יום שישי, 19.04.2024 שעה 12:43
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

אשר אלון: תוך 3-5 שנים יהיה לרעננה אצטדיון

הבעלים בטוח: "ראש העיר מגויס למשימה, אנחנו עיר של כדורגל". כצפוי, סילבס עוזב לק"ש ("פיתחנו DNA של מקום שמתקדם"), דודו אברהם יחליפו על הקווים

|
סילבס, אשר אלון ודודו אברהם (שחר גרוס)
סילבס, אשר אלון ודודו אברהם (שחר גרוס)

הפועל רעננה ערכה היום (ראשון) מסיבת עיתונאים בהולה, זאת כדי להודיע על עזיבתו של מאמן הקבוצה חיים סילבס אחרי חמש שנים במועדון ושלוש כמאמן הבוגרים, כאשר מי שיחליף אותו הוא דודו אברהם.

במסיבת העיתונאים סילבס כמובן הודה לאשר אלון ודמיאן רוטמן על התקופה ביחד, לצוות המקצועי ולשאר האנשים שעבד איתם, כאשר לאחר מכן הוצג דודו אברהם, שינסה להצעיד את הקבוצה קדימה ולקחת את המושכות ולהצליח כפי שעשה חיים סילבס כאשר הוא עבר לאמן את הבוגרים.

מחליף קידומת: חיים סילבס עוזב לק"ש

חיים סילבס אמר במסיבת העיתונאים: “הפועל רעננה זה מועדון שמתנהל בצניעות, יודע לזהות כישרונות גם בתחום האימון ולא רק שחקנים עם פוטנציאל. הגעתי לכאן לפני חמש שנים וקיבלתי הזדמנות כמאמן נוער. לא ידעתי לאן אני הולך אחרי שפרשתי. הייתי עוזר בקבוצה הבוגרת שהייתה בלאומית. מאז דברים קרו, מחלקת הנוער בשגשוג יוצא דופן והיום היא במקום השני ונמצאת על סף זכייה בגביע, והמועדון בוגרים שמייצר שחקנים ומסורת. היינו מועדון שתמיד נתנו לו את הסיכוי הכי נמוך לשרוד לפי התחזיות, והיום זה כבר לא קורה”.

“אנחנו מגיעים לכל מגרש והקבוצות שנגדנו מתכוננות ויודעת שקל לא יהיה להן. פיתחנו DNA של מקום שמתקדם כל הזמן, שהוא תחנת מעבר לשחקנים צעירים. מכרנו לא מעט שחקנים. אני משלים תקופה מוצלחת ומאוד מאוד מאושר. זה לא בזכותי, זה בעיקר בזכות המקום. גם כאן היו חששות ודרישות לתוצאות טובות. אבל לצדי יושב אשר יחד עם דמיאן שהם נוף שונה בכדורגל. הם ידעו להבחין בין עיקר לטפל תחת הלחץ וגם ללמד אותי לעשות את זה. יש סוף טוב לסיפור הזה, לא כמו בשאר המקומות. ולכן הזמנו אתכם לספר לכם על סוף טוב. הם זיהו את הכישרון, לקחו אותי וכעת נותנים לי ללכת. אני מרצון עוזב למקום אחר”.

“אני חייב לציין את הצוות שלי, את האנשים שמסביב שעובדים ימים כלילות. הם אבני דרך במועדון הזה. ממחלקת הנוער דרך הקשר עם הבוגרים, הצוות הרפואי שליווה אותי מהרגע שדרכתי כאן, מאמן השוערים עמי גניש, שכל הנושא הזה הוא בכלל הצלחה מסחררת. מגיע פה שאפו גדול. גם מאמני הכושר עשו עבודה נהדרת. העוזרים שהיו פה לפני יניב לביא וגם הוא כמובן. יניב עבר מסלול דומה לשלי והוא יחבור אליי לאן שאלך. ואני רוצה להודות בעיקר בעיקר לדמיאן ולאשר אלון, שהיה כמו אבא שלי. לימד אותי הרבה, לא חסך שבטו, אבל בעיקר ידע לשמור על מעמדי מול השחקנים, ידע לעזור לי לקבל החלטות קשות, לעמוד מאחורי וגם לחתוך בשבילי דברים שהתקשיתי לעשות. קיבלתי יותר ממה שנתתי. בעוד כמה ימים כבר לא אהיה חלק מהפועל רעננה, אבל לעד היא תהיה חלק ממני”.

סילבס ואשר אלון (שחר גרוס)סילבס ואשר אלון (שחר גרוס)

הבעלים אשר אלון: “לפני שלוש שנים השותף שלי הציע לי לקחת את חיים כמאמן בוגרים, אמרתי לו השתגעת? איפה האוטוריטה, איפה הכריזמה? אני לא חושב שחיים מתאים. הוא לחץ. ואני חייב לומר שטעיתי. יש לו את הכריזמה והאוטוריטה וראינו את זה כאן ברעננה. זו פרידה שקשה לי באופן אישי, התרגלתי אליו. נקשרנו גם כאח, גם כבן. עברנו תקופות מאוד קשות ביחד וגם כמובן תקופות טובות. זה לא מובן מאליו שמאמן בכדורגל הישראלי יאמן חמש שנים במועדון, שנתיים בנוער ושלוש בבוגרים.

“אנחנו נפרדים בצורה טובה, בצורה מצוינת. אנחנו לא גמרנו, הכדורגל הישראלי עדיין חי ונושם. אי אפשר לדעת מה יהיה בעתיד. אני מאחל לחיים הצלחה מכל הלב בקריית שמונה, אני מאמין ובטוח שהוא יצליח אפילו עם איזי, אני מאמין שחיים ידע להגיע אליו כמו שהוא הגיע אליי ואין לי ספק שהוא יצליח. אני גם רוצה להודות ליניב שמלווה אותנו לאורך כל הדרך, גם כשחקן, גם כמאמן בנערים וגם כעוזר. הוא בא מק”ש ועכשיו חוזר לשם, שזו סגירת מעגל. אני מאמין שהצמד הזה ימשיך ויצליח”.

אשר אלון (שחר גרוס)אשר אלון (שחר גרוס)

יניב לביא: “יש לי היסטוריה ארוכה עם רעננה. התחלתי בה את הדרך וגם סיימתי בה כשחקן, אח”כ נוער ואז עוזר מאמן. המקום הזה הוא כמו מחפש שיודע לתת הרבה ולהעניק חום, וגם דורש מקצוענות. חיים רצה לצרף אותי לצוות אחרי הפציעה, ואשר ודמיאן תמכו בכך, הם נתנו לי את הבמה להתחיל פה את הקריירה החדשה שלי. מודה גם להם וגם לחיים. אני מקווה מאוד שנמשיך הלאה והכל יהיה טוב גם לנו וגם לרעננה”.

“עשינו את זה עכשיו, כי בעוד שבוע נסיים את העונה ואנשים לא יהיו מרוכזים. כל הנושא של ק”ש יהיה בנפרד, רעננה מועדון מספיק מכובד כדי שנתעסק רק בו. כרגע רק יניב לביא מצטרף אליי בוודאות, לגבי דברים אחרים אין משהו ואם יהיה אתם תדעו. גם אלון זיו שמאמן בנוער בק”ש יסייע לנו”, הוסיף סילבס.

“כל בנאדם השאיפה שלו היא לכבוש כמה שיותר ובמהירות, אני מתמקד בכמה שיותר. האתגר הזה הוא שונה מרעננה, מקווה לעבור אותו בהצלחה. אני מאוד מאמין במקום ובצוות שיהיה לי”, אמר סילבס. “צברתי את הביטחון ונולדתי עם חלק ממנו. כמוני הלכו גם כן בטוחים ולא הצליחו. כולנו טרודים בפחדים ובתחושות, יש לי את הכלים להתמודד עם כל חשש ופחד ואין לי ספק שאוכל להצליח שם”.

סילבס, אשר אלון, דודו אברהם (שחר גרוס)סילבס, אשר אלון, דודו אברהם (שחר גרוס)

אשר אלון הוסיף לאחר מכן: “יש 14 קבוצות בליגת העל, רעננה היא עיר קטנה. אין לנו הרבה קהל. אנחנו שוקדים שרעננה באמת תהיה ותמשיך להיות בין 14 הקבוצות בליגת העל. ההישג הזה שאנחנו כבר חמש שנים בליגת העל, זה הישג כשלעצמו. אני מקווה שנמשיך להישאר. מקווה שנבליח כמו לסטר, לכולם יש את החלומות הללו, אחרת לא היינו בעסק. אני חושב שדודו ימשיך בעונה הבאה, רוצים לבנות מסורת שלא רק שחקנים עולים מהנוער לבוגרים, אלא גם עם מאמנים. יש לנו ארבעה צעירים בנבחרת האולימפית וזה לא מעט בזכות חיים. דודו אברהם עבר עונה מוצלחת מאוד ואנחנו גומלים לו בזה שהוא יאמן את הבוגרים”.

לאחר שסילבס הודיע שהוא עוזב, דודו אברהם הוצג כמאמן הפועל רעננה 

אשר אלון: “הוא אימן את הנוער של רעננה, עשה כמה צעדים קדימה. בעבר היינו נאבקים בתחתית והפכנו לקבוצת צמרת. מאוד התרשמתי מהאישיות שלו כשהוא שיחק פה וקראתי לו לאמן את הנוער. תמיד ידענו שאחרי התקופה של סילבס הוא יהיה המאמן. רצינו שהוא יהיה העוזר בשנה שעברה, אך זה לא צלח. רצינו שיעבור את ההכשרה הקצרה כעוזר מאמן ואחר כך אימן את רמה”ש, אבל לפחות הוא עבר סטאז’, גם אם לא הכי מוצלח. אני שמח שאצלנו יהיה לו פרק חדש. העוזר שלו יהיה דני בונדר. לבוא ולהגיד שאנחנו לא לוקחים סיכון, זה לשקר. אנחנו לוקחים סיכון וזה מתבטא בהרבה דברים כמו שופטים שרואים מאמן חסר ניסיון, בשחקנים שלא ששים לבוא למאמנים צעירים ועוד דברים רבים. אני מאמין שבסופו של דבר היתרונות שלו יעלו על החסרונות. התכונות שלו כמאמן וכאישיות הן חשובות ובגלל זה לקחנו אותו לרעננה. אני מקווה שהוא יצליח”.

דודו אברהם: “אני מבחינתי חזרתי הביתה אחרי שהייתי גם בכפ”ס וגם ברמה”ש. בתור שחקן גדלתי במכבי ת”א ובתור מאמן גדלתי ברעננה. הייתי בנערים ב’ ואחר כך שנתיים בנוער. אני מחובר למועדון ול-DNA שלו. אני יודע שזו הזדמנות גדולה בשבילי ואעשה הכל כדי שהמועדון ימשיך את המסורת. וזו יוזמה מצוינת. חוץ מלגדל שחקנים גם לגדל מאמנים. מקווה שגם אני אצליח ואחרי דני יהיה המאמן. נעשה הכל כדי להצליח ולהמשיך ביוזמה הזאת”.

דודו אברהם (שחר גרוס)דודו אברהם (שחר גרוס)

הסגל: “יש שלד טוב של ישראלים ונעשה הכל כדי להשאיר אותו. לגבי הצעירים אני ארצה שהם יישארו ונצטרך לפגוע בזרים שזה החלק הכי קשה. לא נביא שישה זרים, אלא ננסה להביא שלושה ארבעה טובים. יחד עם זאת יש את שחקני הנוער שגדלו איתי עוד מנערים ב’. הם גם יעלו וכל אחד לפי היכולת שלו נדע איך לשלב אותו”.

“רעננה זה מועדון שרוצה קודם כל להישאר בליגה. תמיד שואפים ורוצים להצליח הכי הרבה שאפשר. אני רוצה לשדרג את הקבוצה ליותר יוזמת, יותר שולטת, לשמור על ה-DNA של המועדון, אבל גם להוסיף גיוון ושנדע להגיב לסיטואציות. מקווה שנצליח בזה”, הוסיף אברהם. “אני רוצה שאריק ינקו ימשיך, אם לא יש שוערים טובים בשוק ונביא שוער לא פחות טוב”.

“עבדתי בכפ”ס עם שרון מימר, למדתי מה צריך לעשות ומה לא. התקופה ברמה”ש היא תקופה שזה לא מדד. לא שופטים מאמן על חודש אחד. כי בחודש מאמן לא יכול להיכשל. מאמן כדורגל הוא לא קוסם, אז מהשנה האחרונה למדתי רק דברים טובים וניקח את זה לשנה הזאת”.

דודו אברהם (שחר גרוס)דודו אברהם (שחר גרוס)

עונה ראשונה כמאמן ראשי בליגת העל: “יש יתרונות וחסרונות. בתור מאמן צעיר אתה חרוץ ועובד קשה יותר, לאמן זה לא פשוט וצריך צוות רחב ולדעת לחלק סמכויות. גם ברק בכר היה סוג של סיכון והוא המאמן הטוב בארץ כיום. גם סילבס היה סוג של הימור וזה גם הצליח. ויש גם מאמנים עם ניסיון שנכשלו, אז כל אחד לגופו”.

“הקהל בא ביחד עם האצטדיון הביתי של רעננה. אבל לפי ההערכה שלי, כנראה שבעוד שלוש שנים נתחיל לבנות אצטדיון במתחם ברעננה. ראש העיר מגויס למשימה יחד עם הצוות ממש בתקופה האחרונה, אנחנו מקווים שתוך שלוש שנים יתחילו את העבודות. להערכתי עניין של 3-5 שנים שיהיה אצטדיון. אי אפשר להתעלם מזה שאמנם אנחנו לא עיר של כדורגל מבחינת הקהל, אבל בהיבט המקצועי בכדורגל הישראלי אנחנו עיר של כדורגל, נערים א’ בליגת העל, הנוער בגמר גביע ובמקום שני, הקבוצה הבוגרת בליגת העל. לכן אני מאמין שבתקופה הזו שאמרתי יהיה אצטדיון להפועל רעננה”.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */