יום שישי, 19.04.2024 שעה 09:29
לוח משחקים
  • שטרסבורג
  • 74 - 79
  • עירוני נס ציונה

נקמה אדומה: 81:97 להפועל ירושלים על זניט

יורוקאפ, טופ 16: פיאניג'אני ושחקניו נהנו מערב נפלא של סטודמאייר עם 26 נק', וגמלו לרוסים על התבוסה שבוע שעבר. ג'רלס: "המטרה המרכזית - זכייה"

|
שחקני הפועל ירושלים (אורן בן חקון)
שחקני הפועל ירושלים (אורן בן חקון)

באחד ממשחקיה הטובים ביותר העונה בזירה האירופית, הפועל ירושלים גברה הערב (שלישי) בארנה 81:97 על זניט סנט פטרסבורג במסגרת המחזור הרביעי בבית 7 בשלב הטופ 16 ביורוקאפ. המשחק הועבר בשידור חי בערוץ 20.

האדומים התאוששו מה-101:81 במחזור הקודם ברוסיה, וחזרו למקום הראשון בבית לאחר שהצליחו לשמור את הרוסים על סקור נמוך במשחק שהיה צמוד כמעט לכל אורכו. ריצת 2:10 גדולה של הירושלמים ברבע השלישי העניקה יתרון של 10 נקודות. זניט עוד ניסתה לחזור למשחק, אך יכולת הגנתית טובה מצד שחקניו של סימונה פיאניג’אני, בנוסף לערב התקפי מדהים של אמארה סטודמאייר, שסיים עם 26 נקודות ותשעה ריבאונדים, לא הותירו סיכוי ליריבה הרוסית, שנכנעו לאחר בליץ מדהים של האדומים עם ריצת 0:11 ברבע האחרון, ריצה שסגרה עניין לטובת ירושלים.

יורוקאפ: ירושלים מנצחת את זניט 81:97

כמו בשבוע שעבר, את הרוסים הוביל ראיין טולסון, שהפעם הסתפק ב-27 נקודות, לעומת 28 הנקודות שסיפק במשחק ברוסיה. בזכות הניצחון, ירושלים חלפה בטבלת הבית על פני זניט, תפסה את המקום הראשון בבית, ועשתה צעד ענק אל עבר רבע הגמר.

מצטיין – אמארה סטודמאייר:

הכוכב הענק של הפועל ירושלים פשוט עושה את המצופה ממנו, ואף מעבר לכך. תקופה נהדרת עוברת על הסופרסטאר האדום עם מספרים מדהימים, ואין ספק שכבר מזמן סטודמאייר הוכיח לכולם למה ירושלים כל כך זקוקה לו. 

אמארה סטודמאייר (אורן בן חקון)אמארה סטודמאייר (אורן בן חקון)

מאכזב – יאניס טימה:

לאחר שבשבוע שעבר היה אחד מהמצטיינים של זניט וסיים את המשחק עם ניקוד דו ספרתי, נדמה היה שהפורוורד הלטבי לא ממש הגיע לארנה הערב. 

הרגע ששינה את המשחק:

חזרתו לפרקט של סטודמאייר ברבע השני. בסיום הרבע הראשון נראה היה כי זניט נכנסה למומנטום במשחק על חשבון המארחת, אך ברגע בו נכנס הכוכב הכל השתנה. תוך שהוא מטריף את חבריו עם אנרגיות ומלא מרץ, צלף הכוכב שתי שלשות רצופות שעוררו את כל הנוכחים הן על המגרש והן ביציעים.

אמארה סטודמאייר מטביע (אורן בן חקון)אמארה סטודמאייר מטביע (אורן בן חקון)

קלעו להפועל ירושלים: אמארה סטודמאייר 26 נקודות, קרטיס ג’רלס 22, ג’רום דייסון 18, טראוויס פיטרסון 14, ליאור אליהו 8, שון ג’ונס 4, מאליק היירסטון 3, טרנס קינזי 2.

קלעו לזניט סנט פטרסבורג: ראיין טולסון 27 נקודות, סרגיי קראסב 12, ארון ווייט 10, יאניס טימה, אנטון פושקוב ו-קייל לנדרי 8 נק’ כל אחד, ארטם ויקרוב 4, ייבגני ולייב 3, פאבל סרגייב 1.

קרטיס ג’רלס: “המטרה המרכזית שלנו היא זכייה ביורוקאפ”

סימונה פיאניג’אני: ״היה משחק נהדר, שיחקנו נגד קבוצה מאוחדת עם הרבה ביטחון שרצה כבר משנה שעברה ביחד ובשבילנו הכל עדיין חדש בעבודה המשותפת אז הייתי מופתע לטובה מהקבוצה. אמרנו מהתחלה שאמארה צריך קצת זמן, ועכשיו הוא מראה שהוא גורם לקבוצה לעבוד ביחד. כל משחק זה כמו גמר, אנחנו יכולים לנצח ולהפסיד באותה מידה והכל משתנה ממשחק למשחק מבחינתנו, ובמפעל הזה בפרט״.

סימונה פיאניג'אני (אורן בן חקון)סימונה פיאניג'אני (אורן בן חקון)

"העונה הזאת היא חוויה גדולה עבור כולנו. כל שחקן צריך זמן כדי להיות מוכן לטופ 16 וצריך להתאושש גם בין לבין למשחקי הליגה, זה לא פשוט. במפעל הזה כל קבוצה יכולה לנצח כל קבוצה, אי אפשר לדעת איך היריבה תבוא מולך. מול כל קבוצה אנחנו באים במטרה לעשות את המיטב שלנו, סגל השחקנים שלנו מחויב עד לרמה של לעלות בלי רגל למשחק״.

קרטיס ג'רלס התייחס לניצחון בסיום: ״אנחנו קצת מאוכזבים מההפרש אבל המאמן אמר לנו עוד לפני המשחק שצריך לחשוב רק על הניצחון. יש לנו עוד שני משחקים לעבור, כל משחק אנחנו רוצים לנצח בהפרשים גבוהים אבל אי אפשר לשלוט בגורל ויש לנו עוד שני משחקים לפנינו״

קרטיס ג'רלס (אורן בן חקון)קרטיס ג'רלס (אורן בן חקון)

עוד הוסיף הגארד: ״אם אגיד שהמטרה המרכזית שלנו אחרי כל המשחקים האלו היא לא זכייה ביורוקאפ זה יהיה שקר. אנחנו באים בכל משחק כדי להשתפר ולהוכיח את עצמנו במפעל הזה. אני לא חושש מהשנה הזאת בה אני לא משחק ביורוליג, בטוח שעוד אחזור לשם״.

רבע ראשון: 17:19 להפועל ירושלים

חמישיית הפועל ירושלים: קרטיס ג’רלס, בר טימור, טרנס קינזי, טראוויס פיטרסון ואמארה סטודמאייר.

חמישיית זניט סנט פטרסבורג: ארטם ויקרוב, סרגיי קראסב, ראיין טולסון, ארון ווייט וטרבור אמבקווה

בר טימור (אורן בן חקון)בר טימור (אורן בן חקון)

?המשחק נפתח בריצת 0:5 מהירה של הרוסים, אך ירושלים התאוששה וחזרה למשחק עם סלים של טראוויס פיטרסון וקרטיס ג’רלס, בנוסף לשש נקודות רצופות של אמארה סטודמאייר שהעלו את האדומים ליתרון ראשון במשחק. לאחר מכן, ארטן ויקרוב קלע שתי נקודות, אך פיטרסון הגיב מיד עם שלשה גדולה בצד השני. סטודמאייר ושון ג’ונס קלעו לירושלמים, אך למרות זאת, הרוסים נכנסו לקצב קליעה, והשוו את התוצאה לקראת סיום הרבע. אך ליאור אליהו ב’גויאבה’ אופיינית קבע יתרון חשוב לפיאניג’אני ושחקניו.

טרנס קינזי (אורן בן חקון)טרנס קינזי (אורן בן חקון)

רבע שני: 37:41 להפועל ירושלים

ג’רום דייסון פתח את הרבע השני עם שתי קליעות מקו העונשין, ראיין טולסון עם סל גדול צימק את הפער לכדי שתי נקודות בלבד, אך אמארה סטודמאייר עם שתי שלשות אדירות הגדיל את הפער לכדי 8 נקודות, וליאור אליהו אף הוסיף שתיים משלו והעלה את היתרון ל-10 נקודות הפרש. אלא שאז הרוסים התעוררו עם שתי שלשות משלהם. לאחר פסק זמן של פיאניג’אני, האדומים חזרו בסערה עם שלשה של מאליק היירסטון, אך הרוסים הגיבו עם נקודות של סרגיי קראסב וצימקו את הפער לכדי ארבע נקודות בלבד. קרטיס ג’רלס סיפק שתי קליעות מקו העונשין וקטע את המומנטום של זניט, ולאחר מכן אף הוסיף עוד קליעה לשתי נקודות בסוף שעון ה-24. עבירה בלתי ספורטיבית של היירסטון אפשרה לרוסים נקודות קלות מקו העונשין, ושלשה גדולה של טולסון אף צימקה את הפער לנקודה אחת בלבד. אך ג’רלס סגר את המחצית בצורה טובה והגדיל את הפער חזרה ל-4 נקודות.

מאליק היירסטון (אורן בן חקון)מאליק היירסטון (אורן בן חקון)

רבע שלישי: 59:69 להפועל ירושלים

את הרבע השלישי פתחו הרוסים בריצת 0:5 של ראיין טולסון, שהחזירה את היתרון לזניט. אך אמארה סטודמאייר עם שתי קליעות מדויקות מקו העונשין השיב את היתרון לצד האדום, ושתי שלשות רצופות מג’רלס ופיטרסון העניקו לירושלמים יתרון של חמש נקודות. זניט שוב נגסה בפער, אך סטודמאייר, דייסון, פיטרסון וקינזי השיבו מיד מנגד ובריצת 2:8 הגדילו את הפער לעשר נקודות הפרש. ג’רום דייסון, במהלך אישי מדהים שהסתיים בשתי נקודות גדולות העניק לאדומים יתרון שיא של 12 נקודות. ריצת 0:6 של הרוסים צימקה את הפער לשש נקודות הפרש בלבד. דייסון סיפק שני סלים רצופים, טולסון צלף שלשה, ושון ג’ונס סיפק דאנק מרהיב שהגדיל את הפער שוב ל-10 הפרש.

טראוויס פיטרסון (אורן בן חקון)טראוויס פיטרסון (אורן בן חקון)

סיום: 81:97 להפועל ירושלים

הרבע האחרון נפתח בשתי נקודות של טרנס קינזי, אך הרוסים, בארבע קליעות רצופות מקו העונשין, צימקו ל-8. סטודמאייר סיפק קליעה גדולה לשתי נקודות בסוף שעון ה-24, טולסון הגיב בשתי נקודות משלו, אך ליאור אליהו סיפק קליעה חשובה בצד השני. בליץ אדיר של שתי שלשות רצופות של קרטיס ג’רלס, בנוסף לשלשה של פיטרסון ושתי נקודות של דייסון בריצת 0:11 מדהימה העניקה לירושלמים יתרון שיא אדיר של 21 נקודות. הרוסים נגסו במקצת בפער, ושתי נקודות של אמארה סטודמאייר מקו העונשין העניקו לאדומים ניצחון חשוב.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */