יום חמישי, 28.03.2024 שעה 14:27
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-2926הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

הפספוס של חיפה: הרכש החדש של הפועל ב"ש

מגן האלופה החדש, אורן ביטון, הוכתר לאלוף הארץ בקפוארה בגיל 10, אך רצה לשחק כדורגל. "טכני ברמות", "הגבהות מסוכנות", היכרות עם פוטנציאל לנבחרת

|
אורן ביטון. מצפון לדרום (רדאד ג'בארה)
אורן ביטון. מצפון לדרום (רדאד ג'בארה)

הפועל באר שבע היא אחת הקבוצות המבוגרות בליגה ורק כדי להמחיש את הקביעה הזו, ממוצע הגילאים של 11 השחקנים שפתחו מול בית"ר ירושלים במחזור האחרון היה 29. מצד אחד מדובר בשחקנים עתירי ניסיון, אבל מצד שני אם האלופה רוצה לבנות לטווח ארוך היא חייבת להצעיר את שחקני הסגל שלה.

במועדון הבינו זאת, כשבחלון ההעברות של חודש ינואר הצטרפו שחקנים כמו ניב זריהן ואמיר חלאילה (שהושאל להפועל רמת גן ויחזור בעונה הבאה) ובדיוק בשביל זה החתימה הקבוצה את המגן הצעיר אורן ביטון ותצרף בימים הקרובים גם את דור אלו. המגמה של אלונה ברקת וברק בכר ברורה. שחקנים ותיקים יפנו בקרוב את מקומם לטובת הצעירים שיחזקו בין היתר את העמדות שנחשבות לנקודות התורפה בכדורגל הישראלי. אורן ביטון השמאלי ודור אלו הימני הם חלק מבנייה לטווח ארוך.

ביטון, תושב עתלית, שיחגוג בקיץ יום הולדת 23, אהב כדורגל מאז היה ילד, אבל החל את דרכו הספורטיבית דווקא בענף הקפוארה ובגיל 10 הוכתר לאלוף הארץ. ההורים שלו שלחו אותו למספר חוגים וקפוארה היה הצלחה גדולה, אך הוא תמיד ידע שהוא רוצה לשחק כדורגל.

ניב זריהן ואמיר חלאילה. הסנוניות (מרטין גוטדאמק)ניב זריהן ואמיר חלאילה. הסנוניות (מרטין גוטדאמק)

התחיל לשחק בקבוצות הילדים של מכבי חיפה ועזב להפועל חיפה

שנה אחרי הזכייה בקפוארה הצטרף ביטון הצעיר למחלקת הנוער של מכבי חיפה, שם שיחק עד גיל 14. "הוא היה צריך לעלות לנערים ג' של מכבי חיפה, אבל הם הביאו שחקן אחר לתפקיד שלו", סיפר פרשן הספורט איציק אהרונוביץ'.

בסביבתו של ביטון סיפרו שהיה בצעירותו אוהד של מכבי חיפה ולכן החל את דרכו במחלקת הנוער של הירוקים. לקראת המעבר לנערים אמנם אמרו לו בקבוצה שהוא יכול להישאר, אבל הוא צפוי לשחק פחות ולכן החליט לעשות את המעבר להפועל חיפה.

הפספוס של מכבי חיפה, היה אמור להיות הרווח של היריבה העירונית האדומה, שקלטה אותו לשורותיה, שם שיחק גם בעמדת המגן ובעמדת הקשר בצד שמאל. מאמן הנוער יוסי עמר החליט שעדיף לביטון להתרכז בעמדה האחורית והציפייה הייתה שיפרוץ גם בקבוצה הבוגרת.

"הילד הזה הוא טכני ברמות מדהימות", מוסיף אהרונוביץ', "ההצטרפות שלו להתקפה היא בתזמון נכון. הוא יודע למסור לעומק וההגבהות שלו הן הכי מסוכנות שיש. הוא מגיע למצבים אבל הוא חייב לשפר את משחק ההגנה האישי שלו וגם הקבוצתי".

מהראן ראדי מול אורן ביטון. בקרוב ישחקו יחד (רדאד ג'בארה)מהראן ראדי מול אורן ביטון. בקרוב ישחקו יחד (רדאד ג'בארה)

את הופעת הבכורה שלו בליגה הבכירה ערך ביטון במאי 2014, שם במחזור הנעילה הפסידה הפועל חיפה למכבי פתח תקווה, שהניצחון הזה סייע לה לשרוד. בעונה שלאחר מכן מיעט המגן הצעיר לקבל הזדמנויות מטל בנין ויואב כץ החליט לשלוח אותו להפועל נצרת עילית. 

"שיחקתי איתו בתחילת הדרך שלו בבוגרים של הפועל חיפה וכבר אז ניתן היה לראות איזה שחקן מהיר הוא", סיפר קשר הפועל רעננה, יובל שבתאי, "הוא בעל יכולות אתלטיות גבוהות עם בעיטה והרמה מצוינת והכי חשוב – אופי חיובי מאוד מלווה בצניעות וברצון תמידי להשתפר ולהצליח".

שמעון הדרי לאיזי שרצקי: “אורן ביטון יהיה בנבחרת ישראל”

"זיהיתי בו שהוא אחד השחקנים שמספקים את ההגבהות הכי יפות והכי מדויקות. הוא היה מעורב כמעט בכל השערים שלנו", אומר שמעון הדרי, שאימן את ביטון בנצרת עילית, "יש לו בעיטה מאוד מדויקות. הוא משחק כמגן מאוד גבוה. אורן שיפר העונה גם את משחק ההגנה שלו".

שמעון הדרי. המליץ לשרצקי (רדאד ג'בארה)שמעון הדרי. המליץ לשרצקי (רדאד ג'בארה)

"הוא הגיע לנצרת עילית עוד בתקופה של עופר טלקר וזוהה כפוטנציאל גדול", המשיך הדרי, "כשעברנו לשחק בשיטה של שלושה בלמים, אורן בלט מאוד במשחק ההתקפה שלו וקשה למצוא היום מגנים בארץ שיודעים להגביה כדורים תוך כדי תנועה".

במסגרת היחסים הטובים בין הדרי לאיזי שרצקי עניין המאמן את הבעלים של עירוני קריית שמונה במגן המוכשר. "אורן ביטון יהיה שחקן נבחרת ישראל", סיפר המאמן לבעלים ושרצקי, שאוהב לגלות שחקנים מהליגות הנמוכות ולטפח אותם, יצא לבדוק עד כמה משתלם לו להשקיע, ואכן השתלם לו.

עם סיום העונה שעברה, כשיואב כץ התמהמה ולא הציע לביטון חוזה, נכנסה קריית שמונה לתמונה והציעה לו להצטרף. למרות זאת, בשביל להשלים את המעבר היה צריך לפנות לוועדה למעמד השחקן כדי לקבוע את תג המחיר שלו שהיה נמוך במיוחד – 170 אלף שקלים.

איזי שרצקי. זיהה את הפוטנציאל (נעם מורנו)איזי שרצקי. זיהה את הפוטנציאל (נעם מורנו)

שרצקי לא חשב פעמיים, שילם את הכסף וצירף את אורן ביטון. תחילה היו בצפון לא מעט ספקנים שהעדיפו להשאיר גם את אלי בלילתי שגדל במועדון ושב מהשאלה להפועל עפולה. אך היכולת הטובה של ביטון והאמון לו זכה גרמו לבלילתי להבין שדקות משחק הוא לא ממש יקבל.

"ביטון הוא מסוג השחקנים שהיו בקלות יכולים להיבלע בליגה הלאומית ולא משנה אצל איזה מאמן הם היו משחקים", המשיך הדרי, "בשביל לקדם שחקנים צריך לפתוח להם דלתות בקבוצות גדולות. כשנפתחה לו הדלת בקריית שמונה, אורן קיבל הזדמנות ופתאום הוא עף עד לנבחרת האולימפית ואפילו לבוגרת".

"הוא שומע ביקורות, מפנים, לוקח את מה שצריך ומתעלם מהמיותר"

בצפון מספרים על ילד טוב, יסודי וחרוץ, שלא מתעסק בדברים שמחוץ למגרש. לרוב ביטון מבלה עם שחקני הקבוצה בארוחות משותפות או בבילוי ביתי. ביטון הוא בחור שקט אך חרוץ מאוד. אחד שמקפיד על עבודה אינטנסיבית גם מעבר לשעות האימונים.

"הוא שומע ביקורת, מפנים, לוקח מה שצריך ומתעלם מהמיותר. קח לדוגמא את כל הצעקות של תומר קשטן לעברו. שחקן אחר היה מתעמת עם המאמן, או לחלופין חווה ירידה ביכולת בגלל חוסר ביטחון, אבל אורן עשוי מחומר אחר", אמר שחקן בקריית שמונה.

אורן ביטון מול עמית זנטי. לא פחד לעזוב (אחמד מוררה)אורן ביטון מול עמית זנטי. לא פחד לעזוב (אחמד מוררה)

שמעון הדרי מסכים: "הוא אישיות נדירה, שחקן מאוד מחויב ומאוד ממושמע ואין דבר כזה שיש לו בעיית משמעת. אורן בא להתאמן נטו ונשאר אחרי גם לתרגל, כי יש לו מודעות ותכונות טובות מאוד של מקצוענות".

"לפני כחודש, בפאנל של רדיו חיפה, אמרתי שמכבי חיפה צריכה להביא אותו וגם ציינתי שאם זה היה אפשרי הייתי קונה אותו מכספי", סיפר אהרונוביץ', "הוא לא עשה חשבון בזמנו למחלקת הנוער של מכבי חיפה וגם לא להפועל חיפה. הוא האמין בעצמו ופשוט קם והלך".

ההפסד של שתי החיפאיות הוא הרווח של הפועל באר שבע, שעוקבת אחרי אורן ביטון בחודשים האחרונים. המגעים בין אלונה ברקת לאיזי שרצקי החלו כבר בחודש ינואר וצברו תאוצה בשבוע שעבר, וביטון, שנרכש ב-170 אלף שקל, נמכר ב-2.8 מיליון (פי 16), וגם זה עבור 70% מכרטיסו.

אורן ביטון במדי הפועל חיפה (עמית מצפה)אורן ביטון במדי הפועל חיפה (עמית מצפה)

"הוא יודע למדר את הסביבה ולהתמודד עם לחצים, הרוויח בית חם"

באר שבע נמצאת כעת בסוג של בעיה כיוון ששני המגנים השמאליים, מיהאי קורהוט ובן תורג'מן, חתומים בקבוצה לעונה הבאה. ההבאה של אורן ביטון היא אמנם בנייה לטווח ארוך, אך מישהו מהשניים עלול לאבד את מקומו בסגל של בכר. 

"באר שבע הרוויחה שחקן מצוין ואורן הרוויח בית חם וטוב", סיכם שבתאי, "אני מאמין שהוא יגיע רחוק כי כבר עכשיו הוא נחשב לאחד המגנים השמאליים הטובים בארץ. משנה לשנה הוא משתפר ומשדרג את יכולותיו בקצב גבוה".

"מפני שהפועל באר שבע מחזיקה בכדור 70% מהזמן וברק בכר מרבה לשחק בשיטה של שלושה בלמים, יהיה לו זמן לשפר את החלק ההגנתי", מסכם אהרונוביץ', "הוא יקבל עזרה כי היום כל שחקן עושה הגנה בכדורגל המודרני. יקלו עליו והוא ישתפר".

אלונה ברקת וברק בכר. בית חם (אורן בן חקון)אלונה ברקת וברק בכר. בית חם (אורן בן חקון)

ואיך הוא יתמודד עם הלחץ המנטלי?
"הוא יודע למדר את כל הסביבה שלו ויכול להתמודד עם לחצים", סיפר הדרי, גם לחצים של הישרדות לא הזיזו לו כי הוא ממוקד מטרה. פיזיולוגית הוא יקבל שדרוג משמעותי מבחינת המערכות שירימו אותו לרמות הגבוהות".

מבחינת אוהדי באר שבע אורן ביטון הוא כרגע נעלם גדול, אבל אנשי המקצוע מספרים על סימן שאלה שעשוי להפוך בקרוב לסימן קריאה, גם בקבוצה הטובה במדינה כיום. האם אורן ביטון יהיה המגן הבא של הכדורגל הישראלי? בקרוב מאוד נקבל את התשובה.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */