יום שישי, 29.03.2024 שעה 10:19

זהבי משיב אש: רובן מיקאל שחקן בינוני מינוס

רגע לפני ספרד ב-22:45, קפטן נבחרת ישראל הפציץ: "מצפה מעצמי לכבוש בכל משחק", "שמח שיש ביקורות". צפו בראיון. דורון בן דור, שליח ONE לחיחון

|
ערן זהבי.
ערן זהבי. "התוצאה פחות מטרידה" (משה חרמון)

רגע לפני שהוא מוביל את נבחרת ישראל למשחק החוץ מול נבחרת ספרד הערב (שישי) ב-22:45 באצטדיון אל מולינון שבחיחון, ערן זהבי העניק ראיון לכלי התקשורת. כהרגלו, לזהבי אין הרבה חסמים ומעצורים והוא לא היסס להשיב אש לאחד ממחליפיו במכבי תל אביב, הקשר הפורטוגלי רובן מיקאל, שאמר כי הרמה בישראל גבוהה פי 10 מהליגה הסינית

“לא אלכלך על הליגה הישראלית כי יצאתי ממנה. השגתי דברים בקריירה בזכות הליגה הישראלית, אבל אי אפשר להגיד דבר כזה. הרגשתי שמיקאל אמר משהו טיפשי. בסך הכל מדובר בשחקן בינוני מינוס בליגה הסינית, שאף אחד לא הכיר והוא הגיע ממנה לליגה הישראלית. צריך לשים דברים בפרופורציות. משחקת שם אלופת אסיה והוא שיחק בקבוצה שיורדת ליגה. מי שחווה אכזבה, אומר דברים שלא במקום. אני ההפך, תמיד אפרגן לליגה הישראלית כי יש לנו ליגה טובה”, התריס זהבי והתפנה לדבר על המשוכה הגבוהה.

זהבי: "אלישע תמיד מחדיר בנו אמונה"

אין ספק שאחרי הקמפיין המאכזב במוקדמות יורו 2016, מצופה מזהבי להיות יותר דומיננטי במדים הלאומיים ולהביא את המספרים ממכבי ת”א וסין גם לנבחרת. עד כה זהבי ערך 35 הופעות במדי נבחרת ישאל, בהן כבש שישה שערים. אחרי שכבש 11 שערים בליגה הסינית אשתקד, את העונה הוא פתח ללא שערים בשני המחזורים האחרונים.

זהבי חוגג מול בוסניה. מה עם המספרים בנבחרת? (עמית מצפה)זהבי חוגג מול בוסניה. מה עם המספרים בנבחרת? (עמית מצפה)

תסכים שהפעם המשחק הוא אופרה אחרת לגמרי מהמשחק מול אלבניה.
“כולם יודעים שספרד זו לא אלבניה. אני חושב שגם לפני אלבניה הייתה אותה אווירה ויש אווירה טובה תמיד בנבחרת. זה לא שאין לחץ בכלל ואין ציפייה. ברור שאם נפסיד לא יבואו בטענות. אנחנו לא מגיעים כדי להתבטל נגד ספרד. במשחק כזה אין לך מה להפסיד. אתה גם לא רוצה להיראות לא טוב ולעשות משחק לא טוב”.

זהבי. "מכבי ת"א הצליחה לרגש אותי" (אחמד מוררה)זהבי. "מכבי ת"א הצליחה לרגש אותי" (אחמד מוררה)

באיזה כושר אתה נמצא? עדיין לא כבשת בשני המחזורים הראשונים.
“אני מרגיש טוב מאוד מבחינה גופנית. לא כבשתי במשחקים הראשונים ואני מצפה מעצמי לכבוש בכל משחק. זה הרף ששמתי לעצמי. לא כבשתי בשני משחקים, אבל אנחנו למעלה בטבלה. לא פחות חשוב שאני תמיד מגיע למצבים”.

בסין מבקרים אותך כמו בארץ כאשר אתה לא כובש?
“אני שמח מאוד כשיש ביקורות כאלו. זה אומר שהצבתי רף מסוים שרגילים שאני כובש בכל משחק. אני הצבתי את הרף ואני צריך לעמוד בו. היו לי משחקים טובים, אבל בלי קשר למשחקים האלה, שער אחד היה משפיע על כותרת כזו או אחרת. אני מתמודד עם זה בסדר גמור”.

איך עוצרים את הנבחרת הספרדית?
“אנחנו, כמו כל נבחרת שמשחקת מולם, ננסה לעשות הכי טוב שאפשר. צריך לשחק בקצב יותר גבוה עם חילופי מקומות זריזים כל הזמן. אין נוסחה אחת איך לעצור אותם, ננסה להיות אגרסיביים וקרובים אחד לשני. ננסה לשמור על הכדור ואם נאלץ לעשות הגנה במשך 90 דקות, נצטרך להתפלל”.

רובן מיקאל. "שיחק  בקבוצה שיורדת ליגה" (רדאד ג'בארה)רובן מיקאל. "שיחק  בקבוצה שיורדת ליגה" (רדאד ג'בארה)

ספרד היא נבחרת ביתית שאני לא זוכר מתי הפסידה.
“ברור שהנתונים הם לא לטובתנו, אבל אנחנו נבוא בגישה שבכדורגל הכל יכול לקרות. חשוב לצאת מהמשחק בידיעה שנתנו הכל. התוצאה פחות מטרידה ברגע שאתה יודע שעשית הכל”.

מה אתה אומר על כל המחאות נגד ישראל בכלל, ובחיחון בפרט?
”ברור שזה לא נעים, אבל זו לא פעם ראשונה שאנו נתקלים במחאות נגד המדינה שלנו. צריך להתעלם כי יש הרבה מדינות שתומכות בנו, אחרת היינו בחוץ מזמן. זה גם היה ככה באלבניה. זה על גבול המפחיד, אבל התמודדנו עם זה יפה מאוד כמו שאנחנו יודעים להתמודד עם כל נושא”. 

יש מעט מאוד משחקים בהיסטוריה של הנבחרת שזוכרים לעד, כמו מול צרפת ופורטוגל. אולי תחשבו שאפשר לעשות זאת גם מול ספרד ויזכרו אתכם לעד?
“למי שיעלה על המגרש יש חלום בראש, גם אם זה נראה מדומיין. הוא הולך לישון עם חלום מסוים שהוא הולך לכבוש את העולם. אני אוהב את זה ששחקנים יחלמו, אפילו אם זה במקום קטן בראש. כבר קרו סנסציות יותר גדולות. אני בדעה שהכל יכול לקרות בכדורגל. אם זה לא יקרה, לפחות חשבנו חיובי. אם זה לא יקרה נמחא להם כפיים וננסה להביא נקודות ממקום אחר”.

שחקני נבחרת ישראל. "אם נאלץ לעשות הגנה במשך 90 דקות, נצטרך להתפלל” (אחמד מוררה)שחקני נבחרת ישראל. "אם נאלץ לעשות הגנה במשך 90 דקות, נצטרך להתפלל” (אחמד מוררה)

מהם המפתחות למשחק כזה?
“בכדורגל יש הרבה מעבר לריצה. אתה יכול לרוץ הרבה יותר מספרד, אבל הכדור יהיה אצלם הרבה יותר וזה לא יתן לך כלום. אם לא נחטוף כדורים ולא נחזיק בכדור אז נשאר לנו רק להתפלל, וגם זה לא בטוח יעזור. נצטרך ללחוץ אותם כל הזמן. זה יהיה קשה ויכול להיות שנצליח. לא נוותר מראש”.

יש לא מעט סיפורים שקשורים אליך שיוצאים בתקשורת, איך אתה רואה את זה?
“זה ברור שהתקשורת ממציאה לא פעם. למדנו שעם התקשורת יש לאורך הדרך יחסי אהבה-שנאה, שהולכים על חבל דק. כשטוב - מפרגנים. מישהו אמר שככל שאתה עולה יותר גבוה הרוחות יותר חזקות, אני מקבל את זה בהבנה ולא חושב שמישהו מנסה לפגוע בי בכוונה. ברור שיש המצאות כי ברגע שאתה מכניס את השם שלי לכותרת, ייכנסו הרבה אנשים לכתבה. הכל עניין של עסקים”.

אתה מכה על חטא בנוגע לנאום העכברים?
“אני ממש לא מצטער על כך כי אני תמיד אומר את מה שאני חושב. אם אני שוקל מה להגיד זה אף פעם לא פליטת פה. אני לא מתנצל על כלום ויודע מהן ההשלכות. קשה לי לשמור בבטן ואני לא מתייפייף”.

זהבי. "השם שלי מכניס הרבה אנשים לכתבות, הכל עניין של עסקים" (אחמד מוררה)זהבי. "השם שלי מכניס הרבה אנשים לכתבות, הכל עניין של עסקים" (אחמד מוררה)

ספר לי על טקס הפרידה שעשתה לך מכבי ת"א בשבוע שעבר.
“התרגשתי מאוד. אני לא איש קרח, אלא בחור אמוציונלי ולא במקרה התרגשתי מאוד. מכבי הצליחה לרגש אותי. אף פעם לא הרגשתי יותר מוערך מאשר במכבי ת”א, למרות כל האמוציות שהיו בינינו בעבר”.

אתה ממליץ לטל בן חיים להגיע לכסף הגדול בסין?
“אני מייעץ לו שייקח את ההחלטה הטובה בשבילו. זה תלוי מה השאיפות שלו. אם זה עניין של כסף, ליגה קשה יותר, או להישאר בארץ בכלל. כשאני יצאתי לפאלרמו התמודדתי עם הרבה דברים. התקופה הזאת חישלה ולימדה אותי איך להתמודד עם דברים”.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */