יום שבת, 20.04.2024 שעה 07:17
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

יחזקאל: מאוכזב משום, ציפיתי לקבל ממנו גיבוי

המאמן שהתפטר מבני יהודה פותח את הלב: "מנהל מקצועי לא צריך לקבוע הרכב", "לא העריכו אותי", "ככה לא מתנהלת קבוצת כדורגל" וגם: יוסי אבוקסיס

|
ניסן יחזקאל. מאוכזב (שחר גרוס)
ניסן יחזקאל. מאוכזב (שחר גרוס)

ב-12 בדצמבר, 2016, ניסן יחזקאל קיבל הזדמנות לה הוא חיכה זמן רב ומונה למאמן בני יהודה מליגת העל. יחד עם המאמן הגיעו גם יצחק שום כמנהל המקצועי ואלון מזרחי כנציג הבעלים. יחזקאל היה למאמן השלישי של הכתומים, אחרי האכזבה בפתיחת העונה עם אריק בנאדו ולאחר מינוי זמני של יעקב אסייג.

העונה של בני יהודה ושל הבעלים ברק אברמוב הייתה כמו רכבת הרים. זה התחיל עם שחרור שחקנים, מאבקים בתחתית, פיטורי מאמנים, החלפה לא מועטה של שחקנים בינואר, נתק מוחלט בין יחזקאל לשום באמצע הדרך, שיחת הרגעה והשיא הגיע אמש (חמישי), כששני מחזורים לסיום וכשהיא קרובה מאוד לקו האדום, יחזקאל עזב במפתיע והותיר את הקבוצה ללא מאמן. 

רבות דובר על מערכת היחסים של יחזקאל, שום ואברמוב. לצד מחלוקות, הגיעו גם הצלחות בדמות העלייה לגמר הגביע ורבים התפלאו מהעזיבה של יחזקאל, שיכל לרשום לעצמו ברקורד זכייה בתואר. כעת, לאחר שעזב, המאמן פותח את כל הפצעים בראיון מיוחד. ההתנהלות מול שום, הפגיעה בסמכויות, ההחלטה לעזוב וגם הדיבורים על העונה הבאה. 

ניסן, אחרי שעיכלת כבר הכל, אתה עדיין שלם עם ההחלטה?
"אני שלם מאוד, אני רק חושב שעשיתי את זה שבועיים מאוחר מדי, אבל הייתי בשל עם ההחלטה הזו הרבה זמן. גם אם היינו מנצחים הייתי הולך. חיכיתי שבני יהודה תישאר בליגה ולא הצלחתי לעשות את זה. ברגע שהפסקתי להשפיע ולקבוע העדפתי לפנות את המקום ושהמועדון יעבור זעזוע וינסה להינצל מירידת ליגה”.

אמרת שרצית לעשות את זה כבר לפני חודש, מה מנע ממך?
”ראשית העפלה לגמר הגביע. היינו ברצף של תוצאות טובות בתקופה הזו, יצרנו פער של 7 נקודות מהקו האדום, זה גרם לי להיסחף ולהישען על ההצלחה שהייתה בזמנו. אבל כבר שם הרגשתי שאני לא מוערך ולא מקבל את הכבוד שמגיע לי כמאמן. ראיתי שאני לא יכול לשנות והחלטתי ללכת".

ברק אברמוב נויסן יחזקאל. לא הסתדר (רדאד ג'בארה)ברק אברמוב נויסן יחזקאל. לא הסתדר (רדאד ג'בארה)

ממי לא הרגשת מוערך?
"זה לא נעים שמספר חודשים אתה שומע שגם אם תזכה בגביע וגם אם תשאיר את הקבוצה בליגה אתה לא תמשיך. רציתי לסיים את העונה בצורה מכובדת, קיבלתי מברק אברמוב קרדיט לאמן את הקבוצה. בהתחלה זה הלך טוב ואז העניינים החלו להסתבך. לפני חודש לא היינו אכזבה, חשבתי שבני יהודה תצטרך נקודה או שתיים כדי להישאר. צר לי על זה ואני מקווה שבני יהודה תישאר בליגה. לא קיבלתי כבוד מכל האנשים במערכת. מאמן צריך שיכבדו אותו ויעריכו אותו".

איך זה בא לידי ביטוי?
"זה בא לידי ביטוי שאף פעם לא שמעתי מילה טובה או הערכה. גם כשעלינו לגמר הגביע וגם כשהיינו בתקופה טובה העניינים היו צריכים להתנהל אחרת. גם אם רוצים למנות מאמן לעונה הבאה, יש דרך לעשות את זה. מצאתי לנכון שאם אני לא מוערך ולא קובע כמו שאני צריך לקבוע אין לי מה לחפש פה. המילה מאמן זו מילה שיש לה אחריות. מאמן הוא תפקיד שגם בטוב וגם ברע, אם אתה עומד על הקווים ואין לך יכולת להחליט אתה צריך ללכת".

מזרחי, אברמוב, שום ויחזקאל. רק שלושה נשארו (איציק בלניצקי)מזרחי, אברמוב, שום ויחזקאל. רק שלושה נשארו (איציק בלניצקי)

הפריעו לך כל הדיבורים על יוסי אבוקסיס?
"השתדלתי להימנע מכל הרחשים מסביב. זה לא קל ולא פשוט לדעת שאתה צריך לפנות את המקום שלך בסוף העונה, גם אם תשאיר את הקבוצה בליגה וגם אם תזכה בתואר אתה לא ממשיך. זה לא פשוט לכל מאמן, מאמנים אחרים התבטאו בנושא הז ואמרו את אותו דבר. יש דרך מכובדת לעשות את זה, הייתי צריך לעזוב כבר לפני שבועיים ופה הייתה הטעות שלי. אני טועה כמו כל מאמן, כל הזמן לשמוע רק ביקורות זה לא קל".

בבני יהודה טוענים שכשהגעת למועדון בדצמבר, ידעת ששום הוא הסמכות המקצועית ושכנראה אתה לא תקבע את ההרכב
"לא נכון. הוא היה הסמכות המקצועית העליונה בנוגע המדיניות של המועדון, הדרך. לגבי קביעת הרכב וחילופים זה היה צריך להיות רק אני. גם במסע"ת כשהציגו אותנו שום אמר בעצמו שאני אקבע הכל על המגרש. בפועל זה לא קרה, מה שקרה במקום זה שהייתי צריך לשמוע לשום, הוא זה שקבע חילופים ואת ההרכב. הוא התערב יותר מדי בניהול המשחק, ניהול האימונים והחילופים. הזגזוג שלו בין הספסל, ליציע והחזרה לספסל רק החליש אותי מול השחקנים ורק עשה לי לא טוב, כל פעם הייתי צריך לבוא ולהראות שאני משפיע ודומיננטי. כשבשבועיים האחרונים הרגשתי ואמרו לי ששום יקבע את רוב הדברים, החלטתי לשים לזה סוף".

יצחק שום וניסן יחזקאל. "ציפיתי לקבל גיבוי" (משה חרמון)יצחק שום וניסן יחזקאל. "ציפיתי לקבל גיבוי" (משה חרמון)

היו עוד אנשים שהתערבו בהרכב?
"ההיררכיה עובדת כך שאני נמצא תחת שום, יכול מאוד ששום קיבל הוראות מההנהלה לגבי ההרכב, אני לא יודע. אני חושב שהייתי צריך לעבוד תחת שום, אבל הוא לא היה צריך לקבוע את ההרכב והחילופים בסופו של דבר. הוא צריך לקבוע מדיניות, שחקני רכש ובמגרש מי שבפועל מנהל את חדר ההלבשה ומעביר אימונים זה אני. אז לא יכול להיות שמגיע יום בו אני צריך לשמוע ממנו ששחקן כזה או אחר צריך לשחק. את זה לא אמרו לי בתחילת הדרך. בשורה החתונה לא אני קבעתי, מאמן צריך לקבוע הכל, ניהול משחק, תכנית אימונים. המנהל המקצועי צריך לפקח, אני לא יודע מה היה בינו לבין הבעלים, בסופו של דבר זה לא קרה. רק לעמוד על הקווים ולהיות בגמר הגביע זה לא מתאים לי, אני לא נאחז בקרנות המזבח ולהגיד שאולי אזכה בתואר לא מספיק לי. אני עומד על היושר המקצועי שלי והעקרונות שלי, וזה לא היה שם, לא היושר, לא העקרונות. הרגשתי שאני חלש מול השחקנים בחדר ההלבשה".

מנהל מקצועי אמור לעבוד יחד עם המאמן, ברגע שזה לא הסתדר ביניכם כבר לפני חודשיים, ברק קרא לכם לשיחה, מה הוא אמר לכם?
"היה איזה נתק ואז הייתה רגיעה, הוחלט ששום הוא הסמכות המקצועית העליונה, אבל לא בכל מה שקשור בקביעת ההרכב והחילופים. הוא היה אמור להיות אחראי על הניהול השוטף, מדיניות. כנראה שלא האמינו בי מספיק, לא העריכו, אני לא יודע למה זה קרה. ציפיתי משום שיגבה אותי בקטע הזה ויהיה מאחורי, זה לא קרה. המנהל המקצועי לא היה מאחורי והוא נכנע לכל מיני דברים שאני לא חושב שהוא היה צריך להיכנע אליהם. אני לא הסכמתי עם הדרך הזו, אם שום מסכים שהמאמן יהיה מספר 4 במועדון שיבושם לו. הרגשתי שאני לא כל כך מחליט ולא שולט ופה היה צריך להיות גיבוי של המנהל המקצועי ולא היה את זה. בהרבה חילוקי דעות הרגשתי שאני צריך להשלים עם זה שהוא המילה האחרונה וזה לא היה לשביעות רצוני".

יצחק שום וניסן יחזקאל. המחלוקת הכריעה (נעם מורנו)יצחק שום וניסן יחזקאל. המחלוקת הכריעה (נעם מורנו)

אתה מאוכזב ממנו?
"כן, אני מאוכזב מאוד משום. עד עכשיו הוא אפילו לא התקשר אליי".

תתאר את ההכנה למשחק. דקות לפני שיורדים למגרש, איך זה עבד? מי תדרך? מי חילק הוראות?
"היו המון משחקים שרק אני תדרכתי, וידאו רק אני עשיתי, אימונים אני העברתי ואם שום היה רוצה לדבר לפני המשחק עם השחקנים הוא היה מבקש וזה לזכותו, הוא המנהל המקצועי, אבל בהכנה לפני משחק לא שידרנו על אותו גל, ניסיתי ליישר איתו קו בחלק מהמקרים וזה לא עבד לי. מישהו צריך לקחת את האחריות ואם אני מאמן אז אני אקח אותה. אם יצחק שום חושב שהוא צריך להמשיך בדרך הזו אז שימשיך, אם ככה הוא חושב שככה צריך להתנהל בקבוצת כדורגל אז שימשיך בבני יהודה. אני לא חושב שככה צריכה קבוצת כדורגל לעבוד".

בחודש ינואר הביאו הרבה שחקנים, איך זה עבד? היית שותף לרכש?
"כן, אני יכול להגיד שקביעת שחקני הרכש נעשתה בשילוב פעולה מלא עם הבעלים, איתי ועם שום. כל מה שרציתי קיבלתי, אין לי שום מילה רעה להגיד על זה".

ברק אברמוב. "לא הרגשתי מוערך" (משה חרמון)ברק אברמוב. "לא הרגשתי מוערך" (משה חרמון)

פדרו גלבאן זה שחקן שאתה ביקשת?
“את פדרו אני ביקשתי, לא נכנעתי ללחץ של הקהל, רציתי אותו בגלל הקארמה שלו עם הקבוצה, האווירה שהוא גורם לה. חשבתי שהוא סוג של מנהיג ויספק מספרים שיעזרו לנו להשאיר את הקבוצה בליגה. בשורה התחתונה הגיע וכבש שני שערי ניצחון. ציפיתי קצת ליותר, אבל פדרו לבד לא יכול להשאיר את בני יהודה בליגה".

אתה חושב ששום נכנע לבעלים?
"יכול מאוד להיות שכן, שהוא נכנע לבעלים, אני חושב שקרו דברים במועדון שגם לא היו לרוחו. למה הוא נשאר בסוף? צריך לשאול אותו את זה. בסוף אני נאלצתי לזרום איתו והוא היה צריך לגבות אותי על זה, לא קיבלתי את הגיבוי ממנו שאני חושב שהייתי צריך לקבל, לא קיבלתי את הכוח שהייתי צריך לקבל. במצב הזה לא הייתי יכול לנהל קבוצת כדורגל, כשהשחקנים יודעים שהמאמן הוא לא זה שקובע, זה פגע בי ובסמכות שלי, פגע בדומיננטיות שלי וגם רואים את זה על המגרש ואלה התוצאות בסופו של דבר. ברגע שאתה מרגיש שאתה לא מוערך ולא חזק אין לך מה לעשות בקבוצה, אז שמישהו אחר ייקח את המושכות וינסה להשאיר את הקבוצה בליגה. עם כל הכבוד כואב לי על הקהל ועל המועדון, זה מועדון יקר עבורי ואני מקווה שהזעזוע הזה רק יעזור. עשיתי את זה כדי לשנות ושבני יהודה תישאר, עוד הפסד אחד היא עלולה לרדת ליגה".

גורמים בבני יהודה טוענים שאתה רק מנסה להפיל את האשמה
"לא נכון, יש לי חלק באשמה הזו בדיוק כמו כולם. אני לא ידעתי לפני שאני לא אקבע את ההרכב ואת החילופים. במסיבת העיתונאים שום אמר שאני אקבע הכל והוא ייעץ לי רק. בפועל קרו דברים אחרים, כל דבר בשבועיים האחרונים הייתי צריך לקבל אישור משום וזה לא התאים לי".

שחקני בני יהודה. נותרו ללא מאמן (משה חרמון)שחקני בני יהודה. נותרו ללא מאמן (משה חרמון)

הרבה מדברים על מעמד המאמן וכמה שהוא נמוך. אתה חושב שבעלים מרשים לעצמם להתערב מקצועית?
"אני חושב שיש הרבה מאמנים שלא יתנו לאף אחד להתערב להם. כן צריכה להיות מעורבות של הבעלים, הם יכולים לשאול, לדבר ולהביע את דעתם. ברגע שאתה מביא מאמן אתה צריך לסמוך עליו ולהאמין בו. ברגע שאתה מביא מאמן ואתה לא סומך עליו ואומר שהוא לא יקבע כלום, אז אי לון מה לחפש בקבוצה. בעלים יכול להביע את דעתו, הוא צריך להגיד, הוא קובע, בעל המאה הוא בעל הדעה וזו זכותו. אבל אם הוא רוצה לאמן שיבוא לאמן במקומי, זה בכל מקום ככה לא רק בני יהודה. יצחק שום היה צריך לעשות הפרדה ביני לבין הבעלים ולעצור את עצמו. לא יכול להיות שאני אהיה עם השחקנים כל השבוע ואז יגיע המשחק ביום שבת ולא אקבע כלום, זה לא מה שנאמר לי בתחילת הדרך".  

מה הלאה?
"נשב, נמתין ונבחן הצעות. אני פתוח להצעות, אני חושב שבתחילת הדרך שלי בליגת העל עשיתי דברים יפים, בני יהודה בגמר הגביע ועם כל הכבוד עשתה בתקופה שלנו 40 אחוזי הצלחה. אני יכול להוכיח את עצמי בליגת העל עם תוצאות יותר טובות. אם תגיע הצעה נשב ונחליט, גם אם זו קבוצה מהליגה הלאומית".

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */