יום שישי, 29.03.2024 שעה 00:43
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-2926הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

הילד בן ה-11 שמשגע את הכדורגל הישראלי

המנהל המקצועי של מכבי חיפה הגדיר אותו כדבר הבא, הקבוצות הגדולות כבר רודפות וגם בחו"ל כבר עוקבים אחריו. הכירו את אורי עזו, הכוכב בן ה-11

|
אורי עזו. הילד שמשגע את הכדורגל הישראלי
אורי עזו. הילד שמשגע את הכדורגל הישראלי

המנהל המקצועי של מכבי חיפה, תור כריסטיאן קרלסן, כנראה אפילו לא מודע למה שפעולה אחת יכולה לגרום. התמונה שקרלסן העלה לאינסטגרם שלו עם הסבר באמצע החודש גרמה עוד יותר למשפחה שלמה לילד בן 11 בלבד למצוא את עצמה בסיטואציה לא מוכרת, שלא תכננה או כיוונה אליו - הילד אורי הפך תוך יום להיות הדבר שמשגע את הכדורגל הישראלי.

קרלסן העלה פוסט עם תמונתו של אורי עזו בן ה-11 וכתב לצדה: "זכרו את השם והפרצוף הזה. הוא גר עם משפחתו ליד ירושלים ונוסע להתאמן עם קבוצת הילדים מספר פעמים בשבוע. אל תהיו מופתעים אם תתקלו בו בעוד 5-6 שנים (ואולי אפילו פחות!). אפילו בגיל צעיר כזה די ברור שהוא בורך בכישרון יוצא דופן לכדורגל".

צפו בכוכב העתיד שברח מחיפה למכבי ת"א

אמנם עוז עזו, אביו של אורי, הוא אחיו של אופיר עזו שנחשב בזמנו לכישרון גדול מאוד בכדורגל הישראלי, עד שפציעה מנעה את הפריצה הגדולה, אך שום דבר מזה לא הכין את האבא והמשפחה לטירוף שיש כיום בכדורגל הישראלי אחר הילד, תלמיד כיתה ו' מבית שמש.

 
 

הוא רק בן 11 ואין לדעת באמת לאן יגיע בעתיד, אך כמות הסופרלטיבים שמורעפת על ילד כל כך צעיר, שעוד לא עשה כלום בכדורגל, לא זכורה כאן. אורי שיחק עד שנה שעברה כדורגל כתחביב בשכונה. יום אחד, אחת מהשכנות סיפרה לאבא שהיא לוקחת את הילד שלה לאימון במועדון בית"ר טוברוק ואם הוא רוצה היא תיקח גם בשמחה את אורי. האבא נתן אור ירוק, וכך במהלך העונה שעברה לראשונה הגיע אורי למסגרת קבוצתית, והחל לשחק 8 על 8. מיד אחרי כמה אימונים אורי כבר שיחק במדי קבוצתו נגד מכבי חיפה, הפועל תל אביב ומכבי תל אביב, הבקיע בצרורות, בישל שערים ופתאום מי שהסתכל על המשחקים ראה משהו אחר.

אורי עזו במדי מכבי חיפה
אורי עזו במדי מכבי חיפה
 

לאחר אותם משחקים הגיעה פנייה ממכבי חיפה והאבא עוז העביר את הבן הצעיר לצד ירוק. אורי הצטרף לשנתון 2005 והביא למכבי חיפה גביע, כאשר במשחק הגמר באצטדיון ר"ג הבקיע שלושער ובישל עוד ארבעה נוספים במפגש בו ניצחו החיפאים את מכבי ת"א. סך הכל במשפחה מעריכים כי הוא הבקיע בעונה לא מלאה בה שיחק ב-150 ל-160 שערים.

למשחק גמר הגביע הגיעו כל מיני דמויות מוכרות בכדורגל הישראלי. מי שראה את אורי על המגרש הבין שזה משהו אחר, שונה. פתאום החל להיות בז סביב הסיפור של הילד מבית שמש. מנהלים מקצועיים של מחלקות נוער, חלקם ראו במו עיניהם, חלקם קיבלו טלפונים, טענו: "אתם חייבים ללכת לראות אותו".

איש מקצוע שעוקב אחרי הילד הכישרוני תקופה ארוכה מספר: "אמנם מדובר בילד קטן, אך מדובר במשהו אחר, משהו שונה, הוא נחשב לכישרון גדול, עילוי. יש לו מהירות, הוא שחקן מאוד חכם, יודע לקרוא מהלכים קדימה ולמסור מסירות חכמות שמסתיימות בשערים. הוא יודע לנצל את המהירות המיוחדת שיש לו. ילד פיקח, חכם. עדיין מוקדם, אבל אם ימשיך כך, זה הדבר הבא בכדורגל הישראלי, משהו שלא רואים כל יום".

אורי עזו בברצלונה
אורי עזו בברצלונה
 

במכבי חיפה יודעים מה יש להם ביד, לכן ככל הנראה כל ראשי מחלקת הנוער הגיעו לפני מספר ימים לעקוב במיוחד אחרי האימון של הילד מבית שמש, דבר לא שגרתי במועדון.

עוז עזו הוא איש מכירות צנוע עם רגליים על הקרקע. יש לו עוד שתי בנות תאומות בנות שמונה וחצי והוא ללא ספק מצא את עצמו לפתע בסיטואציה מטורפת. ביום אחד המנהל המקצועי של מכבי חיפה מעלה תמונה של הילד ובבית הספר כולם מתמוגגים. מבחינתו של עוז, עדיף ששום דבר לא יפורסם על בנו בתקשורת בשלב זה. חשוב לו קודם כל שהוא יהיה ילד טוב עם נימוסים, תלמיד טוב ורק אחרי זה הכדורגל מגיע מבחינת סדר העדיפויות.

מכבי חיפה הבינה מיד את הפוטנציאל האדיר שיש בילד הצעיר. מונית מיוחדת לוקחת פעמיים בשבוע את הילד לאימונים מבית שמש לחיפה, פעם אחת האבא מביא אותו ועוד פעם, כשיש משחק בשבת, כבר כל המשפחה משלבת את המשחק עם טיול.

אורי עזו עם נשיא המדינה רובי ריבלין
אורי עזו עם נשיא המדינה רובי ריבלין
 

המשפחה אמנם נמצאת עם רגליים על הקרקע, אך הטלפון של האבא לא מפסיק לצלצל. סוכנים, יועצים, ועוד קבוצות מהגדולות בכדורגל הישראלי, ביניהן גם מכבי תל אביב, רוצות את הכישרון הזה אצלן.

כולם אומרים לאבא: "קח סוכן, שייעץ לך, שידאג לעתיד של הילד שלך", אך האבא לא רוצה בינתיים שיחשבו שהוא שחצן ולהגיע לפגישות עם המועדונים הגדולים עם סוכן לצדו, כאשר הילד שלו, כפי שהאבא אומר לסובבים אותו, "לא קרע אפילו זוג נעליים".

אגב, הדיבורים על הכישרון הגדול הגיעו גם לדודו אוואט. שוער העבר, שחי בספרד ועובד כיום כסוכן שחקנים במדינה וגם בחלק מהזמן בישראל, שמע על הילד הכישרוני לאחר שאנשיו בארץ עקבו אחריו. אוואט אף נפגש עם האבא עוז. יש לציין כי הילד מבית שמש החל לעורר עניין גם בקרב מועדונים שונים מחו"ל.

אורי עזו. גם בחו&qout;ל התחילו לעקוב
אורי עזו. גם בחו"ל התחילו לעקוב
 

שנתו של האבא נודדת בימים אלה. הוא חייב לקבל החלטות לגבי אורי הקטן. מצד אחד הוא לא רוצה למהר, מנגד הוא לא מעוניין לבצע טעויות. הוא רוצה קודם כל שזה יהיה לטובתו של הילד. הוא לא רוצה שכל ההמולה מסביב, הכותרות וההתעניינות תקלקל לו. אבל בינתיים אורי, הילד החמוד, נשאר עם רגליים על הקרקע, ממשיך להיות תלמיד טוב בבית הספר, אהוב מאוד בקרב חבריו ובולט על המגרש.

במשפחת עזו יצטרכו לקבל החלטה: האם לשלוח את הילד למועדון בחו"ל, שם יתרשמו אנשי מקצוע שונים מהכישרון ויקבלו החלטות; להישאר במכבי חיפה בינתיים; או לעבור למועדון גדול אחר כמו מכבי תל אביב, שם מאוד רוצים את עזו הצעיר.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */