייפתח במדינה הגדולה בעולם גביע הקונפדרציות, מפגש של אלופות כל היבשות, או חזרה גנרלית לטורניר האמיתי אם תרצו.

שמונה נבחרות חולקו לשני בתים, מכל אחד יעלו שתי הראשונות לחצי גמר בשיטה של הראשונה מול השנייה. המנצחות בחצי הגמר ייפגשו ב-2 ביולי בגמר. בבית 1 נמצאות רוסיה (המארחת), פורטוגל (אלופת אירופה), ניו זילנד (אלופת אוקיאניה) ומקסיקו (אלופת צפון ומרכז אמריקה). בבית 2 נמצאות גרמניה (אלופת העולם), אוסטרליה (אלופת אסיה), צ’ילה (אלופת דרום אמריקה) וקמרון (אלופת אפריקה).

נחשפו החולצות של החדשות של ריאל מדריד

ארבעה אצטדיונים יארחו את הטורניר: אצטדיון קרסטובסקי בסנט פטרסבורג, האצטדיון האולימפי פישט בסוצ’י,  אטקריטיה ארנה במוסקבה וקאזאן ארנה בקאזאן. רגע לפני הטורניר, זה הזמן להכיר את הנבחרות. ויש גם תחזית.

בית 1: רונאלדו מאפס כוונות

נבחרת פורטוגל זכתה לפני כשנה ביורו 2016 בצרפת לאחר שניצחה את המארחת בגמר. כריסטיאנו רונאלדו, הקפטן של הסלסאו של אירופה, סיים עונה חלומית עם ריאל מדריד במהלכה זכה בין היתר באליפות ספרד ובליגת האלופות.

כריסטיאנו רונאלדו. עוד תואר לאוסף? (רויטרס)כריסטיאנו רונאלדו. עוד תואר לאוסף? (רויטרס)

כריסטיאנו לא ביקש שחרור מהטורניר הזניח לכאורה וינסה להוביל את פורטוגל לעוד תואר בינלאומי. פרננדו סנטוס זימן סגל חזק, שמלבד CR7 כולל את פפה, שעזב את ריאל מדריד, ז’וזה פונטה, הבלם של ווסטהאם, אנדרה סילבה, שעבר מפורטו למילאן תמורת כ-40 מיליון יורו, נאני בן ה-30 מוולנסיה, אדריאן סילבה, אקס מכבי חיפה, אנדרה גומש מברצלונה וריקרדו קווארסמה הבלתי נגמר.

נבחרת רוסיה מגיעה במצב לא פשוט. אמנם היא עלתה לטורניר כמארחת, אך נמצאת בתקופה בה אין כוכב רוסי צעיר ומבטיח. הנבחרת של המאמן סטניסלב צ’רצ’שוב מדורגת במקום ה-63 בדירוג פיפ”א, שמונה מקומות מתחת לישראל שאיך נגיד, לא נמצאת בשיאה. יש לציין כי כל השחקנים בסגל מגיעים מהליגה הרוסית ואולי זו אחת הסיבות לירידה ברמה. הכסף הגדול בליגה המקומית לא מאפשר לכישרונות לצאת להשתפשף בליגות הגדולות באירופה.

צ'רצ'שוב עם שישקין. הרוסים הרוסים? (רויטרס)צ'רצ'שוב עם שישקין. הרוסים הרוסים? (רויטרס)

בין השחקנים המוכרים אפשר למצוא את הקפטן והשוער, איגור אקינפייב, שמשחק בצסק”א מוסקבה עם ביברס נאתכו, את יורי ז’ירקוב הוותיק, אקס צ’לסי, בן ה-33 ואת אלכסנדר בוחארוב בן ה-32 מרוסטוב, שכבש ב-2010 מול הפועל תל אביב במדי רובין קאזאן. הצעירים אלכסיי מיראנצ’וק מלוקומוטיב מוסקבה ואלכסנדר גולובין מצסק”א מוסקבה ינסו להוכיח כי יש עתיד.

נבחרת מקסיקו משחקת בצורה מהנה ואטרקטיבית באופן מסורתי ומשלבת בסגל של המאמן הקולומביאני חואן קרלוס אוסוריו ותיקים וצעירים. אקס ברצלונה, הקפטן רפא מארקס בן ה-38 עדיין נהנה מכדורגל בינלאומי. בין השמות הבולטים ניתן למצוא את חאבייר “צ’יצ’אריטו” הרננדס, אנדרס גווארדאדו, ג’יז’רמו אוצ’ואה, קרלוס ולה, ג’ובאני דוס סנטוס, ג’ונתן דוס סנטוס ומיגל לאיון.

שחקני מקסיקו חוגגים מול ארצות הברית (רויטרס)שחקני מקסיקו חוגגים מול ארצות הברית (רויטרס)

נבחרת ניו זילנד, שמודרכת על ידי המאמן האנגלי אנתוני הדסון, ניצלה את היעדרותה של אוסטרליה מהאזור וזכתה באליפות אוקיאניה. שיין סמלץ, החלוץ בן ה-35 שכבש בתיקו עם איטליה במונדיאל 2010, מאייש את הסגל ביחד עם הקפטן כריס ווד מלידס יונייטד וביל טוילומה ממארסיי.

בית 2: לב עם הצעירים

נבחרת גרמניה של יואכים לב תנסה להגן בעוד שנה על התואר שלה ועד אז המאמן החליט להזמין שחקנים צעירים יותר לגביע הקונפדרציות, אולי במחשבה להרוויח אחד או שניים לגביע העולם עצמו. כוכבים שזכו ב-2014 כמו מסוט אוזיל, טוני קרוס, תומאס מולר, סמי חדירה, מאטס הומלס וג’רום בואטנג נשארו בבית. מנואל נוייר הפצוע יוחלף על ידי מארק אנדרה טר שטגן או קווין טראפ.

שחקני נבחרת גרמניה. גם המחליפים מספיק טובים (רויטרס)שחקני נבחרת גרמניה. גם המחליפים מספיק טובים (רויטרס)

השחקן הכי “זקן” בסגל של המנשאפט הוא לארס סטינדל בן ה-29 מהופנהיים. הכוכב של הנבחרת בקונפדרציות הוא יוליאן דרקסלר מפאריס סן ז’רמן, שישמש כקפטן. מי שינסו לזכות באמונו של לב הם הצעירים אמין יונס (23) מאייאקס, טימו ורנר (21) מלייפציג וניקלאס סולה (21) שעבר הקיץ מהפונהיים לבאיירן מינכן. שקודראן מוסטאפי מארסנל ואמרה צ’אן מליברפול יוסיפו עומק.

נבחרת צ’ילה, ששברה בשנה שעברה את הלב של ליאו מסי עם זכייה בקופה אמריקה, תציג לראווה את אחד הכוכבים הכי גדולים בכדורגל העולמי, אלכסיס סאנצ’ס. החלוץ שזכה עם ארסנל בגביע ואף כבש בגמר הגביע האנגלי מול צ’לסי עדיין לא יודע אם יישאר אצל התותחנים וזוכה לחיזורים של הקבוצות הגדולות ביבשת. ארתורו וידאל מבאיירן מינכן ינסה לעזור לאלכסיס להגיע עד הגביע.

אלכסיס סאנצ'ס. ה-כוכב של צ'ילה (רויטרס)אלכסיס סאנצ'ס. ה-כוכב של צ'ילה (רויטרס)

נבחרת קמרון הצליחה לנצח בחודש פברואר את נבחרת גאנה של אברהם גרנט ולזכות באליפות אפריקה. השחקן הבולט הוא החלוץ הנהדר של בשיטאש, וינסנט אבובאקר, שכיכב באליפות היבשת וגם מול הפועל באר שבע בשלב 32 האחרונות של הליגה האירופית.

נבחרת אוסטרליה נמצאת במגמת שיפור מאז עברה מאוקיאניה לאסיה ובמקום לפגוש את איי שלמה ופיג’י מתחרה מול יריבות רציניות יותר. טים קייהיל בן ה-37, שכיכב בפרמייר ליג במדי אברטון בעשור הקודם, נמצא בסגל ביחד עם השוער מת’יו ריאן שעבר לאחרונה לברייטון ויחבור לצמד הישראלים בירם כיאל ותומר חמד, טום רוגיץ’, שהביא לסלטיק את הגביע הסקוטי בתוספת הזמן, וארון מוי, שעלה ביחד עם האדרספילד לליגה הבכירה באנגליה.

תחזית: אלופת העולם נגד אלופת אירופה על כל הקופה

אז מי תלך עד הגביע? אנחנו הולכים על פורטוגל שתסיים ראשונה בבית 1 ותפגוש בחצי הגמר את נבחרת צ’ילה שתסיים שנייה בבית 2. גרמניה תסיים ראשונה בבית 2 ותפגוש את מקסיקו שתסיים שנייה בבית 1. בגמר ייפגשו שתי האירופיות, פורטוגל וגרמניה ובסיום כריסטיאנו רונאלדו יניף עוד תואר בשנה החלומית שלו. מסכימים עם התחזית?

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */