יום חמישי, 28.03.2024 שעה 20:36
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-2926הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

אין רוכש להפועל ת"א, שנמצאת על סף פירוק

פרסום ראשון: רגע השפל של האדומים. הנאמנים ביקשו דיון דחוף, אורנשטיין קבע דיון רק ל-4 בינואר. כרגע אין כסף להפעלת הקבוצה ואף אחד לא הגיש הצעה

|
שחקני הפועל תל אביב מאוכזבים (נעם מורנו)
שחקני הפועל תל אביב מאוכזבים (נעם מורנו)

ימים גורליים להפועל תל אביב. פרק הזמן של המכרז להגשת הצעה לרכישת המועדון תם היום (שלישי). הנאמנים עורך דין שאול קוטלר ורו”ח חן ברדיצ׳ב הודיעו לבית המשפט כי אין כרגע רוכש לקבוצה והם ביקשו לקיים דיון דחוף בבית המשפט, אשר יתקיים לפני החמישה בינואר, כאשר כרגע אין להם כסף כדי להפעיל את הקבוצה, כך נודע ל-ONE לראשונה, אך השופט איתן אורנשטיין לא התרגש מהבקשה וקבע דיון ליום רביעי הבא, הארבעה בינואר, בשעה 10 בבוקר. כמו כן, המשמעות עשויה להיות ירידה לליגה תחתונה, בכפוך להחלטת בית המשפט.

הנאמן עו”ד שאול קוטלר אמר: “מכל הגורמים שפעלו אין הצעה אחת. מאכזב, קשה, מדאיג, מצער”. כמו כן, בדו”ח שהגישו לבית המשפט נכתב כי: “למרבה הצער, הדרמה לה אנו עדים נמצאת בדרכה להפוך לטרגדיה. מועדון הכדורגל המפואר של הפועל תל אביב בדרכו להתפרק ולהיעלם. למרות המאמצים של הצוות, השחקנים ובראשם המאמן גיא לוזון, לא אותר גורם שמסוגל לקחת את ניהול המועדון על כל המשתמע”. 

הפועל ת״א הפתיעה בב״ש, בכר: זה כמו הפסד

בראשית המכתב ששלחו הנאמנים לביהמ”ש, ביקשו: “לקבוע מועדון לדיון ב-4 או ב-5 לינואר ע”פ יומנו של בית המשפט. בהיעדר הצעות לרכישת החברה והמועדון, להורות על דרך סיום תקופת ההפעלה בהקפאת ההליכים, ולהתיר לנאמנים להגיש בקשות לפירוק בתיק זה. להורות לשחקנים לתאם עם הנאמנים את מעברם לקבוצות חדשות, לרבות התנאים הכספיים הכרוכים במעבר, כאשר במקרה של מחלוקת כספית יכריע ביהמ”ש. כמו כן, להותיר לנאמנים צוות מצומצם, אשר יסייע בסגירת מתחם ומשרדי המועדון, הציוד, הנהלת החשבונות, גבייה, ניהול תביעות וכיו”ב”.

בנימוקי הדו”ח נכתב: “למרבה הצער, הדרמה לה אנו עדים נמצאת בדרכה להפוך לטרגדיה. מועדון הכדורגל המפואר של הפועל תל אביב, בדרכו להתפרק ולהיעלם. גלולת רעל בלתי פתירה הושארה והיא זו שמרתיעה מתעניינים. הגלולה היא הצטברות של מספר גורמים וביניהם פס”ד מחו”ל בהיקפים של מיליוני שקלים, הפעלה יקרה ובלתי מידתית וניצול מלוא ההקצבות באופן בו כל רוכש ייאלץ להביא עמו הון עצמי משמעותי לצורך סיום העונה הנוכחית”.

גיא לוזון. זכה לשבחים מהנאמנים (מרטין גוטדאמק)גיא לוזון. זכה לשבחים מהנאמנים (מרטין גוטדאמק)

עוד טענו הנאמנים: “למרות מאמצים ראויים לשבח של הצוות, השחקנים ובראשם מר גיא לוזון, שמפגין מנהיגות ומצעיד את הקבוצה להישגים ספורטיביים בתקופה קשה כלכלית, לא אותר גורם שמסוגל לקחת לידיו את ניהול המועדון על כל המשתמע מכך. שחקני המועדון נרתו למאמץ, באו לקראת המועדון, הקפיאו מחצית משכרם, לא עסקו בחוה משכורות והפרות של הסכמים עמם ועסקו בצורה מקצוענית ומדויקת רק בהישגים הספורטיביים. השחקנים והעובדים ראויים לכל הערכה, אין ספק כי הח”מ לא היו מצליחים להפעיל את המועדון בתקופה קשה זו אלמלא כן. לאור האמור, לעיל, מבוקש כאמור לקבוע מועד לדיון, קרוב ליום ה-5 בינואר ודיון בו יינתנו הוראות סופיות לח”מ כיצד לנהוג ולפעול”.

פעולות המכר: “פורסמה הזמנה להציע הצעות לרכישת פעילות הקבוצה, פנו לח”מ 16 מתעניינים, אולם ניסיונות אלו לא הניבו דבר. הגורם הרציני ביותר היה רו”ח סתיו שחם. רק ארבעה מועמדים חתמו על טופס סודיות ׁ(NDA), ושלושה התקדמו לשלב של קבלת חומר ומסמכים מידי הנאמנים. חלק מהמתעניינים הבהירו כי מפאת קוצר הזמן לא יהיה באפשרותם להגיש הצעות במועד”. 

שאול קוטלר (נעם מורנו)שאול קוטלר (נעם מורנו)

הפעולות בהיעדר רוכש: “לא יכול הח”מ להפעיל את החברה לאחר ה-5 בינואר ללא כניסה לגרעון. יצוין כי אמנם גויס סכום של 400 אלף ש”ח באתר גיוס ההמונים, אולם מנגד, הכספים מסין על סך 900 א’ ש”ח לא הועברו. ב-5.1.16 מסתיימת תקופת ההפעלה ביתרה חיובית של 750 אלף ש”ח, אולם מנגד, ע”פ ההסכמים עם השחקנים קיימת יתרת הוצאות הקפאה שמשולמת ככל שיש כספים בקופה. בהנחה שהעסקת השחקנים תהיה בעלות מלאה, תיכנס קופת המועדון לגירעון של 2 מיליון ש”ח”.

עוד נכתב בנושא: “הח”מ בנו תקציב חירום מצומצם, שמבוסס על מערך שחקנים ששכרם זול ושחקני נוער, חצאי משרות וכיו”ב. התקציב האמור לא פוחת מסך שנע בין 0.8 ל-1.1 מיליון ש”ח לחודש. זאת בעיקר לאור ההוצאות הקבועות שיש לשלם. כל משחק בית עלול לגרום לגרעון תקציבי גדול. היתרון בהפעלה מינימלית הוא השלמה מחד עם ירידת הקבוצה ליגה אחת והמשך חיפוש רוכש, אולם מניעת ירידתה לליגה האחרונה, דבר שיתרחש אם תופסק הפעילות בכלל. במצב דברים זה, נדרשים הח”מ לאישור ביהמ”ש לעבוד בחשש לגירעון, וללא אחריות אישית שלהם לנושא זה. ללא אישור כאמור, לא יהיה ניתן להפעיל את הקבוצה גם בתקציב מוקטן זה”.

לסיום נכתב: “עוד יוזכר כי הלוואה שביקשו הנאמנים ע”ס 1.5 מיליון ש”ח מתעכבת לאור סירוב ההתאחדות והמנהלת להסיג את התשלומים שבוצעו על ידם למעמד שני בתור של הוצאות ההקפאה. לאור עמדת המנהלת וההתאחדות, ברור כי עמדה זו סותמת את הגולל על האפשרות להפעיל את הקבוצה ולמעשה דנה את הפועל ת”א לכיליון. סוף דבר בהיעדר רוכש,  ולו גם ע”פ תקציב הפעלה של חירום, נדרשת הקבוצה לסך מינימלי של 7 מיליון ש”ח על מנת לסיים את העונה הנוכחית. וככל שישנם גורמים שמעוניינים להציל את המועדון מקריסה ומחיקה, זוהי משימת גיוס הכספים המיידית, הברורה והדחופה. ברור לחלוטין כי הפעלה למשך חודש אחד נוסף אינה מטרה בפני עצמה ואין בה כדי לפתור דבר”.

אלו כל האנשים שהתעניינו ברכישת הפועל ת”א

רשימת קונים פוטנציאלית (מערכת ONE)רשימת קונים פוטנציאלית (מערכת ONE)

לא מעט מועמדים הביעו עניין באדומים, אך אף אחד מהם לא הבשיל לידי עסקה אמיתית מול המועדון. חברת INNER CIRCLE SPORT, העוסקת בעסקאות ספורט גדולות שחתמה על הסכם סודיות מול המועדון ובוצעו עמה מספר שיחות ועידה, בה הוסבר לה על מהות ההליך בישראל וההשפעה על חובות העבר.

בארי בן זאב, ששימש בעבר כיושב ראש הקבוצה, קיבל פירוט מוערך של חשיפת התביעות בחו”ל. סתיו שחם, בעלי הפועל כפר סבא שהודה על אהדתו לקבוצה ועל נכונותו לסייע לה, קיים מספר שיחות פרונטליות עם הקבוצה וקיבל חומרים לרבות תביעות מחו”ל, תקציבים ועלויות שכר קיימות. כמו כן, נבדקה עבורו תקופת צינון והוא חתם על מסמך הסודיות.

סתיו שחם. מועמדותו נבדקה (חגי ניזרי)סתיו שחם. מועמדותו נבדקה (חגי ניזרי)

נתי מאיר, ששימש בעבר כבעליה של צפרירים חולון והיה לשעבר חבר בפרלמנט הרומני, הציע לממן סכום של 5 מיליון דולרים, והסיר בהמשך את מועמדותו. סהר ופליקס רוטמן יחד עם אלכסנדר בוריסוביץ’, משקיעים מחו”ל, היו אמורים להגיע למשחק האחרון של הקבוצה, אך לא חידשו קשר.

דוקטור אורי שטרק, שייצג אוליגרך אוקראיני קיים שיחה טלפונית, אך המועמדות ירדה כאשר המשקיע עזב את הארץ. אסף איגר, אוהד הקבוצה הציע את מועמדותו, שהוסרה בהמשך לאחר שלא גילה עניין בהמשך התהליך. גם שרון ניסנוב ואלי כהן היו בשלבים הראשונים של ההליך כל אחד בנפרד, אך לא התבצעה התקדמות. אלינור שהרבני התכוונה לייצג קבוצת רוכשים מסין, אך היא לא המשיכה בהליך.

הפועל ת״א הפתיעה בב״ש, בכר: זה כמו הפסד

מועמדויות נוספות היו ליורם זנו, שרצה למכור מניות לאוהדים בחברה בע”מ והגיש זאת במתווה של גיוס המונים. איש הנדל”ן ערן שדה חתם על הסכם סודיות, קיבל חומרים ונכח בפגישות עם הקבוצה, כך גם איש העסקים זאב גרינברג שחתם על הסכם סודיות, קיבל חומרים והציע להשקיע 2 מיליון שקלים. גם מועמדותו של עדו גלייטמן נפלה.

הצעה מעניינת נוספת הגיעה מצדו של אוהד הקבוצה הוותיק, קובי סידי, שהתעניין באפשרות להביא רוכש. סידי קיבל את החומרים, היה בקשר שוטף עם הקבוצה ונכח בפגישות וכן חתם על הסכם סודיות.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */