יום חמישי, 28.03.2024 שעה 19:58

יריב טפר: שכר השופטים עלה בשנתיים האחרונות

בתכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE דיברנו עם יושב ראש איגוד השופטים בארץ על ההחלטה לשבץ שישה מהם בפלייאוף. התכנית משודרת גם ב-101.5FM

|
אופירה אסייג ואיציק זוהר ב-102FM
אופירה אסייג ואיציק זוהר ב-102FM

תכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), וכעת גם באשקלון ובאשדוד ב-101.5FM. בנוסף לכל שלל התחנות המכובדות, התכנית משודרת גם כאן באתר.

הערב בתכנית נעסוק במשבר של הפועל באר שבע, במשחק שייערך ב-21:00 בין הפועל תל אביב לבית”ר ירושלים ובמעבר של עומרי כספי מסקרמנטו קינגס לניו אורלינס פליקנס.

“קבוצות למדו את סגנון המשחק של הפועל באר שבע”

שוחחנו עם אייל לחמן לגבי המשבר של הפועל באר שבע, וצמצום הפער של מכבי תל אביב לשלוש נקודות בלבד.

מה לא עובד כעת לברק בכר שעבד בעבר בקבוצה?                                                   “חוסר הביטחון שהחל להשפיע על הקבוצה. בשבעת המחזורים האחרונים לבאר שבע נפגע השקט הנפשי והחוסן של הקבוצה”.

מה לגבי השערים של הפועל באר שבע?                                                                “נקודה נוספת, היא שמחצית משעריה באר שבע סופגת בפתיחה. הקבוצה לא נראתה כל כך רע אתמול במשחק אך הייתה צפויה והפועל חיפה היא זו שגרמה לה להראות כך”. 

מה קרה ליכולת של ג’ון אוגו?                                                                            “מכבי תל אביב החתימה את רובן מיקל שהיה כוכב גדול בבראגה, לעומתו ג’ון אוגו היה שחקן מחליף בקבוצות ששיחק, בבאר שבע הוא עשה את השינוי וכעת יש דעיכה ביכולת שלו ושל טוני נוואקמה”.

שחקני הפועל באר שבע מאוכזבים (אחמד מוררה)שחקני הפועל באר שבע מאוכזבים (אחמד מוררה)

מדוע דברים לא עובדים כעת לאדומים?                                                          “קבוצות למדו את הפועל באר שבע. סגנון המשחק של הקבוצה בנוי כך שהרבה שחקנים מגיעים מהגל השני וכך שוטפים בעצם את המגרש. אך לאחרונה קבוצות למדו את השיטה ויודעות כיצד לבלום את החניכים של ברק בכר”. 

“לא תמיד צריך להשאיר את השחקנים הכי טובים במגרש”

שוחחנו עם דני גולן, מאמן הפועל חיפה לאחר תוצאת תיקו אתמול של קבוצתו מול הפועל באר שבע.

דני, מה אתה אומר על החמצה של דור פרץ?                                                        “דור פרץ ילד נפלא זכינו בו בחלון העברות. הייתי מאוכזב קצת מההחמצה בסיום אבל זה קורה”.

דני, למה החלפת את עדן בן בסט?                                                                  “שחקן שהיה טוב רוצה להישאר במשחק ואני מבין את עדן, אבל הייתי חייב לרענן את האגפים ולכן החלפתי אותו. יש לי שני שחקנים שהיכולת שלהם היא במרכז המגרש ולכן החלטתי לחזק את האגפים מה שהתבקש מול הפועל באר שבע”.

האם כעסת עליו שלא כיבד אותך?                                                                          “אני מודיע בצורה שלא משתמעת לשתי פנים. אני חושב שעדן מבין שעשה טעות. אני יודע לפתור כל בעיה בארבע עיניים, אני יודע את העבודה שלי. הייתי מרוצה מאוד מהמשחק של עדן כמעט וניצחנו בגלל השינוי הטקטי”.

אתה לא חושב שהפרשה הזו תפגע בך בעתיד?                                                  מחר, נטפל בזה כי היום היינו בחופש. אני לא פראייר יש מערכת. אני מנסה לעשות את הכי טוב שאני יודע לעשות ואני שלם עם זה. לא תמיד צריך להשאיר את השחקנים הכי טובים במגרש”.

עדן בן בסט. מאוכזב (אחמד מוררה)עדן בן בסט. מאוכזב (אחמד מוררה)

סוכנו של עדן בן בסט, יונתן בן ברון בתגובה:

האם עדן בן בסט היה מרשה לעצמו להתנהג כך עם מאמן אחר?                              “אני לא מבין את המהומה ממה שקרה אתמול. יש חילופים מוצדקים ויש חילופים לא מוצדקים. אתמול החילוף לא היה מוצדק”.

עדן מאמן הפועל חיפה או שחקן הפועל חיפה?                                                       “זה לא משנה. אפשר היה להחליף כל שחקן אחר וגם לשנות את הטקטיקה, כמו שדני גולן אמר. זה לא מה שמכרו לעדן כשהגיע להפועל חיפה”.

יונתן, אתה אומר שהמאמן לא טוב?                                                                       “אני לא אמרתי שהמאמן הוא לא טוב, אמרתי שהוא יכול היה לעשות חילוף אחר ולהעביר את עדן למרכז. עדן הגיע בכדי להוביל את הקבוצה, הוא העדיף להגיע להפועל חיפה למרות שהיו לו הצעות אחרות, הוא מת על האוהדים של הפועל חיפה ומאז שהוא חזר יש יותר אוהדים”. 

“לוזון ניסה לאיים שיפעילו עליי לחץ”

שוחחנו עם עורך הדין מורן מאירי על תביעת הענק שלו כנגד יו”ר ההתאחדות לשעבר, אבי לוזון.

מורן, על מה בעצם התביעה?                                                                              “החל משנת 2013 ביקשתי דוחות כספיים של ההתאחדות, מונה רואה חשבון חיצוני בשם עופר אלקלעי, לטענתו היה רישום כוזב בספרי החשבונות של התאחדות. בשורה התחתונה ההתאחדות נשארה חסרה ב50 מיליון שקלים לעומת אבי לוזון שנשאר בהתאחדות”.

איך יכול להיות שאנשים הכירו את המספרים ואף אחד לא פעל?                                  “עורך דין ליאור שכטר החליט להצטרף איתי לתביעה. יש תרבות של להיות בסדר ולטאטא את הדברים. עם זאת לא יכולתי להשלים עם המצב”.

לדעתך התביעה היא הזויה כמו שאבי לוזון אמר?                                                    “אני לא מגיש תביעות הזויות. במגרש שלי אני רוצה לפעול כדי להחזיר את הכסף להתאחדות. ויש הרבה דברים שאפשר לעשות עם הכסף”.

אבי לוזון (איציק בלניצקי)אבי לוזון (איציק בלניצקי)

לאן הלך הכסף?                                                                                              “הוא הלך לקבוצות. אבל בשיטה שהגיע רק לקבוצות הקטנות שלפי מה שציינתי בתביעה לאבי לוזון היה אינטרס לדאוג רק לקבוצות הללו. מכבי פתח תקווה הייתה מהנהנות העיקריות של הכספים הללו”. 

היה פרק זמן להחזרה של החוב?                                                                            “דו”ח אלקלעי מונח שנה וחצי על השולחן. זה מוסמס ולזה אני לא הסכמתי”. 

אבי לוזון ניסה לאיים עלייך?                                                                              “הוא ניסה לאיים שיפעילו עליי לחץ. לא צריך להיות גאון גדול כדי להבין את זה. לשמחתי הדברים נמצאים כבר בבית המשפט”.

מה מעורבותו של עופר עיני בסיפור הזה?                                                          “עופר עיני לא קשור לפרשה הזו, היא טרם תקופתו. לדעתי זה אינטרס ציבורי חשוב מאוד”. 

ניסית לעודד את עיני?                                                                                        “אמרתי לו שאני מתכוון להגיש את התביעה. אבל הדברים התמסמסו ולא טופלו. ההתאחדות תצטרך להחליט אם היא לוקחת את התביעה על עצמה ולעמוד מול בית המשפט”.

יש לך משהו אישי נגד אבי לוזון?                                                                      “ממש לא. גם לעורך דין אלקלעי ועורך דין סול אין שום דבר אישי כנגד אבי לוזון”. 

מדוע תבעת רק את אבי לוזון?                                                                              “כי דו”ח סול טוען שאבי לוזון העלים נתונים. אני קראתי את הדוחות הללו טוב טוב ושחור על גבי לבן רואים את הדברים. כספי ההתאחדות, עשרות מיליונים חולקו למספר קבוצות סלקטיבי, לקבוצה מסוימת”. 

מה המטרה שלך בתביעה?                                                                                 “המטרה שלי היא להחזיר את הכסף. גם היום אני יודע שנעשה ניסיון לקזז את זה רוחבית מהקבוצות האחרות. זה מהלך פסול שלדעתי לא יכול לעבור בשקט”.

“שכר השופטים עלה בשנתיים האחרונות”

שוחחנו עם יריב טפר, מנכ”ל איגוד השופטים על ההחלטה להציב שישה שופטים בפלייאוף הכדורגל.

יריב, למה צריך בכלל את שופטי הרחבה?                                                               “החלטה זו נובעת מהבנה שבשנים האחרונות יש תועלת בשופטי רחבה. הם מעניקים ביטחון לשופט המרכזי בהחלטות שהוא מקבל. היו לא מעט מקרים של עבר או לא עבר את השער”.

כמה זמן שיש שופטי רחבה בארץ?                                                                       “זו העונה השלישית בארץ. ההצלחה היא גדולה מאוד ולכן אנחנו ממשיכים עם זה”.

כמה פעמים השופטים התערבו בהחלטות משמעותיות?                                             “אתה לא מתאר לעצמך כמה הם מעורבים במשחק, במיוחד כאשר השופט המרכזי נעזר בשופטי הרחבה לקבלת החלטות שהוא לא רואה”.

אלי חכמון שולף אדום (אחמד מוררה)אלי חכמון שולף אדום (אחמד מוררה)

יריב, אם זה יוכיח את עצמו אז למה לא לעשות זאת כל העונה?                                “בחנו את הנושא ושוחחנו עם מנכ”ל המנהלת בזמנו, אורן חסון מבחינתו עונה הבאה זה יימשך לאורך כל העונה הסדירה”.

מה המשכורת של שופטי הכדורגל בארץ?                                                          “שכר השופטים עלה במהלך השנתיים האחרונות. השופטים מרוויחים כ-2200 שקל ברוטו לכל משחק. יש להם חמישה אימונים בשבוע ופגישה אצל פסיכולוג. זה מגיע להם ולדעתי מגיע להם אפילו יותר”.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */