יום חמישי, 28.03.2024 שעה 13:29
ליגת העל 23-24
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5626מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
3133-2826הפועל ירושלים7
3048-3126מכבי פ"ת8
2841-2926מכבי נתניה9
2838-2126הפועל חדרה10
2637-2926הפועל ת"א11
2534-3426בית"ר ירושלים12
2242-2026מ.ס אשדוד13
1940-2026הפועל פ"ת14
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

נעים בלב: 0:2 להפועל אשקלון על הפועל רעננה

למרות יכולת בינונית, הקבוצה של יובל נעים ניצלה הרחקה מוקדמת של שכר וקטעה רצף של ארבעה משחקים ללא ניצחון. אמבולה (עצמי, 10) ומסיקה (91) כבשו

|
ריף מסיקה ורודי חדד חוגגים שיתוף פעולה מוצלח (אחמד מוררה)
ריף מסיקה ורודי חדד חוגגים שיתוף פעולה מוצלח (אחמד מוררה)

הפועל אשקלון השיגה הערב (שבת) ניצחון חשוב מאוד כשגברה 0:2 על הפועל רעננה באצטדיון בנתניה, זאת במסגרת המחזור ה-18 של ליגת העל. הקבוצה של יובל נעים, שהגיעה בהרכב חסר מאוד לאחר האירועים במשחק, קטעו את רצף המשחקים ללא ניצחון, ועלו לפחות זמנית מעל הקו האדום. 

המשחק נפתח בסערה כשכבר בהזדמנות הראשונה של האורחת היא מצאה את הרשת, לאחר שעמנואל אמבולה דחק מקרוב לשערו הוא אחרי מהלך יפה של ריף מסיקה בדקה העשירית. שבע דקות לאחר מכן הבור של המארחת נהיה עמוק יותר, כשמוחמד שכר ראה כרטיס אדום ישיר לאחר עבירה ללא כדור על מתן חוזז. ההרחקה דווקא העירה את החבורה של חיים סילבס, אבל החמצות ענקיות של רוג’רס קולה ועידו לוי השאירו את התוצאה על כנה עד למחצית. 

בניגוד לקצב הטוב של המחצית הראשונה, המחצית השנייה הייתה איטית ומפוזרת, כשהאורחים מנסים בעיקר לשמור על התוצאה, למרות היתרון המספרי. חמש דקות לסיום קונלידה לוצ´נגה רשם את ההחמצה של המשחק, כשנותר חופשי בתוך רחבת החמש אבל פספס את הכדור. בתוספת הזמן ריף מסיקה הכפיל את התוצאה עם סיומת נאה לאחר מתפרצת מרגלי רודי חדד. 0:2 בסיום, ניצחון חוץ ראשון העונה ליובל נעים ושחקניו. 

אלי חכמון וצוות השיפוט. עמדו במרכז העניינים במחצית הראשונה (אחמד מוררה)אלי חכמון וצוות השיפוט. עמדו במרכז העניינים במחצית הראשונה (אחמד מוררה)

בזכות הניצחון, אשקלון סוף סוף טיפסה מעל הקו האדום, לפחות באופן זמני, כשבמאזנה 16 נקודות, שתיים יותר מבני יהודה. מנגד הקבוצה של סילבס רושמת הפסד ליגה רביעי ברציפות בהם כבשה שער אחד בלבד, שבמאזנה רק שתי נקודות יותר מהיריבה הדרומית, ומשחק חוץ קשה במחזור הבא מול הפועל חיפה בסמי עופר.

מצטיין: רודי חדד

תקופה נהדרת עוברת על הקשר הצרפתי. משחק אחראי וטוב של חדד, שמיעט לעשות טעויות וקינח עם בישול יפה לריף מסיקה בתוספת הזמן.

מאכזב: רוג’רס קולה

רצף ההחמצות של המארחת, בראשן ההחמצות של קולה ושל לוצ’נגה, הציגו יותר מכל את הסיבה לכך שהקבוצה של סילבס ממשיכה לשקוע. החלוץ הזמבי עדיין לא מצא את הרשת העונה, והזדמנויות טובות יותר מזו שהחטיא בדקה ה-26, לא בטוח שיקבל.

הרגע ששינה את המשחק: ההרחקה של מוחמד שכר

שכר, הכובש המצטיין של רעננה העונה, ראה כרטיס אדום ישיר כבר לאחר 17 דקות ולמעשה שינה לחלוטין את מהלך המשחק. דווקא אשקלון, שיכולה הייתה למנף את ההרחקה לשערים נוספים, התבטלה מול עשרת שחקני רעננה, אך לאחרונה פשוט לא הייתה רגל מסיימת כדי להשיג נקודה יקרה.

נעים: “סיבכנו את רעננה”, סילבס: “גם בעשרה שחקנים היינו טובים יותר”

“ההרגשה היא מצוינת”, אמר נעים בסיום המשחק. “הגענו לפני המשחק הזה עם המון בעיות והמון שחקנים חסרים, וידענו לשים את כל הדברים האלה בצד. אני לא יודע איך לאכול את הפועל רעננה, אין לדעת איך תקבל אותה. משחק אחד היא מנצחת את הפועל באר שבע ומשחק אחר היא מפסידה לקבוצה חלשה, וכל מיני דברים כאלה מוזרים. לא משחק גדול שלנו, לא צריך להתלהב יותר מדי, אבל באנו מאוד נחושים, עם הקרבה מאוד גדולה, וזה חלק מהדברים שקבוצת תחתית צריכה, ובנוסף לשלב עם זה דברים אחרים”.

יובל נעים (אחמד מוררה)יובל נעים (אחמד מוררה)

עוד הוסיף המאמן המנצח: “משחק לא גדול, אבל ניצחון מאוד-מאוד משמעותי מבחינתנו. שיחקנו נגד קבוצה טובה, ההרחקה של שכר עזרה לנו מאוד ואנחנו לא צריכים להתנצל על הניצחון היום כי לא היו לנו הרבה ניצחונות השנה. הרבה מאוד משחקים שהגיע לנו לנצח נמנעו מאתנו בגלל הרבה מאוד מקרים שאני לא רוצה להיכנס אליהם. נסתכל קצת על הטבלה ונראה אם התקדמנו”.

על מסיקה, שלא שותף לאחרונה, וכבש היום: “מסיקה שיחק בכל בשבעת-שמונת המשחקים הראשונים. הייתה לו קצת ירידה ביכולת, הוא לא היה הכי ממושמע, אבל מה שיש לו ברגליים אף אחד לא ייקח ממנו. משחק גדול שלו ושל רודי חדד”.

התחתית הבוערת: “סיבכנו קצת את רעננה היום, הפועל כפר סבא קצת מסובכים. המטרה שלנו הייתה להיות באזור של התחתית ושיהיו איתנו כמה שיותר קבוצות, שאם נעשה ניצחונות אז נוכל לבחור איזה קבוצה להוריד לאזור הזה. כל פעם שיהיו ארבע-חמש קבוצות יחד איתנו אז מאוד נשמח, אני בטוח שכשיגיעו השחקנים שאנחנו רוצים והשחקנים החסרים אז נהיה קבוצה הרבה יותר טובה”.

חיים סילבס לא מאמין להחמצות של שחקניו (אחמד מוררה)חיים סילבס לא מאמין להחמצות של שחקניו (אחמד מוררה)

“גם בעשרה שחקנים היינו טובים יותר”, אמר סילבס בסיום. “הגול הראשון מאוד-מאוד מרתיח אותי וזה מה שבעצם גרם לנו לתחילת העצבים, עוד מעשה חסר אחריות של שחקן שלנו וזה הפך את התנאים ליותר קשים. שיחקנו חזק, נלחמנו בכוח, ניסינו לגשר על החיסרון המספרי ועשינו את זה. לא ניצלנו את המצבים שלנו, ובסוף בתוספת הזמן ספגנו את השני כי נגמר לנו האוויר לגמרי. בשורה התחתונה ובשלב הזה אנחנו קבוצת תחתית, צריכים להבין את זה וגם להתנהג כקבוצת תחתית”.

מחצית ראשונה

השופט אלי חכמון הוציא לדרך את המשחק באצטדיון בנתניה לעיני 550 צופים.

אוהדי הפועל רעננה (אחמד מוררה)אוהדי הפועל רעננה (אחמד מוררה)
אוהדי אשקלון (אחמד מוררה)אוהדי אשקלון (אחמד מוררה)

דקה 5: אחרי קצב מהיר בפתיחת המשחק, מוחמד שכר פרץ מהאגף השמאלי, נכנס לרחבה ונפל, אך חכמון שלף לעברו את הכרטיס הצהוב בטענה להתחזות. 

דקה 10, הפועל אשקלון עלתה ל-0:1: חטיפת כדור טובה של ריף מסיקה במרכז המגרש הובילה למתפרצת של האורחת, בסיומה מסיקה העביר כדור רוחב מדויק מצד שמאל, עמנואל אמבולה הקדים את מתן חוזז אבל דחק את הכדור לשערו הוא.

האורחים חוגגים את השער המהיר, שחקני רעננה מאוכזבים (אחמד מוררה)האורחים חוגגים את השער המהיר, שחקני רעננה מאוכזבים (אחמד מוררה)

דקה 17: המקומיים בצרות צרורות. מוחמד שכר ספק פגע בחוזז ללא כדור עם מרפקו, אלי חכמון לא היסס ושלף לעברו את הכרטיס האדום הישיר.

אלי חכמון שולף את הכרטיס האדום למוחמד שכר (אחמד מוררה)אלי חכמון שולף את הכרטיס האדום למוחמד שכר (אחמד מוררה)

דקה 26: החמצה ענקית לרעננה. כדור חופשי מצד שמאל הגיע לראשו של עידו לוי, שהוריד ברחבה לעברו של רוג’רס קולה, אבל החלוץ, מחמישה מטרים, בעט בצורה רשלנית גבוה מעל השער.

דקה 31: עוד החמצה מסמרת שיער של המארחת. עידו לוי קיבל כדור עומק ענק מעבר לקו הגנה ונותר חופשי מול דלה איינוגבה, אבל פספס את המסגרת מתוך הרחבה.

טל מכלוף מרחיק בנגיחה מול קולה. החמצה ענקית לחלוץ (אחמד מוררה)טל מכלוף מרחיק בנגיחה מול קולה. החמצה ענקית לחלוץ (אחמד מוררה)

מחצית שנייה

דקה 55: כדור קרן של רעננה מצד ימין הורחק, בן והבה הגיע ראשון ונגח כדור קשתי למסגרת, אבל איינוגבה הצליח בקצות האצבעות להדוף לקרן נוספת.

דקה 72: אחרי דקות חלשות מצד שתי הקבוצות, קרן מצוינת של דור חוגי מצד ימין מצאה את ראשו של קולה, אבל האחרון פספס את המסגרת.

קולה מנסה לעצור על החזה (אחמד מוררה)קולה מנסה לעצור על החזה (אחמד מוררה)

דקה 85: ההחמצה של המשחק. כדור רוחב נפלא של בן בנימין מצד ימין עבר את כל ההגנה של אשקלון, אבל קונלידה לונצ’נגה המחליף, מתוך רחבת החמש ומול שער ריק, פספס את הכדור.

דקה 90+1, הפועל אשקלון עלתה ל-0:2: מתפרצת מסחררת של אשקלון הסתיימה ברשת. רודי חדד דהר ממרכז המגרש, מסר את הכדור לעברו של ריף מסיקה, שבעט בנגיעה כדור נהדר מעל ידיו של אריק ינקו, ולרשת.

שחקני אשקלון חוגגים (אחמד מוררה)שחקני אשקלון חוגגים (אחמד מוררה)

הרכב הפועל רעננה: אריק ינקו, עדי נמני, עידו לוי, בן והבה, עמנואל אמבולה, בן בנימין, אלי בבייב (דור חוגי, 60), יובל טיטלמן (קונלידה לוצ´נגה, 77), רנה מיחליץ’, מוחמד שכר (הורחק, 17) ורוג’רס קולה.

הרכב הפועל אשקלון: דלה איינוגבה, שניר משען, טל מכלוף, אבי מלכה, חיים איצרין, ברוך דגו (קובי בן חמו, 68, אסי בוזגלו, 87), רודי חדד, ברניסלב יובאנוביץ’, מתן חוזז, ריף מסיקה ובן אז’ובל (ירדן אבוחצירה, 58).

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */