יום שבת, 20.04.2024 שעה 02:44

טל בן חיים חוגג בדרבי (עמרי שטיין)

אחרי הבריחה של גוטמן: 0:5 ענק למכבי בדרבי

הצהובים דרסו את הפועל ת"א האומללה בבכורה של גיא לוזון. איגייבור וצמדים של בן חיים וקיארטנסון השוו את ההשפלה הגדולה ביותר בתולדות משחקי הדרבי

יום ראשון, 25/09/2016, 21:00אצטדיון נתניה - 12225 צופיםליגת העל - מחזור 5
הפועל ת"א
הסתיים
5 0
שופט: אלי חכמון (ציון: 12)
שער נוסא איגייבור (5)
שער טל בן חיים (56)
שער טל בן חיים (64)
שער וידאר קיארטנסון (75)
שער וידאר קיארטנסון (83)
מכבי ת"א
ליגת העל 16-17
 פלייאוף עליון 
8518-7336הפועל ב"ש1
7228-6136מכבי ת"א2
6036-5336בית"ר ירושלים3
5634-4236מכבי פ"ת4
4846-3236בני סכנין5
4541-3436מכבי חיפה6
 פלייאוף תחתון 
3948-4433עירוני ק"ש1
3746-3933הפועל חיפה2
3632-2233מ.ס אשדוד3
3640-2233הפועל רעננה4
3539-2633בני יהודה5
3242-2433הפועל אשקלון6
3140-2333הפועל כפ"ס7
2934-2933הפועל ת"א8
לוח משחקים
  • עירוני ק"ש
  • 2 - 2
  • בני סכנין
  • הפועל כפ"ס
  • 0 - 1
  • מ.ס אשדוד
  • הפועל אשקלון
  • 0 - 0
  • הפועל רעננה
  • הפועל חיפה
  • 0 - 4
  • בית"ר ירושלים
  • בני יהודה
  • 3 - 0
  • הפועל ב"ש
  • מכבי ת"א
  • 0 - 5
  • הפועל ת"א
  • מכבי פ"ת
  • 2 - 2
  • מכבי חיפה
הרכבים וציונים
 
 

הפועל תל אביב עשתה מהפכה בצוות המקצועי, אך גם זה לא עזר. מכבי תל אביב המשיכה את רצף הנצחונות שלה במשחקי הדרבי, כשהביסה 0:5 את האדומים באצטדיון בנתניה במסגרת המחזור החמישי של ליגת העל.

כבר בפתיחה ניתן היה לראות לאן נושבת הרוח. טעות של גל שיש בהגנה אפשרה לנוסא איגייבור לכבוש את הראשון כבר אחרי חמש דקות. הצהובים המשיכו להיות טובים יותר, כאשר האדומים הסתמכו על כדורים ארוכים לדולי מנגה וארון שוינפלד, כשהראשון אף רשם החמצה אדירה בדקה ה-51.

מאותו הרגע, זו הייתה רק מכבי. טל בן חיים הכפיל במתפרצת קטלנית (56) והשלים צמד בבעיטה נהדרת מחוץ לרחבה (64). וידאר קיארטנסון השלים צמד משלו בטיל נהדר (75) ובנגיחה מקרוב (83) ולוח התוצאות הראה 0:5, תוצאה שמשחקי הדרבי לא ידעו מאז 1970.

גיא לוזון על הספסל ואלי גוטמן מאחורי הזכוכית ביציע נראו המומים. ממש לא כך קיוו לפתוח שם את הקדנציה הזו באדום, וכל שנותר לאמיר כבירי ולאוהדים האדומים לקוות היא כי יצליחו להתאושש ולהשיג נקודות מול קבוצות ברמה שלהן. ומכבי? היא מאותתת חזק מאוד להפועל ב"ש בראש הטבלה.

בן חיים ובן חיים חוגגים (משה חרמון)
בן חיים ובן חיים חוגגים (משה חרמון)
 

המצטיין: טל בן חיים
ניתן להגיד עליו שהוא חם מזג, אך לא ניתן לחלוק על העובדה שהיום הוא פשוט השחקן הכי מסוכן בליגת העל. צמד קטלני, בדיוק בזמן שהצהובים היו צריכים אותו, נתן לו את תואר המצטיין, אך מעבר לכך, זו התחושה שבכל פעם שהוא מקבל את הכדור, עומד להגיע מהלך מסוכן.

המאכזב: גל שיש
לא כך רצה להיראות המגן במשחק הראשון בו הוא פותח העונה בהרכב. ממש לא ניתן להאשים אותו בתבוסה, כל משחק ההגנה של הפועל היה איום ונורא, אך נראה כי שיש הוא הסימפטום לחולשה זו ועם טעות גדולה כבר אחרי חמש דקות, קשה לחזור מול מכבי ת"א.

הרגע ששינה את המשחק: החמצה מחד ושער מאידך
במצב של 0:1 למכבי, הגיע דולי מנגה למצב נגיחה אדיר, חמישה מטרים מהשער, ואיכשהו לא מצא את המסגרת. חמש דקות לאחר מכן, יצאו הצהובים למתפרצת, כבשו את השני, ונתנו את אות הפתיחה להתפרקות האדומה. אם מנגה היה כובש מאותו מצב, מי יודע איך המשחק היה מסתיים.

דולי מנגה (עמרי שטיין)
דולי מנגה (עמרי שטיין)
 

מחצית ראשונה
השופט אלי חכמון הוציא לדרך את המשחק באצטדיון בנתניה לעיני 12,225 צופים. זאת לאחר טקס מכובד שערכו הצהובים לשייע גלזר, מי שכבש יותר מכל אחד אחר במשחקי דרבי. האוהדים האדומים הדליקו אבוקות ורימוני עשן ביציע.

שייע גלזר זוכה לכבוד (משה חרמון)
שייע גלזר זוכה לכבוד (משה חרמון)
 

הפירוטכניקה ביציעי הפועל (עמרי שטיין)
הפירוטכניקה ביציעי הפועל (עמרי שטיין)
 

אוהדי מכבי ת&qout;א (רדאד ג´בארה)
אוהדי מכבי ת"א (רדאד ג´בארה)
 
גיא לוזון (עמרי שטיין)
גיא לוזון (עמרי שטיין)
 
שוטא ארבלדזה (עמרי שטיין)
שוטא ארבלדזה (עמרי שטיין)
 
דקה 3: הרמת קרן לא טובה של הצהובים ייצרה מתפרצת בצד השני. דולי מנגה רץ כמעט את כל המגרש בקו ימין, חתך למרכז, אך במקום לחפש את המסירה ניסה לבעוט מרחוק והכדור שלו הלך מעל לשער.

דולי מנגה בועט (משה חרמון)
דולי מנגה בועט (משה חרמון)
 

דקה 5, מכבי ת"א עלתה ל-0:1: כבר במצב הראשון הצהובים עלו ליתרון. טל בן חיים הרים מצד שמאל, גל שיש ניסה לנגוח לאחור אך טעה והכדור שלו הלך ישירות לתוך הרחבה. נוסא איגייבור עט על המציאה והמשיך מהאוויר, לרשת של אריאל הרוש.

נוסא איגייבור חוגג (רדאד ג´בארה)
נוסא איגייבור חוגג (רדאד ג´בארה)
 

שוינפלד, מנגה וניקוליץ´ מאוכזבים (משה חרמון)
שוינפלד, מנגה וניקוליץ´ מאוכזבים (משה חרמון)
 
דקה 15: מצב נוסף לצהובים. גל אלברמן מצא את בן חיים לבד בצד שמאל, החלוץ המשיך בנגיעה לעבר קו ה-16 שם חיכה האריס מדוניאנין, שבעט מהאוויר, גבוה מדי.

דקה 17: האדומים יצאו קדימה וניסו להשוות. טל בן חיים הבלם חטף כדור לארון שוינפלד, אך הרחיק לא טוב ישר לרגליו של חן עזרא, שבעט ברגל ימין, פרדראג ראיקוביץ' ירד טוב והדף.

איתן טיבי מול ארון שוינפלד (עמרי שטיין)
איתן טיבי מול ארון שוינפלד (עמרי שטיין)
 

דקה 25: עומרי בן הרוש ניסה את מזלו כשחדר משמאל למרכז ללא הפרעה ובעט מכמעט 30 מטר לעבר השער של הרוש, ליד העמוד.

דקה 38: הצהובים שלטו יותר בכדור, אך האדומים כמעט הצליחו לעקוץ. ראיקוביץ' הרחיק לא טוב כדור שהגיע לשוינפלד. החלוץ התקדם, השתחרר ובעט שטוח ברגל ימין, סמוך לקורה.

נמניה ניקוליץ´ לפני טל בן חיים (עמרי שטיין)
נמניה ניקוליץ´ לפני טל בן חיים (עמרי שטיין)
 

דקה 45: הצהובים תקפו כדי לסגור עניין לפני השריקה למחצית, וכמעט מצאו את השני. האריס מדוניאנין הגביה נהדר משמאל, וידאר קיארטנסון נכנס פנימה ונגח, מעט מעל למשקוף.

מחצית שנייה
דקה 49: המחצית נפתחה בקצב גבוה, והצהובים היו קרובים לכיבוש. אוסקר סקאריונה הגיע למצב בעיטה טוב מ-17 מטר ברגל שמאל, הרוש הדף טוב, אך בן חיים הגיע לכדור החוזר ובעט גם הוא, מחוץ למסגרת.

טל בן חיים (רדאד ג´בארה)
טל בן חיים (רדאד ג´בארה)
 

דקה 51: הכי קרוב שהפועל הגיעה במשחק הזה. אוראל דגני הרים נהדר בנגיעה מימין ישירות לראשו של מנגה, שניצב לבד חמישה מטרים מהשער, אך החלוץ החטיא את המסגרת וגרם לגיא לוזון לתפוס את הראש על הספסל.

דקה 53: ניסיון כפול של הצהובים. אלי דסה הרים מימין, מדוניאנין ניסה מתוך הרחבה, אך דגני הצליח להציל. בן חיים ניסה גם הוא והכדור שלו נהדף גם הוא לקרן.

עומרי אלטמן מול עומרי בן הרוש (עמרי שטיין)
עומרי אלטמן מול עומרי בן הרוש (עמרי שטיין)
 

דקה 56, מכבי ת"א עלתה ל-0:2: הפועל תקפה יותר, אך נותרה חשופה מאחור וספגה את השער השני. מדוניאנין הוליך מתפרצת קטלנית, מצא את בן חיים שדהר קדימה, עבר את הרוש וגלגל לרשת.

בן חיים מכניע את הרוש (עמרי שטיין)
בן חיים מכניע את הרוש (עמרי שטיין)
 

דקה 60: האדומים ניסו לחזור למשחק. מרקו סימיץ' בעט חזק מחוץ לרחבה, כדור חד, ששרק ליד העמוד של ראיקוביץ'.

דקה 64, מכבי ת"א עלתה ל-0:3: עכשיו זו כבר תבוסה. מדוניאנין העביר קרן קצרה לטל בן חיים, שחתך למרכז ושלח טיל שנעצר רק ברשת של אריאל הרוש. שער יפהפה וצמד לחלוץ הצהובים.

מדוניאנין מנשק את בן חיים (משה חרמון)
מדוניאנין מנשק את בן חיים (משה חרמון)
 

דקה 68: הפועל ת"א עשתה ניסיון לצמק, אך שוב לא הצליחה לכבוש. הקמה יפה של אלטמן מצאה את ראשו של דאמיר שובשיץ' המחליף, אך הנגיחה שלו נעצרה אצל ראיקוביץ'.

דקה 75, מכבי ת"א כבר ב-0:4: הצהובים לא הורידו את הרגל מהדוושה והמשיכו לדרוס. מדוניאנין מסר לקיארטנסון, שהשתחרר עם הרבה כח ושלח טיל ברגל שמאל לפינה של הרוש.

שחקני מכבי תא חוגגים (עמרי שטיין)
שחקני מכבי תא חוגגים (עמרי שטיין)
 

דקה 83, מכבי ת"א עלתה ל-0:5: ריחות של היסטוריה באצטדיון בנתניה. סקאריונה הרים כדור חופשי, קיארטנסון הקדים את סימיץ' והרוש ונגח מקרוב לרשת.

אריאל הרוש מאוכזב (עמרי שטיין)
אריאל הרוש מאוכזב (עמרי שטיין)
 

דקה 90+1: דור פרץ כמעט כבש גם את השישי של הצהובים. המחליף השתחרר היטב בצד שמאל של הרחבה ובעט חזק, אך הרוש היה במקום הפעם.

מכבי ת"א: פרדראג ראיקוביץ', אלי דסה, איתן טיבי, טל בן חיים, עומרי בן הרוש (דור פרץ, 75), גל אלברמן, האריס מדוניאנין, נוסא איגייבור (אייל גולסה, 70), טל בן חיים (ברק יצחקי, 79), וידאר קיארטנסון ואוסקר סקאריונה.

הפועל ת"א: אריאל הרוש, אוראל דגני, מרקו סימיץ', אדי גוטליב, גל שיש, עומרי אלטמן (ניקולאס גורובסוב, 89), אביחי ידין, נמניה ניקוליץ', חן עזרא (דאמיר שובשיץ', 58), דולי מנגה (בן רייכרט, 58) וארון שוינפלד.

RSS RSS   Facebook Twitter טוויטר   הדפס   הוסף תגובה 
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס