יום שישי, 19.04.2024 שעה 12:40

"הדיבורים על ירושלים ליורוליג - חסרי בסיס"

למרות הלוק החדש של אורי אלון ועל אף התפאורה המרשימה בארנה, גורם ביורוליג דחה את השמועות על הצטרפות למפעל: "זכייה ביורוקאפ היא הצ'אנס היחיד"

|
ברתומיאו ואלון. רק זכייה ביורוקאפ (אורן בן חקון)
ברתומיאו ואלון. רק זכייה ביורוקאפ (אורן בן חקון)

הרבה שמועות, לחשושים, וסיפורים נזרקו לאוויר בימים האחרונים בנוגע להצטרפותה העתידית של הפועל ירושלים למפעל הבכיר באירופה - היורוליג. מזכ”ל יול”ב ג'ורדי בורתומאו ניצל את משחקה הביתי של מכבי ת"א נגד אנאדולו אפס, אחת מארבע טורקיות ביורוליג ומארחת פוטנציאלית של הפיינל פור באיסטנבול, ונענה להזמנה של האדומים להגיע ארצה ובכך תפס שני ציפורים במכה.

"כל הדיבורים על ירושלים או כל קבוצה אחרת ליורוליג בשלב זה - חסרי בסיס", סיפר בנחרצות ל-ONE גורם ביורוליג אשר מעורב בפרטים. בעוד שלושה שבועות, ב-19 בדצמבר, מיטב המוחות של קבוצות היורוליג, כולל נציגי מכבי ת"א, ייפגשו בספרד בפעם הראשונה העונה לסיעור מוחות וניתוח השיטה החדשה.

עלו שלב: 69:81 להפועל ירושלים על לובליאנה ביורוקאפ

"כל הקבוצות הגדולות ביורוקאפ חושבות שאם היורוליג תגדל אז יש סיכוי להיכנס, אבל זו לא המציאות. אנחנו צריכים לנתח את הפורמולה של הליגה ולהגיע להבנות על השיטה מהרגע שגם משחקי הנבחרות יתנגשו בעונה הסדירה", הוסיף הגורם. הרחבה ל-18 קבוצות, כפי שפרסמנו בעבר ב-ONE, נמצאת על הפרק, אבל מעבר ל-20-24 קבוצות עלול להחזיר אותנו אחורה לחלוקת הקבוצות לבתים.

"בפגישה הצפויה האג'נדה תכלול ניתוח השיטה הנוכחית, ממנה כולנו מאוד מרוצים. קיימת אפשרות להרחיב את הליגה ל-18 קבוצות, אבל מעבר לזה אנחנו בבעיה", ניתח גורם ניהולי בכיר בקבוצת פלייאוף ביורוליג. עוד נודע ל-ONE כי מספר קבוצות אשר חתמו על חוזה השתתפות מובטח עם היורוליג, שוקלות ו/או מעוניינות להיפרד מהזירה המקומית ולשחק רק בליגה האירופית - כולל מחזיקת הגביע.

"מכבי ת"א היא אחת הקבוצות אשר שוקלת לעזוב את הליגה הישראלית, אבל מבינה שזה בעייתי ועשוי לאיים על קיומה של הליגה בכלל”, אמר גורם ביורוליג. “ויטוריה רוצה לצאת מה-ACB, אבל ריאל מדריד וברצלונה לא יכולות. צסק"א מטיילת ב-VTB אבל אם תעזוב כל הליגה תתמוטט. ז'לגיריס סובלת מהנוסחה בליגה שמכילה ארבעה סיבובים ורוצה לחתוך. היא העלתה אפשרות להשתלב בפלייאוף אבל נענתה בשלילה".

סטודמאייר וטימור. עברו שלב ביורוקאפ (אורן בן חקון)סטודמאייר וטימור. עברו שלב ביורוקאפ (אורן בן חקון)

עוד לפני המשחק אמש (רביעי) בו הפועל ירושלים דרסה את לובליאנה 69:81 והעפילה לשלב הבתים השני של היורוקאפ, פרסמה הקבוצה בטוויטר פוסט תמיכה של אייזיק רוזפלט בשבוע ONE TEAM של היורוליג. ואז האיש החזק ביבשת התיישב במושבו והתפאורה מסביב שידרה חו"ל. יום חמישי. או רביעי? או שלישי? בשיטה החדשה אי אפשר לעקוב אחרי משחקי היורוליג.

הארנה הייתה (כמעט) מלאה ולא משנה כמה כרטיסים חולקו בחינם. מופע פנסים סלולאריים, ד"ש מאוהדי גלאטסראיי, והשיא - הופעתו של הבעלים אורי אלון: מעיל עור, טישרט שחור וכובע מצחייה OUT. חליפה מחוייטת וחולצה לבנה IN.

ברתומאו, כהרגלו, מרח וערבב את כולם בנוגע להצטרפותם של האדומים ליורוליג: "אם נגדיל את הליגה. אולי נדון בזה. נחשוב על זה. כנראה בעתיד". כעת גם בירושלים יודעים - כרטיס הכניסה שלה למפעל הבכיר היבשת בעונה הבאה או זו שאחריה? "זכייה ביורוקאפ. זה הצ'אנס היחיד שלה", הסביר אותו גורם. גיא הראל משדר אופטימיות, אבל יודע שירושלים לא מדורגת בצמרת הקבוצות שעשויות לקבל "WILD CARD" ליורוליג. יחד עם זאת, בבירה בונים על נקודות זכות בשל העובדה כי נשארו לויאליים ליושבים בברצלונה ונכנסו למאבקי תביעות והפגנת שרירים מול איגוד הכדורסל ופיב"א.

אוהדי הפועל ירושלים. תפאורה אירופית (אורן בן חקון)אוהדי הפועל ירושלים. תפאורה אירופית (אורן בן חקון)

במסדרונות היורוליג מדברים על הארכת השתתפותה של דרושפאקה, הספונסרית של המפעל החזק באירופה וקבוצתו של דייויד בלאט. מלאגה טוענת שקיבלה אור ירוק לשוב בעונה הבאה. אלופת האדריאטית או סגניתה, אם זו לא תהיה הכוכב האדום בלגרד, תיכנס אף היא לליגה. אם צסק"א מוסקבה תזכה ב-VTB, אז הפינאליסטית גם צפויה לקבל כרטיס. ואז יש את אלופת היורוקאפ, לצד קבוצות כמו באיירן מינכן ואלבה ברלין. "ג'ורדי מאוד אוהב את הקבוצות הגרמניות. הוא מדבר הרבה על המודל המצליח של הגרמנים כדוגמא להצלחה שיווקית וכלכלית. את מינכן הוא רוצה ביורוליג ובלי קשר הוא מאוד אוהב את מרקו באלדי, הג'נרל מנג'ר של אלבה שזכה בתואר ה-GM הטוב באירופה ב-2009 וב-2015".

אגב, היה גם משחק והאדומים יכולים להתגאות בהישג שלא כל הנציגות הישראליות ביורוקאפ הצליחו לרשום אשתקד (מכבי ת”א, מישהו?) - דאבל ניצחונות על היריבה הסלובנית.

סימונה פיאניגא'ני. יש לו קבוצה מבוגרת (אורן בן חקון)סימונה פיאניגא'ני. יש לו קבוצה מבוגרת (אורן בן חקון)

את רשימת הקלעים הובילו יותם הלפרין ובר טימור עם 12 נקודות כל אחד, אבל בגופיות האדומות התרוצצו לא פחות משבעה שחקנים זרים, פלוס אייזק רוזפלט. לא בדיוק הצביון הישראלי עליו דיברו בבירה. שרון דרוקר לעומת זאת ניצח את ריאל מדריד וזכה ביול"ב קאפ עם שלושה זרים בלבד (וויל סולומון, טונג'י אווג'ובי, וקלי מקארתי), וקיבל 34 נקודות, 19 ריבאונדים ו-8 אסיסטים מהשותפים מהישראלים.

מפה לשם האדומים חוששים מעומס ופציעות ויחתימו את מורן רוט קשישא בן 34. לצד דיז'ון תומפסון 33, ואייזיק רוזפלט 31, נבנתה קבוצה של שחקנים שעתידם בעברם.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */