יום שבת, 20.04.2024 שעה 12:50

הפועל ראשל"צ תפגוש את מכבי ת"א בגמר הגביע

כדוריד: האדומים של עידן מימון ניצחו בחצי הגמר 30:31 את אס"א ת"א עם שער ניצחון על הבאזר, ותפגוש את הצהובים שניצחו 19:24 את מכבי ראשל"צ

|
שחקני הפועל ראשון לציון חוגגים (שחר גרוס)
שחקני הפועל ראשון לציון חוגגים (שחר גרוס)

הפועל ראשון לציון עלתה הערב (חמישי) לגמר גביע המדינה בכדוריד לאחר שניצחה בחצי הגמר, שנערך באולם הדרייב אין בתל אביב, 30:31 את אס”א תל אביב בתום דרמה אדירה. יריבתם של האדומים תהיה מכבי תל אביב, שגברה על מכבי ראשון לציון 19:24.

לעיניי 1,400 צופים, האדומים מעיר היין העפילו למעמד הגמר, שייערך ב-21 במרץ בהיכל קבוצת שלמה בתל אביב, בו תנסה שיאנית הזכיות בתואר לזכות בגביע בפעם ה-16. אירוע יפה נרשם בטקס הצגת שחקני הקבוצות כאשר האמהות ובנות הזוג של השחקנים עלו איתם יחד יחד למגרש.

עידן מימון: הצורה בה אנחנו משחקים כרגע לא תספיק בגמר

המאמן המנצח, עידן מימון, חגג את ההעפלה הדרמטית: "כנראה שאנחנו אוהבים לעשות את זה קשה. אם זה מה שצריך לקרות אני קונה את זה, אבל ללב שלי זה לא בריא בכלל. בעשר הדקות האחרונות שיחקנו לידיים של שחקני אס"א שהענישו אותנו ורצו על המגרש. זה צריך היה להיגמר הרבה לפני, ובסוף יובל גררה, שאיבד את הכדור האחרון והחטיא כמה מצבים, הוא זה שניצח את המשחק וזה הספורט. צריכים לטפל בבעיות שיש לנו כמו איבודי כדור והחטאות. ברור שזה לא יספיק לגמר, אבל יש לנו עוד חודש להתכונן. אנחנו מאמינים שיש לנו יכולות לשחק הרבה יותר טוב״.

עידן מימון (שחר גרוס)עידן מימון (שחר גרוס)

מאמן הקבוצה המפסידה, אולג בוטנקו, התייחס בסיום: "יכול היה להיות אחרת וזה מאכזב מאוד שהגענו עד הסנטימטר האחרון ופספסנו. בדקות האחרונות עשינו את הדברים נכון, עבירת התוקף של איתי טורקניץ הייתה החלטה הזויה, לא קריאת מצב אלא החלטה מראש של השופטים וזה מה שמעצבן. השופט פשוט החליט לא לתת את הגול".

אולג בוטנקו (שחר גרוס)אולג בוטנקו (שחר גרוס)

המשחק החל בהמון אגרסיביות מצד שתי הקבוצות ובדקה ה-17 למשחק, התוצאה הייתה 7:8 לטובת התל אביבים, כאשר השוער בויאן ליוביסיץ׳ של אס״א סיפק כמה הצלות גדולות. מי שבלטו בראשל״צ במחצית הראשונה היו הסרבי מילוש דראגש ורנאטו ווגרינץ שסיפקו ארבעה שערים כל אחד.

בסיום המחצית התוצאה היתה 13:16 לטובת האדומים מראשון לציון. עשר דקות מפתיחת המחצית השנייה נראה היה שהסיפור גמור, כאשר ראשון לציון עלתה ליתרון 16:22. אס״א תל אביב ניסתה לחזור למשחק וצמצמה את התוצאה ל-24:20 כאשר השוער ליוביסיץ׳ כבש נהדר ממגרש שלם. אס”א המשיכה לנגוס בפער ושתי דקות בלבד לסיום, איתי טורקניץ בן ה-16, אחיו של כוכב הקבוצה רם, כבש שער חשוב ומיד לאחר מכן יובל כץ השווה את התוצאה ל-29:29. 

אבישי סמולר בטירוף (שחר גרוס)אבישי סמולר בטירוף (שחר גרוס)

הדרמה האדירה נמשכה כאשר 10 שניות בלבד לסיום, יובל כץ השווה את התוצאה ל-30:30, אך כאמור, בסיום ידה של הפועל ראשל”צ הייתה על העליונה כאשר יובל גררה כבש שער דרמטי על הבאזר והעניק לקבוצתו של עידן מימון את הכרטיס הנכסף לגמר הגביע עם 30:31 מטורף בסיום.

יובל גררה (שחר גרוס)יובל גררה (שחר גרוס)

רנאטו ווגרינץ הוביל את כובשי המנצחת עם שמונה שערים, מילוש דראגש הוסיף שישה ואבישי סמולר תרם חמישה. בעוד במדי המפסידה בלטו רם טורקניץ, שכבש תשעה שערים ויובל כץ, שהוסיף שבעה משלו.

מכבי תל אביב – מכבי ראשל"צ 19:24

במשחק חצי הגמר השני הערב, נפגשו האלופה מכבי קסטרו תל אביב וסגניתה מכבי סרוגו ראשל״צ, שבעונה שעברה הפסידה בגמר להפועל ראשל״צ. מכבי ת”א נאלצה להסתדר ללא השחקן הכי משמעותי שלה, חן פומרנץ שסובל מפציעה.

פתיחת המשחק היתה צמודה בין הקבוצות והתוצאה לאחר 13 דקות היתה לטובת מכבי ראשל״צ, 3-6, כאשר מרקוטיץ׳ וקאראציץ׳ כבשו 2 כ״א. בדקה ה-20 למשחק גיל פומרנץ ממכבי תל אביב צמצם את התוצאה ל-8-7 כאשר הוא הבקיע 4 שערים. תוצאת המחצית שוויון 11-11.

גיל פומרנץ בטירוף (שחר גרוס)גיל פומרנץ בטירוף (שחר גרוס)

המחצית השנייה נפתחה ומכבי תל אביב פתחה פער של שלושה שערים על פני ראשל״צ. בדקה ה-13 של המחצית השנייה התוצאה כבר היתה 18-13 לטובת מכבי ת”א, אבל ראשל״צ לא הרימה ידיים ועשתה ריצת 1-5 בדרך ל-18-19 לטובת הצהובים מת״א. גיל פומרנץ העלה את מכבי ת”א מהפינה ליתרון 19-22, 7 דקות לסיום.

האלופה מכבי ת״א שלא הפסידה העונה במסגרת המקומית התקשתה מאוד עם האגרסיביות של הקבוצה מעיר היין. בסיום המשחק, מכבי תל אביב גוברת 19-24 על מכבי ראשל״צ והיא תפגוש בגמר שיערך ב-21 במארס את הפועל ראשל״צ. כובשים בולטים במכבי ת״א: גיל פומרנץ, 8 שערים, ניבו לוי, 8 שערים, כובשים בולטים בראשל״צ: רוברט מרקוטיץ׳, 5 שערים, גל אברהם ואיוון קראצ׳יץ 4 שערים כ״א.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים (שחר גרוס)שחקני מכבי תל אביב חוגגים (שחר גרוס)

סער פרנקל מאמן מכבי ראשל״צ: ״תוכנית המשחק בסה״כ עבדה אבל אנחנו צריכים לשחק 60 דקות כדוריד. אני חושב שלהחזיק את מכבי ת״א על 24 שערים זה בסדר בסה״כ אבל להשאר על 19 שערים זה לא מתאים לנו. לא צריך להספיד אותנו כל כך מהר, אנחנו נקום מהקרשים כי כרגע עצוב לכולנו״.

עומר דאבדה: ״אנחנו קבוצה ונלחם עד הסוף ולא משנה מה התוצאה. היום היה לנו משחק לא טוב״. על ההעדרות של חן פומרנץ: ״היה קשה בלעדיו היום אבל הוכחנו שאנחנו קבוצה. כשחן פצוע אז ידענו שכל אחד היה צריך לתת ממנו את האקסטרה וזה הוכיח את עצמו. בסופו של דבר מה שמעניין אותנו זה התארים בארץ, הקמפיין באירופה זה כיף ואחלה אבל אם אנחנו רוצים לתת את הטון באירופה אז אנחנו צריכים להמשיך ולהתקדם דרך הליגה והגביע״.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */