יום חמישי, 28.03.2024 שעה 22:31
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-2926הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

"הסגל הזה לא ייקח אליפות גם בעונה הבאה"

במכבי ת"א הפנימו אחרי ה-2:1 לב"ש שיש לבצע שינוי נרחב בקיץ. מקורבי קרויף טוענים כי ימשיך. מיקאל ישוחרר, וידיגל מתנדנד. ייני: "הם אלופים בצדק"

|
יובל שפונגין מאוכזב (עמרי שטיין)
יובל שפונגין מאוכזב (עמרי שטיין)

אי לקיחת האליפות, עונה שנייה ברציפות, ככל הנראה לא תמנע מג’ורדי קרויף להמשיך כמנהל הספורטיבי של מכבי תל אביב. על פי מקורביו, ההפך הוא הנכון. במהלך הלילה, לאחר ההפסד 2:1 להפועל באר שבע, שחגגה אליפות מול הפנים העצובות והנפולות של הצהובים, סיפרו קרוביו כי הם מאמינים שקרויף יישאר. “הוא לא יעזוב את מכבי באווירה רעה. הוא רוצה עוד הישג משמעותי נוסף, הוא רוצה אליפות. יהיו לו הצעות ביד, יש כבר עכשיו, אבל הוא ימשיך”. הודעה רשמית ממכבי ת”א על המשך דרכו עוד אין, אך ההערכה היא כי הדבר יקרה בקרוב. להולנדי אין חוזה נקוב בשנים במועדון, וברגע בו הוא יחליט כי הוא רוצה להמשיך, העניין מול מיץ’ גולדהאר ייסגר די בקלות. 

בכל הנוגע לסגל הקבוצה, ברור כי יבוצעו שינויים. במכבי היה מי שאמר עם צאתו מהמגרש בנתניה כי “הסגל הזה לא יכול לקחת אליפות, זה הוכח במשחק הזה. הסגל הזה גם לא יוכל לקחת אליפות בעונה הבאה, צריך לבצע שינוי גדול”. כפי שפורסם ב-ONE בשבוע שעבר, אוסקר סקאריונה ייחתך. זר נוסף שימצא עצמו בחוץ הוא רובן מיקאל. הפורטוגלי פתח היטב את הקדנציה שלו אך הלך ודעך מה שככל הנראה יעלה לו במקומו. במכבי ת”א אין כוונה למכור את וידאר קיארטנסון, אלא אם תתקבל עליו הצעה חסרת תקדים. כפי שפורסם ב-ONE לפני חודש וחצי, זניט סנט פטרסבורג כבר הגישה לצהובים הצעה עליו אך במועדון מבינים כי אסור להם לאבד שחקני מפתח במהלך הפגרה כפי שקרה עם ערן זהבי העונה. בשל כך, יהיה ניסיון להגיע להסכם על חוזה חדש עם טל בן חיים החלוץ כדי להשאירו. 

״אליפות מאוד מיוחדת ומרגשת״

שני זרים יגיעו בוודאות על חשבון סקאריונה ומיקאל וגם זר שישי עשוי להיות מצורף על חשבון ראמון שהשאלתו תסתיים. לגבי מרסלו, לשחקן חוזה ועתידו יוחלט על ידי המאמן במהלך הקיץ. העניין הוא שגם לגבי המאמן ישנו חוסר ודאות. ליטו וידיגל הצהיר כי הוא ממשיך במכבי ת”א עונה נוספת, אך מקורביו קרויף טוענים כי ישנו סיכוי גדול שההולנדי יחפש מאמן חדש במהלך הקיץ. בכל מקרה, המשחקים הקרובים בליגת העל, דרך ההתמודדות של המאמן עם המשבר שעשוי לפקוד את הקבוצה בשל אובדן אליפות, וכמובן גמר גביע המדינה נגד בני יהודה, יהיו בעלי משקל רב בכל הקשור להחלטה לגבי המשך דרכו אך כרגע לפחות, הערכות זהירות מדברות על כך שכסאו מתנדנד ואינו בטוח כפי שהמאמן מבחינתו מרגיש. 

הקפטן, שרן ייני, סיכם את הערב העצוב שעבר על מכבי ת”א: “הפועל ב”ש קבוצה טובה מאוד, הם היו טובים מאיתנו וניצחו, לקחו אליפות בצדק, נקווה לתת להם פייט ולקחת להם את האליפות בשנה הבאה. כמו שאמרתי במסיבת העיתונאים לפני המשחק, האליפויות האלה של באר שבע זה משהו שירים את מכבי ת”א, את מכבי חיפה וגם את בית”ר ירושלים, את כל הקבוצות שרוצות להתחרות על תארים, וזהו. זה שהם לוקחים אליפות פעמיים ברציפות זה קשה לנו, זה שהם חוגגים פה במסדרון ושרים ורוקדים זה קשה לנו, לי זה מוציא עצבים שייתנו לי דרייב לעבוד”. 

ליטו וידיגל. מתנדנד (רדאד ג'בארה)ליטו וידיגל. מתנדנד (רדאד ג'בארה)

מה מכבי ת”א עושה לא נכון, שהיא הגיעה למצב שהיא נופלת מול הפועל באר שבע במימדים של פיזיות, של כושר, בדברים שהביאו את מכבי ת”א להצלחה בשנים קודמות?
”אני חושב שגם אנחנו היינו אגרסיביים, בטח במחצית הראשונה, אני לא חושב שהם זכו ביותר תיקולים אבל צריך לראות את זה. במחצית השנייה היה להם רעב, הגול הביא להם התלהבות. גם בשער שלנו, הם יכלו להבקיע עם וואקמה, אנחנו יצאנו קדימה וכבשנו. אח”כ אנחנו יכלנו לעשות 0:2, הכדור של מיכה פגע בקורה, הם יצאו קדימה והשוו. זה הכדורגל. אני בטוח שאם תשאל את ב”ש, אז גם הם עבדו קשה פיזית, גם להם היה קשה במאבקים, יש להם שחקנים מצוינים, שחקני נבחרת, אנחנו מעריכים אותם, הם מעריכים אותנו. יצא לנו לדבר, הם אמרו לנו שאנחנו קבוצה של ווינרים. יש הרבה תחרות בין המועדונים והרבה הערכה הדדית, וחבל שאנחנו בצד המפסיד”. 

כמה זה היה משפיל בשבילך כקפטן שחוגגים על הראש שלך?
“בעיני, גם כשהם יחגגו באצטדיון אחר זה כואב לי. ברגע שאני לא הכי טוב, זה כואב לי. לקחנו בחשבון שזה יכול לקרות פה בנתניה, זה לא כיף כי אתה שומע את צהלות השמחה, אבל זה לא שונה אם הם היו לוקחים במקום אחר”. 

וידאר קיארטנסון עם שרן ייני. מכבי לא תוותר במהרה על האיסלנדי (עמית מצפה)וידאר קיארטנסון עם שרן ייני. מכבי לא תוותר במהרה על האיסלנדי (עמית מצפה)

כשבאת בינואר חשבת שאם לא תזכו באליפות זה יהיה בפער כזה?
”קודם כל, חשבתי שנזכה באליפות. אני חושב שעד המשחק נגדם בטרנר, זה שהפסדנו שם, זה קצת הוריד לנו. הייתי בטוח שננצח שם ונשווה את הנקודות. עדיין האמנו אחרי ההפסד, אבל ברגע שסיימנו בתיקו מול בית”ר ירושלים, התחלנו להבין. גם אחרי זה, איפשהו ווינרים לא מסתכלים על סטטיסטיקה אלא הולכים על זה כל עוד יש להם סיכוי”. 

היו פה הרבה אוהדים שבכו, אולי יש לך מסר אליהם?
”האוהדים בוכים כי אכפת להם. יש גם שחקנים עצבניים ושחקן או שניים שבכו גם. למי שאכפת, זה יוציא ממנו יותר. אם זה אוהדים ואם זה שחקנים. לרובנו הגדול, אכפת".

מה זה לרובנו הגדול, יש כאלה שלא אכפת להם?
“לא רוצה להיכנס לזה. בוא נגיד שאנחנו רוצים להיות מקום ראשון, ולהיות הכי טובים”.

תסביר רגע שוב למה התכוונת ב”רובנו הגדול אכפת…”
”אני אגיד שוב כי זה כאילו יצא לא טוב. לכולם אכפת. אתה למשל אוהד של קבוצה, אתה אוהד של מכבי והוא אוהד של מכבי. אתה לוקח את ההפסד היום יותר קשה מאשר הבחור שעומד לידך שלוקח את זה פחות קשה. בסדר? לכל אחד יש צורת התמודדות משלו. המסר שבאתי להגיד, זה שמי שאכפת לו, הוא יוציא מזה את המיטב כי כואב לו, כי כואב לו לא להיות מקום ראשון, וזה יביא אותו יותר טוב לעונה הבאה. אין לי טענה לשחקן כזה או אחר באופן ספציפי בכלל”. 

פיליפנקה מאוכזב (עמרי שטיין)פיליפנקה מאוכזב (עמרי שטיין)

אתם מבינים עכשיו שזכייה בגביע היא קריטית, כי בלי גביע זה שוב קיץ ללא פגרה?
”נכון, נכון, אבל אנחנו לא חושבים בצורה שלילית. יש כמה משחקים עכשיו שהם קודם כל כדי להרים את הכיף והביטחון של הקבוצה, להישאר בכושר, שחקנים צריכים לקבל דקות של רעב כדי שיהיה פייט על ההרכב ועל הסגל, כדי שזה ירים אותנו כמה שיותר עד המשחק בגמר הגביע”. 

אני אשאל רגע שאלה בדרך אחרת לגבי המצב של מכבי ת”א. איזה שרן ייני השפיע יותר על חדר ההלבשה, זה שעומד פה או זה שלפני העזיבה לוויטסה?
”אני לא מרגיש שונה. אני מרגיש שבקטע הזה של שיחות עם השחקנים, החברים מעריכים אותי מספיק ומקשיבים. אני לא עובד לבד. אנחנו צוות. אנחנו מדברים כקבוצה. אני לא חושב שיש לי פחות השפעה או לדברים שנאמרים בקבוצה פחות השפעה”. 

אחרי שלוש אליפויות ברצף עם הצוותים הזרים וג’ורדי, דיברו כבר על אליפויות לחמש ושש שנים ברצף, ופתאום התלמיד (ב”ש) קם ועלה עליכם. 
”תמיד כשמתחילים מסע אז התקשורת מתחילה לפנטז, אנחנו מתחילים לפנטז, רוצים שתהיה תקופה שלא תיגמר. אבל אני יכול להגיד לך עכשיו שלא לקחנו שנתיים אליפות, זה עושה לנו באמת טוב לחזור לגל. בכדורגל זה עליות וירידות. בית”ר לקחה שתי אליפויות ונעצרה. להפועל פ”ת היו אליפויות רצופות, לנו היו, למכבי חיפה היו, כדורגל זה גלים. זה בא והולך ואני מקווה שנעלה על הגל כמה שיותר מהר כדי לחזור לזה. אני לא יכול להבטיח שמכבי ת”א תהיה אלופה בעונה הבאה, אבל אני מבטיח שמכבי ת”א תתן את כל מה שיש לה כדי לקחת את האליפות בשנה הבאה”. 

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */