יום שבת, 20.04.2024 שעה 10:16

האסיפה להדחת יו"ר איגוד הכדוריד ב-12 ביוני

למרות ניסיון לדחות את ההצבעה לאסיפה הכללית שתוכננה מראש בסוף יוני, היא תתקיים במועד המתוכנן. צ'אבי סבטה הוזכר כמועמד לאמן את נבחרת ישראל

|
טל לביא במרכז (שחר גרוס)
טל לביא במרכז (שחר גרוס)

האם איגוד הכדוריד בדרך להכריע על עתידו של יושב הראש? כשבועיים לאחר ישיבת ההנהלה שהתפוצצה ובסיומה הגיש חבר ההנהלה עזרא אבי יחזקאל בקשה לקיום אסיפה כללית שלא מן המניין לצורך הצבעה על הדחתו של יו"ר האיגוד, עו"ד טל לביא, כעת מתברר כי מועד האסיפה נקבע ל-12 ביוני וייתכן מאוד שביום הזה יוכרע עתידו של הענף.

האסיפה הכללית תתבצע ככל הנראה שלא בנוכחותו של היו"ר, לאחר שזה טען כי יש לדחות אותה למועד אחר, למרות שלפי התקנון יש לקיים את האסיפה תוך 21 יום מרגע הגשת הבקשה. "הואיל ובתאריך 26.6.2017 מתכנסים כל חברי האיגוד לאסיפה כללית לעניין אישור דוחות כספיים ושינו תקנון, נראה נכון, בין היתר מבחינת עלויות כספיות, יעילות, מדיניות וניהול כספי ציבור, לקיים באותו מועד גם את האסיפה הכללית שלא מן המניין", כתב עו"ד לביא, שממשיך לעבוד כרגיל ומקיים סדרת פגישות עם גורמים שונים במשרדי הממשלה והוועד האולימפי בימים אלה.

טל לביא (עמית שיסל, איגוד הכדוריד)טל לביא (עמית שיסל, איגוד הכדוריד)

אלא שבאופוזיציה טוענים מנגד כי האסיפה תתקיים בכל אופן ב-12 ביוני. "לפי התקנון הוא לא רשאי לדחות את האסיפה, כל עוד עומדת דרישה לקיים אסיפה שלא מן המניין על ידי ועדת הביקורת או על ידי עשרה אחוזים מסך חברי העמותה (אגודות, א.מ)",טען עזרא אבי יחזקאל. "במקרים קיצוניים, רשם העמותות יכנס את האסיפה הכללית אם ישנה התנגדות מצד ראשי האיגוד. כל מי שמטיל ספק בחוקיות האסיפה הכללית יכול להסיר דאגה מליבו. היא תקרה במועד שנקבע מראש".

בתוך כך, ל-ONE נודע כי אחד מהמועמדים שנבחנים בימים אלה באיגוד הכדוריד למשרת מאמן הנבחרת הוא צ'אבי סבטה, מאמנה של MKB וספרם ההונגרית שהעפילה לפיינל פור ליגת האלופות. המאמן הספרדי אף הוביל את נבחרת הונגריה באליפות העולם בעבר. באיגוד הישראלי פתחו מולו בשיחות, אולם כרגע הוא נוטה שלא להגיע ולעבוד בישראל אלא רק "לעבוד בשלט רחוק" ולאמן במקביל קבוצה מקצוענית באירופה, דבר שבאיגוד צפויים להתנגד לו. הכוונה היא להחתים מאמן מקצועני שינחיל שיטת עבודה לכל נבחרות ישראל ויבקר לעתים תכופות.

בגזרת הקבוצות, אחרי ההפסד בסדרת הגמר למכבי ראשון לציון, האחים חן וגיל פומרנץ סיימו את חוזיהם במכבי תל אביב והם עדיין לא נפגשו עם ראשי הקבוצה לחידוש החוזה, כאשר בשלב הזה עתידו של המועדון הצהוב כולו לא ברור. שמותיהם של השניים עלו כמועמדים לאלופה החדשה, אך עדיין לא התקיים משא ומתן בין הצדדים.

חן פומרנץ (רדאד ג'בארה)חן פומרנץ (רדאד ג'בארה)

הקבוצה שכבר עובדת חזק לקראת העונה הבאה היא הפועל ראשון לציון, שעשתה עד כה רכש נהדר. בקבוצה החתימו את המקשר הקרואטי מיסלב ננדיץ', השוער הבוסני פדז'ה דייאנוביץ', המקשר יותם טל שחזר מרמת השרון והפיבוט עידו לביא ששיחק באס"א תל אביב, שתפעיל בעונה הבאה קבוצה בליגה הלאומית על אף שנשארה בליגה הראשונה. המשא ומתן לאיחוד של הפועל תל אביב עם אס"א, עליו פורסם ב-ONE, ככל הנראה לא יתממש בסופו של דבר בעונה הקרובה. אמנם שתי הקבוצות שייכות למרכז הפועל ואף הייתה כוונה להעלות את הנושא להצבעה שם, אך בשלב הזה ישנה התנגדות נחרצת למהלך מצד הנהלת אס"א.

עידו לביא (שחר גרוס)עידו לביא (שחר גרוס)
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */