יום שבת, 20.04.2024 שעה 07:24
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

לא יוסי החדש, יוסי המפויס: הערב של בניון

התעלם מהקללות, סירב לדבר נגד הקהל הירוק ובעיקר התאכזב מההפסד. בניון שיחק לראשונה מול חיפה וסיים עם מסר: "במכבי ת"א נותנים לי ליהנות מכדורגל"

|
יוסי בניון החדש (אחמד מוררה)
יוסי בניון החדש (אחמד מוררה)

"לא חושב שחיכיתי במיוחד לפתוח מול מכבי חיפה. כמובן ששמחתי לראות את השם שלי על הלוח, אבל זה לא היה מרכז העניין ולצערי המשחק היה פחות טוב מבחינתנו". לפני הכל, ליוסי בניון היה חשוב להבהיר את המשפט הראשון שפותח את הכתבה הזו. לאורך הימים האחרונים השיח הציבורי היה כי יוסי בניון חוזר למפגש מול האקסית, אולי יחפש לנקום על העוול שנעשה לו, אולי ינסה להוכיח דבר או שניים. אבל מבחינת מספר 51 בצהוב, לא כך היו פני הדברים. 

מיד נחזור להמשך הדברים של בניון, שלאחר המשחק התיישב למן מסיבת עיתונאים ובמשך 15 דקות השיב על כל שאלה. אבל נתחיל דווקא מההתחלה. היא הייתה עוד ביום שלפני המשחק, כאשר שוטא ארבלדזה תרגל אותו בהרכב על חשבון וידאר קיארטנסון. לא כולם היו בטוחים שהגיאורגי יילך עד הסוף עם השינוי הזה, אך הוא בחר לתת לבניון את הבמה. התחלת הערב הארוך הזה שעבר עליו לא הייתה הכי סימפטית.

יוסי בניון. התעסק בהפסד הקבוצה יותר מהכל (רדאד ג´בארה)
יוסי בניון. התעסק בהפסד הקבוצה יותר מהכל (רדאד ג´בארה)
 

בניון טען אחרי המשחק כי בזמן ש-100 אוהדים קיללו אותו והיו נגדו כששיחק במכבי חיפה, היו גם 29,900 אחרים שתמכו בו ומבחינתו, כך אמר, אלה האוהדים המייצגים את מכבי חיפה. לפחות כאשר עלה לחימום, זה היה נראה כמו הרבה יותר מ-100 וגם נשמע יותר מ-100, ואלו גם היו יותר מ-100. יותר לכיוון ה-1,000. הקללות היו מכוערות, נשמעו ביטויים מגעילים כמו "ניאו נאצי", ואפילו אמירות הקשורות לבני משפחתו. בניון סתם את האוזניים. 

וכמו שהשירים החלו, ולא גררו שום יחס מעבר לבוז גדול מהקהל הצהוב, כך הם גם הסתיימו. אוהדי מכבי ת"א קראו את השחקן אליהם, התעקשו כי יגיע עד ליציע כדי לתת לו תמיכה, להראות לו שאמנם יש 1,000 שנגדו, אך 12,500 אחרים שבעדו ועוד עשרות אלפים אחרים בבית. את התוצאות ראו כאשר המשחק יצא לדרך. בניון היה בכל מקום על כר הדשא, היה נייד, בא לקבל את הכדור, אפילו סידר שני מצבי הבקעה טובים במיוחד לנוסא איגייבור ולאוסקר סקאריונה בתוך המחצית הראשונה, אך הכדור סירב להיכנס.

במחצית השנייה, עם השינויים בהרכב של מכבי ת"א, זה כבר היה נראה יותר טוב מבחינה קבוצתית כאשר בניון אמנם שיחק בקו ימין, אך נכנס הרבה למרכז כפי שארבלדזה מבקש משחקן כנף ימין שלו ברוב המשחקים. התוצאה הסופית מאידך, הייתה בדיוק הפוך ממה שרצו במכבי ת"א לראות. מבחינת בניון, הוא קיבל את ההזדמנות מארבלדזה לשחק, הראה לו כמה הוא רעב לדקות, אך התוצאה הסופית יכולה להיות כזאת שתוביל לשינויים בהרכב של הגיאורגי ואולי גם לכך שהוא ישוב אל הספסל.

אוסקר סקאריונה. לא ניצל את היכולת הטובה של בניון (רדאד ג´בארה)
אוסקר סקאריונה. לא ניצל את היכולת הטובה של בניון (רדאד ג´בארה)
 

אך מי שישב שם בחדר מסיבת העיתונאים לאחר המשחק, הבין כי לבניון אין בעיה עם הספסל. אחד העיתונאים הגדיר זאת כ"יוסי בניון החדש", אך גם כאשר שמע את אמירה זאת - בניון לא הסכים. "אם תחזרו לאחור ותראו את הראיון הראשון שלי מאז שבאתי למכבי חיפה, אמרתי שאני לא בא להוביל קבוצה ולהיות במרכז העניינים. אמרתי שאני רוצה לסיים את הקריירה בהנאה וליהנות מכדורגל. גם בתקופה הפחות טובה, אמרתי לרוני לוי שאם הקבוצה מנצחת ואני בחוץ, אני אקבל את זה ובדקות שאשחק אעשה את המקסימום. ההחלטה הכי קלה מבחינתי הייתה לחתום במכבי ת"א". 

"ברגע שידעתי שרוצים אותי עשיתי הכל כדי לחתום פה. ידעתי שכאן אקבל את השקט, אהנה ואתעסק בכדורגל, מה שלא התאפשר לי בחיפה. שם הייתי צריך להתעסק בדברים אחרים. הלוואי והייתי יכול לשחק אותה ראש קטן ולא להתערב כאשר פוגעים באנשים שמסביבי ובחברים שלי. אבל אני לא כזה, אני אחד שמתערב, ועושה הכל כדי שיהיה למי שמסביבי טוב וכנראה שזה עלה לי ביוקר במקרים מסוימים בחיפה, אבל אני שלם עם זה. טוב לי, אני נהנה במכבי ת"א. כל שחקן רוצה לשחק ולדעתי זה משחק תשיעי שפתחתי בו וה-15 ששותפתי בו. אני נהנה. בכל המשחקים ששיחקתי הצגתי יכולת טובה, וכשאני משחק אני רוצה להציג יכולת טובה, לתרום וליהנות". 

יוסי, אנחנו מקשים עליך בנושא הזה, אבל תשמע. בשבילנו אתה יוסי בניון. בכדורגל הישראלי יש שלושה-ארבעה שבאמת היו גדולים ואתה אחד מהם, והעונה היו כבר 22 משחקים ופתחת רק בתשעה, אתה באמת שלם על זה?
"אני שלם לחלוטין. אני נהנה. כל עוד אני נהנה, אני רוצה לשחק כמו כל שחקן. אבל יש שחקנים לא פחות טובים כמו ברק יצחקי, עדן בן בסט ודור מיכה וכשהם משחקים הם גם מציגים יכולת טובה ורוצים דקות. באתי מתוך ידיעה שזה יכול לקרות. אולי מה שקראתם לפני וחשבתם לפני הוא שונה מהמציאות. אולי יצאו דברים שגרמו לאנשים לחשוב אחרת עליי. גם במכבי חיפה באתי מאותה המחשבה. אני רוצה לשחק כמה שיותר, אבל אם הקבוצה רצה ומנצחת, אתה לא יכול להתלונן. אתה צריך לחכות ולעשות את המקסימום. בחיפה המצב היה שונה, הקבוצה לא רצה ולא הצליחה ונראתה כמו כלום ועדיין לא קיבלתי הזדמנות, וכשהיא באה זה היה באיחור". 

יוסי בניון. חזר ליהנות מכדורגל (אחמד מוררה)
יוסי בניון. חזר ליהנות מכדורגל (אחמד מוררה)
 

ולמרות כל מה שנאמר, אי אפשר היה להתעלם מהקריאות המכוערות שהופיעו בתחילת המשחק, וגם בסיום כאשר עשה את דרכו לעבר חדר ההלבשה. אך לבניון, שסיים בדרך טובה את דרכו המקצועית במכבי חיפה, היה חשוב לסיים גם את המפגש הראשון מול מכבי חיפה עם אמירות מפויסות: "אני חושב שאתם מגזימים. אתם תמיד אוהבים להיסחף. מבחינתי הקומץ לא מייצג את אוהדי מכבי חיפה. למכבי חיפה יש קהל נהדר שלשמחתי הייתי חלק מהמועדון הזה במשך שש עונות ואני יודע שאוהבים לחפש את השלילי, אבל הייתה לי תקופה נהדרת במשך השנים. זכיתי בתארים, היו לי שתי אליפויות בקדנציה הראשונה, סיימתי ועזבתי שם עם גביע". 

"הקהל של מכבי חיפה הוא אחת הסיבות שלא עזבתי מוקדם יותר. כי בתקופה הקשה, מי שתמך בי הם אותם 29,900 שבאו ותמכו ושרו לי בכל משחק ועושים להם עוול אם מכלילים אותם בין המקללים. גם מי שקילל בנתניה, זה היה בגבול הטעם הטוב ומשהו ששומעים בכל משחק. לא התרכזתי במה שהקהל אומר או שר ולשמחתי, מועדון מכבי חיפה הוציא הודעה וגינה את השירים האלה שרצו לשיר. בסופו של יום אני מאוכזב כי הקבוצה שלי לא ניצחה, אבל ימים כאלה קורים לכל המועדונים בעולם והדוגמאות הן רבות".

אחרי שפגש את מכבי חיפה לראשונה, והפסיד, ביום ראשון מחכה לו משחק מול הפועל באר שבע. עוד אקסית, ואולי גם עוד מפגש עם קהל עוין. אבל זהו דרכו של הכדורגל ואם בניון לא הצליח לחגוג מול הירוקים, מבחינת המועדון בו הוא משחק, הדבר הכי חשוב כעת הוא שהם יצליחו לחגוג מול האדומים. אחרת, את השרביט שהועבר בעונה שעברה לנגב, יהיה לבניון ולחבריו כבר קשה מאוד להשיב לקריית שלום. 

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */