יום שישי, 29.03.2024 שעה 00:57
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-2926הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

הפועל עדיין אחרונה בטבלה: אם לא נתאפס, נרד

אכזבה גדולה בהפועל ת"א בעקבות ה-0:0 נגד רעננה: "הבעלים חייבים להעיר את קורצקי, זה לא יכול להימשך ככה". שיש ואנדואסל ייעדרו מול בני יהודה

|
שחקני הפועל ת
שחקני הפועל ת"א יורדים מהמגרש (אחמד מוררה)

חודשיים, והספירה נמשכת - הפועל תל אביב עדיין במקום האחרון בטבלת ליגת העל. הקבוצה סגרה אמש (שבת) את עונש הורדת הנקודות, כאשר סיימה ב-0:0 מול הפועל רעננה, ואספה נקודה תשיעית מאז מונה מנחם קורצקי למאמן. היא החזירה לעצמה את מאזן הנקודות מלפני הליך הפירוק, 16 במספר, וחזרה לנקודת האפס. אלא שכל אלה ממש לא ניחמו את השחקנים באדום. לאחר שתוסכלו על ידי החבורה של חיים סילבס, הם נותרו שרועים על כר הדשא באצטדיון המושבה מספר דקות והתקשו להסתיר את תחושת הפספוס. אווירת האכזבה נותרה בעינה גם בחדרי ההלבשה השקט.

שער היתרון של דויד מנגה על עירוני קריית שמונה הלחיץ את האדומים, בעודם במסדרונות המושבה, אך ה-1:1 שקבע שובל גוזלן מאחור יותר, בדרכם הביתה, הפך את הערב לפחות נורא עבורם. סטטוס קוו בין הפועל ת"א לבין הפועל אשקלון. ואז הגיע הניצחון של מ.ס אשדוד 0:1 על מכבי חיפה, ניצחון ששינה את התכניות של האדומים. החבורה של קורצקי השלימה 12 נקודות מ-12 משחקיה הביתיים העונה, ונותרה עם שני ניצחונות במושבה בסך הכל. היא אמנם שלטה בקצב המשחק מול רעננה, אך מיעטה להגיע למצבים מסוכנים או להתמיד במשחק הלחץ שלה, ובכך לא מצאה את הרשת בתום 90 דקות מתישות.

קורצקי:"מרוצה מהמצב שהגענו אליו"

היה זה ה-0:0 השלישי העונה בין שתי הקבוצות בכל המסגרות. האחת, מצופפת ומתגוננת היטב, בטוחה במקומה ומשחקת על תוצאה, והשנייה – לחוצה, מבולבלת, תופסת את הראש פעם אחר פעם ולא מוצאת פתרונות. לאחר שפספסה הזדמנות שנייה ברציפות לעלות מעל הקו האדום, ואף ניצלה מהפסד מול רעננה, הקבוצה האדומה התחילה להפנים שאלילת המזל מתרחקת ממתחם חודורוב. המילים "הדברים עדיין תלויים בנו" בלטו בהיעדרן לראשונה מאז מונה קורצקי, וזה אומר הכל.

"לא הגיע לנו לנצח, זה היה משחק של תיקו", אמרו בקבוצה, לפני ההתייחסות לבעיה בהתקפה ולזרים המאכזבים. "אם היינו מכבי תל אביב או הפועל באר שבע, אז 0:0 מול הפועל רעננה היה נחשב להפסד. אנחנו עוד לא שם. יש מקום לשיפור בהתקפה כי יש לנו הרבה שחקנים חדשים. אמנם אין זמן, אבל זה עוד מוקדם לראות קבוצה מחוברת. בוא נאמר שבשני המשחקים האחרונים איזיקה אנדואסל לא היה מהטובים על המגרש וג'ון צ'יבויקה חלוד קצת. נקווה מאוד שנראה מהם יותר בהמשך".

"אני לא יודע מה קורה בקבוצה הזאת, אין בה כלום כרגע", הוסיף גורם אחר במועדון שהיה הרבה יותר נחרץ. "אם הם לא יתאפסו על עצמם אנחנו מהר מאוד נרד ליגה. למזלנו שאר התוצאות עד עכשיו יחסית שיחקו לטובתנו. לפני ניצחונות, בואו נתחיל עם לכבוש שערים. בינתיים, נקווה שהפועל ב"ש תעשה בשבילנו את העבודה מול הפועל כפר סבא".

איזיקה אנדואסל על הדשא (אחמד מוררה)איזיקה אנדואסל על הדשא (אחמד מוררה)

אותו גורם גם הצביע על הבעיות כפי שהוא רואה אותן: "בהפועל רכים מדי עם השחקנים, מפנקים אותם יותר מדי. הבעיה היא שהבעלים לא מתערבים בכלל מבחינה מקצועית. הם צריכים לדרוש מקורצקי שיהיה יותר אסרטיבי עם השחקנים, יותר מעורב. הם צריכים להיכנס לעניין ולעורר אותו. אם הוא לא מבין לבד עד כמה המצב קשה, הם צריכים לשבת לו על הראש. עם כל הכבוד למנחם, הקבוצה היא מעל הכל. זה לא יכול להימשך ככה".

התסכול בהפועל ת"א כמובן מופנה כלפי משחק ההתקפה: "אנחנו לא מגיעים למצבים, הגענו לחצי מצב ולא הצלחנו לכבוש. המשחק שלנו נתקע בשליש הקדמי והאחריות היא של כולם", אמר שחקן בקבוצה שגם נגע בפן המנטלי. "אין לנו כרגע דמות מכוונת על המגרש ואפילו בחדר ההלבשה, בלי אביחי ידין זו קבוצה של אף אחד".

"בסך הכל לא הפסדנו, אז אין טעם להיסטריה", צינן גורם נוסף. "מזל שלא הפסדנו כי אז היינו נכנסים למומנטום שלילי. בינתיים הכל יצא לנו לטובה, אבל ברור לנו שקבוצות התחתית לא ימשיכו להפסיד עד סוף העונה. אם נחכה למזל שיבוא, הניצחונות לא יגיעו מעצמם. כדי להיכנס טוב לפלייאוף, זה משחק שהיינו חייבים לנצח בו. חבל שלא הצלחנו, גם לא הגענו כמעט למצבים. אנחנו יותר טובים מרוב קבוצות הפלייאוף התחתון, משחק מול רעננה בבית היה חובה. אבל זו קבוצה קשה, הם באו להרוס את המשחק, להוציא תיקו. זו קבוצה שהורגת משחקים".

ג'וזף גונדה על הרצפה. גם הוא לא עזר (אחמד מוררה)ג'וזף גונדה על הרצפה. גם הוא לא עזר (אחמד מוררה)

"הרגשתי ששלטנו במשחק, אבל הגענו לחצאי מצבים", אמר שחר הירש לאחר המשחק. "כולם יודעים שרעננה היא קבוצת הגנה מהטובות בליגה, קבוצה שמתגוננת בצורה מדהימה. קשה ללחוץ אותה. אם היינו כובשים במחצית הראשונה המשחק היה מתפתח אחרת. אחר כך הם כבר תקפו יותר ויצאו למתפרצות מסוכנות. אני שמח שלא ספגנו כי בשקט גם היינו יכולים להפסיד את המשחק הזה. מצד שני, אנחנו מאוד מאוכזבים בגלל הקהל הזה".

"שום דבר לא ישחרר אותנו עד ה-13.5, אז נדע אם נשארנו בליגה ורק אז נוכל להשתחרר", הוסיף החלוץ על מחיקת עונש תשע הנקודות. "כרגע אנחנו פשוט מנסים לאסוף כמה שיותר נקודות, אין לנו זמן לתירוצים, אין לנו זמן לתוצאות התיקו האלה. רעננה יכולה להרשות לעצמה עוד תיקו ועוד תיקו, אנחנו לא. חייבים להתחיל להשיג ניצחונות".

המחסור בשערים: "חייבים לכבוש יותר שערים. אנחנו מגיעים לכמה חצאי מצבים, שצריך לכבוש מהם, אבל משחק ההתקפה זה לא רק חלוצים. קשה מאוד לייצר. זה תלוי גם בשחקני ההתקפה, גם בקשרים. אני תמיד טוען – גם כשקבוצה סופגת הרבה שערים, זה לא קשור רק להגנה. כל השחקנים צריכים לעשות התקפה וגם הגנה ביחד. יש לנו בעיה קבוצתית שנצטרך לפתור אותה".

שחר הירש. "אין זמן לתוצאות תיקו" (אחמד מוררה)שחר הירש. "אין זמן לתוצאות תיקו" (אחמד מוררה)

הדעיכה במשחק הלחץ: "אנחנו צריכים להימנע מהדברים האלה, לא יכולים להרשות לעצמנו את משחקי הפינג פונג האלה. משחקי המעברים. בסופו של דבר זה יכול להיגמר לרעתנו. החשוב ביותר הוא שלא הפסדנו".

השתלבות הזרים: "זה אף פעם לא קל. בנו פה קבוצה מאפס. הקבוצה עברה פירוק, היו פה הרבה רגעים קשים, המון שחקנים עזבו. להגיד שוב שצריך לתת זמן? אין לנו זמן. לפחות לפי האימונים, יש לנו זרים מאוד טובים, אבל לא תמיד זה נקלט. כולי תקווה שהם יתנו לנו תפוקה כמה שיותר מהר".

התפקוד באגף שמאל של ההתקפה: "זה תפקיד שבשנה האחרונה לא שיחקתי בו הרבה, אבל בעבר דווקא כן. אני יודע לשחק אותו, ולעשות את זה טוב מאוד. אין לי בעיה לשחק בקו שמאל, קו ימין, אבל אני מרגיש הכי בנוח באמצע. אני יודע לעשות כל מה שצריך בהתקפה".

הקהל של הפועל תל אביב (אחמד מוררה)הקהל של הפועל תל אביב (אחמד מוררה)

המפגש מול האקסית: "עברתי שם תקופה מאוד מאוד קשה, עשו לי דברים לא יפים בכלל. כולנו רצינו שזה יצליח אז. אני וחיים סילבס דיברנו המון לפני שהגעתי, הוא היה הגורם המרכזי שלי להגיע לרעננה. היו לי הצעות מקבוצות הרבה יותר גדולות והלכתי לרעננה בגלל חיים. אבל זה שלא ניצחנו את רעננה לא כואב לי במיוחד, לא רציתי להחזיר להם או משהו כזה. כואב לי שלא ניצחנו את רעננה בדיוק כמו שכאב לי אחרי שהפסדנו בשבוע שעבר לבית"ר".

קורצקי: “לפני שבאתי הצבתי לעצמי מטרה לסגור את המינוס, ועמדנו בה”

האדומים הגיעו לאימון בוקר במתחם חודורוב. לאחר כרבע שעה של ריצה מסביב למגרש האימון התחלק בין השחקנים שפתחו ב-0:0 לבין אלו שלא, ביניהם עופר ורטה, שערך אימון מלא לראשונה מאז משחק הניצחון מול מ.ס אשדוד. 

מי שנעדרו היו אביחי ידין, שיעבור היום ניתוח ארתרוסקופיה לטיפול בדלקת בברכו, וגל שיש, לו זיהום כתוצאה משטף דם פנימי באזור עצם השוקית. המגן השמאלי ינוח בשבוע הקרוב וצפוי להיעדר מהמשחק מול בני יהודה בשבת. איציק שולמייסטר ימשיך למלא את מקומו ב-11. איזיקה אנדואסל, שאגב רץ אמש הכי מעט מבין כל שחקני ההרכב אמש (8,595 מטר ב-84 דקות), ייעדר מהמשחק מול הכתומים כתוצאה מצבירת חמישה כרטיסים צהובים. בנוסף, חסן אבו זייד ייעדר מהמשחק שיחתום את העונה הסדירה, מול בני סכנין בעוד כשבועיים, מאותה סיבה.

גל שיש. כנראה ייעדר מול בני יהודה (נעם מורנו)גל שיש. כנראה ייעדר מול בני יהודה (נעם מורנו)

“אלו משחקים שהיינו צריכים לנצח, אבל עדיין המצב שלנו כרגע לא כזה גרוע”, אמר קורצקי לשחקניו באימון. “לפני שבאתי הצבתי לעצמי מטרה לסגור את מינוס תשע הנקודות, ועמדנו בה אתמול”.

לאחר האימון, הוציאה הפועל ת”א הודעה רשמית בהתייחס לביקורות על הקבוצה. אחד הבעלים, איציק ניסנוב, אמר: "אנחנו מרוצים מקצב צבירת הנקודות של הקבוצה עד כה. מנחם קורצקי הגיע להפועל ת"א כשהיו כאן רק שישה שחקנים בוגרים, צירפנו 12 שחקנים בחלון ההעברות ואי אפשר לצפות שהקבוצה תהיה מחוברת אחרי זמן כל כך קצר. אנחנו סומכים על מנחם, הצוות והשחקנים שיעמדו במשימה וישאירו אותנו בליגה".

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */