יום שישי, 29.03.2024 שעה 14:18
אייל ברקוביץ'

בית ספר לכדורגל ספרדי

אייל ברקוביץ' בטור אישי ל-ONE: הנבחרת חזרה כמה צעדים אחורה, לאלישע יש חלק בכך. מאמנים חייבים לקחת את הקלטת וללמד את הילדים מה זו הנעת כדור

אתם בטח חושבים שאני הולך להרחיב בטור על נבחרת ישראל, אבל אחרי מה שראיתי הלילה (שישי), זו ממש לא תהיה הגישה שלי, אני לא אבקר את הנבחרת בצורה דרמטית, למרות שבמשחק הזה לא הגענו לחיחון.

מה שכן אגיד הוא שהשחקנים והמאמן שלנו דיברו כל השבוע על כך שלא נתבטל מול הספרדים, אז מילים ומעשים לחוד, התבטלנו בגדול לידם. כולנו יודעים את הפערים, כולנו עדים להבדלי האיכויות, אבל נבחרת ישראל הרבה יותר טובה ממה שראינו היום.

חזרנו אחורה הרבה מאוד שנים במשחק הזה, וחבל שכך, כי יש בדור הזה כמה שחקנים מוכשרים כמו טל בן חיים, ליאור רפאלוב, ערן זהבי, תומר חמד ועוד רבים, שאפשר להוציא מהם הרבה יותר אילו רק היינו מעזים.

שחקני נבחרת ישראל מאוכזבים (אחמד מוררה)שחקני נבחרת ישראל מאוכזבים (אחמד מוררה)

אלישע לא העז, אפילו פחד, ושילם על זה ברביעייה. אם הספרדים היו ממש רוצים, זה היה גם נגמר בעשירייה. ראינו שכל פעם שנבחרת ישראל קצת לחצה על מובילי הכדור, חטפנו אותו, גם באחד המשחקים הגרועים שראיתי את הנבחרת הגענו ל-4-5 מצבים.

נבחרת ספרד היא נבחרת ענקית, אולי הטובה בעולם, עם שחקנים בעלי יכולת אישית מהגבוהות ביותר ומיומנות אישית יוצאת מגדר הרגיל, אבל הם עושים את הדברים הכי פשוט שיכולים להיות, בעוד אנחנו מסבכים את הכדורגל. גם השחקנים הגדולים ביותר יודעים, שלשחק כדורגל פשוט זה הדבר הקשה ביותר, אצלנו בארץ לא מבינים את זה.

כוכבים כמו אנדרס אינייסטה, דויד סילבה, סרחיו בוסקטס ואחרים משחקים בשתי נגיעות, מפרגנים אחד לשני ומבינים ששם המשחק זה הנעת כדור, תנועה ולחץ על היריב. אצלנו לצערי הרב המאמנים מלמדים מגיל אפס את הילדים לנצח ושוב לנצח, ואז כשמגיעים לרמות הגבוהות כל יסודות הכדורגל נעלמים, וגם הניצחון בורח כל משחק.

שחקני ספרד חוגגים (רדאד ג'בארה)שחקני ספרד חוגגים (רדאד ג'בארה)

נכון, כעת זהו לא זמן לביקורת, כי פערי האיכות גדולים מאוד ובלתי ניתנים לגישור, אבל הגיע הזמן שמישהו פה בארץ ירים את הכפפה. צריך לקחת את הקלטת של המשחק היום, לעבור בין כל בתי הספר, המועדונים בישראל ומחלקות הנוער, ולהראות לדור הצעיר מה זה כדורגל אמיתי, מה זו הנעת כדור, מה זה טיקי-טקה, מה זו אהבת המשחק. מה שראינו היום מספרד זה בית ספר לכדורגל ברמות הכי גבוהות, אני ממליץ לכל המאמנים שקוראים את הטור, במיוחד מאמני ילדים, שיראו לשחקנים שלהם מהו כדורגל.

כאמור, הנבחרת שלנו חזרה אחורה במשחק הזה הרבה מאוד צעדים, למרות שאני אוהב את אלישע מאוד, גם לו יש הרבה מאוד אשמה בכך. סגנון המשחק בחצי השעה הראשונה היה להתגונן בפחדנות, ועל זה שילמנו ביוקר בכל 90 דקות המשחק.

גם לא יכול להיות שהנבחרת פתחה ללא חלוץ טבעי אחד. כל נבחרת או קבוצה פותחת משחק עם לפחות חלוץ אחד על המגרש. עם כל הכבוד, ערן זהבי לא חלוץ, ולא יכול להיות שתומר חמד, החלוץ הטוב בנבחרת בשנים האחרונות והמוציא לפועל, יפתח על הספסל. לא ייתכן שאף מאמן לא יספור אותו.

ערן זהבי מודה לקהל (אחמד מוררה)ערן זהבי מודה לקהל (אחמד מוררה)

גוטמן, וכעת אלישע, לא נותנים לו לשחק, למרות שמבחינת הסטטיסטיקה חמד נותן את התפוקה הטובה ביותר. אצלי הוא באנקר בהרכב לפני ערן זהבי. הוא היחיד שיכול לתת גול, לכבוש בנגיחה, להחזיק בכדור, למשוך פאול. גם בפיזיות הוא היה המתאים ביותר לשחק מול הנבחרת הספרדית.  אני לא מבין איך אף מאמן לא סופר אותו, האם בגלל שאין לו יחסי ציבור? האם בגלל שהוא ג'נטלמן?

דויד סילבה, אנדרס אינייסטה וכל שאר מובילי הכדור אוהבים שנותנים להם שטח לרקוד והיום הם הראו שהם הרקדנים הטובים בעולם. נבחרת ישראל במקום להתנפל עליהם וללחוץ בחצי שלהם הלכה אחורה ונתנה להם לרקוד סמבה במשך 90 דקות. לא ראיתי במשך כל המשחק קרב מגע או תיקול על מובילי הכדור, נבחרת ישראל נתנה לספרדים יותר מדי כבוד ושילמה על זה ביוקר

לסיכום, התוצאה לא משקפת את מה שהיה על המגרש. זה היה צריך להיגמר 2:8, או 1:9 לנבחרת ספרד,  לכן יצאנו בזול. אבל התוצאה לא כל כך מעניינת, כי ידענו שהמשחק לא הולך להיות קל ואולי הקשה בבית.  רצינו לראות נבחרת ישראל אחרת, אבל במקום זה, ראינו היום את הנבחרת של אלישע זוחלת אחורה בזחילה עצובה. חבל, כי זה מסוג המשחקים שיכולים להראות אם יש התקדמות, לדאבוני, כרגע זה לא נראה כך.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים