יום שבת, 20.04.2024 שעה 09:24
ליגה אנגלית 23-24
7332-7632מנצ'סטר סיטי1
7126-7532ארסנל2
7131-7232ליברפול3
6349-6833אסטון וילה4
6049-6532טוטנהאם5
5052-6932ניוקאסל6
5048-4732מנצ'סטר יונייטד7
4858-5233ווסטהאם8
4752-6131צ'לסי9
4450-5232ברייטון10
4351-4632וולבס11
4251-4933פולהאם12
4257-4732בורנמות'13
3354-3732קריסטל פאלאס14
3258-4733ברנטפורד15
3058-4233נוטינגהאם פורסט16
2548-3232אברטון17
2570-4633לוטון18
2068-3333ברנלי19
1684-3032שפילד יונייטד20
לוח משחקים
  • לוטון
  • שבת, 20/04, 17:00
  • ברנטפורד
  • שפילד יונייטד
  • שבת, 20/04, 17:00
  • ברנלי
  • וולבס
  • שבת, 20/04, 21:30
  • ארסנל
  • אברטון
  • ראשון, 21/04, 15:30
  • נוטינגהאם פורסט
  • אסטון וילה
  • ראשון, 21/04, 17:00
  • בורנמות'
  • קריסטל פאלאס
  • ראשון, 21/04, 17:00
  • ווסטהאם
  • פולהאם
  • ראשון, 21/04, 18:30
  • ליברפול
  • טוטנהאם
  • שלישי, 14/05, 22:00
  • מנצ'סטר סיטי
  • ברייטון
  • רביעי, 15/05, 21:45
  • צ'לסי
  • מנצ'סטר יונייטד
  • רביעי, 15/05, 22:00
  • ניוקאסל

המלאך גבריאל: ז'סוס מגיע להציל את גווארדיולה

עם מחמאות מפפ ודמיון לרונאלדו, החלוץ בא לשקם את העונה של סיטי. וגם: הכסף שקנה את טבס, דפאיי מנסה להשתקם והאם תמוז יציל את הפועל? מדור העברות

|
אתר הספורט ONE
אתר הספורט ONE

חלון העברות נפתח בדיוק בתחילת החודש הנוכחי, חודש ינואר. אז לכבוד החלון של החורף, שהוא קצר הרבה יותר מזה של הקיץ, מדי שבוע נסכם כאן את העברות הכי גדולות והכי מעניינות שהיו בכדורגל העולמי. וכבונוס, נביא גם זווית ישראלית בצורה שונה. אז יאללה, מתחילים.

גבריאל ז'סוס: מפלמייראס למנצ'סטר סיטי

"אני מסתכל על גבריאל ז'סוס ורואה את עצמי כשהייתי צעיר ובגיל שלו. יש המון-המון נקודות דמיון בינינו". וכאשר רונאלדו הברזילאי, אחד החלוצים הגדולים אי פעם אומר זאת, המשפט הזה מקבל משמעות אחרת לגמרי מאשר שכל אחד אחר יגיד אותו. ובאמת, אי אפשר שלא להתלהב או להוריד את העיניים מהכישרון הגדול הבא של ברזיל – גבריאל פרננדו דה ז'סוס.

הכישרון פשוט נוטף מהילד בן ה-19, שמגיע להציל את העונה של פפ גווארדיולה ומנצ'סטר סיטי; הוא מהיר כמו שד, בעל חוש מיקום נהדר, מבקיע בצרורות וכמו לכל ברזילאי, יש לו שליטה נהדרת בכדור, גם אם הוא נוטה פחות להראות זאת. החלוץ שהביא העונה לפלמייראס אליפות ראשונה מאז 1994 ואשתקד זכה עמה בגביע, מגיע לאנגליה תמורת לא פחות מ-27 מיליון ליש"ט, כדי לנסות לכבוש את אירופה.

פפ גווארדיולה, מחמיא לחלוץ החדש שלו (רויטרס)פפ גווארדיולה, מחמיא לחלוץ החדש שלו (רויטרס)

לאחר שהפציץ במדי פלמייראס, הברזילאי שגדל ללא אבא ועם אמא מנקה, כשהוא בעיקר משחק כדורגל ברחובות במשך כל ילדותו, קיבל את הזימון היוקרתי למשחקים האולימפיים בריו, בבית. גבריאל הצעיר לא התרגש מהמעמד, ואחרי שתי תוצאות תיקו מאופסות בשני המשחקים הראשונים, הוביל יחד עם ניימאר את הסלסאו לזכייה ראשונה במדליית הזהב במשחקים האולימפיים, בדיוק כפי שהבטיח. הכישרון הצעיר סיים את הטורניר עם שלושה שערים, כשהוא שני רק לכוכב ברצלונה, שכבש ארבעה.

"יש לו חוש מדהים לשערים", החמיא לברזילאי מאמנו החדש גווארדיולה. "כשהכדור מגיע אליו זה חצי גול, קשה מאוד למצוא כיום שחקנים כאלה". "גווארדיולה היה המאמן היחיד שדיבר איתי", אמר גבריאל ז'סוס בעת הצגתו הרשמית במנצ'סטר סיטי, אחרי שחתם אצלה כבר באוגוסט האחרון, אך נשאר בפלמייראס כדי לזכות איתה באליפות והוצג השבוע. "הוא אמר לי שהוא מאוד רוצה שאני אגיע ואסייע לקבוצה, זה מאוד קסם לי מה שהוא אמר. הגעתי לכאן כדי לעזור וללמוד, גווארדיולה חי את המשחק במשך 24 שעות ביממה, כך גם אני. כשאני לא משחק, אני משחק בסוני כדורגל או עושה משהו שקשור למשחק".

.

כעת, לאחר שמנצ’סטר סיטי הידרדרה לאחרונה בצורה משמעותית בליגה והיא רחוקה 10 נקודות מצ'לסי שבפסגה, ז’סוס הצעיר ינסה לצמצם את הפערים, וכמובן לסייע לפפ לנסות לזכות בליגת האלופות. בגיל שלו רונאלדו הברזילאי כבר כיכב באירופה. האם גם הוא יעשה זאת?

קרלוס טבס: מבוקה ג'וניורס לשנגחאי שנואה

כמה פעמים יצא לכם לשמוע כבר שכסף קונה הכל? בטח המון; אז גם בכדורגל כסף קונה הרבה דברים, למשל, את קרלוס טבס. הכוכב הארגנטינאי, שעזב את יובנטוס ביוני 2015 אחרי עונה חלומית (דאבל באיטליה והגעה לגמר ליגת האלופות) וחזר הביתה, לבוקה ג'וניורס, הבטיח בעת שהוצג כי: "השאיפה שלי היא לפרוש במדי בוקה". אלא שכמו שכבר אמרנו, כסף קונה הכל, גם את הרגשות של טבס, שהגיע השבוע לסין וזכה לקבלת פנים חמה ומרשימה, כאשר הוא יהפוך למשתכר הגבוה בעולם, עם 40 מיליון יורו לעונה.

כשנה וחצי אחרי שהגיע לבוקה ג'וניורס, כשבאמתחתו תואר אליפות וגביע עם הקבוצה בה גדל ב-2015, וכן תואר שחקן העונה באיטליה לעונת 2014/15, “קרליטוס” החליט לעזוב לטובת הכסף הגדול של סין; הארגנטינאי חתם לשתי עונות במדי שנגחאי שנואה וינסה לסייע לה בליגה הסינית, שם הוא יפגוש את לא אחר מאשר הכוכב הישראלי הכי גדול, ערן זהבי, שמשחק כמובן במדי גוואנגז'ו ר.פ.

קרלוס טבס, הכסף גבר על הרגש (רויטרס)קרלוס טבס, הכסף גבר על הרגש (רויטרס)

במשך העונה וחצי בבוקה, קרליטו הפציץ 25 שערים ונראה נהדר על כר הדשא בדיוק כמו ביובה, כאשר גם הוא לא רצה בהתחלה לעזוב את המועדון בו הוא גדל, אהד אותו והפך בו לסמל ענק, אולי גדול יותר אפילו מדייגו מראדונה האגדי. "אני לא מעכל שאני עוזב. רק המחשבה על כך שאני עוזב את המועדון הזה היא קשה לי", אבל טבס עזב. וכעת, הוא יתגבר על העצב בעזרת המיליונים שירוויח, וגם בעזרת הכדורגל כמובן.

קבוצתו החדשה סיימה בעונה שעברה במקום הרביעי, מרחק 16 נקודות מהאלופה הנצחית, גוואנגז'ו אברגרנד. עם מאמן בדמותו של גוסטבו פוייט, חלוצים כגון דמבה בה, קרלוס טבס ואובמפי מרטינס, וקשר כפרדי גוארין, כלל לא בטוח שהיריבה העירונית של זהבי תזכה באליפות נוספת, שווה יהיה לעקוב אחר הליגה הזו שהולכת ומתפתחת, בעיקר בזכות הכסף הסיני שקונה הכל. וטבס? תהיו בטוחים שהחלוץ שיחגוג בחודש הבא יום הולדת 33 עוד ישוב לבוקה בעתיד.

ממפיס דפאיי: ממנצ'סטר יונייטד לליון

אחרי המונדיאל האחרון בברזיל, ממפיס דפאיי הפך לאחד השמות הכי חמים ולוהטים בכדורגל העולמי; ההולנדי הצעיר כיכב במדי האורנג' תחת לואיס ואן חאל, כאשר הוא כבש פעמיים בשישה משחקים במהלך המונדיאל וסייע להולנד להגיע למקום השלישי. הכל היה נראה ורוד באותה תקופה, כאשר בעונה שלאחר מכן הוא הבקיע 22 שערי ליגה ב-30 משחקים במדי פ.ס.וו איינדהובן וסייע לה לזכות באליפות. בתום העונה ההיא, מנצ'סטר יונייטד של לואיס ואן חאל, המאמן שאימן אותו בנבחרת, החליטה להחתים את ההולנדי הצעיר בהמלצת המאמן כמובן, אלא שמה שעבד בנבחרת, כלל לא הצליח באולד טראפורד.

בעונת הבכורה שלו בפרמייר-ליג, כבש דפאיי שני שערים בלבד ב-29 משחקים (16 פתח בהרכב), והיה נראה שקשה לו להסתגל לפיזיות, לקשיחות ולאינטנסיביות באנגליה. אמנם אצל ואן חאל הוא לא סיפק את הסחורה, אבל היה חלק לגיטימי מהרוטציה ומהסגל, אך אצל ז'וזה מוריניו הדברים השתנו ב-180 מעלות; ההולנדי לא נספר אצל המיוחד, כאשר הוא שיחק מאז תחילת העונה כ-20 דקות בלבד בליגה העונה. שיא השפל מבחינתו. ב-21 בספטמבר, יונייטד פגשה את נורת'המפטון בגביע, דפאיי פתח בהרכב ושיחק 55 דקות, כאשר הוא לא הצליח להרשים כלל את מוריניו, בצ'אנס שהאחרון נתן לו. ההולנדי נראה שבור ומדוכדך לאחר אותו משחק, כאשר לכולם היה ברור שזה הסוף שלו אצל השדים האדומים.

כעת, בחלון ההעברות של חודש ינואר, הסוף באמת הגיע, כשדפאיי חתם אצל ליון הצרפתית, שם הוא יקווה לשיתוף פעולה מוצלח עם אלכסנדר לקאזט הכישרוני, ואף יפגוש חבר ממנצ'סטר יונייטד, רפאל הברזילאי. דפאיי כשל באנגליה; אין על כך עוררין, אבל כדורגל יש לו ובשפע. הוא הוכיח זאת גם במדי איינדהובן כשהביא לה אליפות, כשהוא הכוכב המרכזי וכן בנבחרת. אצל השדים האדומים הוא לאט-לאט איבד את הביטחון, מה שפגע עוד יותר ביכולות שלו, אבל עכשיו, כשהוא מגיע לליגה פחות פיזית ואינטנסיבית וכמובן ברמה פחות גבוהה, הוא יכול לחשב מסלול מחדש ולהרים את הקריירה שלו שצנחה משמעותית, בעונה וחצי באולד טראפורד.

הזווית הישראלית: טוטו תמוז להפועל ת"א

44 שערים יש לחלוץ נבחרת ישראל לשעבר בליגת העל במדי הפועל תל אביב. בכמה הופעות הוא עשה את זה? 77. דהיינו, במדי האדומים החלוץ הבקיע 0.57 שערים למשחק, ממוצע מדהים. נכון, מאז עונת 2012/13 עברו הרבה מים בירקון, אבל אם החלוץ בריא ויכול לשחק 90 דקות מדי שבוע, אין ספק שזו תהיה תוספת כוח משמעותית למנחם קורצקי. המצב של הפועל תל אביב רע מאוד, הסגל קצר, שחקנים לא רוצים להישאר, ואחרים הולכים לבוררות כנגד המועדון. אבל תמוז, שמכיר את המועדון וגם היה קרוב לחזור אליו בעבר, יכול לסייע מאוד; הוא חזק, פיזי, מהיר וגם מסוגל ליצר לעצמו מצבים בלי העזרה של החברים, כאשר בעבר ראינו אותו לא פעם לוקח כדור ודוהר איתו עד לרשת. 

אחרי התקופה ברוסיה, רומניה וסין, תמוז חוזר סוף-סוף לארץ כדי לשקם את הקריירה שלו שדעכה לה בחו"ל, וכמובן כדי להציל את האדומים. אם הוא ישאיר את הפועל בליגה, הוא יוכל להפוך למנהיג החדש של האדומים ולסמל של הקהל. אז קדימה טוטו, זו ההזדמנות האחרונה שלך להציל את הקריירה, ולהוכיח שאתה אחד החלוצים הטובים בארץ. גם אלישע לוי יביט מקרוב על חצי העונה הקרובה שלך.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */