יום רביעי, 17.04.2024 שעה 01:28
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

שנת האור: הרגעים הגדולים בספורט - תשע"ו

המדליות האולימפיות, האליפויות ההיסטוריות של הפועל ב"ש ומכבי ראשל"צ, ההצלחה של עומרי כספי והמעבר של ערן זהבי לסין. סיכום השנה שהייתה בספורט

|
זמן לסיכומים. השנה שהייתה בתשע
זמן לסיכומים. השנה שהייתה בתשע"ו (מערכת ONE)

ראש השנה הגיע ועם ישראל חוגג את המעבר לשנה החדשה, תשע"ז. רגע לפני שזה קורה, ONE מציג את סיכום השנה העברית שחלפה עם כל סיפורי ההצלחה, האכזבות והרגעים הגדולים ביותר בספורט הישראלי.

תשע"ו הסתמנה באליפויות היסטוריות ומרעננות בכדורגל ובכדורסל, בשנה אולימפית מוצלחת שכללה זכייה בשתי מדליות אולימפיות נוספות מענף הג'ודו המוביל וגם הצלחות בזירה האירופית בקרב הספורטאים האולימפיים. זה הזמן לחזור לכל הרגעים שהפכו את השנה הזו לאחת מהמשובחות שהיו.

כדורגל: אלופים בנגב, אלישע לוי בנבחרת
לפחות לפי מפת הפוליטיקה בספורט, גם אם מדובר בעונה חדשה - ההרגלים ישנים. כמידי פתיחת עונה, גם הפעם ההתאחדות לכדורגל ומנהלת הליגות איימו בהשבתת הענף בגלל בעיות תקציביות עם הטוטו והמדינה, אך בסופו של דבר הכל חזר למסלולו והליגה יצאה לדרכה כצפוי.

הפרויקט של אלונה ברקת סוף כל סוף נחל הצלחה משמעותית ראשונה עם זכייתה באליפות היסטורית - כמיטב הקלישאה, אחרי 40 שנה במדבר. הפועל באר שבע, בראשותו של המאמן ברק בכר, הביאה הרבה גאווה לנגב וגרמה לאלפי אוהדים לחגוג בענק. הקבוצה הזו כמעט והעפילה גם לליגת האלופות, אבל הסתפקה בליגה האירופית שבה היא עושה חיל, כולל ניצחון היסטורי על אינטר האיטלקית.

שחקני הפועל באר שבע חוגגים אליפות היסטורית (איתי כהן)
שחקני הפועל באר שבע חוגגים אליפות היסטורית (איתי כהן)
 

סגניתה, מכבי ת"א, עברה עונה קשה. אחרי הזכייה בטרבל, הקבוצה בצהוב לא הצליחה לשחזר את הישגיה ונותרה בלי כלום, אפילו בלי ערן זהבי, הסקורר המשובח שלה שעבר לגוואנגז'ו הסינית תמורת שמונה מיליון יורו. חוץ מב"ש, מכבי חיפה זכתה בגביע המדינה, אחרי שגברה על אותה מכבי ת"א במעמד הגמר ומיד לאחר מכן יוסי בניון הפתיע כשהחליט לעבור מהירוקים לצהובים. בקרב בין שתי הזוכות, אגב, ב"ש הייתה זו שזכתה בתואר אלוף האלופים.

על כל זה, העיבו שוב אירועי האלימות, במרכזם עמדו אוהדי בית"ר ירושלים. האירועים הגיעו לשיאם בתגרה ההמונית והמפורסמת בשכונת פלורנטין בת"א שבה נפצע אוהד הפועל ת"א באורח קשה מפטיש שננעץ בראשו ע"י אוהד ירושלמי. בעקבות זאת, המשטרה ניסתה להפיל את ארגון "לה פמיליה" בעזרת סוכן סמוי, בפרשה בה נעצרו עשרות אוהדים.

נבחרת ישראל בכדורגל לא הצליחה להעפיל לאליפות אירופה ונשרה עד למקום ה-98 בדירוג העולמי. בסיום הקמפיין האחרון, אלישע לוי מונה למאמן הלאומי במקומו של אלי גוטמן שעבר לאמן את הפועל תל אביב, הקבוצה שנמצאת בירידה בשנים האחרונות. עד כדי כך בירידה, שגוטמן החליט להעביר את משרת האימון לגיא לוזון שהובס 5:0 בדרבי ממש לפני סיום שנה זו.

אלי גוטמן. סיים קדנציה בנבחרת ונכשל על הקווים בהפועל ת&qout;א (איציק בלניצקי)
אלי גוטמן. סיים קדנציה בנבחרת ונכשל על הקווים בהפועל ת"א (איציק בלניצקי)
 
כדורסל: כספי להט, ראשל"צ חגגה אליפות
על הפרקט הייתה זו מכבי ראשון לציון שזכתה לראשונה באליפות היסטורית כנגד כל הסיכויים, הרבה בזכות שון דוסון שנמצא כעת במבחנים ל-NBA אחרי שהיה גורם משמעותי בזכייה. הכתומים, שפיטרו את שרון דרוקר במהלך העונה והביאו במקומו את אריק שיבק, גברו בדרך על מכבי ת"א בחצי הגמר ובגמר ניצחו את האלופה היוצאת, הפועל ירושלים. בתוך כך, מאיר טפירו הודיע על פרישה.

מכבי ת"א עצמה חוותה עונה מאכזבת מאוד לאחר שהודחה בשלב הבתים של היורוליג. אחרי השפל הזה, מאמן הנבחרת, ארז אדלשטיין, מונה למאמן הקבוצה בצעד מפתיע. ואפרופו מאמני כדורסל, דיוויד בלאט סיים את החלום האמריקאי שלו לאחר שפוטר מקליבלנד קאבלירס מה-NBA והצטרף לקבוצת המיליונים הטורקית דרושאפקה. הנציג הישראלי היחיד שנותר ב-NBA, עומרי כספי, חווה עונה מוצלחת למדי שכללה גם ערב מטורף מול גולדן סטייט וסטף קארי. תשע שלשות הוא צלף באותו המשחק וקבע שיא קריירה חדש של 36 נקודות.

שחקני מכבי ראשל&qout;צ עם צלחת האליפות (נעם מורנו)
שחקני מכבי ראשל"צ עם צלחת האליפות (נעם מורנו)
 

ג'ודו: שני מדליסטים אולימפיים חדשים
השנה האחרונה הייתה שנה אולימפית והמשלחת הישראלית למשחקי ריו הייתה הגדולה ביותר אי פעם עם 47 נציגים. והיא הייתה גם מוצלחת למדי, לאחר זכייה בשתי מדליות ארד של שני הג'ודאים ירדן ג'רבי ואורי ששון שריגשו מדינה שלמה. נבחרות הג'ודו של אורן סמדג'ה ושני הרשקו עשו היסטוריה אחרי שזכו בלא מעט מדליות בשנים האחרונות באליפויות אירופה והעולם.

עבור ששון הייתה זו שנה מוצלחת במיוחד. עוד לפני ההופעה שלו בריו, הג'ודאי מהמשקל הכבד (100 ק"ג ומעלה) זכה במדליית כסף שנייה ברציפות אחרי שהגיע עד לגמר, שם הוא הפסיד ליריבו הבלתי מנוצח טדי ריינר, אותו היריב לו הוא הפסיד בחצי הגמר בתחרות האולימפית. חוץ ממנו, גם תמנע נלסון-לוי זכתה במדליית ארד באותה אליפות אירופה אך היא לא הגיעה לברזיל.

ירדן ג´רבי ואורי ששון (אחמד מוררה)
ירדן ג´רבי ואורי ששון (אחמד מוררה)
 

השנה שלהם: הישגים נוספים באליפויות אירופה
האתלטים של ישראל סיפקו שנה לא טובה, כולל השערורייה המקצועית של מטילת הכידון מרגריטה דורוז'ון שפספסה את הופעתה בריו בגלל שלא התחרתה כפי שנדרש ממנה בשנה האחרונה וגם כשעשתה זאת, הייתה פצועה. רק אחת בלטה במיוחד וזוהי קופצת המשולשת חנה קנייזבה מיננקו שסיימה במקום החמישי באולימפיאדת ריו עם תוצאה של 14.68 מטר. כחודשיים לפני כן, האוקראינית שהתאזרחה כבר הוכיחה את עצמה אחרי שזכתה במדליית כסף באליפות אירופה עם תוצאה של 14.51 לאחר שהתאוששה מהפציעה והניתוח שעברה.

באליפויות אירופה השונות נרשמו עוד כמה הופעות מוצלחות בשנה החולפת. המתאבקת אילנה קרטיש זכתה בפעם הרביעית ברציפות בתואר סגנית אלופת אירופה, לוחם הטאקוונדו רון אטיאס סיים גם הוא את אליפות אירופה עם מדליית כסף על הצוואר, אלכס שטילוב חזר להופיע על הפודיום באליפות אירופה בהתעמלות מכשירים אותה הוא סיים עם מדליית הארד בתרגיל הקרקע. כמו כן, מישה זילברמן העפיל לשמינית גמר אליפות אירופה והשיג ניצחון ראשון אי פעם לשחקן בדמינטון ישראלי בטורניר האולימפי, הישגים תקדימיים בענף.

חנה קנייזבה מיננקו. נקודת אור באתלטיקה הישראלית (עמית שיסל)
חנה קנייזבה מיננקו. נקודת אור באתלטיקה הישראלית (עמית שיסל)
 

תכנית אירוח: אירועי הספורט שהגיעו לארץ בשנה החולפת
מדינת ישראל אירחה כמה אירועים גדולים מענפי ספורט שונים, בראשם אליפות העולם בשייט שנערכה באילת. בחודש האחרון אילת אירחה גם תחרות גראנד פרי בהתעמלות אמנותית, אחרי שחולון אירחה את אליפות אירופה של הענף, שם נבחרת ישראל עם אלונה קושבצקי, קטי לבינה, יובל פילו, אידה מיירין וקרינה ליחבר, זכתה במדליית הארד בקרב רב. בנוסף לזה, הנבחרת הופיעה עוד פעמיים על הפודיום וגרפה עוד שתי מדליות במקצועות שאינם אולימפיים, עם זהב היסטורי בתרגיל האלות והחישוקים וכסף בסרטים.

בריו נבחרת ההתעמלות האמנותית סיימה במקום השישי ובכך השוותה את דירוג השיא שלה מבייג'ין 2008, אחרי שעברה טלטלה בעקבות הפרסומים על כך שמאמנת הנבחרת אירה ויגדורצ'יק בעטה לכאורה באחת מהמתעמלות באחת מתחרויות ההכנה שלה למשחקים.

נבחרת ההתעמלות האמנותית של ישראל עם המאמנת אירה ויגדורצ´יק (עמית שיסל)
נבחרת ההתעמלות האמנותית של ישראל עם המאמנת אירה ויגדורצ´יק (עמית שיסל)
 

יחד עם זאת, בריכת וינגייט אירחה את אליפות אירופה בשחייה לבריכות קצרות, שם השחיינים הישראלים זכו בשלוש מדליות, כאשר יעקב טומרקין סיים עם שתי מדליות כסף ב-200 מטר גב וב-100 מעורב אישי וגל נבו זכה במדליית ארד אחת ב-400 מעורב אישי לעיני הקהל הביתי. גם באליפות אירופה שנערכה בלונדון השניים הללו היו היחידים שהצליחו לזכות במדליות עם שתי מדליות כסף ב-200 גב וב-200 מעורב. לצערם, ברגע האמת בריו נבחרת השחייה אכזבה מאוד ולא הגיעה בכושר שיא או עשתה משהו משמעותי.

כדוריד: מימון פרש, מכבי ת"א זכתה באליפות
שחקן הכדוריד האגדי והוותיק עידן מימון פרש באופן סופי והפך להיות מאמן של הפועל ראשון לציון, אותה הקבוצה איתה זכה בשנה החולפת בגביע. ניבו לוי יצא לליגה ההונגרית כליגיונר היחיד של ישראל, בעוד שחן פומרנץ חזר לארץ, חבר לאחיו גיל ועזר למכבי ת"א לזכות באליפות. הצהובים חגגו אליפות שנייה בשלוש השנים האחרונות והעפילו גם לסיבוב השלישי שלפני שלב הבתים של גביע האיגוד האירופי, מפעל שנחשב לשני בחשיבותו. נבחרת הנוער סיימה ראשונה באליפות אירופה לדרג ב' והעפילה לדרג הבכיר ביבשת אחרי שניצחה את איטליה בגמר, מה שישפיע לטובה גם על מיקומה של נבחרת העתודה בהמשך.

עידן מימון. הודיע על פרישה ועבר למשרת המאמן (נעם מורנו)
עידן מימון. הודיע על פרישה ועבר למשרת המאמן (נעם מורנו)
 

בכדורעף, הפועל מטה אשר זכתה בדאבל. נבחרת ישראל מינתה את המאמן הפולני ג'גוש ריש והתקדמה במוקדמות אליפות אירופה. לאור זאת הנבחרת תיקח חלק בשלב השני של מוקדמות 2017, כך שצפויה לה הגרלה נוחה עם סיכוי רב להגיע לטורניר היוקרתי הזה, גם בעקבות הגדלת כמות המשתתפות ל-24 נבחרות. בנוסף, החליטו באיגוד על פתיחת אקדמיית כדורעף חופים בווינגייט, מהלך שאולי יפתח את הענף עם הפוטנציאל אולי הגדול ביותר במדינה.

הטניסאי דודי סלע שמר על יציבות השנה ולראשונה בקריירה שלו הופיע בטורניר האולימפי. ישי עוליאל זכה באליפות הרולאן גארוס לנוער בזוגות כאשר באליפות ארצות הברית האחרונה הוא ניצח את המדורג 2 בעולם לנוער ועלה לשמינית הגמר ביחידים. נבחרת הדייוויס, לעומת זאת, הידרדרה מאוד וכעת היא עומדת בפני שפל שלא היה מזה שנים כי בקרוב היא תיאבק על ירידה לבית 2.

דודי סלע. לראשונה בקריירה הופיע בטורניר האולימפי (עמית שיסל)
דודי סלע. לראשונה בקריירה הופיע בטורניר האולימפי (עמית שיסל)
 
פראלימפי: עוד שלוש מדליות לאוסף
מיד לאחר המשלחת האולימפית, בברזיל הופיעה גם המשלחת הפראלימפית שגרפה עוד שלוש מדליות בצבע ארד, אותן השיגו מורן סמואל, דורון שזירי וענבל פיזרו. אחרי שבלונדון הספורטאים הללו השיגו שמונה מדליות, למעשה אלו היו המשחקים הכי פחות מעוטרים. את ההתקדמות הגדולה ביותר עשה יואב ולינסקי שזכה בשתי מדליות ארד באליפות אירופה, שבר שיאים אישיים ועלה לגמר אחד.

גם ספורטאי התאחדות "אילת" לענפים שאינם אולימפיים גרפו הישגים. בין היתר, נילי בלאק זכתה בתואר אלופת העולם בקיקבוקס ובאגרוף התאילנדי, גיא פירר זכה באליפות אירופה בסקי מים כמו גם הגולשת אורי בוז'ו-מסרי שזכתה בזהב והגולש אביב לוי שזכה במדליית הכסף. אביתר פפרני ורון כהן זכו במדליות כסף וארד בג'יוג'יטסו. אנסטסיה קיריליוק גרפה את מדליית הכסף באליפות אירופה באושו.

מורן סמואל עם ארד (קרן איזיקסון)
מורן סמואל עם ארד (קרן איזיקסון)
 

אסור לפספס
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
נגןמתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
מתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
נגןחכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
חכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */