יום שישי, 29.03.2024 שעה 12:04
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-2926הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

נדחתה ההחלטה בערעור של בית"ר ירושלים

לא נתקבלה החלטה בנוגע לערעור שהגישה הקבוצה בגין עונש הפחתת הנקודות שספגה, בשל קריאות גזעניות של חלק מאוהדיה במשחק מול קריית שמונה

|
שלושת הדיינים (שחר גרוס)
שלושת הדיינים (שחר גרוס)

הדיון בנוגע לערעור שהגישה בית"ר ירושלים על הפחתת שתי הנקודות שהורדו ממאזנה התקיים הערב (רביעי)  בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל. כידוע, הקבוצה מהבירה נענשה בשל קריאות גזעניות של אוהדיה במשחק מול עירוני קריית שמונה, בנוסף לקנס של 50,000 שקלים על השלכת אמצעי פירוטכני.

הערעור הוגש ביום שני האחרון באמצעות עורך הדין רוני מוזסון. בערעור שהגיש המועדון ישנה התייחסות לעובדה שתובע ההתאחדות לכדורגל כלל לא דרש הפחתת נקודות. בית"ר מציגה את כל הפעולות של המועדון במסגרת המלחמה בגזענות, כולל פעולות יזומות ויוצאות דופן של הבעלים אלי טביב, שנלחם כמעט לבדו בתופעה. בנוסף, נציגי הקבוצה העבירו מסמך המוכיח תמיכה חד משמעית מקבוצות ליגת העל, תמיכה המייצגת התנגדות להורדת נקודות.

משה דמאיו ואלעד אייזנברג (שחר גרוס)משה דמאיו ואלעד אייזנברג (שחר גרוס)

עורך הדין אלעד אייזנברג פתח את הדיון ואמר: ״כשקראנו את ההחלטה של בית הדין הייתה לנו תחושה של דז’ה וו, זה התחזק עם הערעור והכתבה לטיעונים היום. בשנת 2013, התקופה של הצ׳צ׳נים, לקבוצה הצטרפו שני שחקנים מוסלמים אותם החתים ארקדי גאידמק, איציק קורנפיין עמד בחזית המאבק בזמנו. בחיים של מועדון אין הרבה רגעים מכוננים, אליפות ראשונה, ירידה ליגה, גביע ועוד. יש גם רגעים מכוננים מבחינת זהות מועדון, נקודות זמן שכל מועדון מקבל החלטות לגבי עתידו”.

משה דמאיו אלעד אייזנברג ורוני מוזסון (שחר גרוס)משה דמאיו אלעד אייזנברג ורוני מוזסון (שחר גרוס)

“נקודת זמן כמו זו הייתה לפני ארבע שנים וכיום אנחנו עומדים בהחלטה כזו. הייתה לנו החלטה להוביל מהלך שיעקור ככל שניתן את הגזענות מקהל האוהדים. במסגרת התהליך הזה הוצאנו מהלכים עם פוטנציאל, כמו יוזמת שלושת השלבים, לא בכדי כל קבוצות ליגת העל חתמו על הערעור של המועדון. כל הקבוצות מבינות מה המועדון עושה ומבינות את ההזדמנות שיש כאן, הזדמנות שאולי לא תחזור, לעשות שינוי״.

“לבד אנחנו לא יכולים לעשות שום דבר, כולנו יודעים שבסופו של דבר לפני ארבע שנים המהלך לא הצליח, איציק קורנפיין עמד לבדו, לצערי הרב הגוף שהפקיר אותו יותר מכל הוא בית הדין של ההתאחדות לכדורגל. אף קבוצה, גם לא באירופה, לא קיבלה עונשים כמו ביתר ירושלים”. 

הדיין אמנון סטרשנוב הגיב: “אני לא מקבל את הטענה שמועדון בית”ר מקבל יחס מפלה מבית הדין. כל פעם דוחים לכם את התנאי. למה בליגות הנמוכות מורידים לקבוצות נקודות על ימין ועל שמאל? יש לכם תשע הרשעות בחצי שנה, בית הדין לא יכול להתעלם מתפקידו, מה נעשה בעוד חודש או חדשיים כשתחזרו לפה שוב?”

שלושת הדיינים (שחר גרוס)שלושת הדיינים (שחר גרוס)

אייזנברג המשיך: “המאבק היה אדיר, הסיכום היה אדיר ובית הדין העניש. היום, בנקודת זמן הזו, אנחנו בדיוק באותה נקודת זמן. אפשר לכתוב סוף אחר לסיפור. יש פעילות חדשה והתגייסות. ההתאחדות יותר קשובה, התובע יותר קשוב, אבל אם לא יהיה שינוי בדיינים של בית הדין זה לא יעזור”.

“צמצמנו את הקומץ, אנחנו נאבקים בו בכל דרך אפשרית בשיתוף עם כל הרשויות, עשרות מורחקים מהאצטדיון, אותם מאה אוהדים ששרים ״אלי ישלם״, אותם הקבוצה לא מעניינת, במאבק הזה שלנו בהם, אם מר אלי טביב יוצא עליהם בתקשורת, לבוא ולהמשיך להעניש אותנו באותם עונשים, זה לא עוזר. אני נמצא פה עשר שנים ופעם אחת בית הדין לא הציע עונש חיובי. לבית הדין יש תפקיד - לנסות לשפר את הכדורגל, לא רק להעניש”.

משה דמאיו: ״אני יודע שלא פעם אמר בית הדין שהוא רוצה לראות מה הקבוצות עושות. מי שחושבים שרק הקבוצות יכולות למגר את הגזענות טועה בגדול. צריך מעורבות של משרד המשפטים, משטרה, משרד הספורט וכו. אנחנו מביאים עצורים לבית המשפט והוא מסתפק בעונשים מצחיקים של הרחקה לשבוע”. במשחק נגד מכבי חיפה בסמי עופר הבאנו 20 סדרים ומצלמות מיוחדות. אבוקה נדלקה, עצרנו שלושה אנשים. אחד קיבל 16 יום והשני 21 יום, השלישי היה קטין ושוחרר ללא עונש. תגידו לי מה לעשות ואעשה הכל. אנחנו רוצים להיפגש עם הממשלה ועם המשטרה ואנחנו רוצים התחייבות שהם נלחמים איתנו בגזענות”.

משה דמאיו אלעד אייזנברג ורוני מוזסון (שחר גרוס)משה דמאיו אלעד אייזנברג ורוני מוזסון (שחר גרוס)

“במבחן התוצאה, לא זכור לי אוהד של קבוצה אחת שנפגע במשחק מול בית”ר ירושלים. כל המשחקים עברו בשלום, זה קרה תוך כדי עבודה שלנו. השקענו באביזרים באצטדיון, החלפנו חברת אבטחה, השקענו בחציצות ומחסומים על מנת לגדר ושכל הקבוצה יגיעו בשלום ויצאו בשלום, אביזרי צילום, מכשירי גילויים, היום במשחקי הבית אנחנו ערוכים בצורה הרבה יותר מבעבר, גם במשחקי חוץ אין משחק שלא מגיעים צלמים ואבטחה מטעמנו כל מנת לאתר אוהדים שמתפרעים. אי אפשר למנוע מאדם שלא הורחק ולא הורשע להיכנס למגרש כדורגל. יש לנו הרבה מורחקים (הגיש לדיינים רשימת מורחקים ועצורים), אדם שלא שתוי ואין לו הרשעה אני לא יכול למנוע ממנו. לה פמיליה הוא ארגון גדול, יש אנשים טובים שם. חלק מהארגון מושפע מאנשים חיצוניים, ארגון להב”ה, חבר הכנסת איתמר בן גביר”.

התובע ניר רשף: “התרשם פה בית הדין כנראה שהקבוצה לא עושה מספיק. מה שהוצג פה מראה על קבוצה שנלחמת בגזענות בכל כח אפשרי, אני סברתי שבגלל שמדובר באירוע מינורי הפעלת עונש על תנאי לא הייתה צריכה להתקיים. כן צריך להרשיע קבוצה בקריאות גזעניות, אבל העונש יכול להגיע עם שיקול דעת”.

הדיין סטרשנוב ביקר את התובע ואמר לו: “אם חשבת שלא צריך להוריד נקודות, אז למה העמדת אותם לדין בכלל? פעם הבאה אל תעמיד אותם לדין״.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */