יום שבת, 20.04.2024 שעה 03:33

מארי וקרבר הודחו בשמינית במלבורן, פדרר עלה

אוסטרליה: הבריטי המדורג 1 בעולם והפייבוריט לזכייה הפסיד לזברב הגרמני, שיפגוש ברבע הגמר את השוויצרי, המדורגת 1 הודחה במפתיע, ונוס עלתה שלב

|
מישה זברב נפרד מאנדי מארי (רויטרס)
מישה זברב נפרד מאנדי מארי (רויטרס)

אם חשבנו שההדחה המוקדמת של נובאק ג’וקוביץ’ הייתה ההפתעה היחידה, השבוע השני של אליפות אוסטרליה הפתוחה נפתח הבוקר (אור לראשון) עם הדחה של המדורג 1 והפייבוריט הגדול לזכייה בטורניר, אנדי מארי. מארי הבריטי, המדורג ראשון בעולם ובאליפות עצמה, הודח בשמינית הגמר על ידי המדורג 50 בעולם, מישה זברב הגרמני בן ה-29.

בכך, נקבע כי לראשונה מאז הרולאן גארוס 2004 שני המדורגים ראשונים בטורניר עפים מהטורניר לפני רבע הגמר. זברב, אחיו הגדול של אלכסנדר, ניצח 5:7, 7:5, 2:6 ו-4:6. הגרמני אגב, מעולם לא עבר את הסיבוב השני בגראנד סלאם בכל הקריירה שלו. זברב ניצל יום רע של הראשון בעולם, שהפסיד חמישה משחקי גמר באוסטרליה ולא הצליח לנצל את ההזדמנות שג'וקוביץ’ עף מהטורניר.

מישה זברב בטירוף (רויטרס)מישה זברב בטירוף (רויטרס)

כעת נותר התואר באוסטרליה פתוח לכל, כשמילוש ראוניץ' המדורג שלישי בעולם נותר המדורג הבכיר. זברב רמז על ההפתעה הגדולה כבר מהפתיחה. הגרמני, שהרבה להשתמש בשיטת הסרב-אנד-וולי המיושנת, חזר מפיגור 3:1 ל-3:3 ומפיגור 5:3 ל-5:7 מדהים במערכה הראשונה. בשלב זה, מארי עוד חייך מתסכול. בסט השני הבריטי הוליך פעמיים ביתרון שבירה, הגרמני חזר ל-5:5, אבל מארי שמר ושבר ל-5:7. במערכה השלישית, ממצב של 2:2, זברב לקח 4 משחקונים ברצף והשלים 2:6 בלתי נתפש. דווקא כשנראה היה כי מארי יתעשת בשתי המערכות הבאות, הגרמני חזר מ-40:15 לשבירה בפתיחת המערכה הרביעית ומשם שמר באופן מדהים על ההגשה שלו עד לרגע הגדול בקריירה שלו.

אנדי מארי מבואס (רויטרס)אנדי מארי מבואס (רויטרס)

זברב, שהרבה להצטיין בכדורי וולי ליד הרשת אמר בסיום: "אין לי מושג איך ניצחתי חלק מהנקודות. התרגשתי אבל איך אפשר להישאר רגוע מול כזה קהל. כשאני מחמיץ כדורים אני מסתכל על אמא שלי ועל אח שלי בן ה-19, שנותן לי השראה. הגעתי לרבע גמר גראנד סלאם לפניו אבל הוא מדורג לפניי ונכנס הביתה ראשון".

בשלב הבא זברב יפגוש את רוג’ר פדרר, שעלה לרבע הגמר במלבורן בפעם ה-13 ב-14 השנים האחרונות, כשהוא עם הפנים לתואר גראנד סלאם 18. פדרר ניצח 7:6 (4), 4:6, 1:6, 6:4 ו-3:6 אחרי שלוש שעות ו-23 דקות. נישיקורי פתח נפלא והוליך 1:5, השוויצרי נלחם וחזר ל-5:5, אבל היפני ניצח את המערכה בשובר שוויון. פדרר התאושש מהר, זכה בשתי המערכות הבאות ולמרות שהחזיק ביתרון, הפסיד את המערכה הרביעית. השוויצרי חזר בפתיחת המערכה החמישית עם שבירה ל-0:3 בדרך לניצחון. 

פדרר: "ההתחלה הייתה מהירה ולטובתו. אמרתי לעצמי 'לא יכול להיות גרוע מזה' ולאט לאט חזרתי למערכה, למרות שהפסדתי אותה. זה כאב, אבל השתלם בהמשך. קאי נתן מלחמה אבל גם אני שיחקתי מצוין. במערכה החמישית אמרתי לעצמי 'תהיה רגוע, התאמנת לקראת זה. אתה בכושר'".

סטן ואורינקה, המדורג רביעי ששיחק במקביל, עבר בשלום את אנדראס ספי האיטלקי בשלוש מערכות שהגיעו לשובר שוויון, 6:7 (2), 6:7 (4) ו-6:7 (4). ואורינקה יפגוש ברבע הגמר את המדורג 12 ג'ו וילפריד טסונגה הצרפתי, שחזר מפיגור מערכה לניצחון 7:6 (4), 2:6, 4:6 ו-4:6 על הבריטי דניאל אוואנס.

נשים: ונוס מול פאבלוצ'ינקובה ברבע

אנסטסיה פאבלוצ'ינקובה הרוסייה, המדורגת 24 בעולם, הייתה הראשונה לעלות לרבע הגמר לאחר ניצחון נאה על המדורגת 8 בטורניר סבטלנה קוזנצובה 3:6 ו-3:6. זו הפעם הראשונה של פאבלוצ'ינקובה בת ה-25 בשלב רבע הגמר במלבורן והיא השלימה בכך הופעה ברבע גמר בכל הגראנד סלאמים בקריירה.

היום הגועש במלבורן הסתיים עם עוד סנסציה כשאנג'ליקה קרבר הראשונה בעולם הצטרפה לראשון בעולם מארי ונפרדה מהטורניר בשמינית הגמר כשנוצחה בקלות עי המדורגת 35 בעולם, קוקו וואנדווה האמריקנית העוצמתית 2:6 ו-3:6 בתוך שעה ושמונה דקות. קרבר לא נכנסה למשחק מתחילתו ונראתה כבויה בעוד יריבתה הפציצה וינרים מכל פינה. וואנדווה שכבר הגיעה לרבע הגמר בווימבלדון 2015 אמרה בסיום-" זה מאוד מיוחד בשבילי לשחק ולנצח את המדורגת 1 בעולם וזו פעם ראשונה בשבילי. היתה לי תוכנית משחק שעבדה" האמריקנית תתמודד מול גרביניה מוגורוסה ברבע הגמר

מי שתעמוד בדרכה של פאבלוצ'ינקובה להופעה ראשונה אי פעם בחצי הגמר היא ונוס וויליאמס בת ה-36, המדורגת 13, שגברה ברבע הגמר המקביל על מונה ברתל (181) מגרמניה 3:6 ו-5:7 . זו הפעם התשיעית של ונוס ברבע הגמר במלבורן, טורניר בו מעולם לא זכתה. עוד נתון מעניין הוא שלראשונה מאז 2010, ונוס עלתה לרבע גמר גראנד סלאם מבלי לשמוט מערכה. זה הוא גם רבע הגמר הראשון שלה במלבורן מאז 2003.

ונוס וויליאמס (רויטרס)ונוס וויליאמס (רויטרס)

גרביניה מוגורוסה, הספרדייה המדורגת 7, הפכה לעולה השלישית לרבע הגמר אחרי שהשלימה ניצחון קל על הרומנייה המתקמבקת סורנה קירסטאה 2:6 ו-3:6. היום הגועש במלבורן הסתיים עם עוד סנסציה כשאנג'ליק קרבר הראשונה בעולם הצטרפה לראשון בעולם מארי ונפרדה מהטורניר בשמינית הגמר כשנוצחה בקלות ע”י המדורגת 35 בעולם, קוקו וואנדווה האמריקנית העוצמתית 2:6 ו-3:6 תוך שעה ושמונה דקות. קרבר לא נכנסה למשחק מתחילתו ונראתה כבויה בעוד יריבתה הפציצה uוינרים מכל פינה. וואנדווה שכבר הגיעה לרבע הגמר בווימבלדון 2015 אמרה בסיום: "זה מאוד מיוחד בשבילי לשחק ולנצח את המדורגת 1 בעולם וזו פעם ראשונה בשבילי. הhיתה לי תכנית משחק שעבדה". האמריקנית תתמודד מול גרביניה מוגורוסה ברבע הגמר.

נוער: ניצחון לעוליאל

בגזרה הישראלית, פתח ישי עוליאל בן ה-17 ברגל ימין את הטורניר בו הוא מדורג 4. עוליאל ניצח בקלות בסיבוב הראשון 3:6 ו-1:6 את פורטי מאיטליה. הישראלי מדורג 11 בעולם לנוער כיום, לאחר ששכבת הגיל מעליו יצאה מהדירוג והוא הגיע למלבורן כאחד הפייבוריטים לזכייה.

בתוך כך, שלי קרוליצקי, שחקנית "נבחרת דוד", עלתה לגמר של תחרות רמה 1 בבראנקייה, קולומביה (חימר), לאחר ניצחון 2:6 6:7 על המדורגת ראשונה אמיליאנה אראנגו מקולומביה. שלי, שמתאמנת תחת ציפי אובזילר ומלווה בתחרות ע"י המאמן אייל אומיד, תפגוש בגמר את מריה סראנו מקולומביה.

ישי עוליאל (GettyImages)ישי עוליאל (GettyImages)
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */