יום שבת, 20.04.2024 שעה 14:51

מיולי ועד פברואר: ציוני הפועל באר שבע באירופה

הניצוצות שהראה בוזגלו, ההצטיינות של ויטור וצדק, ההצלחה של בכר, ההבלחות של וואקמה, השערים של בן שהר. סיכום הקמפיין האירופי של אלופת המדינה

|
מסכמים קמפיין אירופי (רדאד ג'בארה)
מסכמים קמפיין אירופי (רדאד ג'בארה)

הפועל באר שבע סיימה הערב (חמישי) קמפיין מרשים מאוד באירופה. המסע שהחל אי שם באמצע חודש יולי הגיע לסיומו בסוף חודש פברואר אחרי משחק החוץ מול בשיקטאש וזה הזמן לבדוק מי בלט מעל כולם, מי אכזב ועל מי האלופה יכולה להישען לקראת העונה הבאה.

לצד ניצחונות גדולים על אינטר בשלב הבתים של הליגה האירופית ושער אחד שהפריד בינה לשלב הבתים של ליגת האלופות, הגיעו שני הפסדים לספרטה פראג ולצד משחקים הרואיים כמו בסנט מרי מול סאות'המפטון הגיעו גם הפסדים לסלטיק ובשיקטאש. הנה ציוני הקמפיין.

שוער

דודו גורש – 6.5 (6 משחקים במוקדמות האלופות, 8 בליגה האירופית. סה"כ דקות: 1,260). בליגה ברק בכר ביצע רוטציות בינו לבין גיא חיימוב אבל באירופה היה דודו גורש השוער היחיד ששיחק בשני המפעלים. רשם משחקים נהדרים מול אולימפיאקוס ואינטר אבל מצד שני חטף חמישייה מול סלטיק. בסך הכול היה יציב מאוד והמשיך בכושר הטוב שלו מהליגה.

דודו גורש מאושר (רויטרס)דודו גורש מאושר (רויטרס)

הגנה

בן ביטון – 6.5 (6 משחקים במוקדמות האלופות, 7 בליגה האירופית. סה"כ דקות: 1,144). המגן הימני של הפועל באר שבע החמיץ רק 26 דקות בכל הקמפיין ועשה קפיצת מדרגה גדולה גם בצד ההגנתית וגם בצד ההתקפי. המשחק הטוב ביותר שלו היה בסן סירו נגד אינטר שם שיתק את שחקני ההתקפה הטובים באירופה וגם הדביק כדור למשקוף. אם ביטון יהיה באירופה בעונה הבאה זה המשחק שייזכר אצל הסקאוטים.

מיגל ויטור – 8.5 (4 משחקים במוקדמות האלופות, 6 בליגה האירופית. סה"כ דקות: 840). עד המשחק הביתי מול ספרטה פראג המאזן של הבלם הפורטוגלי היה לא פחות ממדהים. 6 משחקים רצופים שבהם שיחק שהקבוצה לא ספגה אפילו שער אחד ולא מדובר במשחקים מול הפועל כפ"ס ואשקלון אלא מול אינטר, סלטיק, אולימפיאקוס וסאות'המפטון, אך מאז שנפצע לתקופה ממושכת הקבוצה נחלשה בליגה והודחה גם באירופה. נכס לכל קבוצה.

ויטור מתקל את אוסטין (רויטרס)ויטור מתקל את אוסטין (רויטרס)

שיר צדק – 7.5 (3 משחקים במוקדמות האלופות, 8 בליגה האירופית. סה"כ דקות: 990 דקות). להוציא את שלושת המשחקים הראשונים במוקדמות האלופות אותם החמיץ בגלל הרחקה מהעונה שעברה לא החמיץ הבלם המוערך של בכר דקה אחת במסגרת אירופית. שער הניצחון מול אולימפיאקוס הוציא את באר שבע לקמפיין המופלא שלה והיה מאוד יציב בחלק האחורי.

לואי טאהא – 6.5 (4 משחקים במוקדמות האלופות, 4 בליגה האירופית. סה"כ דקות: 583). ברק בכר השתמש ברוב הקמפיין האירופי שלו בשיטה של שלושה בלמים וטאהא הצטיין כשקיבל הזדמנות אמיתית. במשחק בסן סירו בלט במיוחד.

אופיר דוידזאדה – 6 (6 משחקים במוקדמות האלופות. סה"כ דקות: 540). השתפר ככל שהקבוצה המשיכה במסע ומשחק העזיבה שלו בבית מול סלטיק היה הטוב ביותר שלו בקמפיין אבל העדיף את הליגה הבלגית על פני המשך הקמפיין של באר שבע.

מיהאי קורהוט –  5.5 (6 משחקים בליגה האירופית. סה"כ דקות: 522). הגיע כמחליף לאופיר דוידזאדה ובסך הכול עשה עבודה טובה בצד שמאל של ההגנה.

שיר צדק מנסה לעצור את ג'יימס וורד פראוס (איתי כהן)שיר צדק מנסה לעצור את ג'יימס וורד פראוס (איתי כהן)

קישור

ג'ון אוגו – 7 (6 משחקים במוקדמות האלופות, 7 בליגה האירופית. סה"כ דקות: 1,170). אחראי לשער הראשון של הקבוצה במסע האירופי מול שריף והחזיק את הקישור של האלופה בכל הקמפיין אבל גם רשם שתי החמצות גדולות מול בשיקטאש שיכלו לשנות את ההתמודדות. הפיזיות שלו עזרה לקבוצה במרכז המגרש.  

מהראן ראדי – 7  (6 משחקים במוקדמות האלופות, 6 בליגה האירופית. סה"כ דקות: 785). העונה שלו הייתה על מי מנוחות עד שהגיע המשחק הביתי מול אינטר. הכניסה שלו בדקה ה-30, הבישול ללוסיו שינו את העונה של הקשר הוותיק שהפך לבאנקר בהרכב של בכר ולתמיכה בלתי פוסקת מצד אלונה. שערים, בישולים והרבה אופי הם מנת חלקו של הקשר.

ג'ון אוגו מאוכזב (אחמד מוררה)ג'ון אוגו מאוכזב (אחמד מוררה)

אובידיו חובאן – 7 (5 משחקים במוקדמות האלופות, 8 בליגה האירופית. סה"כ דקות: 976). באנקר במערך של ברק בכר שהשתמש בו כקשר 50/50 וגם כבלם בעת הצורך. חובאן ביצע את שני התפקידים על הצד הטוב ביותר אבל להוציא את השער מול סלטיק התקשה לתרום התקפית.

מאור בוזגלו – 8 (4 משחקים במוקדמות האלופות, 7 בליגה האירופית. סה"כ דקות: 552). אם לא ההתבטאויות של האב יעקב בתחילת העונה והפציעה בהמשך, סביר להניח שבוזגלו היה רושם הרבה יותר דקות, אבל גם כך הוא אחראי לשני השערים החשובים ביותר של הקבוצה העונה, בסן סירו נגד אינטר ובסאות'המפטון והוא למעשה המוציא לפועל הבכיר של הקבוצה באירופה.

יובל שבתאי ומאור בוזגלו חוגגים (רויטרס)יובל שבתאי ומאור בוזגלו חוגגים (רויטרס)

מאור מליקסון – 6 (6 משחקים במוקדמות האלופות, 6 בליגה האירופית. סה"כ דקות: 820). סבל מפציעה שהשביתה אותו לתקופה מסוימת אבל כבש שער אחד בלבד מול סלטיק והתקשה לתרום מבחינת מספרים אבל כדורי העומק שלו במשחקים מסוימים עשו את ההבדל.

טוני וואקמה – 7 (6 משחקים במוקדמות האלופות, 7 בליגה האירופית. סה"כ דקות: 1,170). בניגוד למשחקי הליגה שם הוא מלך השערים של הקבוצה באירופה כבש וואקמה שני שערים (פנדל מול אינטר וב-2:1 מול בשיקטאש) ולצד משחקים גדולים מול אולימפיאקוס, הלך לאיבוד במשחקים אחרים.

טוני וואקמה וריקרדו קווארסמה (אחמד מוררה)טוני וואקמה וריקרדו קווארסמה (אחמד מוררה)

התקפה

בן שהר – 7.5 ( 5 משחקים במוקדמות האלופות, 8 בליגה האירופית. סה"כ דקות: 433). הכי מעט דקות של שחקן בכיר במסגרת אירופית אבל הכי הרבה תפוקה ביחס לדקות שקיבל עם שני שערים מול סלטיק ושער הניצחון מול אינטר. היה צריך לקבל יותר הזדמנויות.

אליניב ברדה – 6.5 ( 4 משחקים במוקדמות האלופות, 2 משחקים בליגה האירופית. סה"כ דקות: 348). החמיץ חלק גדול מהעונה האירופית בגלל פציעה טורדנית אבל למרות זאת רשם שני שערים בדקות המעטות ששיחק.

בן שהר חוגג עם ראדי (אחמד מוררה)בן שהר חוגג עם ראדי (אחמד מוררה)

לוסיו – 6.5 ( 3 משחקים במוקדמות האלופות, 6 בליגה האירופית. סה"כ דקות: 498). אמנם הגיע כאלמוני לחלוטין מהליגה הברזילאית אבל הצליח לכבוש שני שערים חשובים ולספק תפוקה לא רעה בכלל. יכול להיות שהיה עוזר לברק בכר מול בשיקטאש.

ברק בכר (רדאד ג'בארה)ברק בכר (רדאד ג'בארה)

מאמן

ברק בכר - 9. המאמן הצעיר של באר שבע כבר חווה בעבר שלב בתים של הליגה האירופית כשרק הפך למאמן בוגרים בקריית שמונה אבל הקמפיין הזה רשום על שמו אולי יותר מכל אחד אחר. שינוי המערך מול אולימפיאקוס, השינוי בדקה ה-30 מול אינטר שהפך את המשחק והחילופים ההתקפיים מול סאות'הפתטון בחוץ הוכיחו לכולם שבכר הוא בעיקר ווינר שלא מפחד מכלום. יכול להיות שבעוד כמה שנים הוא יאמן בקבוצה גדולה באירופה.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */