יום חמישי, 28.03.2024 שעה 17:38
לוח משחקים
  • שטרסבורג
  • 74 - 79
  • עירוני נס ציונה

אוהדי הפועל ירושלים קיבלו את השחקנים בספרד

אוהדי הקבוצה הלהיבו את השחקנים לקראת המשחק הקריטי מול ולנסיה ב-21:30 על גמר היורוקאפ. פיטרסון ישחק: "יודעים מה מחכה לנו שם". חי בערוץ 20

|
סטודמאייר מול ולנסיה. אמריקאי מוכשר (אורן בן חקון)
סטודמאייר מול ולנסיה. אמריקאי מוכשר (אורן בן חקון)

1. הכל או כלום. חלום היורוליג של אורי אלון יתנקז הערב (רביעי, 21:30, שידור חי בערוץ 20) ל-40 דקות במשחק מספר 3 בסדרה נגד ולנסיה הספרדית (1:1), כאשר ניצחון ישלח את הפועל ירושלים לגמר היורוקאפ ויקרב אותה צעד משמעותי למפעל הבכיר ביבשת של ג'ורדי ברתומאו. הפסד? טעם של החמצה גדולה.

ולנסיה רוצה גמר חמישי. ירושלים מצידה לשוב למעמד היוקרתי לראשונה מאז ששרון דרוקר הוביל סגל צנוע עם שלושה זרים (וויל סולומון, טונג'י אווג'ובי, וקלי מקארתי) לזכייה היסטורית מול ריאל מדריד ב-2004. אגב, את הפסד הבכורה שלה בבית בזירה האירופית רשמה ולנסיה נגד? הפועל, בעונת 2009-2010, אז גיא גודס הפתיע את נבאן ספאחיה, נאנדו דה קולו וויקטור קלאבר.

אוהדי הפועל ירושלים בספרד

ולנסיה נחשבת לקבוצה ביתית חזקה שהשיגה העונה מאזן 1:9 ביתי ביורוקאפ, כולל ניצחון מכריע בסדרת רבע הגמר מול חימקי מוסקבה. הגארד הצרפתי אנטואן דיו כשל במבחן מאמץ ולא ישחק. הרכז גויאם וויוואס מתאושש מפגיעה בקרסול ולמרות שלא התאמן יירשם בטופס וינסה להשתלב. "מצבו משתפר, נעשים מאמצים כדי שיוכל לשחק", סיפר המאמן פדרו מרטינס.

ראיון עם סימונה פיאניג'אני ויותם הלפרין

המאחרת עדכנה את אוהדיה על הופעה מיוחדת לפני הצגת השחקנים כאשר כל הצופים באולם יקבלו בלונים על המושבים וכאשר האורות יכבו, ידלקו הפנסים הסלולרים ויצרו אווירה מחשמלת.

2. "אם המשחק הזה לא היה על מקום בגמר היורוקאפ, לא הייתי משחק", כך אמר פורוורד ירושלים טראוויס פטרסון, לאחר שיקבל אור ירוק מהצוות הרפואי להירשם להתמודדות. האמריקאי יתלבש עם חבישה מיוחדת לכתפו אחרי שהשלים אימון קליעות במסגרת החימום הקבוצתי. "הפענוח הראשוני של הרופאים היה מפחיד. הם חשבו ששברתי את עצם הבריח", אמר.

אתה יכול לשחזר את רגעי הפציעה?
"קיבלתי מכה חזקה בכתף נגד נהריה והייתי בכאבים עזים. ברגע שזה קרה הרגשתי 'פופ' בכתף ונכנסתי לפניקה כי 'פופ' לרוב מרמז על דברים רעים. אחרי שעברתי צילומי רנטגן, CT ו-MRI, הכל חזר בצורה תקינה והתברר כי מדובר בנקע שדורש שיקום, אבל בעיקר שליטה בכאבים וטווח תנועה".

שחקני הפועל ירושלים לקראת המשחק השלישי

מה אתה חושב על משחק מכריע בוולנסיה, ללא ביתיות?
"זו הפעם השלישית שלנו פה העונה, וכולנו יודעים למה לצפות מהיריבה, הקהל והטבעות. עבורי זה מיוחד כי שיחקתי פה אשתקד לקראת סיום העונה, אולי זה אפילו יתרון לטובתנו".

מה המפתחות לניצחון ירושלמי הערב שיכול אולי לשחזר את ההיסטוריה?
"פחות או יותר אותם הדברים שהכריעו את משחקים 1 ו-2. ריבאונד, ברור שזה הכי חשוב, ולנסיה קבוצת ריבאונד התקפה טובה ואנחנו חייבים למנוע מהם לקחת לנו כדורים חוזרים. גם להאט להם את קצב המשחק ולעצור להם את היציאה למתפרצות. לדבוק לתכנית המשחק שלנו ולכפות עליהם את ההתקפה של ירושלים".

3. כוכב היריבה, פרננדו סן אמטריו, הינו הבורג אולי החשוב ביותר עבור העטלפים בסדרה. הוא שדרג את ממוצעיו העונתיים מ-10 נקודות ומדד 12.7 למשחק בכל המשחקים לפני הסדרה, ל-14.1 נקודות ומדד 20 נגד האדומים. הוא גם סחט מעל תריסר עבירות בצמד המפגשים.

פרננדו סן אמטריו מול ג'רום דייסון (נעם מורנו)פרננדו סן אמטריו מול ג'רום דייסון (נעם מורנו)

"יש להפועל אמריקאים מוכשרים, טובים באחד-על-אחד ויוצרים לעצמם מצבי קליעה. אבל אנחנו משחקים עם פילוסופיה קבוצתית, כולם נוגעים בכדור. לכל קבוצה הנשק שלהם", ניתח הספרדי את ההבדלים בין הקבוצות רגע לפני הג'אמפ-בול.

הכנתם הפתעות טקטיות לקראת משחק מספר 3?
"לא ממש. כל קבוצה מכירה את היריבה. אנחנו 2:2 בינינו העונה, אז הסדרה היא פלייאוף של הטוב מ-5. יש לנו סגנונות שונים מאוד, אבל כל אחת בדרכה משיגה ניצחונות".

כיצד אתה מנתח את משחקים 1 ו-2?
"משחקים מאוד מאוזנים עד הרבע הרביעי, שם הקבוצה הביתית הצליחה לברוח. אנחנו מעודדים מהעובדה שהיינו במשחק בירושלים עד הסיום למרות ערב קליעה רע שלנו, ועדיין היו לנו הזדמנויות לנצח".

טראוויס פיטרסון באימון. ישחק עם חבישה מיוחדת (הפועל ירושלים)טראוויס פיטרסון באימון. ישחק עם חבישה מיוחדת (הפועל ירושלים)

ב-2008 הפסדת בגמר יורוקאפ ספרדי. יש סיכוי לגמר ספרדי נוסף העונה?
"השיטה בזמנו הייתה שונה, שיחקנו פיינל פור ולא סדרות. שיחקתי בג'ירונה והדחנו את דינמו מוסקבה. אני  זוכר שהיינו בטירוף מהניצחון והעפלה לגמר ששכחנו להופיע למשחק. הרגשנו שכבר עשינו הישג עצם העבודה שהגענו למשחק על תואר, וחבל. בדאלונה לא השאירה לנו סיכוי לזכייה. אני לא מופתע שמלאגה העפילה לגמר - להפך, חייבים לפרגן להם. הם הדיחו את באיירן מינכן ללא יתרון ביתיות ופעם נוספת עברו שלב מול לוקומוטיב קובאן גם כשהמשחק הגורלי היה ברוסיה. אני מקווה שננצח ויהיה גמר ספרדי".

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */