יום שישי, 19.04.2024 שעה 22:33
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

הדרך למטה: 9 הנקודות שפירקו את הפועל ת"א

האדומים ירדו ללאומית אחרי שבע שנים של משבר ניהולי מתמשך. הדאבל, הבמבי, הוויתור על זהבי, המכירה של ורמוט, האשליות של כבירי וה-5:0 בדרבי

|
ברשצקי מתוסכל (עמית מצפה)
ברשצקי מתוסכל (עמית מצפה)

שבע שנים עברו מאז זכתה הפועל תל אביב בדאבל ההיסטורי שלה. מאז האדומים זכו עוד פעמיים בגביע המדינה, אבל החל מאותו הרגע, שהיה רגע השיא של הקבוצה בעשור האחרון, החלה ההידרדרות כלפי מטה.

שבע שנים אחרי, את דמעות השמחה המתוקות החליפו דמעות מלוחות מאוד. ואחרי רגע מדהים וקסום שנוצר כנגד כל הסיכויים, אחד מהמועדונים הגדולים בישראל הגיע לשפל חדש. אחרי סיום עונה עגומה, ONE מסכם עם מסמך תשע הנקודות שפירקו את הפועל ת"א - החל מעונת הדאבל ב-2010 ועד הקיץ הנוכחי.

קורצקי: עשיתי הכל בכדי שנישאר

1. הבמבי. בימי הזכייה בדאבל הפועל תל אביב נשלטה על ידי מוני הראל ואלי טביב במשותף. אלא שאחרי העונה הזו השניים הסתכסכו לא פעם באופן מוצהר וגלוי, וכמו בכל עסק משותף, הוחלט ללכת להליך ה"במבי". המחשבה שעמדה מאחורי ההליך הייתה שמי שיציע יותר כסף, יקנה את החלק של השותף האחר שיעזוב.

טביב והראל (רועי גלדסטון)טביב והראל (רועי גלדסטון)

זה קרה אחרי שהאוהדים מאסו והביעו את מחאתם נגד השניים, ולאחר שהמועדון התנהל בעיקר לפי גחמות אישיות. מנכ"לים באו והלכו, שחקנים שבתו, הקהל הפגין והלחץ גבר. בסיום הבמבי, ההצעה הגבוהה ביותר הייתה של אלי טביב אלא שהראל לא ממש הרפה וטען שהוא עדיין הבעלים. האוהדים דרשו מהראל שלא להיאחז בקרנות המזבח ובסופו של דבר הנושא הגיע להכרעה בבית המשפט, שקבע שההליך היה חוקי וטביב הוא הבעלים. אלא שבדרך הפועל הפסידה אליפות והתעסקה בהרבה דברים, רק לא בכדורגל.

המשבר בעקבות הבמבי נמשך והבלגאן במועדון חגג. שחקנים יצאו נגד טביב, כולל אחרי זכייה נוספת בגביע המדינה כאשר טוטו תמוז תקף את הבעלים בשידור חי בעוד המאמן ניצן שירזי ניסה להרגיע את החלוץ ולהרחיק אותו מהמקום. האוהדים הפגינו מול ביתו של טביב, עד שזה הודיע על עזיבתו.

 2. הפרידה מערן זהבי. או אם תרצו, הוויתור על ערן זהבי. אחרי הופעה מוצלחת בליגת האלופות עם האדומים, זהבי עזב לפאלרמו תמורת סכום נאה שנכנס לקופת המועדון. כעבור שנה, זהבי לא הצליח להסתגל למצב באיטליה, נפצע ובמועדון החליטו לשחרר אותו. סכום השחרור היה נמוך משמעותית מסכום המכירה שלו ומי שקפצה על המציאה הייתה היריבה העירונית המושבעת.

ערן זהבי חוגג (רדאד ג'בארה)ערן זהבי חוגג (רדאד ג'בארה)

הימים בהפועל תל אביב היו ימים של אי ודאות עם ניהול כושל. זהבי הרגיש שלא כיבדו אותו, לדבריו, בוולפסון. מכבי תל אביב מיהרה לסגור את העסקה ובינואר 2013 הוא חזר ארצה והפך לגורם מכריע במאבקים בין הקבוצות ובכלל, במאבקים על התארים.

3. ימי חיים רמון. האיש שבא לעזור להפועל, ניסה לעשות הכל כדי לרצות את האוהדים אבל גם השאיר אדמה חרוכה. קבוצת הרוכשים שגייס הייתה אמורה לרכוש את הקבוצה בלא פחות מ-12 מיליון שקל מידיו של אלי טביב, לאחר פרישתו של רמון מהחיים הפוליטיים.

האוהדים נכנסו ביחד איתו לניהול הקבוצה וניסו לגייס כספים במטרה לשקם את הקבוצה אבל בפן הניהולי רמון כשל בתור מי שעמד בזמנו בראש המועדון. לא מעט מהחובות של הפועל תל אביב היו בתקופתו והשערוריות הניהוליות נמשכו.

חיים רמון (רדאד ג'בארה)חיים רמון (רדאד ג'בארה)

4. פנדורי. בתקופת חיים רמון הגיעו בזה אחר זה שחקני רכש בולטים, כולל הצמד גילי ורמוט ואיתי שכטר ששבו מחו"ל וחתמו במועדון. בעקבות הגעתו של החלוץ ב-2013, בקבוצה  החליטו אף להעלות את מחירי המנויים, אבל בקרב הקהל העדיפו כרגיל את הריגוש הרגעי במקום מחשבה על העתיד. הרבה תקוות נתלו בקבוצה החדשה שהתגבשה לה, שכללה גם את עומר דמארי. אחרי שזהבי ברח להם מהידיים ועבר למכבי ת"א, רמון לא רצה לוותר על אף שחקן. יעלה כמה שיעלה.

אחד מהמשחקים הראשונים והבולטים באותה העונה היה המשחק מול פנדורי במוקדמות הליגה האירופית. כבר בסיבוב השלישי, האדומים הפסידו 3:2 ליריבה מרומניה בסיכום שני המשחקים. המרדף אחרי הטעם המתוק שעוד נותר מהדאבל ואחרי היריבה הצהובה מעבר לכביש, שתפסה לה מקום בצמרת הליגה, גרמו לקבלת החלטות שגויה. בהפועל בנו על כספי העלייה לשלב הבתים של המפעל, אבל נאלצו להסתפק רק בליגה וספגו הפסדים כספיים אדירים בעקבות אותו המשחק.

עומר דמארי מאוכזב (שי לוי)עומר דמארי מאוכזב (שי לוי)

5. המעבר של גילי ורמוט למכבי תל אביב. מגדל הקלפים שבנו בהפועל החל להתרסק. הקבוצה לא הצליחה להרשים בליגה, שחקנים באו והלכו, ובהפועל החלו להיקלע למשבר פיננסי שבהתחלה הוסתר היטב מעיני האוהדים. אבל אז הכל התפוצץ להם בפנים. ב-2 בפברואר 2015 נערך אחד ממשחקי הדרבי שהוכיח שוב שההגמוניה עברה לצד הצהוב של העיר. מכבי תל אביב ניצחה 2:0 וגילי ורמוט שיחק 90 דקות.

שעות ספורות לאחר מכן נסגרה סופית אחת מהעסקאות שזעזעו את העיר ואת הכדורגל הישראלי כולו, כשנודע על כך שגילי ורמוט חתם במכבי תל אביב. האוהדים ראו בקשר את דמות הקפטן הבלתי מעורער של הספינה והבינו באותו הרגע שהיא ככל הנראה בדרך לטבוע. רמון ספג האשמות קשות מהקהל וטען בתגובה שהוא לא זכה לגיבוי הדרוש, החולצות של ורמוט עם הספרה 14 נזרקו לעבר הדשא בבלומפילד והשחקנים שהגיעו במקומו לא זכו לקבלת פנים חמה, בלשון המעטה. המשבר הגדול בין האוהדים ליו"ר, גרמו לו בסופו של דבר לעזוב. ורמוט, אגב, לא הצליח בצהוב.

גילי ורמוט (איתי כהן)גילי ורמוט (איתי כהן)

6. האשליות של אמיר כבירי. המועדון עבר לידיו של בעלים חדש, אבל שיטת העבודה הייתה דומה. הרבה חלומות, הרבה החתמות, הרבה שאיפות - ואפס הצלחה. אם היה מישהו שניפח את הבלון הזה עוד יותר, היה אמיר כבירי, איש העסקים ואספן האומנות. אם רמון עוד חשב איך ניתן לשפר את המצב הפיננסי של הקבוצה, אז במקרה שלו הכספים נשפכו בלי כיסוי, גם כשהמצב היה כבר קשה.

כבירי פיזר הבטחות ונעלם, המועדון לא הצליח להחזיק מעמד ולקבוצה מונה מפרק בהוראת בית המשפט. תקופת הניהול של כבירי נתנה גושפנקא למשבר הניהולי של הקבוצה האדומה.

אמיר כבירי בבית המשפט (רדאד ג'בארה)אמיר כבירי בבית המשפט (רדאד ג'בארה)

7. הבריחה של אלי גוטמן וגיא לוזון. הדרך למטה הייתה ברורה, אבל עוד חלום שכבירי מכר לאוהדים בדרך לשם הייתה החתמתו של מאמן הנבחרת אלי גוטמן. הוא ניסה לבנות קבוצה, אבל מיד כשהבין שהעסק מתפורר, גוטמן הפך למנהל המקצועי וגיא לוזון מונה תחתיו והגיע לעמוד על הקווים בדיוק ברגע הכי משפיל של הקבוצה. לוזון, אגב, עשה את אותו הדבר כשעזב רגע לפני משחק דרבי אחר שבו המאמן הנוכחי מנחם קורצקי ערך את הופעת הבכורה שלו. אבל שום דבר לא השתווה לדרבי ההוא.

אלי גוטמן (איתי כהן)אלי גוטמן (איתי כהן)

8. הדרבי ההוא. לא מעט משחקי דרבי היו בשנים שקדמו לאותו היום של ה-25 בספטמבר 2016. הצהובים ניצחו לא פעם 4:0, אבל עד לאותו היום הם לא הצליחו לשחזר את הדרבי הגדול ביותר שלהם מעונת 1969/70 שבו הם ניצחו 5:0. גוטמן ברח, לוזון עמד על הקווים בהופעת הבכורה שלו וראה את אחת מתצוגות השפל הגדולות ביותר של המועדון אי פעם. זה נגמר בחמישייה והפועל נראתה אומללה על המגרש.

9. תשע הנקודות. אחרי כל זה, הפועל תל אביב התפרקה. ברגע האחרון הגיעה קבוצת רוכשים חדשה שניסתה להציל את המצב, אבל לקבוצה הופחתו תשע נקודות ונגזר עליה להיאבק נגד הירידה עד לרגע האחרון. הפועל אמנם צמצמה את הפער, אבל אם היו לה עוד תשע נקודות במאזן וכל הליך הפירוק היה נמנע, סביר להניח שהיא הייתה נשארת בליגה. בשורה התחתונה, כל מי שרצה לעשות טוב, רק הזיק.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */