יום חמישי, 28.03.2024 שעה 11:53

הכירו את האיש ששם את יעקב בוזגלו בכיס הקטן

ללוואר בול שלושה בנים שאמורים להפוך לכוכבי NBA. הבכור לונזו, עתיד להיבחר ראשון בדראפט, בינתיים הוא מתכנן חוזי עתק ולא מפסיק לפתוח את הפה

|
לונזו בול (רויטרס)
לונזו בול (רויטרס)

יש כאלה שמגדירים את התקופה הזו כתקופה היפה בשנה. וכמו בכל שנה, גם הפעם יש כל כך הרבה סיפורים שצצים עם פתיחת טורניר ה-NCAA (שידורים ישירים בערוץ ONE), אליפות המכללות של ארצות הברית בכדורסל. מרץ המשוגע פשוט מעביר את האמריקאים על דעתם ובטח כבר שמעתם על הפרס המטורף שהציע וורן באפט למאות אלפי העובדים בחברות השונות שתחת בעלותו אם יצליחו לנחש נכונה את כל משחקי הטורניר עד להכתרת האלופה. אם במקרה פספסתם, אז מדובר על מיליון דולר כל שנה, עד סוף החיים.

ניחוש התוצאות ב'בראקט' המפורסם, הוא חלק מהתרבות האמריקנית והשנה הוא צפוי להכניס לא פחות מ-4.1 מיליארד דולר לאתרי ההימורים למיניהם. כולם כולל כולם ממלאים את הטופס המסובך, כולל הנשיא הקודם ברק אובמה - אך עד היום אף אחד עדיין לא הצליח לנחש נכונה את כל התוצאות. ויש גם את ההפתעות הקטנות שמצליחות לעשות כותרות ולפעמים גם סוחבות אחריהן טרמפיסטים שונים ומשונים. ג'ף רובי, בעל רשת מסעדות מצליחה, הציע למשל סטייקים לכל הסטודנטים בנורת'רן קנטאקי, באם המכללה תצליח להפתיע בדרבי את קנטאקי הגדולה (פרס בשווי מיליון דולר). הסיכוי לכך קטן, אבל למה לא להרוויח מהרעש ועל הדרך לפרגן למקום בו הוא גדל?

כמו בכל שנה, יש עוד הרבה סיפורים קטנים ומשונים מסביב לטורניר שתמיד מצליח לספק הפתעות ולגלות עבורנו את הכישרונות הבאים של ליגת ה-NBA. השנה, כדאי לשים לב למכללת UCLA הגדולה, שכבר הביאה לעולם הכדורסל שמות כמו קארים עבדול ג'באר, ביל וולטון ואחרים, כשהפעם משחק בשורותיה גם ישראלי יליד תל אביב, טי ג'יי ליף, בנו של ברד ליף האגדי, ששיחק בגליל עליון ובמכבי תל אביב. אבל ל-UCLA כדאי לשים לב לא רק בגלל ליף, אלא בעיקר בגלל מי שמשחק לצידו, לונזו בול.

לונזו והחברים ל- UCLA (רויטרס)לונזו והחברים ל- UCLA (רויטרס)

"לונזו כבר עכשיו יותר טוב מסטף קרי"

למי שלא שמע את השם, בול הצעיר אמור להיבחר באחד משלושת המקומות הראשונים בדראפט הקרוב. יש שמשווים אותו לג'ייסון קיד, בזכות המסירות המרהיבות ויכולת הכדרור הווירטואוזית, אבל לאחרים הוא מזכיר את מג'יק ג'ונסון ואפילו יותר את סטף קרי, בזכות יכולת קליעה אבסולוטית ואתלטיות בלתי נגמרת. אם תשאלו את אבא שלו, לוואר בול, הרי שלונזו הוא כבר עכשיו אחד השחקנים הטובים בארה"ב ומי שבעתיד אמור לרשת את מייקל ג'ורדן כשחקן הטוב ביותר אי פעם. לפי הצהרות כאלה, אפשר להבין שאותו אבא הוא חתיכת טיפוס בפני עצמו.

"לונזו כבר עכשיו יותר טוב מסטף קרי", הצהיר האב הגאה לפני כחודש, באמירה שהצליחה להרגיז את כל פרשני הכדורסל השונים, כולל אחד בכיר במיוחד, צ'ארלס בארקלי. הכוכב לשעבר שמפרשן כיום ברשת TNT, טען שההצהרות האלה פוגעות בילד ומעמיסות עליו ציפיות שאי אפשר לעמוד בהן. לוואר מצידו, לא נשאר חייב וביקש מאדון בארקלי לא להגיד לו כיצד לגדל את ילדיו ועל הדרך זלזל בכוכב לשעבר וטען שהיה מנצח אותו באחד על אחד. ההתנצחות הזו לא הפסיקה לייצר כותרות בשבועות האחרונים, עד ששחקן העבר והפרשן בהווה נרגע, בערך.

"מישהו אמר לי, 'אולי תפסיק להתווכח עם שחקן שקלע בממוצע שתי נקודות בקריירת המכללות שלו?' ופתאום התחלתי לחשוב על זה", אמר בארקלי השבוע. "כמעט כל מי ששיחק במכללות, אפילו במשחק אחד, רשם ממוצע כזה. הייתי חייב לגגל אותו כדי לראות שאני לא מפספס כלום, לא אכפת לי להזמין אותו לאחד על אחד. הוא בגיל שלי ואני בטוח שאני יכול לנצח אותו. אבל ברצינות, אני חושב שהוא אוהב את תשומת הלב ואת העובדה שכולם מדברים עליו. אני חושב שהילד שלו הוא הכי טוב במחזור הזה ומקווה שהוא יפסיק לדבר עליו כל הזמן".

כמו שכבר הספקתם להבין, בול האב לא נשאר חייב והגיב גם לאמירות האלה בראיון שהעניק ל-ESPN: "אני יודע שהוא לא ישחק נגדי כי הוא מעדיף להישאר באולפן ולאכול דונאטס, צ'ארלס המסכן", אמר האב הצבעוני ו’שבר’ את האינטרנט פעם נוספת. האמריקאים עדיין לא יודעים איך לאכול את הטיפוס המיוחד הזה, שלנו הישראלים, אולי נשמע קצת כמו הגרסה של הדוד סם ליעקב בוזגלו. ללוואר שלושה ילדים וכל אחד מהם נחשב לאחד הטובים בשכבת הגיל שלו. הבכור לונזו מוביל את UCLA, אבל מאחוריו כבר מחכים ליאנג'לו ולאמלו בול, שנמצאים עדיין בתיכון, אבל כבר התחייבו לשחק באותה מכללה בהמשך דרכם. לאמלו אגב, כבר הספיק לקלוע 92 נקודות באחד ממשחקי התיכון שלו.

מיליארד דולר לעסקת נעליים

לפני שהתחיל לוואר להקדיש את כל מרצו לבניית הקריירה של ילדיו, הוא עצמו היה שחקן מכללות אנונימי יחסית. תחילה שיחק בוושינגטון סטייט, לפני שעבר לקליפורניה סטייט, שם פגש את אשתו לעתיד טינה, שהייתה בעצמה כדורסלנית. השניים הביאו לעולם שלושה בנים, עליהם לקח בעיקר לוואר חסות, על מנת שיהפכו את השם 'בול' למותג בפני עצמו. לוואר נוהג להשאיר את ילדיו שעות במגרש הכדורסל הקטן שיש למשפחה בחצר ושם הוא מלמד אותם להיות לא רק קשוחים פיזית, אלא גם נפשית.

יש שיגידו שמדובר בניצול, בשליטה מופרזת על עתידם ובנטילת תמימות ילדותם, אבל לוואר הוא לא הראשון לעשות את זה. הרי קדמו לו הורים רבים שזכו לביקורת על הדרך בה גידלו את ילדיהם הספורטאים, תוך שהם מעמיסים עליהם הררי ציפיות. השמות של נדיה קומנצ'י, טייגר וודס והאחיות וויליאמס הם הראשונים שעולים בהקשר הזה, אם כי סרינה וויליאמס הודתה לא פעם שהיא חייבת את כל ההצלחה והאהבה שלה לטניס, לאביה. "כשהייתי צעירה לא הבנתי את זה, אבל היום אני יודעת שאני חייבת לו הכל", אמרה אחת הטניסאיות הגדולות בהיסטוריה.

עד כמה תופעת ההורים המתערבים טובה עבור הקריירה של הילדים? על זה עוד אפשר להתווכח, אבל בינתיים משפחת בול לא מפסיקה לרדת מהכותרות. עד כדי כך, שגנבים מתוחכמים, שידעו שכל המשפחה נמצאת במשחק של בנם בזכות הדיווחים התכופים בתקשורת, פרצו לביתם בלוס אנג'לס, במה שהזכיר את השוד שחוותה משפחת קרדשיאן. אם הדברים יישארו כמו שהם, המשפחה החדשה שנכנסה לדיון הציבורי בארה"ב, נמצאת בדרך הבטוחה להיות מוכתרת ל’קרדשיאנס’ של עולם הספורט. אולי בגלל זה, לוואר כבר הספיק להרשות לעצמו לדרוש סכום דמיוני של מיליארד דולר, עבור עסקת חסות לנעליים שתכלול בתוכה את כל שלושת ילדיו.

לונזו בול (רויטרס)לונזו בול (רויטרס)

כמו שכבר הבנתם, לוואר הוא איש עם מטרה, מבחינתו מדובר בלהפוך את השם 'בול' לכזה שיהיה שגור בפי כל אוהד ספורט אמריקאי. "כבר הייתי בשיחות עם 'נייקי' ו'אדידס' שביקשו לקחת חסות על לונזו, אבל אני רוצה עסקה שתכלול גם את האחים הצעירים יותר, כי גם הם יהיו כוכבים", הוא אמר, לפני שהפתיע עם הסכום אותו דרש עבור הסכם כולל שכזה. "אני חושב שמיליארד דולר זה סכום סביר, אם משווים אותו לכספים שמסתובבים כרגע בתעשייה. הם לא חייבים לשלם את כל הסכום במכה אחת. אנחנו פתוחים לקבל גם 100 מיליון דולר לשנה, במשך עשר שנים" אמר באב הצנוע.

בינתיים, חברות הנעליים לא ממהרות להתעסק עם משפחת בול, בטח לא כשלונזו עדיין לא עשה כלום ב-NBA ונכון לעכשיו אף אחד עדיין לא ממש מכיר אותו. אז מה עשה האב? הקים חברת אפנה משלו, עם השם המחייב ‘BBB’ כשכל B מיועדת לכל אחד מהבנים שלו כמובן. "איך הוא לא מבין שכל הדברים שהוא עושה מזיקים לילד שלו? הרי אם לונזו, שעדיין לא שיחק דקה אחת ב-NBA, לא יהפוך לשחקן שמשנה ומנצח משחקים בקריירה שלו, אף אחד לא ירצה לקנות את הנעליים האלה", אמר הפרשן הוותיק מייקל וילבון.

אז איך מתמודדים עם הצל של מייקל ג'ורדן?

ללוואר זה לא מפריע כמובן. הוא ממשיך לגדל את ילדיו בדרכו הייחודית, תוך שהוא משווה את לונזו למג'יק ג'ונסון: "אומרים לי שאי אפשר להשוות אותו לשחקן בהיכל התהילה. ואני אומר למה לא?", ומדבר על מייקל ג'ורדן בלי הפסקה: "אני אומר לילדים שלי - 'מישהו חייב להיות טוב יותר ממייקל ג'ורדן, למה שזה לא יהיה אחד מכם?'" ועל הדרך גם מזלזל טיפה בשחקן הגדול בכל הזמנים: "אני זוכר את MJ כשחקן צעיר ואני מאמין שהייתי יכול לנצח אותו באחד על אחד אז. הייתי הרבה יותר פיזי ממנו".

גם עם הכוכב הבא ברשימה, לברון ג’יימס, החליט האב לפתוח חזית, כשהתייחס לעתיד בנו של כוכב קליבלנד, לברון ג'יימס ג'וניור. "לברון ג'וניור הוא שחקן נחמד, אבל הוא יצטרך להתמודד עם השם של אביו לאורך כל חייו. אני חושב שלשחקן שגדל לאב שלא היה אולסטאר בסדר גודל הזה, יש יותר סיכוי להפוך לכוכב, כי הוא לא צריך להתמודד עם הצל של אביו. כמו סטף קרי למשל. זה נכון גם מבחינת זמן ויכולת השקעה בילד", טוען לוואר ורומז על עצמו מן הסתם. "ברמות האלה אני מניח שהאב לא נמצא הרבה בבית ולא יכול לעזור בטיפוח יסודות כמו שצריך".

מייקל ג'ורדן, גם איתו פתח בול האב חזית (מערכת ONE)מייקל ג'ורדן, גם איתו פתח בול האב חזית (מערכת ONE)

ולסיום, קצת לפני שמישהו יקפוץ על המציאה וייתן לו תכנית ריאליטי, בול האב טען שהבן שלו הולך לזכות באליפות כבר עכשיו. "אמרתי ש-UCLA יזכו באליפות ואני נשאר נאמן להצהרה שלי למרות ההפסד בטורניר ה-PAC12", טוען הפרשן החדש, שקיבל לאחרונה הזמנות רבות לפאנלים לקראת הטורניר. "אמרתי לבנים שלי הרבה פעמים, שיש שלוש רמות של משחק - עונה רגילה, פלייאוף ורמה של אליפות ולונזו יודע את זה".

בסופו של דבר השאלה הנשאלת היא האם כל ההתעסקות הזו תזיק ללונזו? את זה רק הזמן יגיד, אבל תשובה חלקית לכך אולי נקבל מהר מהצפוי. "אומרים שכל הדברים שאני עושה מבריחים קבוצות, שאף אחד לא רוצה להתעסק עם שחקן שאבא שלו מתערב בכל דבר. אבל זה לא נכון. אין שום סיבה שמועדון שרוצה להצליח לא יקח את לונזו, כי בסופו של דבר, כל אלה הם רק דברים שאומרים בתקשורת. אני לא חשוב שלאנשים שמחליטים בקבוצות איכפת מזה. הם רוצים שחקן שיעזור להם לנצח משחקים".

יכול להיות שהוא צודק, אבל בזה הרגע לונזו צריך להתעלות על מנת לעשות משהו עם UCLA , שאיך לומר, לא מגיעה כפייבוריטית לטורניר המכללות הנוכחי. לוואר איך לא, כבר הצהיר שהמכללה תלך עד הסוף, כך שכבר כעת לונזו הצעיר צריך להתמודד עם המבחן שילווה אותו ככל הנראה לאורך כל הקריירה – לעמוד בהררי הציפיות שבונה סביבו אביו.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */