יום שישי, 29.03.2024 שעה 11:38

ליאוניד קאופמן לא ימשיך כמאמן נבחרת השחייה

אחרי שנים רבות בתפקיד, הוחלט באיגוד לעשות שינוי. קאייביץ' האיטלקי יהיה המאמן תחת המנהל המקצועי מארש. קאופמן ימונה לאחראי על הפיתוח באגודות

|
ליאוניד קאופמן (נעם מורנו)
ליאוניד קאופמן (נעם מורנו)

מהפכה בעולם השחייה הישראלי. אחרי שנים רבות בתפקיד המאמן הלאומי של נבחרת ישראל בשחייה, הודיע איגוד השחייה כי ליאוניד קאופמן לא ימשיך בתפקידו בשנת 2017 וימונה לתפקיד אחר באיגוד, האחראי לפיתוח השחייה במועדונים השחייה בשטח.

ההחלטה של האיגוד הגיעה לאחר שיחות שהתקיימו בשבועות האחרונים בין יו”ר איגוד השחייה סימון דוידסון לבין קאופמן, ועם ההחלטה באיגוד השחייה לשכור את שירותיו של המאמן האמריקאי דייב מארש כמנהל המקצועי. מי שימונה למאמן הראשי ויעבוד תחת מארש הוא עוזרו, אדמיר קאיו קאייביץ’ האיטלקי.

קאופמן החל את דרכו בעולם השחייה הישראלית בשנת 1991 באקדמיית המחוננים במכון וינגייט, והחל משנת 1994 הצטרף למסגרות השונות באיגוד השחייה. משנת 2001 עבד גם באיגוד ובשנת 2005 מונה למאמן הלאומי של נבחרות ישראל בשחייה. תפקיד בו שימש עד היום, למעט תקופה קצרה בה אימן את הנבחרת דימיטרי מנסביץ’.

טומרקין עם ליאוניד קאופמן ולירן וקנין (איגוד השחייה) (מערכת ONE)טומרקין עם ליאוניד קאופמן ולירן וקנין (איגוד השחייה) (מערכת ONE)

בתקופה זו הגיעה השחייה הישראלית לשיאים חדשים ולהישגים בינלאומיים מרשימים, בהם מדליות באליפויות אירופה, גמרים באליפויות עולם וכן גמרים אולימפיים, האחרון שבהם, של יעקב טומרקין בלונדון 2012. עם זאת, במשחקים בריו 2016 השחיינים הישראלים לא עמדו בציפיות וגם קאופמן עצמו ספג על כך ביקורת.

יו”ר האיגוד סימון דוידסון, אמר בתגובה: “החלטנו ללכת לדרך מקצועית שונה ולחשיבה מקצועית אחרת וליאוניד, בכנות מרשימה ויוצאת דופן, ביצע ביחד איתי חשיבה פתוחה וגלויה באשר לעתידו ולעתיד השחייה הישראלית. הגענו יחד למסקנה כי אנחנו רוצים לבצע רענון, לשנות שיטות אימון וחשיבה, ואחרי 20 שנים יחדיו לפעול בדרך מקצועית אחרת. יחד עם זאת אני לא מוכן לוותר על הידע העצום שיש לליאוניד ועל התשוקה שלו לתת את אותו הידע לשחייה הישראלית ולכן מינינו אותו לאחראי הפיתוח בשטח. ליאוניד יהיה בשטח, עם האגודות השחיינים והמאמנים וידאג לפיתוח ולצדדים הטכניים של השחיינים. אני מעריץ את ליאוניד ומוקיר לו תודה, על הגישה שלו, ההשקעה והמסירות, המקצועיות הבלתי מתפשרת ועל כל מה שהוא עשה למען השחייה הישראלית כולה".

סימון דוידסון (נעם מורנו)סימון דוידסון (נעם מורנו)

קאופמן עצמו אמר: “אני בעד השינוי בשחייה הישראלית, ובעד השינוי במסגרות שחייני העילית. זאת החלטה משותפת תוך אמון מלא בין סימון דוידסון לביני. כדי לבדוק בצורה מעמיקה אם השיטה בה עבדנו במשך שנים ארוכות מאוד עבדה נכון, אנחנו חייבים לנסות שיטה שונה. השיטה החדשה היא גישה עם פילוסופיה אמריקאית מודרנית לתהליכי האימון. האיגוד נהג באומץ וביחד עם ההסכמה המקצועית שלי החלטנו לשנות שיטה. כמו בכל תחום בספורט צריך לנסות כדי להתקדם, והשינוי הזה הוא לצורך התקדמות. אחריות לתוצאות נותן רק בנק שוויצרי וגם זה לא במאה אחוזים. אני נשאר בשחייה הישראלית ואמשיך לתת את הידע והניסיון שלי לשחייה הישראלית, רק שאעשה זאת בדרכים אחרות, וזה יהיה בתחום טיפוח אגודות מאמנים ושחיינים בשטח.אני מרגיש שלם עם ההחלטה שלנו, מרגיש שלם עם עצמי ואהיה חלק חיובי ופעיל בשינוי הזה”.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */