יום חמישי, 28.03.2024 שעה 10:51
צביקה שרף

הבעיות במכבי ת"א נשארו לא פתורות

צביקה שרף בטור אישי ל-ONE: הדר מחק את שיטת ההתקפה של אדלשטיין ועבר לתרגילים פופולריים ואהובים יותר בקרב השחקנים. אי אפשר לשנות הכל ביומיים

ברכות למכבי תל אביב ולרמי הדר על ניצחון בכורה ביורוליג. מכבי הייתה עסוקה השבוע בעיקר בפיטורי ארז אדלשטיין ובהחלפתו על ידי רמי הדר, אבל השיגה ניצחון חשוב מאוד. למרות זאת, הבעיות לא נפתרו כי אפשר לפתור הכל ובטח לא תוך יומיים.

רמי הדר קיבל מספר החלטות ששופכות אור על המאבק הפנימי במכבי, שנובע ככל הנראה מחוסר שביעות בקרב השחקנים. משיטת המשחק המסודר למעשה נמחקה שיטת ההתקפה שהציב ארז אדלשטיין, שבשפה המקצועית נקראת 2-3, ועברו בקבוצה לתרגילי משחק שונים, פשוטים, פופולריים ואהובים יותר על השחקנים.

דווין סמית´ וסוני ווימס מתחבקים (איציק בלניצקי)
דווין סמית´ וסוני ווימס מתחבקים (איציק בלניצקי)
 

קשה מאוד עד בלתי אפשרי להכניס ביומיים תרגילי משחק חדשים ולמאמן היריב לא הייתה למעשה אפשרות לעשות סקאוטינג כי אין ברשת אף משחק של מכבי עם צורת המשחק הזו. מהמשחקים הבאים ילמדו לשחק נגד השיטה הזאת, אבל גם התרגילים האלה לא בוצעו בקלות על ידי כל השחקנים וצריך הרבה יותר זמן כדי לעבוד עליהם ולשנן אותם.

נושא נוסף שבולט הוא ההיררכיה בחמישיות השונות. קודם כל, קולטון אייברסון הועדף על פני מאיק צירבס ולמעשה הציג את משחקו הטוב ביותר. דווין סמית צוות בעמדה 4 וסוני ווימס, יוגב אוחיון ואנדרו גאודלוק שיחקו בתור שלושת שחקני החוץ בחמישייה הראשונה. כאשר החלו חילופים, ההרכבים השונים סיפקו פחות את הסחורה ונצטרך לראות מהם יותר יעילות בהמשך.

אצל הישראלים, יוגב אוחיון, ובעיקר גל מקל, רחוקים מלהיות בעניינים. ג'ו אלכסנדר ודגן יבזורי לא שותפו וגיא פניני הוא עדיין המוסר הטוב ביותר לשחקני הפנים בדקות ההכרעה. השחקנים הישראלים לא שותפו, בדיוק כמו אצל אדלשטיין, וזה עלול לגרום לירידה בביטחון ובכושר שלהם למשחקי הליגה. יש צורך למצוא דרך להכניסם לעניינים.

גל מקל. לא נכנס לעניינים (איציק בלניצקי)
גל מקל. לא נכנס לעניינים (איציק בלניצקי)
 

נקודה נוספת היא ההגנה של מכבי, ששוב לא הבריקה. נכון, אמנם היה יותר רצון מצד השחקנים והוקרבו אולי יותר עבירות מהרגיל, אבל לא ראינו גישה חדשה. ההגנה הייתה יותר אגרסביות בהגנת הפיק אנד רול ובכל פעם שמיצוב, שהוא שחקן חלש בפיק אנד רול, הגיע לשם - שחקני מכבי חטפו שני כדורים. בשאר הפעמים, כאשר הגיעו מובילי כדור קצת יותר טובים, הטורקים הגיעו למצבי זריקה טובים יותר מחוץ לקשת ובסופו של דבר - מכבי ספגה 92 נקודות מקבוצה שלא תיאבק על מקום בשמונה הראשונות.

למכבי עדיין יש בעיות במבנה של הקבוצה, שיבואו לידי ביטוי במשחקים נגד קבוצות יותר בכירות. ווימס הראה משחק התקפה יותר יעיל, אבל בזמן שהוא קלע גאודולק לא בא לידי ביטוי וזה קרה רק כאשר ווימס ירד לנוח בארבע עבירות.

כעת, מכבי יוצאת למשחק נגד זלגיריס קובנה ביום שישי ושם המבחן יהיה קשה יותר כי הקבוצה הליטאית, שתהנה גם מביתיות, היא קבוצה טובה יותר מגלאטסראיי עם הגנה טובה יותר. מכבי נמצאת בפיגור מתחילת השנה בכל הקשור לכושר משחק, כושר גופני ובכלל יכולת הגנתית ותיאום מהלכים שונים ואלה דברים שלא יוכלו להשתפר מהיום למחר. זה יקרה רק עם עבודה, ניתוחים, הסברים ורצון של שחקנים לקבל על עצמם את הדרישות של המאמנים. בכל מקרה, עדיף לעבוד על כל הדברים האלה אחרי ניצחון ולא לאחר הפסד.

שאראס. יהיה קשה מולו (GettyImages)
שאראס. יהיה קשה מולו (GettyImages)
 

אסור לפספס
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
נגןסוס טורקי: המהפך של מסוט אוזיל בחדר כושר
סוס טורקי: המהפך של מסוט אוזיל בחדר כושר
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים