יום חמישי, 28.03.2024 שעה 13:41

חרף המחאות: סמופלוב תשפוט באליפות אירופה

באיגוד ההתעמלות רצו לשלוח שופטת אחת, אך גילו כי מחויבים לשלוח שתיים, למרות בקשת פילנובסקי. מקורביה של המאמנת: "היא לא תשפוט את טורי כלל"

|
טורי פילנובסקי (משה חרמון)
טורי פילנובסקי (משה חרמון)

המאבק על הייצוג באליפות אירופה בהתעמלות אמנותית עדיין לא תם. אחרי הסאגה המתמשכת סביב שתי המתעמלות שייצאו לבודפשט, כעת המאבק עובר לדיון על השופטות שייצאו לתחרות, כאשר נציגיה של אלופת ישראל, טורי פילנובסקי, מתנגדים באופן נחרץ ליציאתה של השופטת אלה סמופלוב לתחרות היוקרתית מחשש שמא היא תפגע בה בציונים שתקבל, על אף שאינה שופטת אותה ישירות, אלא רק את תחרות הנערות.

אמש (שני) התכנסה ישיבת הנהלת איגוד ההתעמלות, ובסיומה התקבלה החלטה על כך שהמתעמלת הבכירה מטעם ישראל בתחרות תהיה לינוי אשרם. בעקבות זאת, קיבלה אשרם את המנדט לבחור את השופטת שתייצג אותה באליפות אירופה ומיד לאחר מכן התכנסה ועדת השיפוט לדון בנושא. השופטת שנבחרה על ידי אשרם הייתה נטלי ביידק, וזוהי גם השופטת היחידה שנבחרה על ידי הוועדה לשפוט בהונגריה, גם לתחרות האישית וגם לקבוצתית.

למעשה, הוועדה החליטה כי רק שופטת אחת תצא, ולטענת גורמים מתוך הוועדה הדבר נעשה "כדי שלא לפגוע בטורי ולשים לאלה סדין אדום. כולם היו תמימי דעים לגבי זה". ואכן, כשהנושא עלה בוועדת השיפוט, אחת מחברות הוועדה אמרה בדיון: "אתם רוצים שביידק ואלה ישפטו את טורי? הרגתם את הילדה, זה לגמור את טורי. אין שום כוונה לעשות לטורי רע". לרוח הדברים הצטרף גם היו"ר רזי פלד שאמר בישיבה: "אתם צודקים, זה לא יכול להיות כזה דבר. זה להוציא את העין לטורי עוד לפני שהיא עלתה על המשטח". כשנדרש גם עודד אברמסון למסור את דעתו, השיב: "אם אתם ככה, אני אתכם, בסדר". משום שהייתה חסרה אחת מחברות ועדת השיפוט ובגלל שחברי הוועדה הבינו את משמעות שליחתה של סמופלוב כשופטת, הוחלט על ידי שלושה מתוך ארבעת חברי הוועדה כי רק שופטת אחת תסע וזו תהיה נטלי ביידק.

אלה סמופלוב (משה חרמון)אלה סמופלוב (משה חרמון)

אלא שמאוחר יותר התברר להנהלת האיגוד כי ישראל מחויבת לשלוח שתי שופטות ולכן במחנה של פילנובסקי התריעו מראש מהאפשרות שאלה סמופלוב תצא גם כן לתחרות, כברירת מחדל. הדברים נאמרו בין היתר במכתבים ששלחה חברת ההנהלה הילה שבתאי, ובהם היא טענה: "ברור ששליחתה של אלה כשופטת שנייה תפגע בטורי ומתוקף כך בהישגיה של המדינה".

בעקבות הבהרה שקיבלו באיגוד הישראלי מטעם הוועדה המארגנת, לפיה ישראל אכן מחויבת לשלוח שתי שופטות לתחרות, הודיעה היום מנכ"לית האיגוד שרית שנער כי אלה סמופלוב תצרף לנסיעה, בהחלטה שהתקבלה פה אחד בשיחת ועידה עם הדס כהן המשמשת כיו"ר ועדת השיפוט וכחברת הנהלה, עודד אברמסון שכזכור התנגד לכך וכנרת גנצ'רסקי שנעדרה מהישיבה אמש. בתגובה לכך, שבתאי ערערה על ההחלטה באופן מיידי במכתב ובו היא הבהירה: "אני המומה מכך שאיגוד ההתעמלות חרט על דגלו לפגוע במתעמלת שמייצגת את מדינת ישראל, בגלל פוליטיקה פנימית ושיקולים זרים, שכן הנוכחים בישיבה, ללא יוצא מן הכלל, הבינו כי שליחתה של אלה סמופלוב היא פגיעה ישירה בטורי פילנובסקי".

טורי פילנובסקי (משה חרמון)טורי פילנובסקי (משה חרמון)

היו"ר רזי פלד, שלכאורה התנגד לשלוח את סמופלוב בהתחלה, היום החליט להתעלם מהערעור של שבתאי והגיב לה: "הילה, את עוסקת בהכפשת איגוד שלם ואף מרחיקה לכת ומאשימה את ההנהלה והעוסקים במלאכה בכוונה לפגוע במדינה. את יודעת כמה זמן עסקנו בניסיון לייצר שוויון ותחרות הוגנת. לא אתן לך לקחת את הנושא למחוזות אינסופיים של אכלו לי שתו לי. אלה החלטות האיגוד, שאת חלק מהנהלתו, אז קבלי אותן גם אם הן לא בדיוק לרוחך".

מקורביה של המתעמלת הזדעזעו מההחלטה ואמרו על השתלשלות העניינים: "טורי מחוסלת מההחלטה של איגוד ההתעמלות. מנסים למצוא חן בעיני אלה סמופלוב והאגודה שלה על חשבון ההישג של המדינה ועל חשבונה האישי של טורי פילנובסקי. צריך להבין, אם אלה תתנקם בה, זה עשוי לסכן אפילו את האפשרות שיהיו למדינה שני כרטיסים לאליפות אירופה הבאה. האיגוד פוגע במדינה באופן ברור".

מקורביה של אלה סמופלוב מסרו בתגובה: "אלה מתעסקת בלייצג את ישראל בכבוד. היא שופטת בקבוצתי ולא באישי, לכן אלה לא שופטת בכלל את טורי פילנובסקי ולא ברור על מה הטענות. חד וחלק, זו פגיעה בשמה הטוב".

גורם באיגוד הבהיר: "אמירה פשוט לא נכונה. סמופלוב שופטת בתחרות הנערות ופילנובסקי מתחרה בבוגרות. אין שום קשר והאמירה הזאת עצמה מצביעה על הלך הרוח של אלה שמתלוננים".

מאיגוד ההתעמלות נמסר בתגובה: "שבוע לפני אליפות אירופה מוטב היה שהאגודות יחזרו לעסוק בספורט עצמו ובקידום הספורטאיות, במקום לעסוק בפוליטיקה קטנה שפוגעת בהתעמלות כולה. פשוט חבל".

את תגובתה של סמופלוב עצמה לא ניתן היה להשיג.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */