יום שבת, 20.04.2024 שעה 18:41

דייב מארש: ישראל תוכל לזכות במדליה אולימפית

המאמן האמריקני, שהדריך שחיינים אולימפיים רבים, הוצג במסיבת עיתונאים על ידי יו"ר איגוד השחייה סימון דוידסון: "מהלך חשוב מאוד לשחייה הישראלית"

|
דייב מארש במסיבת העיתונאים בוינגייט (אחמד מוררה)
דייב מארש במסיבת העיתונאים בוינגייט (אחמד מוררה)

לאחר התוצאות הלא מספקות במשחקים האולימפיים בריו, באיגוד השחייה קיבלו החלטה על הבאתו של מאמן על מהשורה הראשונה בעולם, דייב מארש האמריקני, שאימן בין היתר את נבחרת הנשים האמריקנית בריו והדריך במהלך הקריירה עשרות שחיינים אולימפיים, בהם גם שחייני על כמו ראיין לוכטה, טיילר קלרי ונוספים.

מארש הגיע לארץ כדי לצפות באליפות ישראל, שנערכת בימים אלו, יחד עם עוזרו ומי שישמש כמאמן בפועל, קאיו קאייביץ' והיום (חמישי) הוא הוצג במסיבת עיתונאים במכון וינגייט, יחד עם יו"ר איגוד השחייה סימון דוידסון, מנכ"ל האיגוד אמיר נפתלי המנהל המקצועי החדש ד"ר רובי שלו ושחייין העבר האולימפי יואב ברוק, שהתאמן תחת הדרכתו בארה"ב.

דוידסון פתח ואמר: "זה היה תהליך ארוך ומורכב, בסוף אוגוסט, יום אחרי המשחקים בריו, הרמתי טלפון ליואב ברוק ואמרתי לו שחייבים שינוי בשחייה הישראלית. הוא הסכים איתי וביקשתי ממנו לחפש את מאמן השחייה הבא שלנו, כשהקריטריון היה שיהיה לו לפחות זהב אולימפי אחד בקריירה. הוא חזר אליי עם תשובה חיובית ממארש, והתחלנו מו"מ ארוך של ארבעה חודשים".

יו"ר איגוד השחייה סימון דוידסון (אחמד מוררה)יו"ר איגוד השחייה סימון דוידסון (אחמד מוררה)

"אנחנו משנים את הגישה הרוסית/ מזרח גרמנית לשיטה אמריקאית, לשיטה של מארש. צריך להבין שהוא אחד המאמנים הכי מעוטרים בשחייה העולמית מבחינת שחיינים ומדליות אולימפיות” המשיך היו”ר. “יושב פה המאמן הכי גדול שהגיע לספורט הישראלי אי פעם, וצריכים לתת את הכבוד למהלך הזה. זה מהלך מאוד חשוב לשחייה הישראלית, חשוב שכולם יבינו שאנחנו צריכים ללכת בדרך מסוימת ובסוף התהליך הזה תהיה מדליה אולימפית. אני רואה את החזון של המהלך הזה למען הספורט הישראלי ובטוח שהוא יצליח.

מארש עצמו אמר: "תודה לכם שאתם כאן, מעריך את הדאגה שיש כאן לספורט במדיה. זה הספורט הכי גלובלי, בכל מקום בעולם שוחים. סין, רוסיה ארה"ב אוסטרליה. ספורט יפהפה במובן הזה ובמובנים נוספים. מדינה שיודעת מה זה ליצור הרבה בזמן קצר זו ישראל. יש כאן משאבים נהדרים, ופוטנציאל גדול לעשות דברים גדולים בשחייה כאן". "האנשים והמרקם של ישראל הביאו אותי לפה. אנשים זה הדבר הכי חשוב. יש כאן צורך בבריכות, כי יש ביקוש. יש רשת של מאמנים מקצוענים שרוצים ללמוד, היו עשרות מאמנים כשבאתי לכאן לסמינר והם הקשיבו בעניין והיו מאוד חיוביים, זה היה מרגש מאוד כמאמן לראות כזאת תשוקה ללמוד".

דייב מארש. מאמין בשחייה הישראלית (אחמד מוררה)דייב מארש. מאמין בשחייה הישראלית (אחמד מוררה)

לשאלה מה הביא אותו להגיע לישראל, ענה המאמן האמריקני: "זה אתגר מיוחד. כבר משלב מוקדם בקריירה היה לי קשר מיוחד עם ישראל, עם יואב ברוק, ובתחרויות וגם איתן אורבך הגיע אליי לאחר מכן. תמיד הם היו נורא חיוביים. יש כאן פוטנציאל שהוא לא ממומש ולא בגלל שהם לא מקבלים את התנאים או האימון המספיק, אלא כי אני לא יודע אם הם מאמינים מספיק וחושבים גדול מספיק. המטרה שלנו לפתח כאן את התרבות.

לשאלה מה המטרות שהוא מעוניין להשיג עבור השחייה הישראלית, השיב: "המתקן הזה הוא אחד המתקנים הכי טובים בעולם, יחד עם התמיכה והמיקום בארץ, זה מקום נהדר. דנמרק זכו במדליה והם קטנים, כמובן שאתם יכולים לזכות במדליה, אין שאלה. ספיץ יהודי, לייזאק יהודי, אז זה לא עניין של גנים. אפילו עכשיו יש בנבחרת פוטנציאל. האחריות שלי תהיה לסייע גם למאמנים שכאן וגם לעבוד אצלי בשארלו עם חלק מהשחיינים ולשלב זאת יחד”.

דייב מארש (אחמד מוררה)דייב מארש (אחמד מוררה)

כשנשאל מה ייחשב עבורו כהצלחה, ענה מארש: "החזון שלי הוא לראות דגל ישראל מונף במעמד המדליות באליפות עולם ובמשחקים אולימפיים. אני רוצה שכשהשחיינים ייכנסו לבריכה, כולם יתחרו בכוונה מלאה להגיע לגמר. טווח הזמן הוא עד שמונה שנים. אני מדבר על זה כתרבות ולא כבודדים. זה רגע מיוחד בשחייה הישראלית"

המאמן התייחס גם לשאלת תכניתו המקצועית: "התכנית הכללית היא שמרבית ההתפתחות תהיה כאן בישראל, יש כאן מאמנים מעולים, הגודל הקטן כאן הוא דווקא יתרון. מה שאני יכול להציע בשארלוט הוא סביבה שטובי השחיינים בעולם נמצאים שם. כמה ישראלים יטוסו לשם ויתאמנו איתי ויחוו את זה, וכשאבוא לכאן אביא למחנות אימונים שחיינים אולימפיים.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */